"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, October 07, 2009

N-31 Bagan Pinang: Keindahan Pemandangan Pantai Port Dickson

Reactions: 
Saje nak buat kacau... nikmatilah keindahan pemandangan dari persisiran pantai Port Dickson... pandang belah kiri...
Adui... indah sungguh pemandangan projek terbengkalai dekat sebelah kiri...

Pandang belah kanan la pulak...
Laaa... sama jugaaak... projek terbengkalai jugaaak laaa... malas la tengok... tengok yang jauh la pulak...
Aaa... sakit mata, sakit mata... pun projek terbengkalai jugaaak..!

Teropong jauh lagi la...
Sama la jugaaakkk...!!!

Ni ke yang kita nak tunjuk dekat pelancong tempatan dan jugak asing yang datang berkelah dekat pantai Port Dickson..?

Mampuih...

56 comments:

Anonymous said...

“Bandar Tentera Darat” Najib Hina Anggota Tentera"

“Saya menyertai anggota tentera tahun 1967, sekarang dah tahun 2009, sudah 40 tahun lebih, baru pemimpin-pemimpin umno, pemimpin-pemimpin BN, iktiraf kononnya sumbangan anggota tentera khususnya tentera darat…saya rasa terhina.”

Demikian pandangan yang disampaikan oleh Kapten (B) Datuk Abu Zahar Hashim, dalam satu siri ceramah di Bagan Pinang semalam.

Menurutnya,cadangan Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menjadikan Port Dickson sebagai sebuah bandar ‘Tentera Darat’ dianggap sebagai satu penghinaan kepada bekas tentera.

betui ke ni ...adess tentera pun dia orang nak mainkan ..

Anonymous said...

tgk underconstruction la TP.....Sabo la xkan itu pun nk jadi isu...hang tunjuk la gamba kt kelantan gerai makan mana yg duk bersepah,bau busuk n xteratur tu....

Topeng Perak® Unmasked said...

Underconstruction..?

Kah kah kah kah kah...!!!

Anon 5:37 PM... ko dtg sini aku tunjuk "underconstruction"...

Pitty you...

Anonymous said...

i lg pitty kt u...
siang malam mejaja cite yg pelik2.....
hang tengok negeri hang ngn negeri ni dulu....ak rase negeri yg hang duk snap pic tu lg maju dari tempat hang...klo x....xla ramai mat kelate kuar dari negeri hang tu cari makan....

*cakap sendiri mau sedar bro...

Anonymous said...

bro zaman skg kontraktor da tukar trend.......time tangkap tender mengaku umno bile mengundi pangkah pas....rasuah nk dapat tender tolak tepi janji fulussss..........hang jgn duk tibai sume kontraktor org umno.....org pas pun ada macam ni....biase la kontraktor hidup cam lalang kejap pas kejap umno..yg penting wayang kene lebih umno ka pas ka xkire jnji projek dapat...

Anonymous said...

bile org suh tunjuk hang pandai pulak hang diam....
hang ni umpama org berak atas jalan tp xmengaku najis sendiri la TP...

Anonymous said...

KT Kelantan tu banyak lagi tempat bersepah n x terurus kl nk dibandingkan ngn kt n9 ni..mcmana pelancong nk turun kelantan klo pengurusan kerajaan negeri xbuat keje.....

Topeng Perak® Unmasked said...

Hahaha... kenyataan paling kelakar...

Bro... time raya x de ko orang n9 yang dok luar balik kampung..? atau memang majoriti orang n9 mmg dok n9..?

anak muda keluar dari kampung halaman bukan sebab kampung halaman miskin, tapi anak muda suka pada pengalaman baru.

Anak muda bukan macam pencacai UMNO/BN yang hanya seronok berada dibawah tempurung dan x berminta untuk explore...

Bro... cuba semak plate kereta Kelantan bezakan dengan negeri9 yang mana lagi perform..?

Negeri sembilan sekarang latest plate ialah NCH dan Kelantan pulak ialah DBM.

