"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 09, 2009

N-31 Bagan Pinang: SPR Menipu Dalam Undi Pos

Reactions: 
PAS menuntut Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) menghentikan serta merta proses pembuangan undi pos kerana badan pelaksana itu tidak menggunakan daftar pemilih rasmi yang sah.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub pagi tadi menegaskan tindakan SPR itu bertentangan dengan Peraturan 14A Peraturan-Peraturan Pilihanraya (Perjalanan Pilihanraya) 1981.
Statut tersebut berbunyi: “Daftar Pemilih yang dikemukakan kepada calon pada hari penamaan calon HENDAKLAH merupakan naskah sahih daftar pemilih yang akan digunakan oleh pegawai pengurus dan ketua tempat mengundi mana-mana tempat mengundi pada hari mengundi…”

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian meragui proses penyerahan Sampul Keutamaan yang dipercayai bertentangan dengan peraturan 14A, yang lain kerana tiada pengarahan bertulis kepada pengundi-pengundi yang gagal dikenal pasti.

Ujarnya lagi, terdapat beberapa kes di mana isteri kepada pegawai tentera yang sebenarnya tidak mempunyai kad pengenalan tentera pun, terdapat dalam senarai daftar pemilih undi pos.

Dalam kes yang berkaitan, Salahuddin juga menjelaskan bahawa terdapat beberapa pegawai tentera yang dikenali sebagai penyokong tradisi Pakatan Rakyat, turut digugurkan dari senarai daftar pemilih tidak rasmi yang digunakan SPR di dalam Pusat Latihan Asas Tentera Darat (PUSASDAR) semalam.

Bagaimanapun, Salahuddin berkata, proses pembuangan undi awam boleh dilaksanakan seperti biasa pada 11 Oktober depan.

Tegasnya lagi, jika SPR tidak membatalkan proses pengundian Pos serta merta, akan mengganggu keabsahan keputusan pilihanraya N31 itu kelak.

Ditanya tentang tindakan PAS serta Pakatan Rakyat seterusnya, Salahuddin menjelaskan bahawa suatu pasukan perundangan sedang membuat semakan akhir.

Pakatan Rakyat dan PAS juga dijadualkan bertemu SPR dalam masa terdekat, sama ada di sini (Bagan Pinang) atau di Putrajaya.

Semalam, PAS mencadangkan SPR membuat injunksi, sehingga kedua-dua daftar pemilih N31 benar-benar putih.

Pendedahan terbesar tersebut, menjadikan SPR tidak mempunyai alasan untuk menolak segala cadangan PAS sebelum ini.

Sumber - instinctive-stage G3.0
TPU - Korang tak yah sebok-sebok la dengan gambar ke-2 tu... aku punya suka la nak letak... hahaha...!!!

54 comments:

Lisa said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Boikot saja PRK pada 11 Okt. ni, biar saje tentera yang mengundi dah cukup.

Anonymous said...

Lisa taik kucing. Baguih hang pi kilat juboq najib monggolia lagi bagus.

Anonymous said...

itulah SPRM diperkudakan oleh Bangsat UMNO

Pengundi MABUK TODI.. said...

PM England pun akan MATI TERKEJUT BEROK jika dapat laporan kerja SPR Malaysia...kuh...kuh..macam pilihanraya ESTET kebun getah zaman Inggeris memerintah dulu...punyalah PROFESIONAL...semoga panjang lah anu dan umur Pengerusi SPR...

Anonymous said...

"From Paris to Bagan Pinang, Altantuya story retold"

Prime Minister Najib Abdul Razak’s four-day visit to Paris has invoked memories of Mongolian national Altantuya Shaariibuu’s brutal murder.

Altantuya was the alleged the translator for a Malaysian company – owned by Razak Baginda, a close confidante of Najib – that secured the purchase of two French-made Scorpene submarines.

Naturally, this was the first thing that came to the minds of the French press when Najib arrived for his four-day visit on Oct 4.

To their dismay, Najib did not address them. Instead, the press corps turned to Batu MP Tian Chua and Selayang MP William Leong, who were in Paris to coincide with the premier’s visit.

