"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 09, 2009

N-31 Bagan Pinang: Statistik Projek Perumahan Terbengkalai Mengikut Negeri (1990 - Julai 2009)

Reactions: 
1 - Selangor.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (4 Projek), 2001-2003 (23 Projek), 2004-2006 (12 Projek), 2007-2008 (Tiada), 2009 (1Projek)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 40 projek.
Jumlah Unit Rumah - 20.526 unit.
Jumlah Pembeli - 14.762 orang pembeli.

2 - Johor.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (1 Projek), 2001-2003 (6 Projek), 2004-2006 (25 Projek), 2007-2008 (Tiada), 2009 (1 Projek)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 33 projek.
Jumlah Unit Rumah - 8.192 unit.
Jumlah Pembeli - 3876 orang pembeli.

3 - Negeri Sembilan.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (Tiada), 2001-2003 (10 Projek), 2004-2006 (9 Projek), 2007-2008 (1 Projek), 2009 (Tiada)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 20 projek.
Jumlah Unit Rumah - 4.653 unit.
Jumlah Pembeli - 2.411 orang pembeli.

4 - Pulau Pinang.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (2 Projek), 2001-2003 (4 Projek), 2004-2006 (4 Projek), 2007-2008 (Tiada), 2009 (2 Projek)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 12 projek.
Jumlah Unit Rumah - 7.253 unit.
Jumlah Pembeli - 5.112 orang pembeli.

5 - Pahang.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (4 Projek), 2001-2003 (7 Projek), 2004-2006 (Tiada), 2007-2008 (Tiada), 2009 (Tiada)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 11 projek.
Jumlah Unit Rumah - 3.016 unit.
Jumlah Pembeli - 2.050 orang pembeli.

6 - Kedah.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (Tiada), 2001-2003 (2 Projek), 2004-2006 (5 Projek), 2007-2008 (2 Projek), 2009 (Tiada)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 9 projek.
Jumlah Unit Rumah - 1.374 unit.
Jumlah Pembeli - 713 orang pembeli.

7 - Melaka.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (1 Projek), 2001-2003 (2 Projek), 2004-2006 (3 Projek), 2007-2008 (1 Projek), 2009 (Tiada)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 7 projek.
Jumlah Unit Rumah - 975 unit.
Jumlah Pembeli - 570 orang pembeli.

8 - Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (1 Projek), 2001-2003 (5 Projek), 2004-2006 (Tiada), 2007-2008 (Tiada), 2009 (Tiada)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 6 projek.
Jumlah Unit Rumah - 2.408 unit.
Jumlah Pembeli - 1.365 orang pembeli.

9 - Perak.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (1 Projek), 2001-2003 (2 Projek), 2004-2006 (3 Projek), 2007-2008 (Tiada), 2009 (Tiada)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 6 projek.
Jumlah Unit Rumah - 972 unit.
Jumlah Pembeli - 578 orang pembeli.

10 - Kelantan.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (1 Projek), 2001-2003 (22 Projek), 2004-2006 (Tiada), 2007-2008 (Tiada), 2009 (Tiada)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 3 projek.
Jumlah Unit Rumah - 519 unit.
Jumlah Pembeli - 367 orang pembeli.

11 - Terengganu.

Tahun & Jumlah Projek - 1998-2000 (Tiada), 2001-2003 (1 Projek), 2004-2006 (Tiada), 2007-2008 (Tiada), 2009 (Tiada)
Jumlah Projek Perumahan Terbengkalai - 1 projek.
Jumlah Unit Rumah - 21 unit.
Jumlah Pembeli - 20 orang pembeli.

Sumber - MySource

41 comments:

Anonymous said...

Wahai Pengundi Bagan Pinang...!!!

