"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 09, 2009

N-31 Bagan Pinang: UMNO/Beer eNd Melindungi Perogol..!

Reactions: 
Dalam tempoh kempen Pilihanraya Kecil N-31 Bagan Pinan, rakyat seluruh negara Malaysia telah didedahkan dengan berbagai berita berkaitan apa yang sebenarnya berlaku didalam parti yang dikatakan paling hebat di Malaysia iaitu UMNO/Beer eNd.

Berbagai salahlaku UMNO Beer eNd telah didedahkan kepada umum baik dari pihak atasan mahupun bawahan dan semuanya disertakan dengan berbagai dokumen dan bukti.

Rasuah menjadi topik utama yang menyelubungi calon UMNO yang dikira "suci-sesuci-sucinya" oleh pihak yang memilih. akhir-akhir ini, pihak UMNO galak memainkan isu "Fatwa TGNA" terhadap isu syurga dan neraka, kata-kata TGNA dipermainkan dan digambarkan pula kununnya TGNA adalah pemegang kunci syurga dan neraka dan dikatakan pula bahawa TGNA tahu siapa yang akan ke syurga dan siapa yang akan ke neraka.

Tetapi UMNO lupa 1 perkara, UMNO sendiri lebih hebat lagi dimana UMNO mampu untuk "menyucikan" ahli-ahli yang yang terlibat dalam salahlaku atau jenayah dengan mewujudkan satu badan yang dipanggil lembaga tata tertib.

Ini yang telah berlaku kepada Isa Samad setelah disabitkan dengan kes rasuah 1 masa dulu dan setelah melalui tempoh penggantungan (bukan hukuman mahkamah..!), Isa Samad dianggap sebagai 'bersih".

Perkara yang sama juga berlaku apabila Saiful Bukhari menuduh DSAI meliwatnya, setelah Saiful Bukhari bersumpah, ahli-ahli UMNO yang jumud termasuk PM dan TPM nya ketika itu mengesahkan bahawa Saiful Bukhari itu "suci".

Itu kehebatan UMNO.

Banyak lagi kes-kes jenayah yang melibatkan ahli-ahli UMNO ditutup begitu sahaja tanpa tindakan susulan kerana UMNO itu kebal dari undang-undang.

Ini juga yang berlaku di Perak pada tahun 2001, ketika itu Tajol Rosli adalah MB Perak. 1 kejadian rogol yang melibatkan seorang Ketua Pemuda (Sungai Siput) telah berlaku. mangsa rogol tersebut telah membuat laporan kepada pihak PDRM tetapi tiada tindakan susulan sehingga ke hari ini.

Kejadian pertama berlaku pada pertengahan bulan julai 2001 lebih kurang jam 10:15 malam didalam tandas Pejabat ketua Pemuda UMNO yang beralamat di No 61D, Taman Aman, Jalan Besar Sungai Siput dan mangsa kemudiannya telah dirogol sekali lagi pada penghujung bulan julai 2001 lebih kurang jam 11:00 pagi.
Mangsa kemudiannya telah membuat 1 laporan polis pada 26hb. Jun, 2002 dan setelah laporan dibuat, tiada tindakan susulan dibuat dan sehingga ke hari ini, aku difahamkan bahawa kes ini masih tertangguh tanpa apa-apa tindakan susulan.

Mangsa yang mengadu tidak mendapat pembelaan manakala perogol pula masih bebas kesana kemari. apa yang kita tahu setakat ini, perogol tersebut hanya dikenakan tindakan dilucutkan jawatan sebagai Ketua Pemuda UMNO Bahagian sahaja.
Inilah realiti yang berlaku di negara kita Malaysia yang dikatakan "Demokrasi". keadilan tidak pernah wujud, mana-mana ahli UMNO yang terlibat dengan jenayah atau rasuah atau apa sahaja salah laku, akan dilindungi. mereka kebal dari undang-undang, mereka bebas melakukan apa sahaja hatta merogol kerana UMNO akan melindungi mereka.

Selamatkan Malaysia dibawah UMNO..? selamatkah adik-adik, kakak-kakak, sepupu-sepupu atau mana-mana ahli keluarga kita dibawah UMNO..?

Aku tak mahu ada antara ahli keluarga aku hancur dan gelap masa depannya ditangan perakus-perakus UMNO, aku pun tak mahu jugak ada kenalan-kenalan aku mengalami nasib yang sama dengan mangsa-mangsa UMNO yang lainnya. korang macam mana..?

"SWEEPING UMNO FROM MALAYSIA..!"

26 comments:

KEMBOJA said...

