"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 04, 2010

4 Ekor Lembu Di Padang Mahsyar.

Reactions: 
Oleh : AdukaTaruna (http://adukataruna.blogspot.com/)

Di satu padang masyar khas untuk para binatang, ada 4 ekor lembu sedang beratur bersama jutaan yang lain menunggu perhitungan.

"Perghhh... lama gile bersapau kat sini beb. Kita tunggu untuk apa eh?" Tanya Lembu Putih kepada 3 rakannya.

"Entahla.. dari yang gua dengar, kita tunggu kesahihan cara kita mati. Kalau kita mati kerana ibadah Allah, kita masuk syurga."

"Kalau tak?"

"Kalau tak, kita dighaibkan."

"Lu biar betul, Tompok." Lembu Putih was-was.

"Entah la... tapi nenek gua bagitau camtu la. Kalau nenek gua kencing, gua kencing lu la."

"Tapi kan nenek lu dulu pernah tipu kita yang dia berasal dari kuda?" Soal Coklat.

"Kau jangan ungkit2, Coklat. Gua bunuh lu sekali lagi kang."

"Dah.. dah. Sampai sini pun nak bertekak. Releks arr beb." Putih mencelah. Kelabu dari tadi memerhati turut mengangguk.

"Weih.. Kelabu. Lu dulu mati sebab apa?"

"Gua mati sebab ibadah kerana Allah."

"Eh.. eh.. Kompiden jer kau cakap. Cer story sket." Sampuk Tompok.

"Iman masjid, dia nak g masjid..."

"OOoo kalau Imam Masjid sembelih lu, kompom la kerana ibadah Allah. Pergh... syurga tu beb." Potong Coklat.

"Lu bikin paru2 gua panas beb. Tunggu la habes cerita." Tompok dah hangen satu badan.

"Hadoi yai. Lu ni biar la matang sket. Habiskan cerita Kelabu." Putih dah berbulu.

"Iman masjid g masjid naik Pajero. Gua tak nampak masa melintas. Dengan gua, dengan Iman Masjid arwah malam tu."

"Warrhhhh kah kah kah kah." Putih menonggeng gelak.

Tompok juga berdekah sambil tangan memegang perut. Coklat jangan cakaplah. Ketawa sambil geletek ketiak sendiri untuk kepuasan maksima.

"Mati eksiden ada hati masuk syurga. Warggrhhhhh kah kah kah kah." Putih gelak lagi.

"Dah tahu kelabu, pakai la jaket pantul cahaya. Warghhhhh kah kah kah." Tambah Coklat.

"Ekeleeee... yang lu plak Tompok? Mati pasal apa?"

"Gua mati pasal gua lembu laga. Gua berlaga dengan Coklat. Tapi sebab Coklat mati dulu, kira gua menang la."

"Warrghhhh.. hahahahaha. Kah kah kah kah." Putih terus gelak.

"Apsal lu gelak?" Soal Tompok dan Coklat serentak.

"Bodoh macam lembu. Kena aniaya kat manusia. Kah kah kah kah." Putih gelak lagi.

"Okeh.. lu plak? Mati pasal apa?"

"Gua mati pasal ibadah Allah beb. Gua kena sembelih hari Jumaat lagi." Putih bangga.

3 yang lain terdiam.

"50 orang raikan kematian gua beb. Siap banner lagi."

"Ha? Yang arak kepala lu kat SUK tu ke?"

"Ha ah."

"Warghhh kah kah kah kah. Tu sembelih kerana UMNO, bukan kerana Allah. Kah kah kah. Bodoh macam Melayu."

"Warrghhhh.. hahahahaha. Kah kah kah kah. Siap kena pijak kepala lagi tu beb. Kah kah kah."

12 comments:

Anonymous said...

Siaaaaan!!Pada puak pas yang ada bersama dalam isu pembinaan kuil ni!!!!!

Anonymous said...

kah kah kah . . . kah kah kah . . .
kah kah kah . . . kah kah kah . . .

lu cam kimak la duka, abis pecah usus wa ketawa sebab lu..

kah kah kah . . . kah kah kah . . .
kah kah kah . . . kah kah kah . . .

JEBON said...

ekekekekekekeke...

siot lu duka!

Anonymous said...