Perlu jugak kita ingat sebelum tahun 80an, kereta2 yg dibeli diKelantan tidak dapt didaftar di Kelantan krn bbrp kekurangan dlm JPJ.

bermula dari thn 80an, kelantan mula mndapat platenya sdiri yang bermula dr D & x smpi brp tahun plate kelantan kini sudah bermula dengan DBM...

Kejap je kelantan kejar...

Apa maknanya tu..?

Maknanya kelantan bukan negeri yang miskin mcm yg ngko pikir...

Meh aku nk bgtau ngko lg 1 kelebihan kelantan...

kalau kau nak tgk kereta2 mewah yg trbaru terlatest diatas jln raya (bukan dlm showroom) elok la ngko g Kelantan...

Eh... dekat n9 ni aku x nmpk lagi Skyline GTR 2008... dekat kelantan ada tau...

Bukan merendah2kan negeri 9, tapi janganlah rendahkan negeri Kelantan kalau x tau...

Topeng Perak® Unmasked said...

Nak bagitau lagi 1 perkara...

kereta2 mewah besar-besar di Kelantan, ownernya semua melayu...

dekat tempat lain macam mana..?

ini fakta...

special task force said...

2000 peratus sokong topeng perak. aku org kedah baru balik cuti raya kat kelantan. semua di atas tu benar. anonymous. kalau nak komen guna otak jangan emosi. tak perlu layan mamt anonymous tu. pergi kelantan la nak tengok kemajuan dan kemajuan tersebut di miliki oleh org melayu. hehehehe

Anonymous said...

sabar TP..Ramai yang dah tahu kebenaran tersebut..

UMNO aje enggan terima kenyataan..

kenyataannya sekarang kebanyakkan ahli UMNO terdiri dari orang yang tak cerdik(bukan nak hina tetapi hasil daripada risikan aku sendiri)
ramai golongan pemuda UMNO yang terdiri dari mat rempit,mat ganja dan bermacam-macam mat lagi...kesian jugak aku tengok mat-mat sekalian tu diperkudakan oleh senior mereka..gantung bendera sampai pagi..upahnya ciput yang dapat banyak kepala..tetapi padan muka depa..kalau bodoh tak pa..jangan diperbodohkan

Anonymous said...

la korang sumer ni jenis racist dan asobiyah gak ke? kenapa mesti nk citer melayu itu, melayu ini, kata majmuk. pastu burukkan n9 burukkan kelantan, kita kan rakyat m'sia. TP, ko dok kata umno tu racist, tp ko sendiri plak aku tgk dh mcm termasuk dlm perangkap diorang gak. hati2 bro.
kenapa la korang ni gaduh2.. cuba la bawak berbincang cmane nk majukan negara kita ni. aku tgk perangai korang ni makin lama makin sama je, tak kira PR atau umno.

Anonymous said...

aku sokong 300peratus TP. Balik raya lepas, berlambak aku jumpa Toyata Alphard plate kelantan. Jaguar pn ada.

PUTRA MERDEKA said...

Apahal pulak tetiba kata undi PAS sama dengan undi yahudi? kan undi PAS dijanjikan syurga oleh ulama dalam semak PAS Nik najis mur'shit'dol PAS. Alangkan tengok muka ularmak menyemak mereka pun boleh pahala ini kan pula menyokong, mengundi dan memenangkan parti PAS? PAS kan isle..isle kan PAS! macam mana boleh kata undi PAS sama dengan undi yahudi...tarik balik yang berhormat...36.6 sangkaan jahat!!!

Penulis tak sangka jahat, malah penulis yakin akan apa yang dinukilkan...sebab? sebabnya cukup banyak, Kalau PAS dah bersekongkol dan bersekedudukan dengan DAPig yang memang menentang Islam, apa beza PAS dengan DAP? DAP pula adik kepada PAP di Singapura yang merupakan anak emas rejim zionis yahudi. Itu sebab kepentingan Singapura semenjak keluar dari Tanah Melayu dahulu telah dijamin dan dipantau rapat oleh Israel melalui Amerika.