"Lihat kualiti calon, bukan lihat jenama parti. Pilih calon yang baik pada nilaian agama dan berkemampuan pada nilaian politik.Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku."
Demikian pandangan sisi agama oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainul
Beliau yang masih tetap dengan pendirian bahawa para pengundi mestilah memilih calon dan bukannya parti yang bertanding sekaligus merujuk istilah siyasah syar?iyyah yang disebut al-Quwwah dan al-Amanah iaitu yang ada kekuatan atau kemampuan atau ketangkasan melaksanakan tugas serta amanah terhadap tugasan tersebut.
Dua ciri yang disebut dalam al-Quran ini katanya bermaksud: ?Sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja ialah yang kuat lagi amanah? (Surah al-Qasas:26).
Gabungan dua ciri ini kata Asri penting dalam apa tugasan yang dihendak diserahkan kepada seseorang.
"Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku.
"Jika sekadar amanah sahaja tetapi tidak berkemampuan atau tangkas dalam tugasnya, maka tanggungjawab akan terbengkalai," katanya tegas.
Bagi Pengundi Bagan Pinang katanya hendaklah dengan teliti menilai perkara ini dan kesimpulannya ialah memilih yang berkemampuan dan amanah kerana ianya memenuhi tuntutan Islam.

Bekas Mufti dah bagitau ni..!!!

Anonymous said...

Too much is enough

OCT 9 — Today, Barisan Nasional promises us change and reform — a stark difference from its previous insinuations that Malaysians want and need more of the same. But Barisan has blatantly failed to deliver, even under the leadership of Datuk Seri Najib Razak. All we keep getting is the same old — pardon my French — crap.

Barisan says it will clean house, tossing out the corrupt and criminal. It’s said that before; Tun Dr. Mahathir entered office promising a slew of reforms, as did Tun Abdullah Ahmad Badawi. We know what they gave us; their protégé, Najib, is giving us more of the same. I need not elaborate on Isa Samad’s rehabilitation; that speaks for itself.

Just permit me to add that we have known about the multi-billion ringgit Port Klang Free Zone debacle for years now, and that to date, nobody has been collared and held in the MACC offices overnight for non-stop questioning. We can question a lowly state assemblyman’s aide about the petty sum of RM2,400, but we can’t even bring ourselves to hold ministers and tycoons accountable for wasting billions — this has been the case since the time of Mahathir, and it remains the case today.

Barisan promises to unite the country. Again, we have heard this before. Dr. Mahathir’s Bangsa Malaysia has gone down the drain, with nothing accomplished. Abdullah promised to work for all Malaysians, but try as he did, he delivered nothing except a handful of intensely racist Umno party conferences. Until you walk the walk, you’re just talking cock.

http://themalaysianinsider.com/index.php/opinion/john-lee/39874-too-much-is-enough

written by lack loose, October 09, 2009
Well written man! Things will remain as it were if our Malay brothers still being lazy and pampered by alms and crutches from UMNO. Time waits for no man, and by the time the Malay wake up the world would have left us far behind and be categorise as a worst third world country (even behind Indonesia!). Sad to say that UMNO will still control the govt no doubt with slim majority next, hope my prediction goes awry so that PR can govern. Stay focus PR.

written by zane, October 09, 2009
John Lee,

Well said! I cry reading this you know...Lets come to our senses shall we? We have no choice..to live better, to live in honour, we must kick the present BN led government.

I'm asking this to all who read this, lets be Malaysians and throw out the racial regime!!

written by Apeko, October 09, 2009
Well said, however, i feel that PM Najib is sincere in transforming the country into a global financial hub and removing the racial barrier amongst Malaysian. However, the problem is the deep-rooted racial politics of UMNO. There is so much only a leader can do, if the followers are still racist as ever, the party is doomed. The DPM has today issued a silly statement that he acknowledged the contributions of the Chinese Malaysian - it seems like the Chinese has been here for 5 or 10 years.

The Chinese Malaysian are the major contributor to the Malaysian economy. No doubt about this.

written by AW, October 09, 2009
thanks john for speaking up what the rest of the silent majority feels and thinks but fear to speak up. but i beg to differ with lack loose's opinion that the "malay" has to do the right thing. in fact all malaysians irrespective of race colour creed should wake up now and do the right thing for yourself and your future generation

i for one would not want to see my children and my children's children beaten into mental submission.

fikir2 lah wahai manusia berbangsa melayu .. dan Islam ..
Mana pilihan mu ..kenalilah diri calon anda pilih melalui Ilmu Islam anda pelajari ..
Jika bangsa lain nampak kecacatan nya x akan melayu mengaku Islam buta hati ..

Ingat kita ada syurga dan neraka ..itu projection plan kita.