Speaking to a crowd of about 300 people during a ceramah at Batu 3, Jalan Pantai in Port Dickson, as part of Bagan Pinang by-election campaign last night, Chua said the French media was mainly interested in one thing.

“The French press didn’t ask about our political system or opportunities for their investors. They only want to know about what has happened to the Altantuya case,” said Chua, who rushed to Bagan Pinang hours after arriving at KLIA yesterday evening.

French facination with Altantuya

To the disappointment of the crowd and a handful of journalists present, Chua chose not to elaborate on information he had gathered in Paris, stating that more details will surface in the future.

However, Chua questioned the purpose of Najib’s visit to France, claiming that the trip was not on the official invitation of the French government.

To stress his point, Chua said that although Najib met his French counterpart Nicolas Sarkozy, the duo did not announce any bilateral agreements nor did they hold the customary joint press conference.

“We don’t know what else he did there. According to the French journalists, Rosmah (Mansor, Najib’s wife) did a lot of shopping,” Chua.

Speaking to reporters later, Chua said the purpose of his visit to Paris was to brief NGOs and the press about French-Malaysian arms deal and to provide updates on the Altantuya case.

“Almost everyone wants to know about Altantuya’s murder trial and issues with the Malaysian judiciary,” he said.

‘Najib did not meet French press’

He claims that he and Leong were approached to inform the French public on how Parliament debated the arms deal and the Altantuya case.

He said he had prepared Parliament Hansard papers and this was shared with the French press.

“The media come to us because they could not get Najib. He did not have any public interaction with the media. There is no way they can even put forward a question,” he adds.

Chua said he can only speculate on what Najib did in between his speech at Unesco and the two visits to top French government officials.

“However, he would have to go there to in order to follow up with DCN over the delivery of another submarine,” he said

Anonymous said...

Sekarang baru terbongkar betapa SPR sebenarnya musuh dalam selimut parti pembangkang.

Najib yang bertugas sebagai Perdana Menteri hari ini sebenarnya adalah orang yang kalah tetapi menang kerana hasil kerja SPR yang bersubahat dalam penipuan undi Pos.

Kali ini SPR masih lagi mahu meneruskan agenda menipu dalam undi pos... kalau tidak diungkit, tidak dipantau dan tidak disiasat pastinya pengerusi SPR akan mengatakan kononnya SPR adalah suruhanjaya yang telus lagi adil.

Biarpun calon PAS kalah dalam pilihanraya ini namun undi pos mesti dibangkitkan terus. Jika perlu adakan bantahan besar besaran sekali lagi demi memansuhkan undi pos itu.

Anonymous said...

xpayah la nk putar belit isu lg...aku org kltn dan adik aku askar,dia daftar ngundi di bagan pinang sbb dia bljr di sekolah askar kem dkt kem sirusa..mse PRU12dia undi calon pas, dan dia bgth aku yg dia undi calon pas lg prk kali ni...xde pun dia kena buang kerja atau trn pangkat..

cukup2 la menipu org..xtimbul pun isu pengundi pos ni..

puak2 korang ni mmg terdesak sbb dah th bakal kalah besar dan nak jadikan alasan sbb kalah...

kau ni xhbs2 nak menipu org TPU..

Gmbr yg kau kata kena tetak dgn org UMNO tu pun byk sgt kemuskilan nye..dasar penipu..

Edyes said...

Aku nak tanya korang2 semua,

Adakah rakyat benar-benar didahulukan??

Anonymous said...

The Carpetman who is Rosmah’s Bagman and much more:

Berita panas hari ni.


http://mt.m2day.org/2008/content/view/27586/84/

mudz said...

Aku geram macamana SPR pulak yang menipu...jangan buat fitnah....SPR bukan bertanding dalam pilihanraya...kalau UMNO menipu tu aku tak hairan UMNO haramjadah ni hidup menipu.....geram..hangin...rasa nak aku hempas komputer ni.....nasib baik hang buh gambar awek tu....sejuk sikit aku..

Mat Terap PD said...