PAS pula hari ini sudah menjadi 'anjing' belaan Anu-war Aljuburi dalam menjaga undi orang melayu yang taksub dan buta hati. Satu dunia tahu Anu-war Aljuburi ialah peliwat tegar yang juga menjadi 'anjing' peliharaan Amerika dan bossnya Israel untuk menjatuhkan kerajaan Islam yang dinamik dan moden dibawah pemerintahan kerajaan BN.

Itu sebab Anu-war Aljuburi begitu lantang dan berani menggila dan berjaya memecah keamanan dan kemakmuran hidup bernegara semenjak tahun 1997 lagi kerana dia tahu bahawa boss nya Yahudi laknatullah berada dibelakangnya untuk menjaganya.

Bani Israel ini jelas musuh Islam, tak heran lah dia memerangi orang Islam, namun yang lebih bahaya apabila musuh itu wujud dan hadir dari dalam umat Islam itu sendiri. Orang yang mengaku dan menunjukkan dirinya Islam tetapi sikap MUNAFIQ PAS itu lah yang menjadikan PAS ini lebih bahaya dari yahudi dalam konteks negara kita Malaysia.

Kewujudan PAS sendiri yang keluar dari jemaah melayu dan Islam apabila haji ahmad fuad kalah dalam pertandingan menentang pengerusi UMNO jelas bertentangan dengan asas Islam yang menyeru kepada perpaduan.

Menjadikan agama sebagai topeng untuk mengaburi mata masyarakat serta mengeluakan pelbagai dakyah karut hingga menyebabkan masyarakat Islam berpecah seperti - mengkafirkan orang Islam yang lain, haram makan sembelihan orang islam yang lain, tidak sah sembahyang dibelakang imam orang islam yang lain hingga wujud sembahyang 2 imam, penceraian berlaku, persaudaraan sesama keluarga terputus kerana taksub sesat yang menafikan Islam nya orang lain, jihad yang salah hingga pemberontak yang menentang Kerajaan Islam di memali disifatkan sebagai syahid, boleh menentukan sembahyang seseorang itu sah atau tidak, gaji halal atau haram, tengok gambar dapat pahala, undi PAS dapat syurga dll lagi kesesatan demi kesesatan yang dicipta oleh ulama mereka.

Apa yang dilakukan oleh PAS ini sebenarnya adalah agenda yahudi dalam memecahkan perpaduan umat, perpecahan ummah ini akan menyebabkan umat islam mundur dan ketinggalan, walau bukan yahudi atau Israel yang meneroka bumi bertuah ini namun kehadiran dan kewujudan PAS ini jelas sudah cukup membantu mereka meneruskan agenda jahat mereka kepada ummah dan negara Islam.

Akhirnya terbukti apabila PAS, hadi,nik aziz dan pemimpin-pemimpin PAS berpelok mesra dengan DAP yang sebelom ini dilihat seteru yang tak kan boleh duduk semeja atas prinsip dan ideologi politik yang amat bertentangan seperti langit dan bumi.

Tapi kalau sudah memang niat penubuhan PAS itu jahat maka Allah sendiri akan menunjukkan kebesarannya akan bertapa terpesong dan sesatnya puak PAS ini.
Melihat kepada tawaran syurga nik aziz kepada penyokong dan pendokong nya teringat kepada kisah Dajjal di akhir zaman yang menggenggam syurga bagi mereka yang mehu mengikutinya atau neraka bagi orang-orang yang kekal, tabah dan sabar dengan Islam sebagai agama nya...Jadi apa beza nik aziz dengan Dajjal?
Dajjal tentunya panglima kepada bani Israel yahudi laknatullah...!

Sendiri Mau Ingat!!!

Eden Undi BN!
Hidup UMNO!

