"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, December 19, 2009

Berpuluh Ribu Serbu Majlis Zahid Hamidi & Sya'arani...!!!

Reactions: 
Mengejutkan..! tu je la yang dapat aku sebut bila wakil Perisik Rakyat hantar laporan berkenaan Program Rakan Alam Sekitar anjuran Jabatan Alam Sekitar berhampiran dengan Jeti Bagan Dato' tadi yang juga dihadiri oleh ADUN Rungkup, Dato' Sha'arani B. Mohamad dan juga Ahli Parlimen Bagan Dato', Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang juga Menteri Pertahanan.

Tak percaya..? korang tengok gambar-gambar dekat bawah ni...
Ya..! kalau ikut sifir matematik yang aku belajar masa aku ambik Kursus Matematik Dalam Bahasa Inggeris anjuran Media Perdana dulu, jumlah kehadiran dalam gambar dekat atas ni paling kurang pun 49.340 orang..! ini satu jumlah yang jarang-jarang sekali dapat dicapai oleh mana-mana program yang dihadiri oleh Menteri UMNgOk/Beer eNd.

Tahniah pada Ahli Parlimen Bagan Dato' dan juga ADUN Rungkup..! hahaha...!!!
Antara program yang diatur dalam majlis ini ialah, pertandingan memancing, majlis berkhatan beramai-ramai dan juga majlis penyampaian hadiah kepada para pelajar yang lulus cemerlang dalam peperiksaan UPSR tempohari.
Yang menarik lagi - ADUN Rungkup dalam ucapannya yang "langsung tidak berbau politik" (bertepatan dengan program tersebut yang bukannya program politik) telah mempersoalkan Pakatan Rakyat yang langsung tidak membangunkan Bagan Dato' selama ini. hahaha...!!! ADUN Rungkup ni dah gila... ade ke orang lain nak make-up rumah orang lain..? PRU-13 nanti boleh calonkan lagi sekali Sya'arani bertanding du DUN TerLUNGKUP. hahaha...!!!

Ucapan ADUN Rungkup berjaya menjengkelkan para hadirin sehingga sebahagian besar hadirin mengambil tindakan bangun dari kerusi masing-masing dan meninggalkan khemah... hahaha...!!!
Tiba giliran Ahli Parlimen Bagan Dato', Dato' Zahid Hamidi untuk berucap pula...
Woi...!!! mana semua orang...???

Hahahahahahahahaha......!!!!!!

26 comments:

mankeldai said...

adun rungkup dan mp bagan datoh dah nak terlingkuplah tu!

Anonymous said...

teman anak jati bg datoh.. setahu teman, ramai org sana tu penyokong UBN.. maklum la.. org kampung, yg muda2 sumer dah ke bandar.. UmmiAnni takde buat laporan ke? amende le si Sha'arani merepek ni? takkan la nak suruh PR yg buat pembangunan kat situ dah sah2 kawasan tu diorg yg menang? dia le kena perjuangkan pembangunan kat situ.. dah tu sekarg perak dah dpt balik kat puak deme, bangunkan le, tgu apa lagi yeop?! - Neo

JEBAT MENGKUDA said...

Zahid Hamidi..ketinggalan ZAMAN..kenapa kumpulkan orang ramai menggunakan BAS..itu cara tahun 1960an..

Sekarang orang nak rasa naik KAPAL SELAM SKOPIN lah..kah kih kuh..

Harris said...

Kah!Kah!Kapal selam KD ALTANTUYA!moga2 umNGOK n sekutu2nya ditolak rakyat marhaen pilihanraye umum akan datang.InsyaALLAH..

Anonymous said...

Masa PRK di PD itu hari kami anggota tentera "terpaksa" dtg mendengar kempen si Zahid Hamidi...kalau kami x dtg kami akan dikenakan tindakan tatatertib. Kaulau bukan kerana "terpaksa" pasti kerusi aje yg banyak dengar kempennya.

Main paksa2...guna kuasa yg ada..boleh la berlagak....ptuihhhh

Muhammad said...

Sabda Rasulullah saw bersabda: jangan kamu mencaci bapa kamu. Bertanya sahabat, adakah orang yang sanggup mencaci bapa mereka, sabda Rasulullah saw : bila kamu mencaci bapa orang lain, maka orang lain akan mencaci kamu.

Begitu juga ugama dan politik, bila kita mencaci ugama dan parti orang, maka mereka akan mencaci Allah dan ketua parti kita. Allahu 'a'lam.

Anonymous said...

Apakah kita hanya akan jadi batu dan tunggul bila mana agama di caci...hukum dipermainkan....nasihat dipermainkan..???

Maka tak ubah lah manusia itu seperti haiwan dungu yg bernama keldai

Anonymous said...

anon 9.42..
fahami dulu apa yg saudara muhammad 8.55 bagitau... adakah mengikut sunnah rasul akan menjadikan kamu haiwan dungu yg bernama keldai...atau kamu memang dah lama jadi kaldai kerana tak mengikut sunnah...
marahkan manusia disebabkan politik jgn sampai agama dan sunnah rasul dipermainkan...

acebyjoker said...

Asalamualaikum....Kabare...

Aku heranlah dengan penyokong UBN Rungkup dan Bagan Datoh ni.....masih nak mengundi 2 ekor keldai Najib ni...hentikanlah menyokong UBN ni..Zahid tu dah kaya dengan memengang jawatan dlm kerajaan Najib pembunuh.....

Anonymous said...

Anun 1:22
Aku cuma sokong ayat hang yg terakhir aje.