PENGERUSI SPR NI KALAU AKU DAPAT MEMANG AKU TEMPELENG AJE...
BUAT PEKAK BADAK AJE APA YG ORG KOMPLAIN

SAPA2 YG JUMPA MUKA SI PENGERUSI SPR NI....KUMPUL AIR KENCING DLM PLASTIK DAN BALING KE MUKA DIA.
ITULAH HADIAH YG SEWAJARNYA UTK SI PENGERUSI SPR TU.

Anonymous said...

“Politics matters more than ever for this market, especially when investors’ confidence in Indonesia’s political system has improved significantly over the last month,” the report said.

Indonesia’s stock market is Asia’s best performing this year and has gained 86 per cent thanks to the re-election of reformist President Susilo Bambang Yudhoyono while Malaysia’s market is Asia’s worst performing

Anonymous said...

bro ....anak sape tu ek...? nama sape...?hehehe

perompak harta rakyat said...

Anonymous said...
xpayah la nk putar belit isu lg...aku org kltn dan adik aku askar,dia daftar ngundi di bagan pinang sbb dia bljr di sekolah askar kem dkt kem sirusa..mse PRU12dia undi calon pas, dan dia bgth aku yg dia undi calon pas lg prk kali ni...xde pun dia kena buang kerja atau trn pangkat..

cukup2 la menipu org..xtimbul pun isu pengundi pos ni..

October 9, 2009 2:22 PM


------------------------------------------------

Cuba kau bagi nama penuh adik kau dan no siri tentera dia, nanti kitorang tolong periksa, betul tak apa yang kau cakap ni....

kalau cakap setakat cakap..... aku pun boleh cakap yang selama ni takde sorang pun wakil umNO Beer End yang menang pilihanraya secara sah, sume menang pasal undi pos....

Tunjuk bukti dulu kawan baru boleh berkokok kat sini....

karat biru said...

(Pangkah BN - MASUK NERAKA) -9 Oktober 2009

Assalammualaikum wrb...tinggal sehari sahaja warga Bagan Pinang akan menentukan siapakah calon pilihan mereka.........selamat mengundi kepada warga Bagan Pinang, buatlah pilihan dengan hati dan fikiran yang jernih...

Apakah sekiranya anda (warga Bagan Pinang) mengundi UMNO/BN maka tempat anda di akhirat nanti adalah NERAKA?

Hingga ada pihak2 yang mempersendakan TGNA bahawa beliau memegang Kunci pintu syurga,boleh menentukan siapa yang masuk syurga @ Neraka....

Sebenarnya ALLAH SWT dan Nabi Muhammad SAW secara terang dan nyata telah menjelaskan ciri2 penghuni2 neraka, kerap kali dan berulang kali samaada di dalam Al-Quran maupun hadits Nabi SAW.

Kebetulan pula ciri2 tersebut begitu banyak dan dekat dengan individu2 dalam UMNO/BN baik pimpinan peringkat atasan maupun di peringkat pencacai-pencacai kelas bawahan...

Sebagaimana sabda Nabi Muhammad SAW dalam satu hadits sahih yang mafhumnya : "orang yang memberi dan orang yang menerima RASUAH tempatnya di dalam NERAKA"..)

Nau'zubillahimin zaalik....Dalam konteks PRK Bagan Pinang, UMNO telah mencalonkan ISA yang secara terang,jelas dan nyata bagi sekalian penduduk di bumi Malaysia beliau telah didapati bersalah melakukan RASUAH POLITIK...walaupun UMNO dengan Badan Disiplinnya telah menghukum ISA dan mengatakan bahawa beliau telah SUCI...apakah NAJIB sudah sama seperti TUHAN mampu mengklaim bahwa ISA telah suci dari dosa2nya...apakah ISA telah bertaubat kepada ALLAH SWT???? oleh itu menurut Hadits Nabi tadi dapatlah dikatakan ISA telah mempunyai salah satu Ciri penghuni Neraka sekiranya ia tidak segera bertaubat...jadi kepada pengundi2 Bagan Pinang..."Apakah anda mau menjadikan pemimpin seperti ini sebagai pimpinan????? hati2lah dengan pilihan anda kerana sekiranya anda memilih pemimpin yang salah maka tidak mustahil anda juga akan turut terjerumus ke dalam lembah kebinasaan yang mana pada akhirnya anda juga akan turut tercampak ke dalam Api NERAKA.....

