"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, December 25, 2009

Merry Christmas!

ANGELS ARE ADMIRING BABY JESUS

37 comments:

oang hamPAS said...

Melli Klimax dari Eli Bogel wat semua penganut hamPAS :)

matstimketum said...

hoi oang hampas, pergi berambus jangan dok menyibuk kat blog ini!

mankeldai said...

betulke ramalan orang cina malaysia bahawa najib akan meletak jawatan pm mulai april 2010, ape ke sebabnya?

pengliporlari said...

Betul la tu sebab duit dah banyak jual enjin jet TUDM!watpe keje lagi..biar Zahid midi jawab sorang

Anonymous said...

saya syorkan akan gambar yang disiarkan di dalam web ini dipadamkan kerana ianya tidak mencerminkan manifestasi kita orang2 islam - menggambarkan seorang Rasul Allah, Nabi Isa alahisSalam. Harap memahami ttg apa yang anta semua lakukan ..

Mr Joker said...

Salam Anon 12:24 AM... artikel diatas - Posted by BANGSA MALAYSIA at 8:02 PM...

Untuk pengetahuan tuan, blogger BANGSA MALAYSIA ialah seorang berketurunan India dan beragama Kristian.

Untuk pengetahuan tuan juga, sila scroll website ni sampai bahagian bawah akan jumpa - Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis.
Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat).

Jadi pada pandangan saya, tak perlu dipadamkan gambar diatas.

Hayati Slogan "PAS 4 ALL".

Anak Bugis said...

Like to wishes all the Malaysian Christian a very Happy Christmas too..
even i'm a muslim we should not forget 1 thing in common either you a muslim, Christian, Hindu, Buddhist.. etc we in the same front..to bring Umno corrupt led goverment downfall and make sure PR be in power in next General Election.

Anonymous said...

org mcm topeng perak snggup buat apa saja demi politik.memang bangsat punya keturunan

BOND 0134331159 said...

nick BANGSA MALAYSIA seorang INDIA beragama KRISTIAN

ni baru aku tau....
patut waktu aku SOUND DIRECT pasai RELIGIOUS dia ni diam aje....

puak puak islam kat sini....
respect dia....
selagi dia tak kacau kita....
NABI MUHAMAD dulu pun dia tak kacau orang kafir mekah dan madinah
selagi orang kafir mekah dan madinah tak kacau kerja kerja NABI MUHAMAD....

please please please
please JANGAN NAKAL
dia respect kita
kita patut respect dia

orang hamPAS said...

matstimketum tak demokrasi btul la, hehe, tu ckp masa tgh stim ke?? Hoho... Melli Klimax... cayunk abe matstimbontot.

orang hamPAS said...

mankeldai percaya pd ramalan org cina pula ke? cina mane? Dapig ye... Hebat btul la org hamPAS skrng, dh x percaya Allah, lebih percaya ramalan cina Dapig lak... Hoho... Melli Klimax... cayunk abe mankeldai juga.

VASANTARAO APPALASAMY said...

untuk pengetahuan saudara-saudara di blog ini,
saya beragama Hindu dan tidak ada kene-mengena dengan Kristian...

namun tujuan saya adalah mengucapkan Merry Christmas kepada penganut agama kristian.. saya juga merasakan saya perlu mengucapkan bagi pihak bloggers Perisik Rakyat sendiri, ini kerana negara Malaysia terdiri daripada pelbagai keturunan dan agama...

Salam Perpaduan

Anonymous said...

wkakakaka parti perkauman masok blog ni x dpt info main meneruuuuu jaaa wkakaka

Anonymous said...

Salam
Sekalipun Bangsa Malaysia seorang yang bukan beragama Islam sepatutnya perlu memahami sensitiviti masyarakat Islam. Islam adalah agama yang mementingkan toleransi antara agama dan kaum, tetapi terdapat batasan yang perlu dihormati. Memaparkan ilustrasi seorang nabi yang mana Islam lebih meyakini kerasulan dan kenabiannya dari penganut Kristian sendiri adalah sesuatu perkara yang amat ditegah. Sekalipun kita terlalu menagih sokongan dari kumpulan agama lain tidak bermakna perkara2 yang bertentangan dengan Islam kita perlu bertoleransi. Saya harap ilustrasi itu dinyahkan dari paparan. Harap maklum. Salam perjuangan untuk semua.

orang hamPAS said...

