"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, December 18, 2009

1Malaysia: Petanda Baik Untuk Pakatan Rakyat Di Selatan...

Jam 8 pagi tadi macam biasa jadual aku setiap hari jumaat ialah - Dataran Ilmu untuk program tazkirah Jumaat bersama TGNA. aku ingat pagi ni akan jadi macam pagi-pagi lain, rupanya ada lagi sedikit kelainan.

Pagi ni dianjurkan 1 majlis sembahyang hajat mohon kesejahteraan kepada seluruh Negeri Kelantan dan juga mohon dilindungi Negeri Kelantan dari fitnah dan semua kejahatan. yang tu kira biasa. yang paling menarik perhatian ialah kehadiran hampir 100 orang berbangsa cina dan india.

Bagi yang biasa ikut tazkirah pagi jumaat oleh TGNA di Dataran Ilmu, perkara ni biasa je, tapi tak la seramai ini selalunya. yang jadi ramai hari ni sebab semua mereka ni datang dari Johor, Perak dan lain-lain Negeri untuk menyatakan sokongan kepada TGNA dan juga Kerajaan Negeri Kelantan.
Disaat UMNgOk/Beer eNd memainkan isu perkauman, kaum-kaum lain menyambut seruling perkauman UMNgOk/Beer eNd dengan lantang dengan menyatakan sokongan secara terbuka kepada PAS dan TGNA. tanpa segan-silu, kaum-kaum india dan cina berada di SAF paling hadapan dengan TGNA di Dataran Ilmu dalam program tazkirah pagi Jumaat bersama TGNA.

Ini bukan program tari-menari, ini jugak bukan program karaoke, ni jugak bukan program ala-ala Akademi Fantasia atau Jom Heboh tajaan mana-mana media hiburan, tapi ini program "tazkirah". kalau tak dahagakan "ilmu", takkan sesorang tu gatal kaki melangkah dan buang masa ke program macam ni.

Tapi kenapa orang-orang bukan Islam masih tertarik untuk datang jauh dari Perak hatta Pasir Gudang untuk ke program ni..?
Pada aku la, yang hadir baik dari jauh atau dekat ke program macam ni cuma orang-orang yang hidupnya tak mahu disia-siakan. hidup mereka-mereka ni bukan sekadar hidup, tapi jugak hidup dan menghidupkan "ilmu". hari ni datang dengar tazkirah dari TGNA, seterusnya apa yang disampaikan akan berpanjangan kepada orang-orang lain. maka segarlah ajaran Islam. bukan setakat hal nikah-kahwin dan kematian je.

Ini yang menyuburkan Islam. setakat bina masjid berbillion-billion ringgit, bank Al-Islam, pajak gadai Islam, itu ini atas nama Islam, tapi usaha mengembangkan syariat Islam tu tak disuburkan, tak payahlah nak sembang "kami itu, kami ini".

Masjid berbillion-billion ringgit tapi nak dapat jemaah untuk solat jumaat pun sakit, buat apa..? nak gah apa dengan hasil macam tu..? masjid besar gah tapi makmum untuk solat subuh pun tak sampai 2 saf buat apa..?
Ada jugak geng-geng UMNgOk yang kecoh-kecoh pertikaikan bahawa Kerajaan Negeri Kelantan tidak Islamik sebab sepanjang hampir 20 tahun pemerintahan PAS di Kelantan, dikhabarkan bahawa PAS tak pernah membina hatta 1 masjid pun di Kelantan.

Pada aku, apa masalahnya dengan tak bina masjid kalau masjid-masjid yang ada dah cukup untuk makmum dikawasan yang ada..? kenapa nak bazirkan duit untuk benda yang dah ada..?

Eh... syarat-syarat sah sembahyang salah satunya "bersembahyang di Masjid" ke..? tu kena tanya orang UMNgOk... tolong tanya sekali orang UMNgOk kalau korang singgah dekat rumah diorang - arah kiblat dekat mana..? pernah terjadi dalam hidup aku bila aku berkunjung ke rumah orang UMNgOk, tuan rumah terkial-kial cari arah kiblat bila aku tanya... siap berdiri dekat luar rumah tengok bayang-bayang.

Nasib baik ada matahari, kalau belah malam nak tengok bayang-bayang apa..? lampu sportlight dekat balkoni..? gila..!
Maka pagi tadi tanpa perlu ke masjid yang regenya berbillion-billion, beribu-ribu pengunjung yang ke program tazkirah masih sempat bersolat hajat beramai-ramai mohon kesejahteraan kepada seluruh Negeri Kelantan dan juga mohon dilindungi Negeri Kelantan dari fitnah dan semua kejahatan dan sekali lagi, doa TGNA di aminkan beramai-ramai... Amin...
Heran sungguh aku... yang bukan Islam berbondong-bondong tampil menyatakan sokongan kepada PAS khususnya Pakatan Rakyat dan TGNA, tapi yang Islam dari kecik... masih ada yang "seronok" bersekongkol dengan penzalim seperti UMNgOk.