Gunakanlah akal fikiran untuk memikirkan yang haq, gunakan mata untuk melihat yang haq, gunakan telinga untuk mendengar yang haq....samaada anda mahu memilih ISA yang banyak ciri2 penghuni Neraka padanya @ Zulkefly Mohamad Bin Haji Omar yang memiliki banyak sekali ciri2 ahli Syurga Insyaallah...

Pilihan terletak di tangan anda....walaupun orang PAS, sekiranya terdapat padanya ciri2 penghuni Neraka maka NERAKA jualah tempat kembalinya...akhir kata SYURGA @ NERAKA bukan ditentukan oleh PARTI....tapi ditentukan tingginya tahap ketaqwaan dan keimanan seseorang itu....mana mungkin orang yang taqwa dan beriman memilih ISA SAMAD sebagai PEMIMPIN...

Akhir kata DAULAH!DAULAH!ISLAMIAH.....TAKBIR! ALLAHUAKHBAR

PASBERG said...

mcm cite2,da nk kalah tu senyap je la
time prk sebelum nie x kecoh sgt bab undi pos..
PAS KALAH WEI WOOO HOO!!!

Anonymous said...

Pengundi MABUK TODI.. said...

PM England pun akan MATI TERKEJUT BEROK jika dapat laporan kerja SPR Malaysia...kuh...kuh..macam pilihanraya ESTET kebun getah zaman Inggeris memerintah dulu...punyalah PROFESIONAL...semoga panjang lah anu dan umur Pengerusi SPR...

adoi..senak peruk aku baca hang punya anu....


i'm no king

Anonymous said...

wahai pengundi Bagan Pinang....!!!

"Lihat kualiti calon, bukan lihat jenama parti. Pilih calon yang baik pada nilaian agama dan berkemampuan pada nilaian politik.Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku."
Demikian pandangan sisi agama oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainul
Beliau yang masih tetap dengan pendirian bahawa para pengundi mestilah memilih calon dan bukannya parti yang bertanding sekaligus merujuk istilah siyasah syar?iyyah yang disebut al-Quwwah dan al-Amanah iaitu yang ada kekuatan atau kemampuan atau ketangkasan melaksanakan tugas serta amanah terhadap tugasan tersebut.
Dua ciri yang disebut dalam al-Quran ini katanya bermaksud: ?Sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja ialah yang kuat lagi amanah? (Surah al-Qasas:26).
Gabungan dua ciri ini kata Asri penting dalam apa tugasan yang dihendak diserahkan kepada seseorang.
"Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku.
"Jika sekadar amanah sahaja tetapi tidak berkemampuan atau tangkas dalam tugasnya, maka tanggungjawab akan terbengkalai," katanya tegas.
Bagi Pengundi Bagan Pinang katanya hendaklah dengan teliti menilai perkara ini dan kesimpulannya ialah memilih yang berkemampuan dan amanah kerana ianya memenuhi tuntutan Islam.

Anonymous said...

Too much is enough

OCT 9 — Today, Barisan Nasional promises us change and reform — a stark difference from its previous insinuations that Malaysians want and need more of the same. But Barisan has blatantly failed to deliver, even under the leadership of Datuk Seri Najib Razak. All we keep getting is the same old — pardon my French — crap.

Barisan says it will clean house, tossing out the corrupt and criminal. It’s said that before; Tun Dr. Mahathir entered office promising a slew of reforms, as did Tun Abdullah Ahmad Badawi. We know what they gave us; their protégé, Najib, is giving us more of the same. I need not elaborate on Isa Samad’s rehabilitation; that speaks for itself.

Just permit me to add that we have known about the multi-billion ringgit Port Klang Free Zone debacle for years now, and that to date, nobody has been collared and held in the MACC offices overnight for non-stop questioning. We can question a lowly state assemblyman’s aide about the petty sum of RM2,400, but we can’t even bring ourselves to hold ministers and tycoons accountable for wasting billions — this has been the case since the time of Mahathir, and it remains the case today.

