"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 04, 2010

1Malaysia: System Fakap..!

Reactions: 
  • Peguam Negara Tan Sri Gani Patail (gambar) mengesahkan hanya kakitangan peringkat bawahan terlibat dalam kes kehilangan dua enjin jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

Boleh percaya ke kenyataan Gani Patail dekat atas tu..? bagi aku, tu kenyataan paling sampah yang tak layak dibakul sampahkan sebaliknya lebih layak di"loji"kan di pusat kumbahan

  • "hanya kakitangan peringkat bawahan terlibat"

Gila punya penipu statement dekat atas... sebab apa aku kata penipu..? senang cerita la beb... bagi yang BANGANG macam penjilat kumbahan UMNgOk/Beer eNd, memang susah nak terima sebab akal masing-masing dah penuh dengan taik.

Tuan-tuan & puan-puan pembaca sekelian... kalau korang jadik dealer blackmarket taraf antarabangsa, korang nak deal ke urusan perniagaan berharga juta-juta dengan "kakitangan bawahan" untuk 1 urusan "pencopetan" harta milik "PERTAHANAN" sebuah negara..?

Sape nak uruskan urusan keluar masuk barangan dari stor "PERTAHANAN" yang korang sedia tau akan lalu macam-macam prosedur termasuk inventory dan jugak dokumentasi..?

Sape nak uruskan urusan penghantaran dipintu keluar sempadan negara..? ni bukan seludup cara haram paku 1"inci ni beb..?

Korang ingat tanpa bantuan "Pihak atasan" semua tu korang boleh lepas ke..?

Fakap la lu Patail..! kau tak layak jadik manusia, jadik binatang pun kau tak layak... macam siyal betul geng-geng yang pegang amanah dekat malaysia ni...

"System Fakap..!"

20 comments:

Anonymous said...

Apa yang boleh di harapkan dari Si Guni Petai ni. Dia ni lembu mat monggol, lulus ijazah am saja, otak lembu. Kalau Pulau Batu Putih pun dia boleh lenyapkan dari peta malaysia, apatah lagi si besi buruk enjin tu. Lebih baik tanya pada mat monggol, sebab dia menteri pertahanan masa tu. jangan2 dia juga terlibat sama macam kapal selam yang tak boleh selam tu.

Honey said...

Dia ingat semua orang bangang kut ... Sape nak percaya ..

Tan Loo Ley said...

Cakap macam orang tak pernah sekolah...ayat patail tu kalau masa zaman batu dulupun orang zaman batu pun tak percaya...apa punya bangang lembu tu

Anonymous said...

Asyik pkai skrip sm aje, boring la.. Najib ni tk kreatif la. Altantuya meletup, yg kna pegawai & anggota bwhn.

Enjin jet ilang, yg kna pn yg bwh2 jgk.. Aiiyyaa.. gua mmg tk blh pk cmne org2 bwh blh angkut enjin yg bsr gedabak tu merentasi MALAYSIA tanpa srg pn perasan..

Anonymous said...

Patail kepala penipu anjing barua UMNO.dengar statement dia pn kita dah tahu dia menipu.patail xlayak menerajui sistem perundangan malaysia.dia ingat rakyat malaysia zaman sekarang masih x educated lg,silap besar la anjing.klu zaman dulu ko nk bg statement mcmni bole la org percaya.sekarang memang xdpt la barua...anjing punya patail sama dgn najib bahlul

Anonymous said...

-Selamat Tahun Buat Gani Patail-

ada mata buta
ada telinga pekak
ada mulut bisu
ada enjin jet hilang
ada UMNO melayu jadi bodoh

-U.M.F-

nu_Ox3r said...

relax TP.jgn carut2.hahahaha

Anonymous said...

Kelentong kelentong.....Rakyat semua kena percaya kepada ketelusan Patail....

Ingat Rakyat nie bodoh mangkuk hayun ker ??

broooo... said...

tapi malang nya masih ada lagi melayu anak didik umno masih lagi boleh percaya bulat2...

gagal menerima hakikat, walaupun sudah teramat jelas rialitinya!!!

kenape eeekkk?