Maka berkatalah Mat Sembab pada segala kaum di Bagan Pinan "Inilah calun (Isa Samad) terbaik untuk rakyat Bagan Pinan"

Calun yg RASUAH itu yg terbaik bagi Melayu Umno...??????

Terang2 rakyat dibodohkan oleh pemimpin yg bodoh.


Hancur.....Hancur....generasi aku..

MUSANG HITAM said...

TAHUN 1985 ATAU 1986..KALAU TAK SILAP…Menteri Dalam Guni MOO SANG HITANG…mencipta KES MEMALI…semasa dia sedang mencekik air botol SETAN…habis wanita..kanak2 yang bersenjata cangkul sabit…ditembak mati atas arahan MOO SANG dari JOO HOOR…pada hal boleh dikepung seminggu supaya mereka MENYERAH DIRI…2009..dari JOO HOOR jugak..Menteri Dalam Tong Najis…HII SANG MOO DING…akan buat KES PORT DICKSON pulak…sebab dia pun kaki tangan menunggang BOTOL Iblis Tonik…kita tunggu dia mabuk…APA ARAHAN dia pulak…Inilah penagih2 ARAK yang jadi menteri di Malaysia Negara Islam...betul TAK wahai NOOOH GAAA DUUUUT....Mufti tersohor...di JOO BOOOR...

Anonymous said...

Bukan setakat pemuda umno merogol anak dara orang, malah PM 1Monggolia pun dituduh meliwat pompuan monggolia sepertimana di dalam sumpah akuan Balasubramaniam.

Tapi PM 1Monggolia hanya bersumpah dalam masjid saja untuk menyucikan dosanya. Sama juga dengan anak saudaranya Shitfull Baukari.

Dunia Malaysia dunia gila, boleh hanya bersumpah tanpa di buktikan di mahkamah.

Bukan setakat itu saja harta rakyat Malaysia dirogol dan diliwat secara bergilir-gilir oleh pemimpin-pemimpin umno sampai negara ini dah nak jadi papa kedana macam negara Africa Zimbabwe.

PAS BANGANG said...

kut ye pun nak buat laporan yang dipalsukan dengan photo shop buat bebetul, laporan ni dah di edit dan diubah suai...

kenapa la ko jadi penyokong bangkai pakatan riot...

buduhhhhh....buduhhhhhh

mio said...

mak cakap "kalau buat jahat masuk neraka...", kalau anak jawab "eh, mak pegang kunci syurga ke?" patut ditempeleng ke smackdown 2-3 das anak itu?

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

seks sedap ma....beshnye klu jd ahli beer end

Anonymous said...

pencacai umgokk, ni bodohh laaaa
kalo dah ketua ko tak betull tolakk la bodohh
bukann makin sanjunggg
bodohh laa koo nii

Anonymous said...

macamana Pas Bangang bleh tahu tu photo shop. ko msti salah sorang saspek tu kan? samada kawan perogol atau perogol atau polis yg ambk statement tu kan...hmmmmm

EZRY DA' LEGEND said...

bapak borek, anak rintik. dah kepala taik diorang ni pun kaki letup org dan lepas bebas, so anak-anak buahnye pun 2X5 la...

perompak harta rakyat said...

Poji, boleh tak kau cuba sebarkan bahan mentah kau ni kat mana-mana penceramah Pakatan Rakyat,ataupun print dalam bentuk yang mudah dibaca@hadam oleh rakyat kampung yang belum kenal IT sebab ada antara orang yang sokong umNO kat Bagan Pinang ni yang tak pernah dapat maklumat sebegini....

Lagi 1, cerita berkisar salah guna kuasa, penyelewengan, perompakkan dan keBiNatangan Pemimpin Beer End mcm post ni adalah lebih 'solid' dan 'mapan'..... Baca tajuk posting ko ni, Parpukari pun keluar rumah pegi keja boleh tutup mulut pakai baju (macam dalam gambar aritu) sebab malu nak ngaku penyokong umNO, cuma.... bila sampai opis dan di'tarbiah' oleh bosnya, Parpu mula la tebayangkan duit dan RM..... rasa malu ilang dan dalam masa yang sama semangat ke Beer End nan itu kembali subur dalam kepala hotak dia...

berbanding kalau kau amik gambar bangunan tepi pantai PD yang dah 20tahun buat tak siap-siap.....
Pencacai gerombolan masih ada ruang untuk pusing kiri pusing kanan, jalan depan gostan belakang,...

Bangunan ni under construction la... bangunan ni projek swasta, takde kena mengena kerajaan BN la... N9 lagi maju dari Kelantan la... banyak benda diorang boleh pusing... mana tak nye upah dah dapat mestilah kena tunjuk komitmen depan tauke....