Anonymous said...

bermula dari thn 80an, kelantan mula mndapat platenya sdiri yang bermula dr D & x smpi brp tahun plate kelantan kini sudah bermula dengan DBM...

Kejap je kelantan kejar...

Apa maknanya tu..?

Maknanya kelantan bukan negeri yang miskin mcm yg ngko pikir...

KAHKAHKAH....ape bongok topengperak compare pembangunan dgn plat keter.

Memangla kelantan dah DBM..tp ko igt seme yg plet DA smp DBM tu seme kete jaguar ker? kalo setakat kebanyakkan honda EX5, kire miskin mundur jgkla tuh..kahkah. Akai xdak.

Mtk maap kepada rakyat Kelantan, bukan nak menghina..tp nak membetulkan 'pemahaman dr segi pembangunan' tuan punyer bloggers nih. Sedey2 aku tgk bloggers HamPAS nih..

Anonymous said...

to anom 7.38 ko ni betul2 bangang sebab tu la kau sokong umngok,kat n9 mkn banyak kereta mewah tapi enko tengok sapa punya kalau bukan org kuat umno pasti cina atau india yg punya tapi kalau kat kelantan org melayu woi.sah la enko ni bangang jenis tak blh diajar

Anonymous said...

I received a call from Port Dickson to confirm that the people who attend the recent function where PM Najib had announce the renaming of Port Dickson as the Army Town had received an envelope containing cash worth RM300. How fortunate are these people to be receiving such largesse from our generous PM, and if only I knew, I wouldn't mind lining up among the mass to receive the cash that is more than sufficient to pay off my petrol expenses.

rasuah lagi.

Anonymous said...

Encik TP, siasat dulu projek yg terbengkalai tu siapa punya..kerajaan punya ke swasta punya? Yg aku tahu semua projek terbengkalai yg hang tunjuk tu swasta punya...projek terbengkalai sbb tak berdaya maju, tiada pembeli atau salah pengurusan..Tak ade kena mengena dgn kerajaan.

Salah satu projek yg ada kren kat atas bumbung itu gagal dapat pembiayaan dari bank sbb mismanagement (director china sapu duit)..ada juga pembeli yg telah mati dan loan kaput..macam-macam hal lagi...

Hang memang bodoh TP! hang perasan hang kononnya hang dah buat satu kejutan, satu pendedahan konon, dan nak kaitkan kerajaan dlam hal ini. Konon-kononnya kerajaan BN NS yg salah, menyeleweng, rasuah, dll...

Sekarang memang sahihlah si TP ni memang penipu dan penfitnah..lain kali siasat dulu, "do your homework first" you bloody idiot!!

Mampuihhh hang TP!!

Anonymous said...

betul bro kat kelantan orang melayu banyak pakai kereta mewah ..
banyak bengkel orang melayu punya belum cerita rumah besar lagi...

Syabas tp memang benar fakta ..
Utk anony tu atas tolong comment dgn fakta ...
sy baru balik raya drp kelantan,,
sy tgk sendiri bro ..

Aura kelantan lain sikit rasanya ..tenang dan sejuk hati ..

Anonymous said...

TP nie..peliwat tegar juboq jer die reti _takreti aper2 tentang projek terimalah hakikat Pas takkan menang kat Bagan Pinang

Bila SPR sarankan tubuh Parti Pakatan Rakyat DAP PAS PKR banyak dalih tak cukup syaratlah itulah inilah tapi semua tahu Pas dan PKR penjilat DAP takde bijik kecut dengan DAP..

Anonymous said...