Cuma aku nak tambah sikit ie.bila agama dan sunnah rasul dipermainkan...kita cuma jadi batu dan tunggul aje kah...????

matcirit said...

bagus juge zahid ni sbb bongkar kisah enjin jet fe5 yang hilang semasa najib jadi menteri pertahanan dulu!

det said...

takan orang nak berlonggok kat tempat pendaftaran, tengok la dalam khemah depan pentas tu, kan ramai orang tu, kurang-kurangnya lebih ramai orang pi program zahid dari orang yang joint demo kat masjid shah alam jumaat lepas, kesian jonah, dah la demo tak dapat sambutan dia pula malam tu tido lokap.

hee...hee... huaa..

Anonymous said...

minta maaf kami x dapat hadir ada majlis kahwin.

Anak Lenggong said...

1. kah kah kah...program orang ko nampak ekh..tapi ngape ko tak komen perhimpunan penyokong nuar kat masjid shsh alam ari jumaat dulu dan minggu lepas kat penang..puuyooo punya laa ramai orang sampai nak berjalan pun tak boleh wooo...ehmm sebab tu laa ko tak buat ulasan kut sebab ko sendiri tak boleh nak mencelah didalam lautan puluhan ribu orang yang menghadirinya kut...

2. lagi satu tu kat ijok YB nya Khalid gagap PKR Ijok telah terlungkup ngapa ko tak siarkan..takut orang lain tau kee..

Anonymous said...

Itu baru satu kes....banyak lagi yg berlaku (seperti mana yg aku dengar)dlm kem2 tentera/navy ni yg menjadi rahsia...hanya suppliers aje yg tahu.
Stock dlm simpanan or brg2 yg patut di ganti blh di bawa keluar dr dlm kem dan dijual balik kepada kem oleh suppliers sebagai brg baru setelah direpair. Berganda2 pulak tu harganya dijual balik. Yg paling menakjupkan tu...chop syarikat dan stamp pada brg2 tu boleh di ciplak sebijik mcm original....

So, minta org2 yg bertanggungjawap menyiasat perkara ini....!!!
Aku dah dengar banyak kali dah perkara ni berlaku...dari mulut2 supliers (dia org sama dia orgpun ada yg tak ngam....sanggup pecah lobang)

Kalau betul...betul lah...kalau tak betul....suppliers tu buat fitnah lah.

Apa pun....aku rasa lebih baik siasat la....sbb kita tak nak mcm terjadinya harga satu skrew sepatutnya RM1.30 dah jadi sampai RM 130/-.

DUIT RAKYAT Woiiiiiiiii....jgn lupa.

Anonymous said...

Ya la....siapa menteri pertahanan masa tu hahhhhh..!!!!

Jaga2 nanti ada la pegawai tentera tu yg meletup kena C4 sbb nak tutup rahsia.

Kalau C4 pun boleh di bawa keluar...inikan pulak enjin jet pemintas yg nak lupuskan penggunaanya.

He...he...he... faham2 aje le siapa org tu

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=xxAX-IoZ_C8&NR=1

adakah benar?hanya tuhan yang tahu.

Ayid said...

Salam Sahabat,

Jalan Paling senang, kita pakat campat aje UMNOngok ke dasar laut. Habis cerita. Dimana ada UMNOngok disitu ada rakyat merempat

Mohon Link blog ana kat sahabat. Ana dah link kan blog enta kat ana. Tadbir

ANAK_SEJATI_PR said...

WOW...RAMAINYA......KALAU YG DATANG JEW YG DAPAT UPAH... KIRAAN SYE BERATUS ORANG JEW LA..HUHUHU

Anonymous said...

WOW...RAMAINYA......KALAU YG DATANG JEW YG DAPAT UPAH... KIRAAN SYE BERATUS ORANG JEW LA..HUHUHU

Anonymous said...

pdi lu amik gmbr candid tule babi..

wei..yg di ijok tu semua cabang dan ranting pkr dibubarkan aper citer...

kalid berahim satu2nya adun yg xde sokongon ahli akar umbi..atau dlm kata lain jd adun di kaw. yg xwujud sama sekali parti(PKR)..

Anonymous said...

pdi lu amik gmbr candid tule babi..

wei..yg di ijok tu semua cabang dan ranting pkr dibubarkan aper citer...

kalid berahim satu2nya adun yg xde sokongon ahli akar umbi..atau dlm kata lain jd adun di kaw. yg xwujud sama sekali parti(PKR)..

Anonymous said...

pdi lu amik gmbr candid tule babi..

wei..yg di ijok tu semua cabang dan ranting pkr dibubarkan aper citer...

kalid berahim satu2nya adun yg xde sokongon ahli akar umbi..atau dlm kata lain jd adun di kaw. yg xwujud sama sekali parti(PKR)..

Anonymous said...

penyokong PR dah xnak berdemo lg pasal banyak kerja lain boleh buat. tapi dalam hati masih pilih PR. tapi kalu umnongok yg berdemo ke yg buat program ke satu malaysia datang pasal masyuuuuuk beb. duit dapat makan dapat tu yg seronok tu tapi dalam hati pi mampus sama dia.. ha...ha..ha...

Anonymous said...

Zahid pondan ni mana ada setanding dengan kawan baiknya dulu Anwar Ibrahim. Pemimpin bacul yang mengkhianati kawan bila kawannya dalam kesusahan. Bila kena picit telornya terus dia belot pada umnongok..ngok..ngok.

Anonymous said...

Salam, kalau aku jadi amalina,siang2 aku cakap laki aku jangan pegang jawatan tu.Bahaya wo....