Anonymous said...

salute tp

memang negeri Beer end perintah memang champion segalanya..
1.Beer merata2..
2.rumah terbengkalai semak samun
3.tanah melayu kena lelong pd bangsa asing.
4.perasuah dianggap raja dan suci
5.undang2 rimba lebih suci drp Undang Allah.
6.perogol disanjung dan pejamkan mata je..
7.raja dibuli masa zaman tun dan skrg pembela raja2 konon.
8.ramai melayu dah layu dan murtad.
9.pencipta benda tiada dan diada2kan ..memang powerful
10.perosak Islam tapi pembela Islam konon..
11.Pemecah belah melayu creator
adess ..banyaknya ...

boleh sambungkan lagi oleh tuan2 blogger ..pencacai pun dialu2kan jgk ..[yang sedar diri sj] yang berkarat biru tu sah blurr dan mesti cakap itu statement atas tu fitnah dan karut..
terserah ..le ..masing2 Allah dah beri akal waras..

Anonymous said...

apa kena ngan puak2 PR nih? mcm panik je...

jgn bimbang undi PAS gerenti dapat masuk syurga!!! Dapatkan surat akujanji boleh masuk syurga(undertaking letter) dari Nik Aziz sblum pergi mengundi nanti..kalau dia tak bagi surat tu, tolak je PAS kedalm laut..lepas tu tahu tahulah nak undi siapa..

Anonymous said...

Kelantan tak banyak projek pembangunan, sebab tu tak banyak projek terbengkalai. Kita nak tahu berapa banyak Rumah yang telah di bina oleh pakatan rakyat?

Anonymous said...

Di Manik Urai pun Muhyidin kata pangkah BN pun boleh masuk syurga. maka tertipulah penduduk manik urai memangkah BN. Akhirnya PAS menang juga. Maka terbukti janji PAS untuk masuk syurga lebih di percayai oleh rakyat daripada janji BN masuk syurga pasal mereka tahu BN/Umno itu sesat lagi menyesatkan macam ayah pin BN tu Najib Monggolia.

Anonymous said...

Undi Umno masuk syurga? Tentu syurga Hantuya..........keh keh keh

KEMBOJA said...

Ini Melayu Umno memang butui2 bolo la...Itu Isa Samad sulah ale kes LASUAH apa pasai lagi mau angkat..
Cakap mau kasi hampuih itu LASUAH...tapi....mau angkat lagi itu LASUAH pinya olang.

Ini Melayu Umno memang bolo la..
Cakap selupa cibai
Busuk selupa pangsai

perompak harta rakyat said...

Anonymous said...
Kelantan tak banyak projek pembangunan, sebab tu tak banyak projek terbengkalai. Kita nak tahu berapa banyak Rumah yang telah di bina oleh pakatan rakyat?

--------------------------------------------------

Bak sini duit royati gas asli yang kerajaan Beer End bertahun2 sedut secara sembunyi-sembunyi kat perairan Kelantan dulu baru boleh kau crite pasal projek pembangunan kat negeri Kelantan.

Kalau kau nak tau berapa banyak Kerajaan Pakatan Rakyat buat projek perumahan untuk rakyat bagi Pakatan perintah Putrajaya dulu, pastu kau akan dapat jawapannya......

Aku yakin kos rumah murah boleh jadi lebih murah pas ni pasal takde perompak duduk kat tengah-tengah line isap komisyen... Nanti sapa yang senang? Pencacai Beer End jugak yang senang.....

Kalau tidak, selagi BN perintah Jambatan higway harge beratus juta pun boleh runtuh bila dalam kontrak cakap simen konkrit standard kena pakai 10 beg tapi bila time nak bancuh dalam lori ready mix dia bubuh 4 beg je.... nak jimat kos la katakan... Last2 pakai tak sampai setaun dah retak....bila dah nak roboh panggil jurutera mat saleh bayar lagi puluh ribu nak kaji apasal boleh crack.... Pastu mat saleh cakap kos nak repair pon puluh juta.... nampaknya perompak dapat makan besar 2 kali....

tak ke bodoh pengurusan dan pentadbiran beer end ni? Kalau repair jambatan tu kena pakai duit menteri yang terlibat sebagai hukuman kerana gagal jalankan tugas yang diamanahkan takpe la jugak... balik2 duit rakyat yang disebatnya...

Ni 2 kali bodoh...... Tapi soalannya Sapa yang bodoh????

