"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, October 07, 2009

N-31 Bagan Pinang: Kemusnahan Sistem Akibat Dari Rasuah

Reactions: 
Papan tanda ni kita boleh jumpa dimerata-rata tempat dalam kawasan Port Dickson. boleh dikatakan dekat setiap simpang-simpang atau pusat tumpuan ada diletakkan papan tanda peringatan macam ni... pada aku benda ni memang sangat-sangat baik kepada semua.

Dadah ni memang satu benda yang bahaya. anak-anak muda boleh rosak otak kalau dah jadi mat dadah, yang dah berkeluarga boleh bercerai-berai akibat penangan menatang haram jadah ni dan ada juga sampai tahap membunuh ahli keluarga semata-mata sebab tak dapat duit untuk beli dadah.

Nampak macam KERAjaan sedia ada memberikan komitmen yang penuh dalam menangani gejala dadah ni...

Tapi...
Kawasan perumahan terbengkalai dah bertukar kepada kawasan tumpuan mat-mat dadah untuk melepaskan gian masing-masing. masa aku meronda kawasan-kawsan macam ni dengan penduduk setempat, kami jugak jumpa hampir 20 orang budak-budak berpakaian sekolah yang jadikan tempat ni sebagai lokasi untuk ponteng sekolah.

Masing-masing dengan rokok ditangan, baju sekolah dipakai ala-ala samseng dan ada jugak yang dok berlatih aksi rempit...
Gambar suasana sekitar kawasan perumahan terbengkalai... tiada tindakan susulan dari KERAjaan negeri untuk menyelesaikan masalah ini.
Tengok dekat sebelah kanan... dekat seberang sana dinaikkan pulak projek perumahan mewah... perumahan kos rendah macam ni dibiarkan terbengkalai tanpa apa-apa tindakan pemulihan. sebelah sana pulak untuk golongan atasan... tapi aku yakin yang seberang sana akan siap sepenuhnya, tak macam kos rendah ni... ala sape nak peduli rakyat bawahan yang kurang berkemampuan kan..? bukannya masyuuuk..!
Boleh ke diatasi masalah penagihan dadah kalau tempat-tempat lepak untuk mat-mat gian masih "disediakan" oleh KERAjaan..?

Sebenarnya masalah perumahan terbengkalai atau projek-projek terbengkalai ni tak patut ada kalau tak ada kegiatan rasuah. dadah pun akan mudah dikawal kalau tak ada kegiatan rasuah. tapi, macam mana nak halang kegiatan rasuah yang membawa kepada percambahan masalah-masalah nasional & sosial kalau yang dipilih untuk bekerja sendiri mengamalkan rasuah..?

Bila berlaku rasuah, indeks jenayah meningkat... masalah akan datang bertambun-tambun... nak selesai..? mustahil... sebabnya, bila dah terbiasa dengan rasuah, semua salah laku akan ditangani dengan cara rasuah.

Ahli keluarga kena tangkap sebab dadah, untuk tutup malu, rasuah orang-orang berkenaan untuk tutup kes... projek tak ikut perancangan, supaya tak kena tindakan, rasuah orang-orang berkenaan supaya tutup kes dan macam-macam lagi...

Korang fikir la sendiri samada nak gadai semua yang korang ada ditangan perasuah atau pertaruhkan masa depan korang ditangan orang yang tidak pernah disabitkan dengan rasuah...

Korang dah besar panjang dan jugak bijak...

55 comments:

Anonymous said...

PEDULI APA DENGAN RAKYAT..PERGI MAMPUS DENGAN RAKYAT..UMNO GOLONGAN BANGSAWAN..MASIH RAMAI PENCACAI UMNO YANG SETIA.

SURUH MAKAN BABI PUN PENCACAI UMNO SANGGUP..JANJI DUIT...

JIKA UMNO HAPUS RASUAH..JAWABNYA TERHAPUSLAH UMNO..

WOII..PERISIK RAKYAT JANGAN LAH ROSAKKAN MINDA PENCACAI UMNO..PENCACAI UMNO DAH SELESA DENGAN BUDAYA RASUAH..WE LOVE RASUAH WE LOVE ISA..

KAMI PARTI RASUAH TAKKAN BERGANJAK DENGAN BUDAYA RASUAH..SESIAPA YANG MENGHALANG RASUAH KAMI ANGGAP MUSUH NEGARA DAN BANGSA.

KAMI TAKUT APA DENGAN SPRM..BOLEH EJAS..SPRM DI BAWAH KUASA NAJIB..HIDUP NAJIB..KERANA NAJIB LAH KAMI DAPAT DUIT RASUAH..

KAMI MERAYU KEPADA PENGUNDI DI MALAYSIA UNTUK MEMILIH CALON UMNO DEMI KELANGSUNGAN DUIT RASUAH YANG BAKAL KAMI TERIMA.NO UMNO NO CORRUPTION.

Anonymous said...