Encik BN/UMNongok ko blajo smp sek rendah sebab tu xtahu prosedur2 kalau nk buat projek besar2 nk kena dapat kelulusan dari kerajaan negeri.kalau kerajaan negeri xluluskan mcmana nk bina bangunan..
kalau dah TERSADAI NK DEKAT LEBIH 10tahun apekejadahnya kerajaan UMNOngok n9 xambil tindakan..??? lagi nk biar terbengkalai.ni baru dekat area teluk kemang kalau xsilap aku.belum dekat tgh2 bandar seremban lagi..bape byk pulak projek yg diluluskan kerajaan BN/UMNO ni terbengkalai di tambah lagi dgn kolam najis tgh bandar???bila nk ubah??? nk tgu media dtg baru nk jual muka???

patutla n9 xmembangun dari dulu lagi.semua kerja separuh jalan...memalukan jo.negeri punya kecik pn susah nk jago???sembelih jo MB tu.kalau BN perintah lagi bagan pinang entah berapa byk lagi projek separuh siap yg diluluskan oleh kerajaan BN ni.patutla byk masalah sosial dekat telok kemang!

pisangmalaysia said...

Kalau setakat komen guna Anonymous x payah bagi komen la bro, itu namanya DAYUS...takdak telur..tgk putra merdeka...ada la juga telur tapi BELUMPUN MERDEKA MINDANYA...ttg PEMBANGUNAN, kat negeri mana pun sama jer, bezanya kalo bawah ameno, biasanya sumber kewangan banyak tp tahap pembangunan sama jer berbanding bawah PR..walo dengan sumber yg terhad tapi seiring dgn bawah ameno jd ape maknanya? Orang AMENO yg pendek akal, tak sedar diri masih dijajah bangsa sendiri...Nabi mengajar kita berhijrah bukannya statik kat satu tempat ajer..SAH..si takdak telur kat atas tu x penah datang ke kelantan...

Anonymous said...

Anonymous October 7, 2009 8:39 PM
sy xfaham langsung ape yg org BN/UMNO ni cuba sampaikan ni.nk tulis..tulis la komen2 berfaedah.xsekolah ker?

Anonymous said...

kepada UMNO/BN n9 kenapa lah minda2 anda semua masih tepu dan xnampak mase depan lagi???berapa lamo jang kito nk dijajah jadi hambo duit,kain pelikat,t-shirt,rm50 sorang kalau bantu kawal org dipilihan raya sampai bilo jang???maju ko idup ko dgn kerajaan yg ado sekarang???setakat dapat kenal datuk datin ni..diorg kenal ker korg???sembah cium tangan xde de semua tu.yg hidup senang lenang bukan kito tp org yg kito banggo kan tu.susah r nk ckp dgn org n9 ni semua pengampu jo yg byk..keje nk bergaya melawa.xsedar diri tu mkn duit haram,duit rakyat.

den posan awl2 jgn makan makanan free maso pilihanrayo nnt..adola kami lotak se das due das dlm mkn org umno....

det said...

http://darulehsantoday.blogspot.com/2009/10/jawapan-bagi-menjawap-fitnah-pas-dan.html

Anonymous said...

det said...

blog x ada quality dan fakta rapuh

Anonymous said...

Tak usah pening-pening, tak usah menyusahkan diri...apa yg TP paparkan adalah usaha beliau nak mengaitkan kerajaan dgn kelemahan pengurusan projek swasta..tanah milik persendirian utk dibangunkan dlm kawasan bandar memang perlu kelulusan dari pihak berkuasa tempatan..bila dah terbengkalai, takkan pihak berkuasa tempatan nak ambil alih..fikirkan soal pembiayaan dan kos projek tersebut jika nak dipulihkan..lagi pun tiada wajib bagi kerajaan mengambil alih projek komersial swasta. Lainlah kalau projek perumahan kos rendah atau sederhana dimana kepentingan pembeli dari rakyat yg berpendapatan rendah/sederhana perlu dijaga dan dilindungi....

Itulah perbezaan diantara projek swasta dan projek kerajaan...Tuan tuan dan En TP kena fahamlah. Jadi memang betullah kena siasat dulu sblum buat kenyataan. Melainkan sengaja buat bodoh atau sengaja buat kenyataan dgn niat utk memfitnah..Itulah niat sebenar TP dan konco-konconya...