Barisan promises to unite the country. Again, we have heard this before. Dr. Mahathir’s Bangsa Malaysia has gone down the drain, with nothing accomplished. Abdullah promised to work for all Malaysians, but try as he did, he delivered nothing except a handful of intensely racist Umno party conferences. Until you walk the walk, you’re just talking cock.

http://themalaysianinsider.com/index.php/opinion/john-lee/39874-too-much-is-enough

written by lack loose, October 09, 2009
Well written man! Things will remain as it were if our Malay brothers still being lazy and pampered by alms and crutches from UMNO. Time waits for no man, and by the time the Malay wake up the world would have left us far behind and be categorise as a worst third world country (even behind Indonesia!). Sad to say that UMNO will still control the govt no doubt with slim majority next, hope my prediction goes awry so that PR can govern. Stay focus PR.

written by zane, October 09, 2009
John Lee,

Well said! I cry reading this you know...Lets come to our senses shall we? We have no choice..to live better, to live in honour, we must kick the present BN led government.

I'm asking this to all who read this, lets be Malaysians and throw out the racial regime!!

written by Apeko, October 09, 2009
Well said, however, i feel that PM Najib is sincere in transforming the country into a global financial hub and removing the racial barrier amongst Malaysian. However, the problem is the deep-rooted racial politics of UMNO. There is so much only a leader can do, if the followers are still racist as ever, the party is doomed. The DPM has today issued a silly statement that he acknowledged the contributions of the Chinese Malaysian - it seems like the Chinese has been here for 5 or 10 years.

The Chinese Malaysian are the major contributor to the Malaysian economy. No doubt about this.

written by AW, October 09, 2009
thanks john for speaking up what the rest of the silent majority feels and thinks but fear to speak up. but i beg to differ with lack loose's opinion that the "malay" has to do the right thing. in fact all malaysians irrespective of race colour creed should wake up now and do the right thing for yourself and your future generation

i for one would not want to see my children and my children's children beaten into mental submission.

fikir2 lah wahai manusia berbangsa melayu .. dan Islam ..
Mana pilihan mu ..kenalilah diri calon anda pilih melalui Ilmu Islam anda pelajari ..
Jika bangsa lain nampak kecacatan nya x akan melayu mengaku Islam buta hati ..

Ingat kita ada syurga dan neraka ..itu projection plan kita.

Anak Lenggong said...

Begini lah perangai habitat penyokong PASTI ANGGUK SAHAJA bila dia menang dia kata SPR bagus tapi bila dah tau nak kalah mula lah cari alasan...

WOII..TP@TAGEH PUNGKOQ..KURUS KERING..HIDUNG KEMBANG SERTA TELINGA CAPANG PUN ADA HATI GAK KEE..AMBIL JE LAA SYA ATAUPUN UMMI TU PADAN NGAN KO..

Anonymous said...

Anak Lenggong said...

mamat ni merapu x habis2 dan low minda elok mati drp hidup menyesat orang ..kalu jenia ini pencacai amno ..terkubur cepatlah parti kesayangan kamu ..

Anonymous said...

woiiii yang hang pi boh gambaq no 2 tu buat apa TPU....tapi aku sokong sebab tu tandanya hang jantan tulin......hahahaha ...aku pon syok jugak tengok muka minah tu...kuota ada 3 lagi kosong.....hehehehe

Anonymous said...