Yang untung orang yg dpt projek untuk kempen/poster anti dadah,merokok. Maybe target untuk bagi kaya kroni je tuh. Banyak belanja untuk kempen2 kerajaan ni. Ini juga satu2-nya cara nak balas budi kroni, menyelam sambil minum air. Iklan petronas kat tv tiap2 hari tu saja nak kasi duit kat tv3.

Anonymous said...

woooi perisik rakyat..

umno bukan rasuah umno cuma ada masalah teknikal sahaja.

mereka sokong isa sebab isa baik hati..suka bagi duit kat orang kampung..takkan korang tak tahu umno tu hamba duit..bukannya hamba allah..

umno tu fasik dan munafik..peduli apa dengan halal haram..umno bukan islam..berlambak-lambak ahli umno yang kristian..

aku sokong anon 1205..jangan lah hapuskan rasuah..jom kita pakat-pakat makan rasuah..biar lingkup negara nie..kita ugut wakil rakyat umno..kalau nak undi bagi duit..jangan lah minta seratus dua minta laa lebih sikit..lepas tu kita..pakat-pakat langgar undang-undang..kena tangkap kita bagi aje rasuah dekat polis..takkan pemimpin umno nak marah kot..satu geng..umno rasuah polis pun nak makan jugak..
jom kita bikin malaysia terkenal dengan negara perasuah..jom...jom

Anak Lenggong said...

Kah kah kah...lepas ni TP@Tageh Pungkoq leh turun ke Negeri sendiri ambik pulak gambar pembangunan dikelantan dan rumah nelayan yang hampir nak roboh..so leh buat ulasan berkenaan dengan apa yang tok lebai nyanyuk tu buat...tu TP pegi kat rumah terbengkalai tu sebab dia nak nak hidu gam..tu yang merayau sampai kesitu..sebenarnya dia nak cari kat mana lokasi ceramah ataupun pondok pas yang ramai orang berlonggok...tapi kesiannya kat pd ni ..dlm ceramah pas tu orang tak datang yang datang pun cuma pekerja2 pas jee...

‘Nak tegolak ado, nak muntah ado, nak tekinciet pun ado’ kata sahabat-sahabat dari Negeri Sembilan, bila terdengar setiap kali ada Pilihan Raya Kecil adalah calon-calon PAS khawarij ini buat manifesto untuk memancing undi.

Manifesto kelentong ‘Kerajaan Kebajikan’ yang ‘pakatan’ PAS, DAP dan PKR buat dalam PRU12 sehingga memperoleh kemenangan di lima buah negeri, macam mana ? Sudahkah ditunaikan ?

Apa jadi dengan manifesto kelentong ‘Kerajaan Kebajikan’ di Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan ?

Agak-agak kawanlah, mungkin manifesto Anwar Al jub sahaja yang menampakkan kejayaan, ia itu ‘sama rasa, sama rata’, ‘berbagi-bagi rasa’ , itu pun hanya kepada golongan-golongan yang seangkatan dengan Anwar Al jub sahaja…………

Kalau Anwar Al jub jadi PM, kawan rasa filem “BRUNO’ tentu dah berbulan-bulan ditayangkan dalam pawagam di Malaysia.

Berbalik kepada manifesto calon PAS di Bagan Pinang, ini kawan salin 100% dari blog pro PAS khawarij untuk tatapan semua ;

Anonymous said...

betul-betul... anak lenggong.. sebab umno lah daerah lenggong penuh dengan bohsia,mat rempit dan mat dadah..tahniah anak lenggong..anda lah pejuang anak bangsa..

Anonymous said...

peh hang bile cerita pasal dadah hang 1st class tp tabiat hang suke hisap ganja hang xnk komwn pulak........ganja bukan dadah ke TP?

Anonymous said...

TP ko balik kt negeri ko kelantan ko snap pic rumah2 yg serba kekurangan kt situ..ak rase banyak benda2 cam2 kt negeri ko 2.....hang jgn nk sibuk kt negeri org pas2 salahkan pemerintah......

Anonymous said...

BODO punye posting......klo projek terbengkalai tu masalah kontraktor la bodo...kontraktor bermasalah....ko tau apa?hisap gamba n snap pic je sambil layan ganja

Anonymous said...

kompom berani kerat jari kontraktor tu mesti ahli umno

dino_yp@yahoo.com said...

Kalau hamPAS dapat Bagan Pinang pun rumah tu tetap camtuh... janji kosong jer geng2 hamPAS nih!

Anak Lawin Papulut said...

Anak Lenggong dan anony 1:14 yang bangang....

rumah terbengkalai sebab kontraktor bermasalah ye.....lepas tu MB dan umno yang perintah negeri sembilan dok tengok saja la rumah tu semua....tengok...tengok tak payah buat apa-apa...lepas tu kata...kami bawa pembangunan ke negeri sembilan...kih...kih..apa punya bangang..anak lengong hoi

lain kali anak lengong,balik lenggong...maklumlah orang lengong semua kaya-kaya....ha jangan lupa duit haram upah umno bagi kat mak bapak ko buat belanja pi umrah.....