Yg berfikiran waras dan berfikiran matang jangan terpengaruh dgn dakyah TP nih!!! tanya orang tempatan dan orang PD sendiri..

So, amacam? Nak tipu lagi ke? Oleh itu, pengundi-pengundi Bagan Pinang, jangan terpedaya dan jangan terpesong, reject PAS, tolak PAS, jangan undi PAS...sbb mereka ni penipu dan memfitnah!!!

Anonymous said...

tiada lagi yang ku impikan tiada lagi yang ku harapkan terimalah hakikat Pas takkan menang kat batang pinang..

Putera Kencana said...

kih...kih....puak umno jangan dok bongkak dan bongok sangat....jangan dok menyamar guna nama anony...

kalau pas kalau di bagan pinang pun bertanding dan ade jugak kejantanannya,umno menang sebab undi tentera......


umno?....kih...kih....tengok kat Penanti......

buat PUTERA MERDEKA yang bangang dan akal pendek....UMNO adalah seumpama yahudi di malaysia


rampas negeri
rampas tanah
rampas pentadbiran masjid
robohkan masjid
tutup masjid,mussola dan surau
halang tazkirah
rompak harta rakyat
jaja duit rasuah dalam perhimpunan
galakkan hiburan melampau(realiti TV
dll...sudah la putra merdeka...lain kali bila dapat upah dari umno ,cuba bawak duit tu ke lubang tandas.......tengok mangkuk tandas tu....itulah seumpama usaha ko selama nie layak di mangkuk najis ajee.....

Anonymous said...

halal bagi Pas Go Bala Kris Nan membaca ayat suci al-Quran yang taklurus/betul Tajwidnya _Sarjana Barat membaca dan mengkaji al-Quran untuk memahami Islam dan untuk kebaikan,tapi Go Bala Kris Nan membaca al-Quran untuk Politik Pas kompom menyesatkan

Anonymous said...

anon 1026

takyah pening2 tolak jer pas ke laut port dikson balut pas ke bakul sampah memang sudah pasti tak menang..

Anonymous said...

Bila Pas@Sallehuddin Ayubalakrisnan,mempertahankan GoBalahKrisNan memetik beberapa ayat suci al-Quran dari Surah Ali Imran dalam ceramahnya Pas@Sallehuddin ayub telah merujuk kaum Yahudi di Mesir yang sering memetik ayat-Quran sebagai mentor untuk mempertahankan Go Balah semakin menyerlahkan perjuangan Pas telah jauh terpesong dan menyesatkan..

Anonymous said...

anon 1026

takyah pening2 tolak jer pas ke laut port dikson balut pas ke bakul sampah memang sudah pasti tak menang..

---------------------------------------------

Sekurang-kurangnya PAS dan PR berani gak bertarung secara anak jantan kat Bagan Pinang ni walaupun 5000 undi Pos setia menanti.... umNO kat Penanti? berani upah minah ronggeng je....

Taknak panggil kak min lagi ke nak tolong kempen calon BN...? napa... ? takut boleh bawak kekalahan?

Anonymous said...

Bila Pas@Sallehuddin Ayubalakrisnan,mempertahankan GoBalahKrisNan memetik beberapa ayat suci al-Quran dari Surah Ali Imran dalam ceramahnya Pas@Sallehuddin ayub telah merujuk kaum Yahudi di Mesir yang sering memetik ayat-Quran sebagai mentor untuk mempertahankan Go Balah semakin menyerlahkan perjuangan Pas telah jauh terpesong dan menyesatkan..

------------------------------------------

Kita kena tengok niat jugak bro... Kalau dia setakat baca al-quran untuk mengenali dengan lebih dekat apa itu quran tak salah kat situ..... ia lebih baik dari kebanyakkan Perasuah dalam umno yang lebih gemar berkarauke dari baca quran

romy125z said...

tgk underconstruction la TP.....Sabo la xkan itu pun nk jadi isu...hang tunjuk la gamba kt kelantan gerai makan mana yg duk bersepah,bau busuk n xteratur tu....

romy125z said...

bro,kalau tempat tu maju sapa yang dpt hasil??korang juga kan???kat kelantan tu byk lg tempat2 yg yg maju...bawah kerajaan mana tu????parti mana????

benciUMNO said...