Tapi kalau tajuk 'PUTERI UMNO KENA ROGOL DENGAN KETUA PEMUDA UMNO BAHAGIAN'....

aku rasa 'Media Cyber' pun tak berani nak lepak kat Bilik Gerakkan UMNO berdua-duaan ngan bos dia lepas waktu pejabat pas baca pendedahan ni...

tambah pulak baju hitam ketat takde lengan yang menjadi kegemaran Media Cyber tu sekali rentap je abis tecabut sume tinggal 'baju kecik' je....

buat 'Pas bodoh', aku harap kalau pendedahan entry ni betul dan saheh, berkat hari Jumaat yang mulia ni aku doakan agar isteri kau kena rogol ngan pemimpin UMNO bahagian kau... AMIIIINNN............

Mudah-mudahan lepas kejadian itu kau akan tahu bagaimanakah perasaan individu, ahli keluarga serta sanak saudara mangsa rogol tersebut.... Seandainya itu sahaja jalan yang tinggal supaya engkau bukak mata terhadap Pemimpin berjiwa haiwan ini....

Anonymous said...

Kepada pencacai2 umngok d dalam nei, terimalah sepatah dua kata dari ku,
"SELAMAT HARI RAYA" DAN "MAK KAU MAIN PUKI PENCACAI"

Anonymous said...

SENANG CERITA MANE2 GADIS/MAK ORG YG BEKERJA DI MANE2 BILIK GERAKAN UMNO ADALAH POTENSI ROGOL PEMIMPIN UMNO.PUTERI UMNO KENA ROGOL,WANITA UMNO PN DAH BARAI KENA ROGOL,BAGUS-BAGUS!!!..TGK STATUS CERAI BERAI KT MALAYSIA NI PN KITA DAH NAMPAK.

KEMBOJA said...

Konsep 4P yg ditanam oleh Melayu-Umno pada generasinya memang berjaya>
1P = Penyamun
2P = Perasuah
3P = Pembunuh
4P = Perogol

Anonymous said...

PAS MELINDUNGI ORANG YG MENGHINA ISLAM,..

TGNA kata,."tak pe dia hina Isle sbb dia x pahe,.."

Masya Allah,.bgitu dahsyat kenyataan seorg Mursyidul Am bertaraf ulama semata-mata krn mahukan undi

karat biru said...

to anon 12:02

mengaji bagi abis....
balik umah pi mandi hadas
peh2 pi smayang jumaat...

KEMBOJA said...

betoi tu anon 1210

Si anon 1210 tu memang bengap...patutlah senang sangat dibengapkan oleh umno

Yag telah nyata...yg telah jelas...perasuah isa samad tu...merasuah...tapi masih nak bela....masih kata tak rasuah.

Patut la hancus generasi melayu-umno ni....NAJIS TAHI pun masih di sangka cucur kodok.....melahap tak fikir panjang.


Hancur umno....
Hancur BN

Anonymous said...

"Lihat kualiti calon, bukan lihat jenama parti. Pilih calon yang baik pada nilaian agama dan berkemampuan pada nilaian politik.Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku."
Demikian pandangan sisi agama oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainul
Beliau yang masih tetap dengan pendirian bahawa para pengundi mestilah memilih calon dan bukannya parti yang bertanding sekaligus merujuk istilah siyasah syar?iyyah yang disebut al-Quwwah dan al-Amanah iaitu yang ada kekuatan atau kemampuan atau ketangkasan melaksanakan tugas serta amanah terhadap tugasan tersebut.
Dua ciri yang disebut dalam al-Quran ini katanya bermaksud: ?Sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja ialah yang kuat lagi amanah? (Surah al-Qasas:26).
Gabungan dua ciri ini kata Asri penting dalam apa tugasan yang dihendak diserahkan kepada seseorang.
"Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku.
"Jika sekadar amanah sahaja tetapi tidak berkemampuan atau tangkas dalam tugasnya, maka tanggungjawab akan terbengkalai," katanya tegas.
Bagi Pengundi Bagan Pinang katanya hendaklah dengan teliti menilai perkara ini dan kesimpulannya ialah memilih yang berkemampuan dan amanah kerana ianya memenuhi tuntutan Islam.

Anonymous said...

Tahniah TP, Kebenaran akhirnya terbongkar juga, Penduduk Sungai Siput Utara semua tahu kisah kisah ZAM tersebut...UMNO Parti Hipokrik.

Anak Lenggong said...