Ho ho ho ho.. Melli Klimax dari Eli Bogel wat semua penganut hamPAS :)

sasaudengo said...

Saya beranggapan gambar tersebut tidak bersesuaian dengan umat Islam.

Gambar tersebut perlu digantikan dengan gambar2 lain yang sama sekali tidak menunjukkan wajah, fizikal para Nabi yang dimuliakan.

Dalam mengucapkan perayaan buat sesuatu kaum... sensitifviti keagamaan juga perlu dipelihara.

TP... saya percaya anda telah membuat research sebaiknya.

Anonymous said...

Woi!Woi!Woi!
Ala TP ni samala dengan Tukar Tiub(TT) dalam bab mengucapkan selamat krismasni!TT lagi dasyat,hangpa tenguk dalam blog dia!!!!!!!Mentor dia TT kot!Mana tau bab-bab akidah!!!Nak masuk syurga tumpang orang jeeeee kot!!!!!!

SABAHAN said...

cis.. balik2 kata pasal sensifiviti.. Malaysia ini bukan utk Islam dan Melayu saja la.. kalau tau macam ni.. kami org SABAH tak akan setuju join dgn Malaya utk membentuk Malaysia pada tahun 1963 dulu!! Tapi Respek utk org Islam Sabahan.. anda lebih memahami berbanding org dari Semenanjung..

Anonymous said...

Memang benar tsunami akan melanda Malaysia!Kerana ADA orang yang macam TP dan TTla....jahil!
Sensiviti ini tak melibatkan orang kristian!Tak salah untuk mengucapkan selamat hari krisman pada orang kristian!Pada orang kristian Sabah dan semua penganut kristian:SELAMAT HARI KRISMAS!

orang hamPAS said...

hai sabahan... itu le dia pencacai2 hamPAS, baik bile nak undi je. Kalu ade wakil rakyat hamPAS pung hanya akan melebihkan org Kelate je. bese la, idup org Kelate berpuak2. Cuba tanye mereka, suka ke org negeri lain? Kalu berkwn pung akan cari org negeri itu juga. bile dh bersama geng dia, kite akan dilupakan. Perangai itu yg diserap ke dlm hamPAS.

Anonymous said...

nak tambah satu lagi....
kerja,cari rezeki untuk anak bini dinegeri orang!Lepastu dok lahanat negeri tempat cari makan!Jaja sana-sini, kelantan maju..negeri kelantan serambi mekah...boleh berambus balik cari makan kat negeri sendirila oiiiiii!!!!!!

Mr Joker said...

Anon 12:40 PM - Kau sape..? lagi hidup aku dengan kau pun pinjam tempat berpijak daripada Allah, kau pulak nak tunjuk lagi hebat dari Allah nak halau orang sesuka hati kau..?

Kau sape..? mesengger..?

Rasulullah sendiri pun x penah halau sape-sape dari bumi Allah, kau pulak nak tunjuk kau hebat..?

Kalau kau hebat sangat, kau cabar la Allah..!

lurus said...

apalah punya bodoh org islam yg bising2 pasal gambar kt atas. korang ni memang bodoh dan langsung x tahu nabi2 dlm islam. JESUS BUKANLAH NABI ISA A.S.Tapi dia anak Tuhan utk penganut Kritian. DAN HARI KRISMAS BUKAN UTK NABI ISA A.S TAPI UTK JESUS. Bodoh punya orang.....kat bawah tu kan dia tulis JESUS bukan NABI ISA A.S so apa masalah.....isu paling dungu aku pernah baca...

Mr Joker said...

lurus - Ur ma man..!

Orang HamPas mengaku je Islam, tapi paham ke Islam..?

Baca Bismillahirrahmanirrahim tiap2 hari, tapi paham ke "maknanya"..?

Anonymous said...

mu ni gila parok dah tule babi...lpas ni upload byk r gmbr jesus dlm blog mu ni...br PAS 4 ALL..

letak gmbr tok ca sekali...lpas tu upload gmbr dewa hindu lak..

tu br PAS 4 ALL..

semua boleh,depan belakang sama saja..

tangguh tetap tangguh..

Anonymous said...

