"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, December 19, 2009

Konvensyen Pertama Pakatan Rakyat

Reactions: 
19 DISEMBER 2009 DI AUDITORIUM MBSA, SHAH ALAM, SELANGOR

8:00 pagi : Pendaftaran bagi wakil media di Tingkat 4, Auditorium MBSA.

9:00 pagi : Pembukaan

9:15 pagi: Ucapan Perdana Ketiga Pimpinan Tertinggi dan Perasmian Bersama Konvensyen - Saudara Anwar Ibrahim (Ketua Umum KeADILan), Saudara Lim Guan Eng (Setiausaha Agung DAP) & Saudara Hj Abdul Hadi Awang (Presiden PAS).

10:15 pagi : Rehat

10:45 pagi : Pidato Dasar Pakatan Rakyat (dipengerusikan YAB Khalid Ibrahim) - Saudara Salahuddin Ayub (Naib Presiden PAS), Saudara Tony Pua (Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP), Saudara Sivarasa Rasiah (Naib Presiden PKR) dan Perbahasan oleh 2 perwakilan setiap parti.

12:45 tgh : Makan tengahari di Laman MBSA.

1:45 tgh : Sambungan perbahasan oleh 3 perwakilan setiap parti (dipengerusikan Saudara Teng Chang Khim).

3:30 ptg : Majlis Penutup (dipengerusikan Saudara Wan Abdul Rahim Wan Abdullah).

Rumusan oleh 3 Pimpinan : Saudara Karpal Singh (Pengerusi Kebangsaan DAP), Saudara Nik Abdul Aziz Nik Mat (Murshidul Am PAS), Saudara Anwar Ibrahim (Ketua Umum KeADILan).

5:00 ptg : Majlis bersurai. Sidang media di Tingkat 3

Bilik media terletak di tingkat 4, berhampiran tempat pendaftaran. Bilik media dikhususkan untuk wakil media dan blogger yang memakai tag media sahaja. Untuk memudahkan urusan pemfailan bahan berita/posting, saudara/saudari digalakkan membawa sambungan internet.

Sekian, terima kasih.

16 comments:

Anonymous said...

Untuk perhatian Blogger pro PR:
Berdasarkan penulisan hangpa berkaitan beberapa topik yang hangat,dan mendapat komen ,pro dan kontra,sila kemukakan kepada pemimpin atasan PR ini:
1.Perpecahan antara puak Nik Aziz dan Hadi Awang.
2.Status penubuhan sebuah negara Islam oleh Pas,hukum hudud,islam sepanjang zaman,realiti atau khayalan semata.....
3.Kenyataan perkauman Guan Eng.
4.Satulagi,isu Ariffahmi dikelantan....

Ada berani bro????....atau hangpa setakat berani berkokok dalam internet sahaja...berdepan pemimpin
angguk aje lebih.....macam puak umno yang hangpa gelar umnongok!Kalau hangpa tak berani,hangpa pun 2 x 5je,pasngok...
Buktikan....hangpa tak termasuk dalam golong "ngok"....



-orgkampungje!

mulutlancang said...

Hj. Hadi dan Nasha menjeling kerusi..

Presiden PAS dan Timbalannya turut hadir pada majlis sambutan Maal Hijrah peringkat Kebangsaan 2009/1431 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di Putrajaya semalam.

Atas kapasiti apa kedua pemimpin pencetus idea kerajaan perpaduan itu hadir pada majlis tersebut?

Jika atas dasar mereka ahli parlimen, mengapa tidak nampak pun Ketua Pembangkang atau ahli parlimen pembangkang yang lain?

Jika kerana mereka ini Presiden dan Timbalan Presiden PAS, mengapa dahulu UMNO tidak sibuk pun hendak menjemput mereka?

Mungkin kerana pihak UMNO masih boleh menaruh harapan kepada kedua-dua pemimpin PAS ini.

Bagi Presiden PAS dan Timbalannya pula , mungkin mereka berdua juga sudah menjeling kerusi-kerusi para menteri dan menaruh harapan kerusi-kerusi tersebut akan dapat mereka duduki nanti satu hari nanti.

http://penjualubat.wordpress.com/2009/12/19/hj-hadi-dan-nasha-menjeling-kerusi/

Dua orang UG ini berani jumpa terang-terangan! Apasal Pemimpin PKR tidak dijemput sama?

Anak Bugis said...

Apa sekali pon, muga-muga konvensyen ini dapat memantapkan lagi kepimpinan PR, kini bukan masa untuk mengkritik sesama kita tapi bersatu mencari pendekatan terbaik bagi membendung dakyah UmnoBn dan memenangi hati pengundi yang selama ini menyokong kepimpinan PR.