2bln lepas aku g port `dick`son , aku igtkn best sbb biasa tgk crita 80an, tp mcm hampeh..bangunan baru yg terbengkalai gila punya banyak..sapa yg kata under construction tu meh aku nk ludah kat muka...kalau tak p jgn pandai2 bg jawapan tak betul..

Kelantan tak maju pn, makan murah n sedap, suasana best..tak la dpt tgk pembangunan separuh jalan, mcm umno tinggalkan kat negeri kedah negeri tercinta aku ni..buat airport harga puluh juta, tak smpai 2 3 tahun sana runtuh sini runtuh..kelantan plak skit utang..kerajaan negeri pn tak beban dgn hutang..beli benda byk2 stakat utang je buat apa..MEMALUKAN

Anonymous said...

Semua kesimpulan diatas menjurus kepada satu hakikat iaitu penyokong tegar UMNO MEMANG BODOH jenis tak boleh diajar...

Anonymous said...

Kelantan n n9 mmg xleh nk compare la bro..pupulasi penduduk jauh beza klo nk compare ngn plat keta mmg xdapat la...tu bukan ukuran....

Anonymous said...

hang kata time raya ramai org kelantan balik kg naik kete mewah..hang pulak pakai kereta apa TP?HAHHAHAHAHHAHA

TP: Aku naik honda
anon : perghhh honda ape???
TP : HONDA EX-5 jeeeeeee.....
anon : hmmm (tahan gelak)

Anonymous said...

ko ckp time raye ramai alphard atas jalan kt kelantan..hang da siasat betul2 ka?entah cuma driver balaci tokeh2 cine kt kl...time raye kebas kereta boss...janji bergayooooo....hahha

Anonymous said...

xpa TP klo hang xda keta hang jgn risau....ak boleh tumpangkan ko klo ko nk g memana..tp ko kene duduk dalam bonet je la hahhahahhahahah

Anonymous said...

kesian TP dengan camera canggihnye kene kutuk...hahhahahaha bg TP kereta xpenting..apa yg penting?ganja,duit masyuk,camera n parti....

Anonymous said...

Aku dulu belajar kat port dickson bangunan-bangunan dan perumahan yang terbengkalai tu dah ada....10 tahun berlalu macam tu gak underconstruction apekebendenye bangunan tertinggi didunia pun tak sampai 10 tahun boleh disiapkan..

Anonymous said...

bro 2 project swasta la bukan project kerajaan...xkan project swasta yg terbengkalai kerajaan nk take over gak...ak org n9 ak tau la mana project kerajaan n mana project swasta....tuk pengetahuan pembaca sekalian project kerjaan xda masalah tp ada sikit2 la yg terbengkalai...biase la mana2 pun cm2..

politiciansuck said...

hei jangan main2...

TP ada kutip derma melalui laman blog dia nie...

nanti cukup duit boleh la dia beli kete....

tak cukup jugak nanti dia minta derma kat masjid/surau...

politiciansuck said...

owh lupa TP ada satu lagi sumber!!

ramai2 lah kita menempah ruang iklan... tak mahal cuma RM50/ je

dia nie ada keje ke???

Anonymous said...

kepada anon 10.19

Ko tengok posting TP tajuk "N-31 Bagan Pinang: UMNO Membawa "Pembangunan"..? ko tengok gambar tu itu projek sapa???? dah berapa lama tak siap-siap...

KO KATA :
"project kerjaan xda masalah tp ada sikit2 la yg terbengkalai...biase la mana2 pun cm2.."

Ko pun kata Terbengkalai jugak cam mn boleh jd cam tu peruntukan x cukup ke ... ???