Anak Lawin Papulut said...

Anak Lenggong dan anony 1:14 yang bangang....

rumah terbengkalai sebab kontraktor bermasalah ye.....lepas tu MB dan umno yang perintah negeri sembilan dok tengok saja la rumah tu semua....tengok...tengok tak payah buat apa-apa...lepas tu kata...kami bawa pembangunan ke negeri sembilan...kih...kih..apa punya bangang..anak lengong hoi

lain kali anak lengong,balik lenggong...maklumlah orang lengong semua kaya-kaya....ha jangan lupa duit haram upah umno bagi kat mak bapak ko buat belanja pi umrah.....

Anonymous said...

baru-baru nie aku melawat lenggong dari banggol belimbing sampai ke sumpitan..terkejut aku..daerah yang kuat umno melahirkan ramai melayu jahil dan rosak..

dengan bohsianya,mat rempitnya, mat dadahnya..macam-macam lagi laa..

kesian orang lenggong yang baik-baik terpaksa berkongsi tempat dengan melayu jahil seperti anak lenggong..sebab dikhabarkan..anak lenggong salah seorang yang terlibat dengan aktiviti tak berfaedah tersebut..nasib laa kau umno..hairan jugak aku kenapa laa makin ramai ahli umno yang rosak dan kaki judi..budaya kot

Anak Lawin Papulut said...

kih...kih...kih...

Anak lenggog lama tak datang sini sebab bercuti raya sambil bagi duit raya hasil cacian dan makian upahan umno buat anak buah serta mak bapak....sesuci lebaran katakan....

Anonymous said...

sudah sudahlah sokong parti yang rasuah dan bangsat nie.

Anonymous said...

Semua penyokong pembangkang parti Pas sampah anjing kurap cakap tak serupa bikin kenapa kempen tak tunggang keldai tunggang kuda atau jalan kaki pijak atas tanah tak payah pijak Tar,sebab jalan Tar tu kerajaan BN yang sediakan tak haram ke? kempen pakai BMW pinjam kat bank,lepas tu bank kenakan interest tak haram ke riba?

An'War mengawal 20 akaun induk syarikat yang di urus oleh kroni2nye berjumlah RM3 bilion kenape senyap? tak rasuah ke?

meluat aku dengan Pas haram! nie terima lah hakikat Pas takkan menang di Bagan Pinang TGHH berkempen/ceramah 60 orang jer hadir.. jangan asyik semburkan air liur busuk dan mulut yang busuk tu..

Anak Lawin Papulut said...

anony:1:37 aka zali aka anak lenggong

merupakan bukti penyokong umno bangang kurang ilmu,serta kurang tarbiah,jiwa kosong..BODOH le namanya tu

jalan,tar tu duit RAKYAT...DUIT RAKYAT la bangang! tak kira pembangkang ke umnongok ke semua pembayar cukai......

lain kali beza la sikit mana duit rakyat...mana duit kerajaan malaysia..mana satu duit umno(umno ade duit ke?..ade....boleh tanya ISA)

anony hoi..lain kali bukak fail aduan sprm atau dulu bpr ada ratusan aduan rasuah pemimpin umno yang masih tersimpan......bukan setakat 3 bilion aje....bangang tak makan di ajar

Anonymous said...

umno mmang suka melayu jd bodoh. baru senang nak usung mcm kepala lembu ari tu. aku duduk kt melaka kg yg dapat title GDW (gerak desa Wawasan ) thun lpas. ari tu bulan ramadhan sekor beruk rempit ade buat show dpan rumah aku punye ler memekak. aku pun kuar ler sound siberuk ni. berdekatan tmpat tu ade sekor orang utan yg ade pngkt JKKK. aku ingat orang utan ni nk backing aku tp dia pegi backing anak sedara dia si beruk rempit td. ade ke patut. yg aku kesiankan adik bradik beruk ni semuanye x nak skolah tp suka buat aksi sarkas je. sekor pun orang utan x tolong mcm bagi motivasi ke ape ke.. ini digalakkan lg beruk2 tu buat aksi sarkas. aku rasa anak lenggong mesti sama spesis beruk rempit atau pun dia dari golongan orang utan. mana satu ko pilih ha anak lenggong???

Anonymous said...