KALAU RASA-RASANYA NAK CACI MENCACI N FITNAH MEMFITNAH PADA KERAJAAN YG BAYAR DUIT GAJI KORANG SETIAP BULAN+BONUS UJUNG TAHUN(KALAU DPT)OR CARI REZKI DI KAWASAN LUAR JAJAHAN hamPAS,BAIK LER KORANG SEMUA BERAMBUS KELUAR N BALIK KE TEMPAT KERAJAAN hamPAS KORANG TU....

Anonymous said...

ha..ha..ha...anon 10.40am yg bebal lg menjelekkan. bayar gaji tu dah memang tanggungjawab simajikan sebab majikan dah gunakan tenaga pekerja tu buduh...dah memang hak pekerjalah nak sokong ke x nak sokong ke sini kan negara demokrasi.takkan dah tahu bos tu buat salah nak diam je. dan yg penting bukan duit pemimpin ko yg digunakan utk bayar gaji tapi dari duit rakyat jugak...bangang tahap kaldai la ko ni...

Anonymous said...

Kalau aku jadi sianoy 10.48 dan TP :
Aku dah bungkuih kain-baju,balik Kelantan!Jual goreng pisangpun tak pa!Buat apa aku cari makan kat negeri yang pemimpin dia tak islamik!Itu prinsip hidup aku la.Prinsip hidup TP!!!!!Tak payah pusing fakta la oii!!!!!

Mr Joker said...

Anon 1:12 PM - faktanya ialah aku memang dok Kelantan dah sekarang... jadi apehal..?

Tu no HP aku ada dekat atas tu, kalau rasa2 nk kuar sembang2 sambil pekena teh tarik, call je...

yah dok gebang dalam ruang komen ni je...

Ada teloq ke dak teloq..?

Anonymous said...

Kalau dah balik Kelantan okla,hang ada prinsip hidup!Tabik aku!Cakap serupa bikin!Kirim salam kat Ariffahmi no!!!!!

Anak Lenggong said...

SITP TU BALIK KELANTAN SEBAB DIA DAPAT TENDER BAIK PUNYA DARIPADA HUSAM(PAYUNG DIA)...SUPLY SELIPAR NIK AJIS...

LAGI SATU HUSAM PUNYA JARUM UNTUK MEMPORAKPERANDAKAN KERAJAAN KELANTAN DIBAWAH NIK AJIS HAMPIR NAK BERJAYA..SO SEBAB TU LAA SI MANGKOK NI BALIK KELANTAN ..NAK REMBAT SEDIKIT HASIL DOK JOLOK DAN PAYUNG HUSAM TU..

TAK PAYAH NAK BERCAKAP PASAL DEMOKRASI DAN KEBEBASAN BERSUARA DIDALAM PAS..SEBAB SEMALAM DAH DIUMUMKAN BAHAWA SEBARANG KENYATAAN OLEH PAS HANYA BOLEH DILAKUKAN OLEH SEGELINTIR PEMIMPIN SAHAJA..YANG PENYOKONG HAYA BOLEH JADIK PAK ANGGUK DAN YESMAN...KALAU NAK BERSUARA CUMA BOLEH BERSUARA DIKAKI LIMA DAN TEPI LONGKANG JEE...

Fisabilillah said...

Haram Ucap Merry Christmas bagi orang Islam

LAILAHAILLALLAH

Penting!!! Seorang bekas biarawati kristian yang masuk Islam memberitahu dalam ceramahnya haram bagi seseorang umat Islam ucap
Selamat Hari Natal atau Merry Christmas dan sewaktu dengannya.
Jika anda ucap Gong Xi Fa Chai, maksudnya Selamat Tahu Baru Cina
(WALLAHUALAM).. Happy Deepavali Selamat Menyambut Pesta Cahaya
(WALLAHUALAM), tetapi maksud Selamat Hari Natal.. atau Merry Christmas dan sewaktu dengannya adalah Sejahtera Keatas Tuhan Yesus
(NAUZUBILLAH).

Dengan perkataan sahaja kita boleh rosak akidah yakni murtad. Kita umat Islam beriman LAILAHAILLALLAH yakni TIADA TUHAN DISEMBAH SELAIN ALLAH, jadi ucap Sejahtera Keatas Tuhan Yesus untuk apa?

