"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, December 18, 2009

1Malaysia: Kalau Tak Menipu Tak Boleh Ke..?

  • Desas-desus yang mengatakan bahawa anggota parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin berkahwin dengan pelakon terkenal tanah air Zizie Ezette akhirnya terjawab apabila rakan baiknya, Datuk Mohamad Aziz menyatakan mereka berdua sudah berkahwin.
  • Mohamad, anggota parlimen Sri Gading apabila ditanya semalam, berkata: "Dah selamat. Saya mendoakan agar beliau bahagia, kebahagiaan kawan adalah kebahagiaan kita."
Selamat Pengantin Baru untuk "Pengantin RAHSIA'...

Oi..! kalau tak menipu tak boleh ke..?

16 comments:

Anonymous said...

dah terbiasa menipu ler...tersasul pulak...ha...ha...ha...

Unknown said...

itu lah gerombolan namanya

tok iskandar said...

Bila cakap pasal demokrasi,Abraham Lincoln mantan presiden Amerika pernah berkata of people by people for people.

maknanya kerajaan yang memerintah tapi mengikut kehendak rakyat.bukan kerajaan memerintah dan rakyat kena ikut dengan membuta tuli.

ambik contoh masjid.perlantikan ajknya patut mengikut pilihan kariah dan bukan kehendak jabatan agama islam negeri.

dah sah kariah masjid tahu apa yang terbaik buat mereka.bukan semuanya ditentukan oleh kerajaan.
kenapa perlu semuanya umno?ahli PAS dan PKRpun layak.inilah namanya politik balas dendam.
asal kalah je pilihanraya rakyat yang menyokong pembangkang akan dinafikan hak mereka dan negeri itu akan dikurangkan atau dilambatkan peruntukan kewangan.

kita kena ingat bukan semua orang umno yang bayar cukai.yang culas bayarpun ada.bila dah yang bayar semua cukai tu termasuk ahli PAS dan PKR,jadi mengapa amalkan amalan keji sebegini.rakyat selangor bayar cukai pada kerajaan persekutuan cecah RM16 bilion tapi kerajaan pusat beri peruntukan kepada selangor hanya RM400 juta.reti ke tak kerajaan pusat yang dikuasai BN ilmu hisab.

kita boleh tengok rakyat yang sokong pembangkang diberikan layanan kelas kedua.

media pulak tak laporkan berita yang sepatutnya.inilah menghilangkan kepercayaan rakyat kepada institusi media.

dulu ketika PRU yang buat julung kali ditandingi semangat 46.gambar kuli memakai sigah yang nampak seolah-olah salib diperbesarkan oleh media.impaknya semangat 46 kalah teruk.

dulu sama sekarang pun sama.kita boleh lihat kecenderungan media arus perdana memainkan sentimen perkauman dan agama.Kita boleh lihat apa yang berlaku di selangor,perak,pulau pinang dan negeri-negeri lain.

sampai bila kita harus melihat pembohongan umno dan bn.rakyat yang harus menilai dan memperbetulkan kebobrokan yang dilakukan oleh kerajaan.

tok iskandar said...

bila mahkamah tinggi menyebelahi PR,mahkamah rayuan pula menyebelahi BN.Inilah persepsi rakyat sampai ada yang cadangkan elok bawak terus kes ni ke mahkamah rayuan.boleh jimat kos.kita boleh tengok kes nizar,spr lawan kerajaan kedah kes kota seputeh,kes speaker perak dan banyak lagi.
kemana halatuju mahkamah lepas ni rakyat keliru.ramai menganggap talian hayat umno dah habis dan tiba masanya parti itu akan tumbang.
sampai masanya PR bersatu untuk menghalang umno dan bn merompak harta kekayaan negara hingga rakyat ada yang papa kedana dan hidup menderita

Anonymous said...

betul apa yg tok iskandar tulis. malangnyer ramai rakyat luar bandar yg dikongkong ilmunya masih terus ditipu olh bn. mereka ni adalah penyokang tegar BN. diharap pemimpin PR dapat memikirkan cara utk menyampaikan ilmu-ilmu politik kotor ni kpd mereka.