Ustaz2 PAS ni pekak ke apa?Awat yg tak kata apa2 pun budak celaka ni duk permain agama?Sekurang2nya hangpa kena bagitau budak ni yg dia kalau org islam,dia kena syahadah semula..Kalau bukan memang sah dia duk permainkan agama islam dgn duk tulis benda2 yg dalam pengetahuan Allah swt.

Anonymous said...

KALIMAH ALLAH

Kalimah Allah adalah kalimah ”rahmat” sekelian Alam. Allah SWT adalah tuhan yang bukan sekadar disembah oleh Orang islam, sebaliknya wajib disembah juga oleh orang-orang selain beragama Islam. cumanya, tafsiran bagi kalimah Allah itu pelbagai dikalangan manusia.

Bagi mereka yang beragama Islam, Allah itu merujuk kepada tuhan yang esa. Adapun bagi mereka yang beragama kristian, ia merujuk kepada triniti. Begitu pula yahudi, merujuk kepada tuhan bapa kepada Uzair.

Justeru, dalam isu penggunaan kalimah Allah bagi non Muslim, apakah ia dibenarkan atau tidak? Apa yang dapat kita perhatikan, banyak nas-nas Al-Quran, dan hadis yang membenarkan penggunaan kalimah Allah, berbanding nas-nas Quran dan Hadis yang melarangnya.

Pertama : Surah Al-Ankabut : 61

وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ فَأَنَّى يُؤْفَكُونَ

Maksudnya;
“Dan sesungguhnya jika kamu tanyakan kepada mereka: "Siapakah yang menjadikan langit dan bumi dan menundukkan matahari dan bulan?" Tentu mereka akan menjawab: "Allah", maka betapakah mereka (dapat) dipalingkan (dari jalan yang benar)”

(Surah Al-Ankabut : 61)

Ayat ini, dengan jelas orang bukan Islam menjawab “Allah” dikala ditanya oleh Nabi SAW tentang siapa pencipta langit dan bumi. Selepas menyebut kalimah Allah oleh orang bukan Islam ini, Allah tidak pernah menyuruh Nabi SAW menyerang atau menghalang mereka daripada menyebut kalimah “Allah” tersebut.

Anonymous said...

Orang2 ISLAM THAILAND dah jatuh hukum bunuh kat AT ni...Dia tunggu masa jer dia org jumpa dia...so kita tak payah cakap atau buat apa2 kat dia..depa duk cari dia ka ni.

Anonymous said...

Tengok tu kawan2. mat songkok tinggi tu orang batak kot. Tiada ehsan pada binatang, tapi daging lembu hari-hari dia kedarah. Eloklah pakai songkok tinggi tu semua macam lembu.

sasaudengo said...

Baik punya lawak.....

Lembu-lembu ni lebih panadai buat lawak, melawak dari lembu-lembu UMNgOk yg hanya pandai mengusung dan memijak kepala lembu tak pasal2.

Tahap puak2 UMNgOk ni... betul-betul kat bawah burit lembu!

Jeffry said...

KEHKEHKEH NO WONDER LA ANUWAR SANGGUP SUNTUT MONTOT 'LEMBU2' BELAAN DIA. RUPENYA MMG ADA LEMBU2 DLM FUCKATAN RELA TADAH MONTOT DEMI NAK MEMPERMAINKAN ISLE KEHKEHKEH..GITU KISAHNYEEEE..HUK ALAAAA

TAKEBEER!!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Anonymous said...

apesal bodohnya melayu umno ni kepala lembu dia pijak.woi berapa duit lu dapat???ex-boss kau dpt 270b yg tua tu dpt 100b,bodoh-2 khir toyol dpt rumah puluhan juta yg best lagi abg bung yg x cukup kacak dapat sapu zizie.lu mamat songkok tinggi dpt kepala lembu aje. baik lu bikin kari ajak si parpu tu masak.

porah..! punya melayu umno boss dpt isi lu dpt kuah kalau x dpt lu jilat sudu aje. teramat bodoh punya umno

Anonymous said...

saya cadangkan artikel 4 ekor lembu mewakili 4 blogger PAS?

Jeffry said...

SOKONGGGGGGG ANON 8.50!!! KEHKEHKEH

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!