* pemuda 1Malaysia

Hoi penyokong PR semua jangan dok memandai2 karang citer la...kamu ni semua dasar penipu,macam Anuar,kena liwat tak nak ngaku..TAKUT nak bersumpah....apehal..?
Tuan guru pulak....alahhhhhaiii nak bagi jaminan masuk syurga..naper nak jadi Rasul yang ke 26 ke atau nak jadi Imam Bahadi..?
Baik jadi sami tokong jerrr..
Molek sangat ler PAS & PKR bekerja dengan Cina makan babi (DAP) lepas ni boleh sama2 makan babi panggang..takper Tuan guru ader tiket masuk syurga....
PR kata yg Mulia Tuan Yg kami muliakan sehingga akhirat Najib ada kes pembunuhan....Mana bukti dia dah bersumpah...pegang quran..anuar pegang apa...pegang punggung orang lepas tu liwat..wei semua orang melayu tinggalkan lah parti sesat PAS & PKR.....dari dulu lagi tuhan telah melaknat kamu semua sebab tu sampai sekarang tak menang...Tuhan berikan kemenagan kepada Dato seri naji insyaalah 1hari beliau angkat diangkat menjadi Khalifah yg terpimpin & menjadi icon kepada Islam sedunia..banyak tomahan diberikan kepada beliau & isterinya tetapi mereka tetap bersabar sebab tuhan menyebelahi mereka...berkemungkinan besar tuhan telah tetapkan syurga untuk mereka kerana memikul amanah menjaga rakyat 1Malaysia.
sudah sudahlah berbaik ngan orang yang makan babitu....
yang mati terjun tingkat tu jangan dok sibuk lagi...lagipun kalau dia tak terjun pun tetap ahli neraka...
kenapa orang PAS bodoh sangat kata pandai agama....mungkin serban atas kepala berat sangat tu yang jadi bodoh...lepas tu pikir bayak sangat sampai tumbuh jangat panjang2 macam syaitan..ee kotorlaaahhh wei.
marilah sama2 kita membantu PM kita orang melayu Islam yang baik budi pekerti ,sabar , sopan santun...hampir sama seperti Nabi muhammad...semoga tuhan memberi ganjaran kepada PM & isterinya...

berubahlah demi 1Malaysia..

Anonymous said...

* TAKE BEER !! 1Malaysia

Hoi penyokong PR semua jangan dok memandai2 karang citer la...kamu ni semua dasar penipu,macam Anuar Al-Juburi, liwat orang tak nak ngaku..TAKUT nak bersumpah....apehal..?
Tuan guru pulak....alahhhhhaiii nak bagi jaminan masuk syurga..naper nak jadi Rasul yang ke 26 ke atau nak jadi Imam Bahadi..?
Baik jadi sami tokong jerrr..
Molek sangat ler PAS & PKR bekerja dengan Cina makan babi (DAP) lepas ni boleh sama2 makan babi panggang..takper Tuan guru ader tiket masuk syurga....
PR kata yg Mulia Tuan Yg kami muliakan sehingga akhirat Najib ada kes pembunuhan....Mana bukti dia dah bersumpah...pegang quran..anuar pegang apa...pegang punggung orang lepas tu liwat..wei semua orang melayu tinggalkan lah parti sesat PAS & PKR.....dari dulu lagi tuhan telah melaknat kamu semua sebab tu sampai sekarang tak menang...Tuhan berikan kemenagan kepada Dato seri naji insyaalah 1hari beliau angkat diangkat menjadi Khalifah yg terpimpin & menjadi icon kepada Islam sedunia..banyak tomahan diberikan kepada beliau & isterinya tetapi mereka tetap bersabar sebab tuhan menyebelahi mereka...berkemungkinan besar tuhan telah tetapkan syurga untuk mereka kerana memikul amanah menjaga rakyat 1Malaysia.
sudah sudahlah berbaik ngan orang yang makan babitu....
yang mati terjun tingkat tu jangan dok sibuk lagi...lagipun kalau dia tak terjun pun tetap ahli neraka...
kenapa orang PAS bodoh sangat kata pandai agama....mungkin serban atas kepala berat sangat tu yang jadi bodoh...lepas tu pikir bayak sangat sampai tumbuh jangat panjang2 macam syaitan..ee kotorlaaahhh wei.
marilah sama2 kita membantu PM kita orang melayu Islam yang baik budi pekerti ,sabar , sopan santun...hampir sama seperti Nabi muhammad...semoga tuhan memberi ganjaran kepada PM & isterinya...

berubahlah demi 1Malaysia..
TAKE BEER !!!!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 5:20 PM - ko apehal..? tadi gi semayang Jumaat ke tak..?

Dah mandi wajib ke belum..?

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 5:25 PM - ape masalah ngko..?

Aku kenal budak ni... muslimah PAS N9...

