"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 09, 2009

Lopeh Bagan Pinang Pakat-Pakat Pi Kota Seputih Pulak...

Reactions: 
Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak yakin selepas pilihan raya kecil Bagan Pinang, pilihan raya kecil akan diadakan di Kedah pula iaitu di Kota Seputeh.
  • “Insya Allah, selepas Bagan Pinang kita akan ke Kedah pula untuk pilihan raya kecil di sana,” kata Azizan ketika berucap di Taman Sri Rusa, dekat sini.

Azizan memberikan ceramah bagi membantu calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat di Bagan Pinang, Zulkefly Mohamad bin Omar.Seterusnya disini...

19 comments:

Pas+dap+pkR=PR said...

Senyuman 1Malaysia yang paling ikhlas untuk SEMUA....

Klik pada nama untuk maklumat seterusnya....

Anonymous said...

Pembangkang berjuang tidak memilih bulu.PAS for ALL.tahniah kepada bro Husin.kalau kita la belum tentu berdaya lagi kalau di usia beliau.

Anonymous said...

Wahai rakyat semua! Pilih calon yang amanah. Bukan pilih calon yang rasuah. Umno amanah ke? Fikir-fikirkanlah...................

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

Hidup BN!!

Anonymous said...

Dei, nak promote barang lucah kau tu masuklah dalam blog pencacai umno, sebab banyak pelanggan umno kat sana yang banyak duit. sini blog orang miskin, buat apa kau melalut ka sini, porahhh.

matstimketum said...

perkembangan terakhir menunjukan umno telah hilang keyakinan untuk memenangi prk bagan pinang ini. cubaan terakhir ialah memberi gula-gula kepada pengundi dari kaum india setelah melihat undi pos tak berpihak kepada mereka.ayuh petugas pr jalankan tugas sekarang!

Anonymous said...

matstimketum samalah perangai dgn TP stim ganja. Puak2 PR ni penuh dgn manusia yg bergantung hayat pada ganja, daun ketum, hidu gam, dll utk mendapat kekuatan utk meneruskan kehidupan utk menipu, fitnah, putar belit, dll cara utk memenangi hati rakyat.

Tengok sajalah kes petugas PAS kena tetak tu..Amat jelas insiden itu sengaja direka dan diadakan utk meraih sokongan dan simpati serta utk menyebar fitnah bahawa parti kerajaan ni zalim. Bila disiasat, semuanya hampeh...Salehuddin pun dah kantoi. Polis panggil utk beri kenyataan sampai sekarang tak pergi lagi..Takut sbb tidak ada kes dan bukti kukuh..Jadi Salehudin ni memang seorang penipu dan suka buat fitnah. Tangkap dan hukum manusia durjana ini yg telah menimbulkan ketegangan dikalangan rakyat.

Jadi para pembaca sekalian, anda harus sedar siapa PAS sebenarnya dan cara mereka hidup didunia ini. Hidup mereka penuh dgn tipu helah, keji, memfitnah, munafik, dan penaja keganasan dan ganas. Parti ini kononnya bersih dan suci, tapi merekalah yg mengamalkan segala perkara mungkar dan mereka juga tidak terkecuali dpd melakukan rasuah. Tapi itu adalah "pemberian" atau "penerimaan" yg HALAL disisi agama pada mereka.

Jangan hancurkan negara ini dgn parti yg sebegini. PAS adalah perosak dan penyesat ummah dinegara ini. PAS juga telah memecah belahkan umat islam dinegara ini dan perbuatan ini telah dilakukannya utk sekian lama iaitu selama 52 tahun..

Tolak PAS. Humban mereka kedalam laut dan hapuskan mereka dari muka bumi ini..Tolak PAS dan undilah parti yg telah terbukti memberi membawa kejayaan utk semua..

A

KEMBOJA said...

SPR DAH KENA KENCING DGN UMNO
SPR DAH TERMINUM KENCING UMNO
SBB TU BODOH MEMANJANG..

REFORMASI said...

KEMBOJA said...
SPR DAH KENA KENCING DGN UMNO
SPR DAH TERMINUM KENCING UMNO
SBB TU BODOH MEMANJANG..

Aku sokong kau, kemboja.. SPR ni mmg bodoh.. berat sebelah... ada ke dia bleh pertikaikan dun kedah. Perlembagaan kedah kata:

51. Jika mana-mana ahli bagi Dewan Negeri tiada hadir di dalam Dewan
dengan tiada kebenaran Speaker di dalam dua kali mesyuarat berturutturut
maka tempatnya itu hendaklah menjadi kosong.

52. Jika berbangkit apa-apa soalan fasal adakah mana-mana Ahli Dewan
Negeri itu tiada layak menjadi ahli maka hendaklah diambil keputusan
Dewan dan itulah yang muktamad.

bukan nye keputusan haram jadah spr... x reti perlembagaan ke..

matstimketum said...

wahai pencacai umno yang guna nama anonymous, hangpa tak dak teloq kah? lepah bagi komen bubuhlah nama samaran pada hujung komen kamu kalau malas nak tulis nama samaran pada name/url. bengok betul, etika tulis komen pun tak tahu!

BuletingTV3Suku said...

Kepada En/Cik Anonymous October 10, 2009 9:12 AM yg sebenarnya Buletin TV3 yg menipu sila baca berita ini :-

Saya bertanggungjawab penuh dan dah jumpa polis, kata Salahudin

Harakahdaily

Fri | Oct 09, 09 | 9:19:50 pm MYT
TELOK KEMANG, 9 Okt: Pengarah Operasi Pilihan Raya PAS Bagan Pinang, Salahudin Ayub berkata, pihaknya bertanggungjawab penuh dengan kenyataan mereka dalam sidang media yang mendakwa seorang petugas PAS telah dipukul dan berdarah.