Jawapannya Orang yang pangkah calon Beer End.... kalau tak nak jadi bodoh dan terus diperbodohkan haramkan tangan anda dari memangkah calon dacing senget.....

tok iskandar said...

Lot tanah laut di Bt 3, Jalan Pantai, Telok Kemang antara Astana Hotel dan Corus Hotel milik syarikat yang dikuasai oleh YB Ismail Taib (Adun Linggi sekarang) Exco Kerajaan Negeri dan Ibrahim Embi

Corus Paradise Resort inilah yang dimaksudkan dengan corus hotel.Tok nak tanya cikit dan minta TP dan rakan-rakan siasat.Corus Paradise Resort adalah tempat penginapan petugas SPR termasuk Timbalan Pengerusinya Wan Ahmad Wan Omar sbelum hari penamaan calon.

ini tok dapat daripada sumber yang sahih.boleh check kat senarai daftar masuk hotel ini ok.ada rakan yang memaklumkan kepada tok.

isunya ialah resort ini adalah resort kroni isa.apakah spr ditaja dan jika tidak ditaja sekalipun ramai yang meragui mengapa mereka memilih untuk menginap di resort ini dan resort ini pula dikatakan dibina atas tanah rizab melayu.

wan ahmad wan omar kena jawab persalan ini dan tidak hairanlah mengapa spr kelihatan memihak kepada BN

KEMBOJA said...

kali ini kita akan lihat para barisan PERASUAH akan bertungkus lumus untuk mempertahankan PERASUAH yg sekor ni....

Hancur Malaysia kerana rasuah
Hidup Rasuah kerana Umno.....
Umno memang parti rasuah...
Rasuah akan memakan UMno.

Anonymous said...

Duit Balak Kelantan banyak, siapa yang kebas ya. Pemimpin PAS ramai kaya di Kelantan. tak kan setakat nak buat rumah rakyat tak mampu.Duit Selangor pun banyak kena kebas dengan DAP, sampai nak rompak duit zakat orang Islam.

KEMBOJA said...

Saat2 Kejatuhan Umno....Perasuah terus dilantik...

Saat2 Kehancuran Umno....pengikutnya jadi buta dan tuli...

Ayuh rakyat Bagan Pinang....kita kuburkan Umno....
Umno adalAH PEROSAK....
Umno adalah PARASIT....

hANCUR GENERASI KERANA uMNO YG KEPARAT...PENGKHIANAT...PEROMPAK...PEMBUNUH.....PERASUAH.

Anonymous said...

Ayuh kita solat hajat memohon kepada Allah memberi kemenangan kepada calon Islam Pas yang amanah bukanya UMNO rasuah.........Allahu Akbar

Anonymous said...

TP jangan lupa letak gambar sekitar ceramah malam nie kat Bagan Pinang.

Terasa nak pegi esok bagan pinang tapi tak ade geng. Ade sesapa nak pegi bagan pinang tak dari shah alam esok malam??? Grand Finale.

HangNadim said...

Si Bingai Anon 9:05 PM pun bermadah:
Duit Balak Kelantan banyak, siapa yang kebas ya. Pemimpin PAS ramai kaya di Kelantan. tak kan setakat nak buat rumah rakyat tak mampu. Duit Selangor pun banyak kena kebas dengan DAP, sampai nak rompak duit zakat orang Islam.

==============================

KAH! KAH! KAH! KAH! Apa punya bodo orang UMNOBN neh, otak karat berlendir macam pukimak. Kalau betul duit hasil balak tu dikebas pemimpin PR dah tentu kena sergah dengan SPRM la bodo!

Orang PAS yang kaya kat kelantan tu sebab dorang memang kaya dan raya sebab cari duit di negeri yang diberkati Allah. Duit Halal tu, bukan macam korang punya pemimpin yang perangai masing-masing macam sial -- siang malam asyik nak menyundal dengan jalang jerk. Rakyat kelantan bukan macam pengundi-pengundi UMNOBN yang bingai haram jadah, bodo nak mampus. Pemimpin penyamun dapat banyak, penyokong yang mengundi dapat ciput. Bodo baghal tak tau matematik.

Pasal DAP tu, sama jerk macam yang aku cakap. Kalo ada bukti dah lama kena sergah -- yg dah kena sergah tu pun sampai mampuih kena tolak bangunan.