Tak baik fitnah... nanti Allah balas atas diri kita sendiri...

Amin...

jaey said...

Jangan biarkan diri anda diselubungi penipuan PR.

TOLAK PAS=TOLAK PR

DAP+PAS+PKR=NAJIS MUGHALLAZAH

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
matstimketum said...

wahai pencacai umno yang guna anon, kekalahan calon umno semakin terserlah. tinggalkanlah perjuangan yang sia-sia itu.

Anonymous said...

RAKYAT MALAYSIA SAID.

* SUDAHLAH JANGAN GADUH2 PASAL PEREMPUAN KAT ATAS TU APSAL NAK JADIKAN ISU.
AHAD INI ADALAH PENENTU.
SIAPA MENANG ALLAH TELAH TETAPKAN DIALAH BERSIH & LAYAK MEMIMPIN RAKYAT.SIAPA KALAH ITULAH PEMBOHONG & PEMFITNAH,TUHAN AKAN TENTUKAN.
JANGAN KITA ORANG MELAYU DOK BERTELAH SESAMA SENDIRI,BANGSA LAIN DOK GELAK.
TOPENG PERAK KAU KELUARKANLAH GAMBAR AWEK KAT ATAS TU.AKU TAKUT BANYAK KOMEN BERUNSUR LUCAH NATI POS KAT SINI.KESIAN KAT AWEK TU TAK PASAL2.

pemuda harapan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

mahathir liwat saifool tak mau komen ker?

KEMBOJA said...

Orang yg suka rasuah kalau tak dapat melahap rasuah...tak senang hidup depa ni....ada saja tak puas dalam hidup.

Begitulah juga pemimpin yg suka merompak duit rakyat...tak senang kalau tak rompak...pantang tengok duit....duit rakyat dikatakan duit depa.

Begitulah kehidupan Melayu Umno yg kurang ajar.... Kami akan ajar Isa Samad habis-habisan...perasuah tak layak jadi pemimpin di Bagan Pinang ini.

Go to hell Melayu Umno...

Anonymous said...

Sian anak lenggong. Dok mencarut je... Duit pencacai belum dapat lagi. Siannya die hahahahaha

Anonymous said...

umno parti bangsat !! tak habis2 nak menjahanamkan duit rakyat.

Anonymous said...

Ayuh kita solat hajat memohon kepada Allah agar memberi kemenangan kepada calon Islam PAS yang amanah bukan calon UMNO rasuah......Allahu Akbar

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Ni lagi satu mamat pukimak yang bergelar pemuda harapan. Memang dah sah ler -- macam mana pemimpin macam tu jugak perangai juak-juak, barua-barua dan orang-orang di bawahnya. Standard sama jer, macam sial. Kalau dah stim sangat nko pergi ler korek pantat kakak nko atau nko jilat ler jubuh puteri UMNOBN yang pakai tudung tapi nampak jambul tu. Kalau masih gak tak puas, nko suruh ler makcik nko pakai bra dgn seluar hitam pastu nko jolok pukimakcik nko dengan batang timun. KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!

sapien said...
This comment has been removed by the author.
sapien said...

Puak puak amuno tak dak teloq.Yang dok tulis benda mengarut ni ajaran sapa.Ajaran Islam hadari pun dah berkubur dah.Balik la kepada ajaran Islam sebenar. Ingat mak bapak yang dok ajar mengucap syahadah masa kat dalam buaian dulu tu. Kot-kot la jenis puak yang dok sokong Umno ni jenis yang tak ada bapak.Tak tau la.

Anonymous said...

weh...
pehal yg dok ckap sal awek tu lak...
ceh,org pas xkan buat prangai x senonoh cam org beer end la...sja ja diorang tulis komen cam tu.. nk tduh2 org pas..
isk isk...aku kesian la kat depa nih..nk p neraka dah x sedaq2 lg???
ish...
katakan tdak pada UMNO

Anonymous said...

weh...
pehal yg dok ckap sal awek tu lak...
ceh,org pas xkan buat prangai x senonoh cam org beer end la...sja ja diorang tulis komen cam tu.. nk tduh2 org pas..
isk isk...aku kesian la kat depa nih..nk p neraka dah x sedaq2 lg???
ish...
katakan tdak pada UMNO

BN JUBOQ said...