Anonymous said...

aku ade bc blog2 umno wat pertama kalinya pada hari ni sesaje nk compare. amende la dieorg ckp tak de sumber. pe sal comment kurang. cam tak de visitor je.

blog ni menarik. cam de wartawan sendiri beb. gempak!

Anonymous said...

la...la...lala...la..la

Anonymous said...

KALAU 1 PROJEK TERBENGKALAI BOLEH DIMAAFKAN LAGI..NI KALAU DAH NK CECAH BERPULUH2 PROJEK TERBENGKALAI DEKAT BAGAN PINANG APE CERITA???

BELUM TGK DEKAT SEREMBAN LAGI.NAK TIPU BUKTI MAKIN MELAMBAK.NAK SOROK BUKTI TERANG DEPAN MATA.NAK JAWAB LANGSUNG TAK TERJAWAB.MALU TGK N9 YG DITERAJUI OLEH UMNO/BN DARI DULU SAMPAI SEKARANG XDE PEMBANGUNAN!!!NI NK DIBANGGAKAN???

KEPADA PEMAKAN NAJIS NAJIB TUN ABD RAZAK JANGAN HAKAP SANGAT TELAN TU NNT SELAMA-LAMANYA OTAK TU XBERKEMBANG.KEPADA KAWAN-KAWAN ROSMAH MANSUR JEMPUTLAH ROSMAH MANSUR TURUN N9.KALAU PARIS NK PEGI IKUT BONTOT NAJIB TUN RAZAK XKAN TEMPAT LAHIR SENDIRI XNK JENGUK.

Anonymous said...

Ya Allah! Hancurkan calon rasuah............Allahu Akbar

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH!KAH! Korang peratikan barua pukimak UMNOBN ni, kebanyakkannya tak nak pakai nama, nak kasi orang susah nak rujuk. KAH!KAH!KAH!KAH! Woit barua!! Apa benda ler yang korang merapu ni! Citer pasal kereta la, ganja la, kutip derma la, la, la, la. Dah habis modal ler tu ... sah ler kepala hotak korang dah terlebih oksijen, perut dah penuh dengan air todi (minuman rasmi budak-budak suruhan UMNOBN). Kalau tak, mustahil dorang rajin merapu sampai macam ni. Puak-puak ni aku yakin, sebelum nak gi sembahyang kat masjid pun dorang minum todi dulu, kalau tak nanti nak baca niat sembahyang pun boleh lupa. Kah!Kah!Kah!Kah!Kah!

Anonymous said...

Pilihlah calon amanah bukan calon rasuah. Allahu Akbar.

Anonymous said...

Pasal negeri mana paling banyak rakyat miskin ni tak payah lah banding dengan plat kereta... gunalah data jabatan yang berkaitan... apa ingat nak dapat plat kereta kena ikut alamat tempat tinggal ke... Ompong.
Yang hang Nadim tu... Orang ngaku Islam cakap macam tu ke, bawalah mengucap...

nyc_killer015 said...

ak orang kelantan and i dont vote for pas nor bn....tp ak ckp org klantan ni bila pilihanraya br diorang sibuk 'berperang politik'.... lepas itu diorang sibuk keje ngn berniaga...stop politik... itu sifat yg ak kagum.. tk kira aa ko bn k pas k.. kalo ko tk sanggup berusaha ko patut tahu tkde org boleh tolong ko suap anak bini ko... ak penah dok tempat laen..jauh dr klantan and jauh dr malaysia.. tkde sape yg bekeje sendiri lg kuat dr org klantan...org klantan suke tukar2 kete... rumah suke yg milik sendri... besar2 plaktu.. tk suke utang...biar bangunan tk besar cm kolumpo tp milik sendiri tk utang besar2 buat... saya suke dok klantan lg...jgn tertipu ngn gaya sederhana atau miskin org klantan... org cmtu kdng2 termasuk dlm golongn jutawan... saya tau sbb sy knal ramai orang mcm tu...