NAUZUBILLAH.

p/s:Salam. Ni ada email yang aku terima. Sangat menarik untuk direnung bersama. Aku pun tak tau sama ada betul atau tidak. Kalau betul, jadikannya sebagai peringatan ok. Sapa2 yang lebih arif mintak tolong tunjuk ajar. TQ!

Anonymous said...

Fisabilillah! Aku anoy 5.18!
Aku cuma kata Selamat Menyambut "krismas" no!Bukan christmas!Dengan SiTB kena berhelah macamtula!!!!!!Dia jahil sikit bab ni!!Elokla dia pi belajaq kat Nik Aziz!

Anonymous said...

Anak Lenggong,
Hang tak tauka?Husam dah janji kat TPni nak lantik dia jadi calon PAS dalam PRU 13!Nak ganti YB PAS yang bukan ohgang Kelantan!Hangjangan cuba jatuhkan maruah dia!Dia pejuang PAS!Pejuang barisan depan!Semua pemimpin PAS kenai dia!Pemimpin PAS kelantan takut kat dia!

pisss!pisss!anak lenggong,
jangan cakap kuat-kuat nanti TP dengaq!Aku rasa dalam pilihanraya akan datang,TP akan jadi ohgang kuat PAS!Dia akan dilantik sebagai ketua!Ketua kerat buluh!Kerabat tiang elektrik!Tampai poster PAS!
Ala hang tak percaya,hang tenguk nanti!Yang dok kerabat tiang tengah malam!Ala yang tudung muka dengan bajutu!!!Macam waktu dia bakaq gambaq hasan alitu,gambaq dia blurr jee!!!
Satu lagi,hang tak takut kat tp ka?Nanti dia kata hang tak dak teloq?Tu dia tak kata lagi,kalau hangpa mai kelantan!Siap hangpa!!!Macam ayat geng kepala masam zaman 70an jeee!!!Dia gedebe la!!!Sebab dia kuat dan gedebela,dia pakai nama topeng perak!!!Dia kuat dan berani!Sebabtula gambaq dia waktu bakaq gambar hasan ali,kabur, tak nampak muka!Taraf wali oiii!!Hang tak takut ka???Aku takut!!!!!!

Anonymous said...

TARAF WALI PE KE JADAHNYA...MUKA TOPENG BERAK BERTERABUR TU AKU TGK TAKDAK PUN CIRI2 ORG ISLAM YANG SEBENAR...KALAU BETUI DIA NI PEJUANG ISLAM(MCM DIA KATA),TAKKAN LER SAMPAI SANGGUP TABUQ FITNAH KAT ORG LAIN..HANGPA CUBA TGK ELOK2 MUKA DIA...NAK KATA KUAT SEMBAHYANG PUN AKU RS TAKDE SEBAB TAK NAMPAK LER PLAK TANDA ITAM DEKAT DAHI DIA...
TP 1 JE YG AKU RS SESUAI DGN SI BERAK BERTERABUQ NIE.....DIA NI PEJUANG & PENYEBAR FITNAH YG PALING HOT DI M'SIA ESPECIALLY DI KELANTAN TU..
KHAAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK PTTTTTUUUUUUUUUUUUUUUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!LG PEKAT LUDAH AKU SINGGAH KAT MUKA HANG SI PENYEBAR FITNAH.......KONON PEJUANG ISLAM,PIIIIIIRRRRRRRRRAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH MABUUUUKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!

Anonymous said...

Anoy 3.04,aku anoy 8.18.
Yang mana satu TP?Yang ikat rambut macam mat rock tuka???Kalau yang ikat rambuttu!!Ish!Ish!Ish!Hang jangan ludah dia!!!Nanti aku panggil puak tabligh tarbiah dia!!!Kalau dia dok pakai macamtu,nanti nik aziz tak iktiraf dia sebagai pejuang islam!!Nik aziz tenguk cara dia berpakainpunjee,terus peghambat dia....ingat balaci umno!Kot-kot tok gughu dia Tukar Tiub kot!!Yang tulih selamat maulidur rasul nabi Isa!!!Aku rasa betuila,teori aku,TP aparantis kepada Tukar Tiub!!!!

Anonymous said...

sembanyang 5 kali tapi halal kan org tua kawin budak, apa punya agama. pidofilia punya nabi....