KEMBALILAH KEPADA PERJUANGAN DAN SOKONG SERTA UNDILAH BARISAN NASIONAL/BN KEPADA MEREKA2 YANG DAH TERPESONG SEBAB DIPESONGKAN KEPADA MEREKA2 YANG DAH TERSESAT SEBAB DISESATKAN.. OLEH PAKATAN PEMBANGKANG PKR PAS DAP INGATLAH PENGUNDI2 KAUM INDIA PERISTIWA HITAM KG. BUAH PALA HANYA TINGGAL KENAGAN YANG MEYEDIHKAN ITULAH HASIL PENTADBIRAN PAKATAN RAKYAT DAP PKR PAS UNTUK KESAMARATAAN RAKYAT BANYAK LAGI RAMPASAN HARTA BENDA RAKYAT AKAN BERLAKU SEKIRANYA RAKYAT MALAYSIA MEMBERI PELUANG KEPADA PAKATAN RAPUH PEMBANGKANG INI IMBAS KEMBALI WAKIL RAKYAT PKR KE PARLIMEN KAWASAN TELUK KEMANG APA YANG DIA LAKUKAN SELAMA INI UNTUK DIA MEMBELA NASIB RAKYAT SUSAH NAK JUMPA..DENGAN DIE JANGANLAH TERTIPU DENGAN SERIBU JANJI DARI PAKATAN 'TINGGI GUNUNG SERIBU JANJI LAIN DIBIBIR LAIN DIHATI' ITULAH PRINSIP PERJUANGAN PAKATAN PEMBANGKANG DAP PAS PKR YANG PENTING MEREKA BERKUASA...

lurus said...

x habis2 Kg Buah Pala punye cter. org dh tahu yg buat deal sblum ni ialah BEnd diwakili oleh Parti Gerakan Menjahanam Duit Rakyat. ape lg yg ko nk kecoh2.knape ler korang ni x bukak minda. ko tngok diaorang punya pampasan pun bleh tahan x sama dgn ape yg BEnd bg masa rampas harta rkyat kt tempat diaorang printah. x caya ko pi melaka ramai yg kene kencing ngan ali ketam penyepit duit rakyat...

Anonymous said...

KOPIkir la SrendIRi......

mykacau said...

EEhhh..EEEaahh....KAO...PI..KIR..LAH..SeNdiRi....

lurus said...

Melaka negeri Melaka
Tempat tumpah darah kita
Dijunjung dgn sepenuh jiwa
Untuk maju dan jaya
Rakyat jelata sudah bersatu padu
Berikrar taat setia
Jujur berkhidmat sepanjang masa
melaka maju jaya.
(lagu : negeri melaka)

Bangunlah Rakyat Melaka mari kita hancurkan kerajaan yg x jujur berkhidmat untk kita. ingatlah ketua kita ialah seorang pengamal rasuah yg nyata akan menghancurkan negeri kita yg kecik ni.

Anonymous said...

The Economist discribed Anwar Ibrahim as Chameleon ~saya sedang tunggu dan lihat 'nak tengok A'War saman The Economist ratusan juta' berani ke A'War? tapi die kalau dengan bab Yahudi nie takde bijik sebab selama nie Yahudi bantu die..

Anonymous said...

Yang tak tahan isu chameleon nie dicedok dalam webpage sesumpah ishk ishk...sesumpan sesumpah.

bond0134331159 said...

aku tak mau nak kata apa
tapi aku muskil pulak ada ke sesapa yang baca yang comment aku yang sependapat dengan aku

pendapat aku

poster TIKUS kat depan tu
patut letak LAMBANG SAPA
UMNO KA PAS?????

orang orang kat sini TERUTAMA BLOGGERS BLOGGERS NETWORK
sila jawab geng

Anonymous said...

Mat gian dadah dan mat gian rasuah ni sama saje bahayanya. boleh memusnahkan negara kalau rakyatnya ketagih dua-dua penyakit ini.

Oleh itu untuk memusnahkan kedua-dua gejala ini, pemimpin umno dan penyokongnya termasuk BN hendaklah di hapuskan sama sekali. Caranya adalah melalui peti undi. Kalau nak tau dadah dan rasuah ni saling berkaitan kerana dengan rasuah, dadah boleh keluar masuk dengan mudah ke negara ini, yang jadi mangsanya adalah umat melayu yang dipimpin oleh pemimpin melayu umno rasuah membunuh anak bangsa sendiri.

Jadi ingat, dadah dan rasuah adalah najis yanag di sebarkan oleh Bariasan Najis.

Anonymous said...

The Economist tu barua Yahudi yang diupah oleh Najis Monggolia, untuk memburukkan Anwar. Buat ape nak tuduh orang lain barua Yahudi? sebab Najib Monggolia dah bayar Yahudi dengan duit rakyat malaysia itu melindungi Najis dari bayang Altantuya.

Gerombolan Perompak said...

Kalau BN tak memerintah sambil merompak kekayaan khazanah yang terdapat di Malaysia sejak 52 tahun lepas, aku yakin sekarang ni rakyat Singapura takkan pandang rakyat Malaysia takde mata, cuba pencacai UMNO bagitau apa bidang yang kita lebih dari Singapura? Padahal apa yang Malaysia tak ada.... Petroleum dan Gas, Malaysia ada Sing x ada, Balak Malaysia ada Sing x ada, Sawit Malaysia ada Sing x ada, Getah Malaysia ada Sing x ada dan banyak lagi.... tapi Malaysia masih lagi jauh dibelakang Jiran kita ni....