Anonymous said...

PAS pun sama2 sesat. Ada pula setuju orang keriustian Malaysia boleh guna nama Allah! Kenyataan ulama PAS bercanggah sama sekali dengan kenyataan Majlis Fatwa Kebangsaaan. Kaimi orang Islam nak ikut siapa PAS atau Majlis Fatwa Kebangsaan.


Aku tak akan sokong PAS. yang bertanggugjawab hala2 fatwa ialah Majlis Fatwa. PAS dah sesat! SESAT! SESAT!SESAT!

Jeffry said...

KEHKEHEH BILE PATAIL LEBIH PENTING DARI ISU AKIDAH, INI LE JADINYE. AGAMA ISLAM BAGAI DI HUJUNG TANDUK TP MASIH ADE MELAYU MURTAD MEMEKAKKAN TELINGE..AHH TAK KISAHLAH..PAK AJIS DH JANJI KAN AKU SYURGA..ADE AKU KISAH? KEHKEHKEH

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Papa Chang said...

perghhh..
kalo betoi la...
anggota bawahan nie mesti dijatuhkan hukuman mati jugak..
same spt yg diterime arwah Amin (kot) dulu...

asal khianat jerr orang bawahan.. asal berjaya jerr sume yg atas2.. mmg fakap kelas hina betoi la GP neyh

cucu mamak kutty, said...

klu patail tak layak jadi manusia dan binatang,biau dia jadi antu raya atau polong aje...

Kaki Merayap said...

Adoyai jeffrey..udah2 la ko merapu!aku sedih ni..sedih sebab mmemang otak ko dan geng ko da bebal cam babi..

da rosak abis takleh repaIR langsung..

sebelom ko komplain pasal agama..
aku sure solat 5waktu ko pown blom cukup..

jgn hipokritla kambing! baik ko pegi merapu jilat bontot si parpu tu..!

BOLOS said...

pencacai umngok nak menyalak pulak pasai isu penggunaan nama ALLAH..dah xde modal ke??...perlu di ingat ketiga-tiga agama, yahudi,kristian dan islam adalah agama samawi.. ianya diturunkan dari langit dan para nabi2 telah dilantik bg menyebarkankannya dengan menyeru umat manusia agar menyenbah ALLAH yg maha esa...siapa pemilik langit dan seluruh alam semeata ini KALAU TIDAK ALLAH S.W.T??..WALAUPUN sekarang agama yahudi dan kristian sudah terpesong jauh tpi link atau sejarah lampau agama itu sendiri diturunkan dengan satu tujuan hanya utk mengajak umat manusia agar menyembah ALLAH yg maha esa..cuma yg dibimbangi takut2 perkataan ALLAH itu disalahgunakan dengan tujuan2@MAKSUD tertentu..org kristian percaya (BUKAN KESEMUANYA) bahawa tuhan bapa itu adalah ALLAH..

paloibinmulau said...

jefry,

apa yg akidahnya ni? awat hang bodoh sgt ni. hang patut nasihat arab islam sbb tak marah arab kristian pakai nama Allah dlm kitab depa. kalau pun otak tu otak amno jgn le bengap sgt.

Anonymous said...

Woi Jeffery bongok...
Ko nak suruh org crite psl akidah tp ko tu munafik agama ko umnok .. ko mmg anak iblis la aku tengok ko ni selalu sebut "TAKEBEER" mak bapak ko ajar ke....
Mmg jelas yg ko persendakan nama "ALLAH"

Harris said...

Oh!Ghani petai..Memang busuk sebusuknyer!!Tolongggg la!Ingat ni zaman sarip dol gangster kg dusun ke!?

Anonymous said...

adoyaii.. korang sebut pasal agama samawi kat jeffrey buat apa..dia bukan tau apa2 pun....

Anonymous said...

Patail elok tak yah bukak mulut.
Memang bodo tahap pukimak la ko.
Ko ingat enjin tu berat 1kg gula ka?