"Saya bertanggungjawab penuh dengan penyebaran gambar itu dan memang ia benar-benar berlaku bukan direka-reka," kata Salahudin kepada Harakahdaily.

Sehubungan itu, katanya, beliau bersama peguamnya, Mohamed Hanipa Maidin telah memberikan keterangan di bawah seksyen 112 (keterangan saksi) di Balai Polis IPD Port Dickson jam 6.45 petang tadi.

Buletin Utama TV3 jam 8 malam tadi telah menyiarkan berita kononnya waran tangkap telah dikeluarkan kepada Salahudin kerana tidak datang ke balai polis sebagaimana yang diminta.

Ini berikutan dari berita Harakahdaily yang menyiarkan gambar seorang mangsa yang berdarah kepala kerana dipukul dalam kejadian Rabu lepas.

Gambar mangsa yang sama juga telah diedarkan oleh sidang media yang dibuat oleh Salahudin dan pasukannya dalam sidang media harian mereka.

Pihak polis mendakwa, mangsa kepala berdarah itu tidak membuat sebarang laporan polis. Laporan polis hanya dibuat oleh beberapa pihak lain yang turut terlibat dalam serangan kepada Markas Pemuda PAS.

PAS pula berkata, pihaknya telah membuat sembilan laporan polis ekoran kejadian serangan pihak lawan dalam pilihan raya kecil Bagan Pinang ke atas petugas dan markas mereka.

Antarannya laporan polis dibuat oleh Mohd Said bin Mohamad, 27 tahun.

Mohd Said yang lebih dikenali sebagai Bob ketika ditemui Harakahdaily berkata, beliau dipukul oleh petugas Umno dalam kejadian petang Rabu lalu di Bagan Pinang.

Ia bermula apabila adiknya dipukul oleh sekumpulan pemuda ekoran dari tindakan mereka melarang adiknya memasang poster PAS.

Namun yang menjadikan beliau marah, motosikal yang dibawa adiknya telah dirampas oleh kumpulan pemuda itu.

Bob, penduduk jati Bagan Pinang, yang dihubungi adiknya terus ke tempat kejadian untuk mendapatkan semula motosikalnya dan ingin mengetahui kenapa adiknya dipukul.

Beliau kemudiannya ditumbuk dan dipukul oleh kumpulan petugas yang memakai pakaian Umno berkenaan.

Akibatnya, mata dan kepala Bob bengkak.

Namun, Bob berkata, beliau tidak pernah kesal dengan kejadiannya bahkan memberikan beliau lebih bersemangat untuk mengundi memenangkan PAS.

"Saya tidak pernah mengundi sebelum ini termasuk tahun 2008 lalu kerana tidak pernah kesah hal politik ini. Namun 11 Oktober ini saya akan pergi mengundi di awal pagi lagi untuk calon PAS," kata Bob kepada Harakahdaily.

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Kalau dah emak bapak tu bingai, satu keturunan bingai. Woit! Anon 9:12 AM! Bodo betul barua ni! Punya ler meleret-leret tulis, satu happa pun tak leh pakai. Macam biasa, seperti yang aku perhati sebelum-sebelum ni -- puak-puak haram jadah ni kalau posting, dia punya isi semua buleh humban ke laut. Isi posting semua macam sial. Pagi-pagi buta dah buat lawak pukimak. Tak update langsung.

Woit! Bingai! Nko cakap dengan nko punya ketua tu, bagi info yang terkini ler. Jangan asyik nak menogak todi jer. Aku tau ler korang tiap-tiap bulan bagi duit haram jadah kat mak bapak korang. Tu ler, anak beranak bingai. Orang nak menulis, korang pun nak menulis tapi isi penulisan macam muka mak bapak korang gak .... macam sial!! KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!

KEMBOJA said...

DAH LAH TERANG2 TIPU RAKYAT DLAM TV...TAPI DIA (ZAHID HAMIDI) LAH YG TELAH BERKEMPEN DI DALAM KEM TENTERA

DAH LA PEROMPAK DUIT RAKYAT... MASIH LAGI TAK MALU NAK TANDING

DAH LA PERASUAH....SAMSENG PULAK TU

DAH LA PARTI UMNO TU NAK MAMPUS...MASIH LAGI ANGKUH NAK BELASAH ORANG ...

MEMANG CILAKO LA MELAYU-UMNO NI...

AKAN PUNAH-RANAH LA UMNO KALI NI RAKYAT AKAN KERJA KAN.

AYOH RAKYAT BAGAN PINANG KITA KERJAKAN UMNO YG KURANG AJAR NI KALI NI.....HANCUR UMNO....PUNAH UMNO..

Anonymous said...

untu makluman semua..
khasnya kepada penyokong PR di daerah Slim River marilah kita beramai-ramai datang ke kampong Sungai Dara Slim Vallages untuk Jamuan Hariraya bersama Pemimpin PR..turut hadir
YAB DSAI pada tarikh 10.10.09
( Hari Sabtu ) jam 3.00 petang.

Anonymous said...

Tahniah Solahuddin Al-Ayyubi! Pencacai Umno dah merengek bila berdepan dengan orang yang benar. Kesiannye pencacai Umno...kah kah

Anonymous said...

PR untuk semua.

matbendaharikelabkamera said...

anon 1.03pm, jangan sebar berita yang tak benar. pembaca sekelian sila rujuk portal perakexpress.com untuk berita sahih.

Anonymous said...

Mari solat hajat tolak calon rasuah. Umno takkan boleh tolak keputusan Allah.

Anonymous said...

TAKBIRRRRRR!!!!!

remaja Pas kedah(JITRA)