-lurus-

broooo... said...

u betol Tok Iskandar... wa sokong tu...


disini wa nk kongsi skit bukti si hipokrit & munafik bernama umno!!!

cakap berdegar2 di media perdana... komited kepada perpaduan ummah Melayu & Islam... tapi kenyataannya, tanya adun Slim @ kerajaan haram Perak??? tak habis2 mengunakan nama Istana & Sultan untuk kepentingan politik mereka!!!!!

lu baca lah sendiri... di Malaysiakini.com

----------------------------------------------------------
http://www.malaysiakini.com/news/120095

Masjid: Senarai bercampur orang PAS dibatal

Abdul Rahim Sabri
Dis 17, 09
5:35pm

Jabatan Agama Islam Perak (JAIP) bersetuju untuk membatalkan pindaan senarai nama ahli jawatankuasa beberapa masjid di negeri itu.

Keputusan itu dibuat ekoran perbincangan antara Pengarah JAIP Datuk Mohamad Nor Mansur (foto, baju biru) dengan ADUN Slim, Datuk Khusairi Abdul Talib (foto, kiri) yang mendedahkan semalam bahawa senarai nama telah dipinda dengan memasukkan nama penyokong PAS.
-------------------------------------------------

rasionalnya.... apa salahnya pentadbiran Masjid diangotai penyokong PAS???
bukankah ini untuk perpaduan???

untuk penyokong tegar umno!!!
masihkah anda buta & tak boleh lagi melihat kebenarannya???

kepada boger2 aktif Pakatan Rakyat!

permintaan saya tolong ketengahkan isu ini!

BOND 0134331159 said...

RASA RASA AKU LA RESULT LWN BOLA MALAYSIA VIETNAM BARU BARU NI PUN ADA RANCANGAN ,INGAT VIETNAM BODOH SANGAT KER NAK GOL SENDIRI SEBAB DULU DEPA BOLEH HALAU US DARI SANA,AKU RASA ADA PERANCANGAN RAHSIA NI

Anonymous said...

Salam,
Aku rasa kita kena senaraikan semua pembohongan berdasarkan isu atau peristiwa/rentetan peristiwa, atau kronologi yg berlaku di sesuatu kawasan sebagai iktibar dan contoh bagaimana pemimpin2 Be eNd dan Umno/ "PEKEMBARASUAH" sentiasa menipu rakyat bersama2 dengan mediabelawok mereka. Senarai Dari DULU, KINI DAN SELAMANYA.

Anonymous said...

Bung Mokhtar kata "Saya tidak cukup handsome utk dia (Zizie Izette)".......tapi......

saya sudah tangkap dia.....he..he...he...

Takut bini ka mau ngaku.....standard wakil rakyat malaysia.

Anonymous said...

bohong dulu lepas tu baru mengaku, itu style BN...

1Malaysia tau tu

Anonymous said...

basah le janggut sejemput bung nanti .. kuda belang tu ...

melor45 said...

Makin terserlah sifat kemunafikan puak-puak UMNOBN ni kenapa perlu bersendiwara bab kahwin,bukankah syaitan akan menangis apabila ada umat lelaki dan perempuan berkahwin,sukarlah baginya untuk menggoda dan berbuat maksiat.
Ayuh Bung Mokhtar serlahkan sifat kejantanan dan kelantangan saudara sebagaimana berhujah diparlimen,jangan lagi guna bahasa dan kiasan yang berbelit-belit begitu juga dengan keluarga Zizie,kenapa perlu menunggu sampai bulan depan untuk membuat sidang media,pernikahan anak perempuan amatlah baik disegerakan, sebagaimana mayat perlu disempurnakan seberapa cepat yang termampu,kenapa perlu berdolak-dalik. Perlu diingat kelakuan anda diperhatikan oleh berjuta-juta orang.

mosabit said...

artis minat dengan kena batangan?.....
kah kah kah ....harta bertimbun beb..sapa taknak?..selain kenabatangan......hahahaha....

Anonymous said...

agak2 abg bung tengah wat pelah sekarang ni ye..isk,isk isk..

Anonymous said...

Tahun depan pasangan ni boleh join "Sehati Berdansa" ha ha...

Anonymous said...

Ini sajalah ahli politik BN pandai. Cari bini baru walaupun dah tua bangka.