KAH KAH KAH...PUAK PAKATAN TU SEMUA BAIK LAA OOO..BARU SETAHUN LEBIH BERKUASA DAH TIMBUL BERAPA BANYAK ISU..DAN TU BEBERAPA PILIHANRAYA KECIL TAHUN INI SEBAB APA..SEBAB PUAK PAKATAN RAKYAT NI DAN TERKEJUT DAPAT LOBA..SAMPAI SANGGUP JADIK BALACI KAUM KAPIR DAN TOK LEBAI BANGANG PULAK SAMPAI SANGGUP MENJUAL ISLAM DEMI TAMAKKAN KUASA DAN UNTUK ISI KOCEK..

Anonymous said...

Pasal kisah Zam ni memang kisah benar bukan setakat rogol anak dara orang, bini orang pun dia tibai....Aku ada bukti pasal ni...
Bini orang di Sg.siput, satu lagi kes kat KL.... Kepada sesiapa yang kata TP hanya mereka-reka cerita, ini adalah BENAR.....OK TQ..

KEMBOJA said...

Kalau itu Sg Siput ala kes logol hah.....di Bgn Pinang ala kes LASUAH.....

Itu Melayu Umno butui2 manyak bolo la.....Itu Isa Samad sulah ale kes lasuah apa pasai mau kasi angkan sama dia.....

Butoi2 bolo la Melayu Umno...
Cakap selupa cibai....
Busuk selupa pangsai...

Anonymous said...

Malaysia di bawah pimpinan PM Bongok monggolia tak perlu mahkamah cukup dengan hanya bersumpah. Mahkamah boleh di jadikan tempat sarkas di mana pelakon2nya yang terdiri dari musang hassan dan guni petai menjadi badut terkemuka di malaysia.

Anonymous said...

Ayuh kita solat hajat berjamah memohon kepada Allah agar memberi kemenangan kepada calon Islam Pas yang amanah bukan calon UMNO yang rasuah.......Allahu Akbar

WOW said...

Anak Lenggong said...

MALAS AKU NAK ULAS ..MANA LAA DIANGKUT MAT REMPIT BERTONCANG..NI..MEMBAR SEBALUT TP@TAGEH PUNGKOQ KUT..KALAU NAK BERLAKUN TU BUAT LAA REAL SIKIT KAH KAH KAH...SEBENARNYA ISU NI DIBUAT DISEBABKAN CERAMAH PAS DI BAGAN PINANG TAK MENDAPAT SAMBUTAN DARIPADA PENDUDUK SETEMPAT..SO TERPAKSA LAA BUAT PROVOKASI SUPAYA PENYOKONG TEGAR DAN LEMBU DARIPADA LUAR KAWASAN DATANG UNTUK MEMENUHI CERAMAH PAS...SO KALAU RAMAI BOLEH LAA DITUNJUK KEPADA PENYOKONG NYA BAHAWA PAS MENDAPAT SOKONGAN DARIPADA PENGUNDI..LAGI SATU..PARA BLOGER UPAHAN PAS DAN KEKERINGAN PULUS SO..KALAU RAMAI IMPORTED PAS TURUN KEBAGAN PINANG BOLEH LAA DIULUQ UNCANG UNTUK KUTIPAN DERMA...

ME SAID..

.....xpayah nak megarut la Anak Lenggong....hipotesis yg xbermakna dari kau tu...buat adik aku yg umur 10 tahun ketawa aje.........lu pikiq la ...melayu sama melayu pun nak berbalah jugak ka??..Dalam bnyk2 kes..puak2 parti dokongan kau tu yg mula dulu..biasalah pemimpin parti yg kau dokong nie sumenya mcm sampah..ada yg perasuah..pemakan rasuah,perogol,penipu(cth:AJIZ),si putat-belit,si pengadu domba,PEMBUAT FITNAH,perompak,SAMSENG dan bnyk lagi..dalam bnyak2 amalan@budaya negatif yg disebutkan tu...budaya samseng yg dipelopori oleh sesetengah pemimpin parti sampah kau tuu..btoi2 mendapat tempat di hati para pengikut parti lu skrng dan ramai yg berkiblatkannya!! ..buktinya lihatlah apa yg berlaku skrng.budaya samseng sudah bermaharajalela ..ini sume cth dari pemimpin la nie!!!!Pemimpin dah mcm DAJAL...pengikut mcm setan!!PEACE!!

HangNadim said...

Aku sokong dengan WOW, budak Lenggong ni punya hujjah memang macam sial dan entah hapa-hapa. Tak der isi langsung. Membebel macam pemimpin tua UMNOBN yang dah tua dan tak releven. Kalau cara berhujah pun macam sial, muka pun mesti macam sial jugak. Aku rasa sekarang ni, dia pegang keyboard pun dah menggeletar -- oksijen dah banyak masuk dalam otak. KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!

Anonymous said...

Pencacai Umno! Pilihlah calon rasuah. Jangan pilih calon amanah. Nanti wokme diajak masuk syurga. keh keh keh keh keh