Bagusnya pagi tadi, bila dapat tau orang bukan Islam dari Johor (kubu kuat UMNgOk) pun dah berani menyatakan sokongan secara terbuka kepada PAS dan TGNA. ada sinar dalam PRU-13 untuk Pakatan Rakyat.

6 comments:

Anonymous said...

harap PAS dapat melahirkan lebih ramai ulama sprt TGNA (berani kerana benar). kita memerlukan khalifah utk bangkit semula..

*selagi ulama PAS tidak menjadi syaitan bisu selagi itu PAS dibawah lindungan ALLAH SWT*

Ahlul Bayt Rasulullah SAW said...

Salam,
Sempena tahun baru Hijrah ni, Kepada semua2 yg bagi komen kat sini, ada perasan tak korang, kalau kauorang tengok keadaan negara kita dan parti2 politik semasa, ada nampak tak korang bahawa politik kita sekarang ni hampir sama dengan keadaan yg berlaku pd zaman Rasulullah dulu...

Macam ni,
Rasulullah asal dari Bani Quraisy, di Makkah, (sama macam PAS asal dari Umno), Rasulullah memperkenalkan 1 agama baru yg berbeza carahidup dengan yg di anuti/diamalkan oleh majoriti penduduk Quraisy. Rasulullah di tentang oleh Ketua2/pemimpin2 Quraisy Makkah yg sudah biasa dengan agama dan adat2 jahiliah yang memberikan keuntungan kepada golongan partinya dan kroni2nya selain rasuah dan menentang habis-habisan pembaharuan/agama baru yang di perkenalkan oleh Rasulullah.

Rasulullah terpaksa keluar /hijrah dari Makkah ke Madinah(biro agama Umno, keluar dari Umno-tubuhkan PAS) dan menjadi pemimpin di Madinah (macam Pakatan Rakyat)yg turut di huni oleh Yahudi (macam parti DAP) dan golongan Munafik Madinah yang mungkin ada dalam parti PAS atau PKR.

Rasulullah membangunkan/memerintah Madinah dengan menggunapakai Sahifah Madinah, yg merangkumi semua penduduk Madinah termasuk Yahudi dan golongan Munafik.

Apa yg Rasulullah buat selepas itu ialah melakukan penerangan/dakwah tentang Islam supaya org2 bukan Islam melihat kebenaran Islam (sebagaimana dibuat PAS di Kelantan, Kedah) dan kebenaran yg dibawa oleh Rasulullah menyebabkan ada Yahudi yg memeluk agama Islam atau dlm situasi di Malaysia, ada yg sudah tertarik dan menyokong kebenaran Islam di kalangan penyokong DAP atau org Cina.(Berlaku sekarang!)
Ini akan dengan sendirinya mengecilkan bilangan golongan munafik dan Yahudi yg anti kepada Islam dan Rasulullah.

Dalam jangka panjang pula, Rasulullah membanteras golongan Yahudi dan Munafik ini dengan berlakunya perang keatas golongan Yahudi dan golongan munafik ini di Madinah...peristiwa ini mungkin akan berlaku dalam Pakatan Rakyat di masa akan datang...iaitu pembersihan golongan talam dua muka dalam Pakatan Rakyat samada dalam PAS, PKR atau Dap.

Kaedah pemerintahan Rasulullah di Madinah dan keindahan Islam menyebabkan ramai pemimpin hebat Quraisy memeluk agama Islam seperti Khalid AlWalid, Abu Sufian dan lain2. Ini kita boleh kaitkan dengan kisah dalam blog Dr. Mahathir dimana Che Det ada menyatakan, adanya bekas pemimpin2 Umno yg sudah benci dengan kebusukan Umno dan akan memilih PAS sebagai wadah perjuangannya di masa akan datang kerana PAS ingin menerapkan Islam dalam semua aspek pemerintahan sebagaimana Rasulullah memperkenalkannya di Madinah keatas semua bangsa di sana.

Selepas pembanterasan dan sokongan secara senyap2 dari ahli2 dalam Umno dan Be eNd ini, maka Pakatan Rakyat akan beranjak kepada peristiwa seterusnya iaitu mengambil alih Makkah (pembukaan Kota Makkah) dari Kaum Quraisy...
pengambilalihan/PembukaanPutrajaya daripada parti perkauman Umno../puak2 Quraisy Makkah...

Mungkin berlaku pada pilihanraya umum ke 13 nanti, insya'Allah,
Wallahuaklam

Unknown said...

Setuju dgn Fahariman,
mmg begitu sunnah alam.perangai manusia di sepanjang zaman tak akan berubah.
Skripnya sama yg berubah. cuma pelakonnya yg berbeza.
Sebab kisah-kisah nabi walaupun sudah beratus tahun masih lg boleh di jadikan panduan untuk kita hari ini.

MK IV said...

sembahyang tonggang tonggek, lepas tu maki, fitnah orang.

baguss...baguss...

Anonymous said...

sembahyang tonggang tonggek,
lepas tu pi tipu org kampung, ambikk rasuahh
pecah amanah
byk lagii la che det
malas aku nak ceritaaa

Anonymous said...

Umno ngok masih tak sedar lagi yang rakyat sekarang sedang menunjuk pintu keluar bagi mereka pada PRU 13 nanti.