Sebab apa? ......... Ini sebab Pemimpin Kerajaan yang ada sekarang sambil 'berjasa' pada rakyat sambil merompak khazanah negara.....

Duit zakat kutip beratus juta tiap-tiap tahun tapi berapa ramai lagi orang miskin merempat kat Malaysia.... Ni salah Pembangkang ke?...... mana pegi semua duit tu?

Kimakpunye BN.... Pas PR perintah Negara dengan izin Allah aku cadangkan Anwar rampas semua harta2 rakyat yang dirompak BN sewaktu mereka berkuasa dulu

AnaK BugiS said...

Teruskan dengan pendedahan.. tapi aku ingat ler.. pengundi N31 tengah dok pening ne.. sebab banyak lagi janji baru mencurah2.. hehehe

Bapa Lenggong said...

Lenggong Anak Luar Nikah Saya

Membaca blog-blog songsang pembangkang ini membuatkan kita jadi jemu dan muak, tidak ada langsungkan jasa dan kebaikan yang telah dilakukan oleh pemimpin dan kerajaan kita selama ini? -

---------------------------------------------

Woi anjing, sapa yang jemput kau datang blog TP ni? Tuan Rumah tak ajak yang kau masuk sapa suruh? Pastu dah masuk rumah orang cakap rumah tuan rumah buruk.... berambusla anjing Bee End woi...

Jasa kebaikkan kerajaan?

Ini bukan jasa la bodo. Ini namanye kerja. Kalau macam tu tukang angkut najis pun boleh cakap rakyat harus bersyukur pada tukang angkut najis pasal kalau tak de kami tentu Malaysia akan jadi busuk akibat najis bertaburan... Masalahnya kat sini kalau rakyat tak bayar cukai kat kau boleh ke kau nak buat Putrajaya?

Duit UMNO adalah tabung kutipan ahli UMNO setiap tahun yang ntah berapa sen....Pembangunan yang dibuat dinegara ini adalah hasil kutipan cukai rakyat Malaysia. Ini langsung takde kena mengena dengan duit UMNO.... Yang masuk UMNO jadi kaya... itu duit rakyat yang bayar cukai....

Kat Jepun, Jerman dan Amerika ada ke United Malay National Organisation memerintah?..........

Aku heran napa la zaman milinium ni masih ada kaldai tunggangan yang sanggup menjilat dubur UMNO untuk upah yang tak seberapa...... Bodoh dan membodoh kan orang lain

KTM 2004 said...

Tahun 2004 saya menjadi KTM ketua tempat mengundi...saya tolak untuk undi pos...pada hari mengundi pukul 12 tengah hari saya keluar sekejap ke pusat lain untuk mengundi...sampai di pusat itu...saya hulur KP...kerani itu periksa daftar mengundi...kerani itu kata TUAN SUDAH MENGUNDI...saya jawab SAYA KTM...dari pagi 5.30 pagi saya bertugas ambil TONG dan alatan mengundi...bawa anggota polis bersama...masa bila pulak SAYA DAH mengundi...sehingga sekarang saya tak dapat jawapan RASMI..tapi saya boleh agak mereka guna pengundi hantu...gunakan kad kuasa lain yang palsu...menggunakan nama saya TAPI gambarnya pengundi hantu itu...SEBAB itulah dakwat jari... SPR terkentut tercirit... TAKUT nak gunakan.

Anonymous said...

Anak lenggong! Buat ape kau tuduh negeri orang lain tak de pembangunan, kau jangan nak bohong 1Malaysia, tempat kau tu babi hutan tu merayau ke sane kemari macam penduduk Lenggong saje. hari tu aku lalu di jalan kawasan Lenggong, sial betul babi-babi hutan tu menyondol kereta aku sampai kemek kereta aku tu.

Aku pikir lebih baik kau bersihkan dulu kawasan kampung kau tu dari amukan babi-babi hutan tu dari kau mencacai dalam blog ni, pasal tak datang faedah pun kalau kau mencacai kat sini macam kata orang 'cakap berdegar-degar tapi tahi babi selonggok di depan rumah'.

Anonymous said...

Hei! Kami orang Umno baik-baik. Tak macam wokme. Kalau kami makan rasuah pun kami nanti hidup bahagia dan senang lenang. Buat apa pikio pasal orang kampung. Depa tetap undi kami sebab depa bodoh. Betul tak anak lenggong. Wokey... wa jalan dulu......

Anonymous said...

Pergh...POJI ada hati nak ckp pasal dadah...

cakap je pandai...habis mu ni xhisap dadah ko?kalu kaki hisap dadah gak xsoh dok tipu la bleh behenti...balik raya hr tu brapo kandang kuda demo bahe ko demo mkn ais..oop lupa poji ni mana main klas2 ngeceh ni..nate kaki jet..

nampak sgt org2 PR ni bodoh serupo lembu..Percaya bulat2 propaganda seorang penagih dadah..mentaliti penagih dadah jah geng2 haram PR ni.