Pukimak baruah haram jadah punya UMNOBN .. KAH! KAH! KAH! KAH!

Anonymous said...

Benarke calon UMNO amanah? Ya Allah! Hancurkan calon perasuah. Allahu Akbar...........

Anonymous said...

Pencacai UMNO! Solat hajatlah kamu supaya Allah memilih calon yang dikatakan amanah tu......hahahahaha

Anonymous said...

Rakyat semua! Sebenarnya Isa Samad dipilih hanya untuk mendedahkan rasuah-rasuah di Port Dickson. Kalau tidak masakan sejak akhir-akhir ini semua calon yang dipilih terdiri daripada perasuah. Fikir-fikirlah...

Anonymous said...

Rakyat semua! Sebenarnya Isa Samad dipilih hanya untuk mendedahkan rasuah-rasuah di Port Dickson. Kalau tidak masakan sejak akhir-akhir ini semua calon yang dipilih terdiri daripada perasuah. Fikir-fikirlah...

MC_Shaharul said...

umno ngn rasuah mmg sebati,umno bangsatttt!!!!!perasuah!!!!perosak bangsa!!!pegi jahanam dgn umno,dulu...kini..selamanya RASUAH!!!!!!

BOLOS said...

Anak Lenggong said...

MALAS AKU NAK ULAS ..MANA LAA DIANGKUT MAT REMPIT BERTONCANG..NI..MEMBAR SEBALUT TP@TAGEH PUNGKOQ KUT..KALAU NAK BERLAKUN TU BUAT LAA REAL SIKIT KAH KAH KAH...SEBENARNYA ISU NI DIBUAT DISEBABKAN CERAMAH PAS DI BAGAN PINANG TAK MENDAPAT SAMBUTAN DARIPADA PENDUDUK SETEMPAT..SO TERPAKSA LAA BUAT PROVOKASI SUPAYA PENYOKONG TEGAR DAN LEMBU DARIPADA LUAR KAWASAN DATANG UNTUK MEMENUHI CERAMAH PAS...SO KALAU RAMAI BOLEH LAA DITUNJUK KEPADA PENYOKONG NYA BAHAWA PAS MENDAPAT SOKONGAN DARIPADA PENGUNDI..LAGI SATU..PARA BLOGER UPAHAN PAS DAN KEKERINGAN PULUS SO..KALAU RAMAI IMPORTED PAS TURUN KEBAGAN PINANG BOLEH LAA DIULUQ UNCANG UNTUK KUTIPAN DERMA...

ME SAID..

.....xpayah nak megarut la Anak Lenggong....hipotesis yg xbermakna dari kau tu...buat adik aku yg umur 10 tahun ketawa aje.........lu pikiq la ...melayu sama melayu pun nak berbalah jugak ka??..Dalam bnyk2 kes..puak2 parti dokongan kau tu yg mula dulu..biasalah pemimpin parti yg kau dokong nie sumenya mcm sampah..ada yg perasuah..pemakan rasuah,perogol,penipu(cth:AJIZ),si putat-belit,si pengadu domba,PEMBUAT FITNAH,perompak,SAMSENG dan bnyk lagi..dalam bnyak2 amalan@budaya negatif yg disebutkan tu...budaya samseng yg dipelopori oleh sesetengah pemimpin parti sampah kau tuu..btoi2 mendapat tempat di hati para pengikut parti lu skrng dan ramai yg berkiblatkannya!! ..buktinya lihatlah apa yg berlaku skrng.budaya samseng sudah bermaharajalela ..ini sume cth dari pemimpin la nie!!!!Pemimpin dah mcm DAJAL...pengikut mcm setan!!PEACE!!

UMNO KELANTAN... said...

Kalau Kelantan mundur...aku nak tahu berapa ratus...tak payah ratuslah...berapa puluh kedai orang UMNO kat PORT DICKSON Bagan Pinang tu..kalau setakat berkokok maju maju tapi KEDAI UMNO tak berapa bijik pelir...tak payah lah jadi PAK KADOK...ayam dah di jual PERASAN ayam dia sendiri...AKU UMNO Kelantan...apa kau nak JANG OOOIII...

HangNadim said...