Anak Lenggong said...

MALAS AKU NAK ULAS ..MANA LAA DIANGKUT MAT REMPIT BERTONCANG..NI..MEMBAR SEBALUT TP@TAGEH PUNGKOQ KUT..KALAU NAK BERLAKUN TU BUAT LAA REAL SIKIT KAH KAH KAH...SEBENARNYA ISU NI DIBUAT DISEBABKAN CERAMAH PAS DI BAGAN PINANG TAK MENDAPAT SAMBUTAN DARIPADA PENDUDUK SETEMPAT..SO TERPAKSA LAA BUAT PROVOKASI SUPAYA PENYOKONG TEGAR DAN LEMBU DARIPADA LUAR KAWASAN DATANG UNTUK MEMENUHI CERAMAH PAS...SO KALAU RAMAI BOLEH LAA DITUNJUK KEPADA PENYOKONG NYA BAHAWA PAS MENDAPAT SOKONGAN DARIPADA PENGUNDI..LAGI SATU..PARA BLOGER UPAHAN PAS DAN KEKERINGAN PULUS SO..KALAU RAMAI IMPORTED PAS TURUN KEBAGAN PINANG BOLEH LAA DIULUQ UNCANG UNTUK KUTIPAN DERMA...

ME SAID..

.....xpayah nak megarut la Anak Lenggong....hipotesis yg xbermakna dari kau tu...buat adik aku yg umur 10 tahun ketawa aje.........lu pikiq la ...melayu sama melayu pun nak berbalah jugak ka??..Dalam bnyk2 kes..puak2 parti dokongan kau tu yg mula dulu..biasalah pemimpin parti yg kau dokong nie sumenya mcm sampah..ada yg perasuah..pemakan rasuah,perogol,penipu(cth:AJIZ),si putat-belit,si pengadu domba,PEMBUAT FITNAH,perompak,SAMSENG dan bnyk lagi..dalam bnyak2 amalan@budaya negatif yg disebutkan tu...budaya samseng yg dipelopori oleh sesetengah pemimpin parti sampah kau tuu..btoi2 mendapat tempat di hati para pengikut parti lu skrng dan ramai yg berkiblatkannya!! ..buktinya lihatlah apa yg berlaku skrng.budaya samseng sudah bermaharajalela ..ini sume cth dari pemimpin la nie!!!!Pemimpin dah mcm DAJAL...pengikut mcm setan!!PEACE!!

HangNadim said...

Aku sokong dengan BN JUBOQ, budak Lenggong ni punya hujjah memang macam sial dan entah hapa-hapa. Tak der isi langsung. Membebel macam pemimpin tua UMNOBN yang dah tua dan tak releven. Kalau cara berhujah pun macam sial, muka pun mesti macam sial jugak. Aku rasa sekarang ni, dia pegang keyboard pun dah menggeletar -- oksijen dah banyak masuk dalam otak. KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!

Anonymous said...

KEPADA ANON2 Be EnD YANG PENGECUT,,,BUAT APA KO MENCARUT KT SINI...PARPUKARI@PK HOUSE TEMPAT KORANG MENCARUT...

INGAT!!!KALAU Be EnD MENANG PON, KAMI TAK HERAN!!!MENANG DAN MENIPU,,BACUL ITU LAH Be EnD UMNgOk!!! INGAT 7-1!!!!

Anonymous said...

isteri orang... baik delete je pic ini.. sbelum dia saman malu....

BOLOS said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Pencacai Umno! Pilihlah calon rasuah. Jangan pilih calon amanah. Nanti depa ajak masuk syurga..... hahahahaha

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Solat hajat dan puasa sunat mohon Allah tolak calon rasuah. Macammana Umno? Nak lawan Allah ke idak?

Jais S said...

kau tok sik dapat diat rempuan kacak sikit...terus nak dirembat....

Anonymous said...

Teruskan solat hajat dan puasa sunat. Umno akan gelisah selagi orang beriman mendoakan kehancuran rasuah.Allahu Akbar