Anonymous said...

gambar yg dipaparkan ada jaminan ke bila Pas menang boleh siap? sampah betul! Pas nie..terima lah hakikat kau orang tak akan menang kat Bagan Pinang

Anonymous said...

UMNO AKAN MENANG. UNDI POS PUN BERGUNI-GUNI. ANAK LENGGONG,ZALI & PUTRA MERDEKA BERI ANGPAU HARI RAYA
PADA KAMI. TIMA KACIH

Anonymous said...

pertama:gambar biasa yang selalu kita lihat

kedua: sama aje dua-dua pihak bila mengundi mengampu undi.

ketiga:Aku orang Islam tetapi Aku orang melayu hidup dan mati pun aku pilih orang melayu dari bangsa lain sebab aku dah tgk betapa seksanya bila bekerja dengan kaum lain....

Anonymous said...

anony 4:34...baguslah macam tu....dengan terus undi umno...kepala ko terus kena kencing.....kih...kih.....lain kali belajar betul-betul tu la pemalas..tu yang adi kuli batak tu....

Anonymous said...

anony 4:37 terima kasih kerana hina bangsa sendiri dan juga mak bapak awak..

Anonymous said...

TP projek terbengkalai oleh kerajaan NAJIB TUN ABD RAZAK ni bukan setakat di PD je.melawat la pulak ke seremban melambak2 lagi projek terbengkalai yg tesergam indah di tepi jalan.memang kalau org luar masuk n9 seremban pn org bole ckp pemimpin UMNO/BN n9 xtahu nk develop seremban.kolam najis tgh2 bandar..ntah la xreti lagi ape aku nk ckp.

rosmah mansur xnk pulak turun padang..ke paris nk pegi ke n9 xnk pegi..musykil2..

perompak harta rakyat said...

Berikut adalah perbualan antara Anak Lenggong dengan PM kesayangan kita yang baru pulang dari Perancis.

Anak Lenggong : Slamuekom Tok Jib

Tok Jib : Yang ko bagi salam ni nape? Lain kali jumpa saya cakap ‘Hidup Melayu’....

Anak Lenggong : Aik... lain macam je Tok Jib ni.....

Tok Jib : Ajaran Tok Sammy Guruji tidak mengajar ummat nye bagi salam, kalau dia cakap hari Jumaat waktu Zohor kita kena mandi Susu, kita ikut je cakap dia. Kita jangan nak memandai-mandai ubah agama suci yang dibawakan oleh Pawang dari India ni......

Anak Lenggong : Ohhh macam tu... ‘Hidup Melayu’ Tok Jib.

Tok Jib : Hidup Melayu.... hahhhh, ada apa kamu datang jumpa saya ni, penat saya balik dari Paris..... Orang Paris ni pun satu,.... ada ke diorang boleh percaya cerita Dr Shaaribuu yang saya dah meliwat Altantuya pastu letupkan kan dia, ........ nasib baik ada bodyguard keliling pinggang, kalau tidak makan telur tembelang la saya pagi tadi......

Anak Lenggong : Sebenarnya Tok Jib, saya nak claim gaji saya lebih skit bulan ni boleh tak?

Tok Jib : Napa nak lebih, RM 3.00 sejam tu tak cukup ke?......

Anak Lenggong : Bukan tak cukup, tapi saya dah keja lebih masa perah otak reka-reka fakta nak burukkan calon PAS PRK ni kat blog Topeng Perak sana tu..... Lagipun saya nak anta mak saya pegi umrah bulan depan...

Tok Jib : Saya bukan tak nak kasi..... tapi sekarang ni kempen BN kat Bagan Pinang tengah banyak kena pakai duit.... berapa yang kamu nak?, kalau munasabah saya cuba pertimbangkan.....

Anak Lenggong : Tak banyak Tok.... Cuma RM 50,000 je....

Tok Najib ketika itu sedang menghirup kopi o yang dihidangkan oleh Bik Mama tersedak hingga kopi yang diminum terkeluar dari kedua-dua lubang hidungnya selepas mendengar kata-kata dari Anak Lenggog itu...

Tok Jib : Kamu ni nak mentedarah duit banyak2 tu wat ape? Kata Tok Jib Sambil meninggikan suaranya...

Anak Lenggong : Tok Jib ni taik idung masin betul lah.....

Tok Jib : Ada yang nak kena bom ni...... Rosmahhhhh..... Pi amik C4 dalam almari baju abg jap....

Anak Lenggong : Sabar Tok Jib..... sabar...... sim...simpan C4 tu dulu.... kata Anak Lenggong terketar-ketar bila membayangkan tulang-belulangnya terbang 50 meter dari tempat dia berdiri sekarang ni.... Apa salah saya mintak lebih sedangkan Saiful Bukhari dulu Tok bagi di RM 13 Juta.....