Aku sokong dengan BOLOS, budak Lenggong ni punya hujjah memang macam sial dan entah hapa-hapa. Tak der isi langsung. Membebel macam pemimpin tua UMNOBN yang dah tua dan tak releven. Kalau cara berhujah pun macam sial, muka pun mesti macam sial jugak. Aku rasa sekarang ni, dia pegang keyboard pun dah menggeletar -- oksijen dah banyak masuk dalam otak. KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!

BOLOS said...

ALAH HangNadim, BudakLenggong@Punggung nie sekejap aje aku settle..skrang nie mungkin dia tgh frust tahap gaban tu...xpun tengah pikiq modal..xpe biar aku aje yg settle kan budak nie,bg dia sedar yg betapa rendahnya tahap pemikiran dia tu............ .hahahahaha.

ULTRASLAN said...

Anonymous said...

"HAMPA PUN JANGAN MARAH UMNO MEMBABI BUTA...CUBA TENGOK GAMBAK TU BETOI2....BADAN DIA ADA LUKA KA..?...ORG2 PAS PAKAI ILMU KEBAI...
MUKA DIA LAWA...TAK BENGKAK...
MAKEUP ARTIS KORANG NI TAK PANDAI.."


....EHEM..EHEMMMM...lu gila ka??lu nak tgk badan dia luka terbelah sedalam 5-10 inci baru lu nak percaya??Tgk kat kepala tu sudahla...lu cakap ORG2 PAS PAKAI ILMU KEBAL??Kepala hotak hang..nabi pun xde pakai ilmu kebal!Xnmpak baju dia terkoyak tu..dan ada sikit kesan luka..menurut taakulan gua..mungkin dia telah ditetak dgn parang@pedang..luka dapat dilihat hanya sedikit sahaja tpi bju tekoyak..penjelasannya mudah..budak2 hingusan yg cuba menetak kawan kita nie mungkin dalam keadaan mabuk..al maklumla kalau dah mabuk,,imbangan badan jadi tak terkawal..dan penglihatan munghkin jadi sedikit kabur..dalam kondisi mcm nie..kalau dia tetak pun mungkin kawan kita sempat elak,tpi kalau dah masuk ramai-ramai..kena juga..dan kalau kena pun mungkin xteruk sngt luka..ye la sb depa tgh mabuk masa tu.mungkin depa bnyak tetak angin aje.. masa mabuk bnyak fungsi otak terganggu..salah satunya..time mabuk otak tidak dpt menafsir jarak dgn tepat... mujurlah kawan kita nie sempat melarikan diri..hmm..kalau xsempat naya!!.....tapi xpe lawan tetap lawan.......!!

p/s=memang bacul la budak2 umno nie..mcm sial!!...

HangNadim said...

Bolos!! Silakan-silakan. Aku pun tengah nak cari sapa lagi barua-barua UMNOBN yang nak kena maki lagi dengan aku. Puak-puak ni bukan boleh kita bercakap secara akademik. Dorang tu bukan faham pun. Darah yang mengalir dalam badan dorang pun hasil dari makanan emak-bapak dorang yang sokong UMNOBN. Bsnyak sangat makan daging babi, tu yang perangai anak-anak dorang macam babi. Bersepah pulak anak-anak babi kat sini. Jenuh jugak hari-hari aku nak kena samak. Kah!Kah!Kah!Kah!

BOLOS said...

hahahaha.....btoi tu..diorang nie reti dgn bahasa kasar aje..

Anonymous said...

ADAT ORG UMNO/BN bercakap xgunakan akal.dari NAJIB,MUHHYDIN,HISHAMUDIN sampai yg paling hamba sekali semua bercakap tanpa bukti.diorg mane nk turun padang dengar tgk sendiri apa yg berlaku pada rakyat.sekadar dengar buah mulut hamba-hamba xjenguk sendiri baik xpayah jadi pemimpin.

LAGI letak pulak ISA SAMAD suh bertanding bagan pinang.YG mana otai-otai RASUAH,penggelap duit rakyat yg tu paling bagus dalam kepala otak NAJIB TUN RAZAK.