Anonymous said...

sambutan maal hijrah tu tahun baru semua umat islam. kenapa datang je terus nak dilabel orang umno? munafik apa ni?

anwr dijemput ke, nik aziz dijemput ke itu tanya la penganjur program

tp kalau hadi ngan nasa dijemput, surat mungkin atas nama pas bukan nama hadi atau nasa

kan tu majlis yang baik. menolak jemputan nanti dijadikan isu derhaka kat agong plak.

puak2 munafik yang nak lagakan pas ni lain kali guna otak skit ya bila cakap

Anonymous said...

Bodohnya kau orang ni,,,TGHA and Nasa hadirpun kerana nak jumpa Ulama terkemuka Dr Yusuf Qardhawi tu aje...dia orang rakan baik/kenalan TGHA.

Bangang ....Bengong....betol puak2 UmnoNgok ni....komen yg membengongkan

mosabit said...

ala...sambil menyelam minum air beb....itu pun tak paham??...
sekarang apa boleh sapu kita sapu....
nak selamatkan saku.....hahahahahh...

thatguy said...

bro masuk kan blog aku skali...thankyou...

Topeng Perak® Unmasked said...

thatguy - done... mekasih sebab ingatkan, maaf banyak2 sebab terlupa nak masukkan link sblm ni...

Anonymous said...

Woiiiii mangkok!!!
Last week aku atteded satu jsmuan makan malam dgn pemimpin kerajaan Australia...so....adakah aku akan masuk parti pemimpin kerjaan Australia tu ke.

Itulah pemikiran sempit puak2 UmnoNgok.

Anonymous said...

Sekadar renungan,

"Kita makan racun dulu,lepastu baru kita selesai masalah akibat makan racuntu..." kATA-KATA PAK KADUK ATAU LEBAIMALANG PADA ZAMAN DAHULU PADA PENGIKUTNYA.....

SAMALAH

"dahulukan perkara yang disepakati dan mengambil masa dengan sabar dalam perkara yang masih berbeza..."
KATA-KATA PAK KADUK ATAU LEBAI MALANG ZAMAN MODEN PADA PENGIKUTNYA....

BAIK PAK KADUK ATAU LEBAIMALANG DAHULU ATAU SEKARANG,AKHIRNYA KAMPUNG TERGADAI.........


-orgkampungje!(2x5,5x2=jeeeee!!!!

Anak Lenggong said...

Apa yang jelas didalam Konvensyen ini cuma retorik politik sahaja tiada perbezaan nya dengan apa yang dilakukan oleh BN.

1. Menpertahankan peruntukan Perlembaagaan Persekutuan - melindungi hak keistimewaan orang melayu dan raja melayu.

2. Menjadikan agama islam sebagai agama rasmi persekutuan.

Pas sudah ditarik idung sebab terpaksa menerima aspirasi perlembagaan ciptaan Lord Reid yang mereka tentang selama ini..mana perginya perjuangan hukum hudud. Ini bermaksud Pas menjadikan mereka sama dengan umno yang dianggap kafir kerana tunduk dengan perlembagaan ciptaan manusia..kah kah kah..PAS4ALL kan...kalau cakap banyak dan tak menjadi lembu kepada DAP dan Nuar..nanti kena jentik pulak teloq tu..sampaikan nik ajis tu nampak lambang bulan didada Singh yang berbulu tu kah kah kah...

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=xxAX-IoZ_C8&NR=1

betulke tak betul hanye ALLAH yang tahu

tok iskandar said...

media totok umno sibuk war-warkan berita perkahwinan zizi izette dengan bung mokhtar.macamana pulak dengan MP Kuala Krau yang nikah sorang lagi.Ismail said dikatakan menikah seorang lagi dengan sorang pegawai polis.Khabarnya bekerja di balai polis cheras.

joostspring said...

kalau setakat buat 4 dasar besar tanpa ada huraian secara teknikal dlm bentuk dokumen budak sekolah bleh buat!!!!!

dlm 4 dasar tu xdak satu pun gariskan pasal islam????

mmg soheh la pas diperkudakan DAP dan PKR...

hudud dan islam dah dicampak jauh oleh pas sejak peluk dgn setan..

aku oyt pas ni gunakan nama isle tuk tujuan politik xse saya!!!!

Anonymous said...

utk hukum hudud tu aku rasa ia lebih pada kebijaksanaan sultan sebab mereka ni yg memegang hal-ehwal islam dalam negara ni. Pas boleh memberi cadangan pada sultan2 uk menyeragamkan hukum islam dalam mahkamah syariah yg dipegang oleh sultan2 ni utk menjalankan hukum hudud. tapi yg pelik ni kenapa UBN tong taik xpernah nak beri cadangan kt sultan benda2 ni. samada diaorang takut dgn hukum hudud atau diaorang memang ngok. macam anak lenggong yang bengong lagi menjelikkan....oops aku lupe plak...umnongokkan lidah dan tangan yahudi kt malaysia ni...sorry ye terlupa. xde niat utk disengajakan...

-lurus-

Anonymous said...

Marilah sama2 kita tumbangkan BNngok.ngok ..ngok.