Tok Jib : Tu lain.... Dulu saya ingat kalau Anwar dituduh meliwat dia akan lingkup kat PRK Permatang Pauh tapi tup...tup makin membiak pulak majoriti dia...... sejak dari aritu saya kalau nak bagi saya bagi bawah RM 3 Juta, Macam bekas wakil pembangkang 3 orang kat Perak yang keluar parti sokong kepimpinan saya dulu... semua saya bagi bawah bawah 3 juta...... Tapi macam nilah.... Kalau kita menang PRK kali ni dengan bantuan kamu, saya akan penuhi permintaan kamu......

Anak Lenggong : Yes BOSS......

Anak Lenggong terus keluar dari bilik Tok Jib dan menyandang Notebook barunya yang dibeli dengan duit RM 3.00/jam...... Dia terus melangkah dengan keazaman dan semangat membara untuk mereka-cipta lebih banyak cerita karut yang tidak berlandaskan fakta untuk membusukkan nama PR asalkan ibunya boleh dihantar ke Mekah untuk mengerjakan umrah bersama Mufti Perak Haru Sana Sini.....

Anonymous said...

aku student poli PD tahun 1999- 2001 -2003-2004
mase aku pegi PD time tu memang dah banyak giler projek terbengkalai ...

aku penah perform projek ROBOTIC Politeknik depan MB NS yg latest nie pada tahun 2004 dekat salah satu sekolah di rembau,

aku menyinga sgt dengan dia sebab tiada apa2 kate semangat yg di terima daripada MB nie. aku siap ckp kat lecturer aku, buang masa jer perform, sebab MB bukan tahu pun psal robotic.yg pembantu dia jer yg memahami hasil projek kami...

sepatut dia kene tahu yg IPTA yg ade dekat NS nie POLITEKNIK jer... yg di tubuhkan pada 1990, IPTA lain UITM itupun thn 2009 baru ambil pelajar, yg sebelum ini UITM nie asyik berpindah...

salam...

Anonymous said...

anom 5.18

setakat projek robotik politeknik ape la sgt org nak pandang...hampeh

sesuai r dgn tahap pemikiran org2 hampeh PR ni projek robotik kau tu

Anonymous said...

org umno ni dlm kepala otak diorg duit-duit-duit.asal ada duit semua dtg.asal dtg media semua datin-datin datuk datuk semua nk menempel.bukan niat nk bantu rakyat tp niat nk masuk tv.nak bagi najib tgk muka-muka ni perihatin dapat promote tahun depan..

kalau bukan dari sek rendah menengah university... xkn lahir ilmuan yg ada sekarang.aku rase org umno ni byk yg xmasuk university kot.

Anonymous said...

wahai anom 5.42

tgk enko pun berfikiran macam MB NS yg menganggap hampeh projek ROBOTIC

ahaha

untuk pengetahuan kamu poli PD telah berjaya menjadi juara survival robot
pada tahun 2003 anjuran sirim,

dan pada tahun 2004 itu poli PD jugak mendapat tempat 3 dalam survival robot anjuran sirim, organise by KDU college at mid valley exhibition center.

dan aku telah terlibat membina loji janakuasa yg terbesar di Malaysia,

itu yg ko kater hampeh.
pemikiran sempit aku nie ahahaha
terime kasih ku ucapkan kepada pensyarah poli PD yg memberi tunjuk ajar...

Anonymous said...

I received a call from Port Dickson to confirm that the people who attend the recent function where PM Najib had announce the renaming of Port Dickson as the Army Town had received an envelope containing cash worth RM300. How fortunate are these people to be receiving such largesse from our generous PM, and if only I knew, I wouldn't mind lining up among the mass to receive the cash that is more than sufficient to pay off my petrol expenses.

Rasah lagi.

Anonymous said...

nauzubillah minjalik.. dasar nama pun dah jelas perompak harta rakyat kalau enkau islam taubat nasuha enkau tapi kalau enkau kristian hindu budahha yahudi nasrani kompom enkau kafir laknatulLah.. masuk neraka jahanam!

romy125z said...

BALAK OOO BALAK....
KENAPA ENGKAU DI TEBANG???
MACAM MANA TAK DI TEBANG...
PAS NAK MAKAN AKU..
PAS NAK MAKAN AKU..

OOO PAS...
OOO PAS...
KENAPA NAK MAKAN BALAK?
MACAM MANA AKU TAK MAKAN
PAS KAKI RASUAH...
PAS KAKI RASUAH...

OOO PAS..
OOO PAS...
KENAPA MAKAN RASUAH?
MACAM MANA AKU TAK MAKAN
PAS RASUAH BILA BERKUASA..
PAS RASUAH BILA BERKUASA..