APA GUNA nk meletakkan bekas perasuah diletakkan menjadi wakil rakyat bertanding untuk bagan pinang???DENGAN KES RASUAH ISA SAMAD PN XKENA TINDAKAN UNDANG2.KATA LA NK MASUK PENJARA SEBAB KES RASUAH ISA SAMAD..XMASUK2 PN DARI DULU SAMPAI SEKARANG.KEBAL SGT KER SI PENDEK NI???POLIS LAGI XBERGUNA.masuk kes bab politik UMNO/BN terus lepas tangan.langsung xde maruah bacul nk menegakkan keadilan.

Anonymous said...

Kesian budak@anak lenggong. Kena kutuk lagi. Zali ngan putra merdeka tak seteruk ni. Naya dia. Macamanalah hidup dia. Ada keberkatan atau idak. hek hek hek

Anonymous said...

Calon Umno tu amanah ke? Fikirkanlah

KEMBOJA said...

TOK SAH SEBUT LA PASAI MUNDUR DI KELANTAN.....

BAGI DUIT ROYALTI DULU...

NAK TAU SIKAP PEMIMPIN YG BURUK TENGOK LAH PEMIMPIN MELAYU UMNO..

BILA DAH ADA PERJANJIAN...PERJANJIAN DI BELOT.

BILA NAMPAK DUIT RAKYAT...HAK RAKYAT DI ROMPAK...

LANGSUNG TAK AMANAH PEMIMPIN MELAYU UMNO NI....

PEMIMPIN YG CAM NI YG NAK DI SOKONG DAN DILANTYIK JADI PEMIMPIN????

HANCUR NEGARAKU....HANCUR GENERASIKU...KERANA PEMIMPIN CAM NI..

Anonymous said...

Aihhh...!!!
Dah sah-sah... UMNO sendiri kata calon dia tu pernah bersalah politik rasuah wang....
Bukan orang lain yang kata....
budak darjah satu pun tau... nak beza yang amanah dengan yang tak amanah... Betul tak...???
Tolong jawab penyokong2 Umno Beer End..!!!
Jangan tak jawab...jangan la malu2 pulak...!!

Anonymous said...

Aku dah letih laaa... nak bagi nasihat kat puak2 UMNO Beer End nii...
Bebal betul..Bebal tahap cipan.... tak paham2 yang mana amanah dan yang mana tak amanah....
Tu laa kojo asyik nak nyanyi joo... lamo2 nyanyok laaa ekau janggg ooiiii

Sodih bona den..!!!
Ghaso macam nak menangihh..konangkan.. susah payah kawan2 den nasihatkan ekau semuo...Tapi tak paham2 jugakk...
Lotehhh heeee...yaaiii...

Anonymous said...

Solat hajat menangkan Pas amanah dan hancurkan Umno rasuah. Allahu Akbar

Anonymous said...

kalu x tau psl klantan dok payoh kecek rr.. kalu nok bandingkan ngan tmpat demo.. mskin2 org klantan tanah ada dok sapa lagi merempat.. ekonomi org melayu pgang demo gi mano2 kws klantan..
budok2 klantan cari rezeki luar klantan tapi bayar zakat kat negeri klantan.. PAS untuk sapo2 sajo..

Anonymous said...

Solat sunat hajat dan puasa sunat mohon Allah hancurkan calon perasuah. Macamana Umno? Katanya samseng. Nak lawan Allah ke idak?

Anonymous said...

to Anon yang kata "Duit Balak Kelantan banyak, siapa yang kebas ya. Pemimpin PAS ramai kaya di Kelantan. tak kan setakat nak buat rumah rakyat tak mampu.Duit Selangor pun banyak kena kebas dengan DAP, sampai nak rompak duit zakat orang Islam."

kat Kelantan kalau nak bina rumah mmg murah sebab tu kat sana kalau cikgu pun boleh jadi kaya. Ngok kalau tak tau jgn banyak cakap okay. walaupun aku bukan org kelantan tapi pengetahuan ttg setiap negeri harus tahu. Ngok100x to anon tu.

Anonymous said...

TP bile nk senaraikan statistik org org miskin kt kelantan sejak era tuan guru dulu hingga kini?hehehehhehhe

Anonymous said...

Pencacai Umno dah pilih orang rasuah. Sya rakamkan terima kasih.

Anonymous said...

Teruskan solat hajat dan puasa sunat. Umno akan terus gelisah kerana orang beriman mendoakan kehancuran perasuah. Allahu Akbar