OOO RASUAH..
OOO RASUAH..
KENAPA PAS SUKA MAKAN?
MACAM MANA TAK SUKA MAKAN
TUAN GURU PANGGIL MAKAN..
TUAN GURU PANGGIL MAKAN..

TUAN GURU..
TUAM GURU..
KENAPA MAKAN RASUAH?
MACAM MANO HAMBO TOK MAKAN?
HAMBO BOSS BESAR
HAMBO BOSS BESAR

BOSS BESAR..
BOSS BESAR..
Lu orang sambung sendiri lah....

PAS RASUAH!!!
KEMANA SUMBER KEEWANGAN
HASIL BALAK KELANTAN?

KEMANA MENGALIRNYA
WANG BALAK KELANTAN?

BALAK DIBUKA TENDERNYA
SEHINGGA BALAK DI
KELANTAN HABIS.

YANG MANA KONTRAK
PENEBANGAN BALAK
DI PEROLEHI OLEH MEREKA
YANG BERKENAAN DALAM
PARTI PAS SAHAJA!!!

RENUNGKAN LAH.....

PAS
HAMPAS

romy125z said...

HE HE HE....SIKIT MASA LAGI AKAN TERBONGKARLAH
RAHSIA WANG YANG DISALURKAN DARI YAHUDI KEPARAT
BUAT ANWAR AL-JUBURI...

SORANG-SORANG AKAN DIDEDAHKAN!!!
PASTINYA ANWAR TIDAK LENA TIDUR!!!
HE HE HE.......

NIK AJIS???
SAMPAI SEKARANG TIDAK ULAS BERHUBUNG
ISU BALAK DI KELANTAN.
AWAT NIK AJIS SENYAP???

ADUN PAS YANG DITUNTUT RM3 JUTA
OLEH BEKAS ISTERINYA JUGA SEDANG MENGELUPUR
AWAT SEKAT KEBEBASAN MEDIA DALAM HAL INI???

BAGAN PINANG NI DAP NAMPAKNYA DIAM,
PASAL APA DIAM SEMACAM JE???
OH..TAK YE...ISU KG BUAH PALA LAH....

SI LIM GUANG ENG DAH PENING
SEHINGGAKAN MUNTAH BERDARAH TU.
MANA TAKNYA, SEKALI KANTOI OLEH RAKYAT
YANG DAP SEBENARNYA MENJUAL TANAH
TERSEBUT KEPADA PEMAJU!!!

BELUM KOREK KES TANAH WAKAF ISLAM LAGI TU.
TAK LAMA LAGI WE ALL NAK KOREK LAH!!!

KARPAL PI MANA??
LAMA SENYAP JE......
UNTUK PENGETAHUAN RAMAI
KARPAL SEKARANG BERADA DI BOLLYWOOD,
BERLAKON DALAM FILEM,
KARPAL NEHEE KARAM!!!

BAGAN PINANG???
SEHARUSNYA BN MENANG!!!
MENANG DEMI MENERUSKAN
AGENDA ISLAM DAN PERPADUAN

1 MALAYSIA

benciUMNO said...

romy ibarat pengecut ckp takde bukti...

AnakLenggong, PAS DAP da tunaikan janji di Kedah dan pulau pinang...hampir 70% janji termakbul...PKR den tak tahu sbb media utama dok putar belit, den tahu kedah n penang pn sbb org area sana..Lu jgn ckp kosong kalau lu tak tahu apa2 erk..Kurang2 menteri cina tu bg balik duit elaun kat guru ajar tajwid kat penang, satu contoh kecil tetapi cukup bermaruah..elaun yg sblm ni UMNgOk keparat nk tarik balik ..sbb apa..sbb takde duwet nk buat kebajikan

Anonymous said...

Duit untuk program agama semua Umno sapu. Sebab tu masjid kena minta sumbangan rakyat. Kesiannya pencacai Umno. Masih setia dengan BN.

Anonymous said...

Ya Allah! Hancurkan calon rasuah. Allahu Akbar.........sebarkan

HangNadim said...

Kah!Kah!Kah!Kah! Apa kejadah ler budak romy ni. Baru nak belajar berseloka atau si barua tengah berseloka. Tak ada ritma langsung. Macam anak babi baru nak pandai bercakap. Bait-bait seloka pun macam sial haram jadah. Woit!! Pegi masuk sekolah balik ler bodo!! Kalau spesis burung, buleh ler aku nak bandingkan dengan cakap macam burung kakak tua, berulang-ulang. Tapi barua-barua UMNOBN ni dari spesis babi --- err! mungkin sesuai kalau aku bandingkan dengan babi tua yang suka cakap berulang-ulang. Kah!Kah!Kah!Kah! Woit!! Dah ler, pegi teguk dulu beer kat sebelah nko tu, freshen up!! Atau pegi hirup dulu sup hidung babi yang ketua nko hidangkan tu supaya cakap tak berulang-ulang. Kah!Kah!Kah!Kah!

Anonymous said...

Ya Allah! Hancurkan calon rasuah.