"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 04, 2010

"GORENG" CARA UMNGOK dalam menangani ISU KENAIKAN HARGA

Halluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu rakyat sudah masak dengan cara GORENGan UMNGOK setiap kali menjawab persoalan isu kenaikan harga barang!

ISU GULA : Negara kita adalah yang paling rendah berbanding negara lain...Untuk mengurangkan kadar pesakit DIABETES di Malaysia kerana Malaysia dilaporkan negara yang tertinggi mempunyai pesakit yang menghidapi DIABETES! Dengan kenaikan harga GULA rakyat dapat mengurangkan lagi penggunaan gula dalam kehidupan seharian....................tetttttttttt TOLOL!

ISU PETROL/DIESEL : Negara kita adalah yang paling rendah berbanding negara lain...Dapat mengurangkan kadar pencemaran dari penggunaan bahan bakar...............tetttttt TOLOL!!

ISU KELAPA/SANTAN : Negara kita adalah yang paling rendah berbanding negara lain...Kadar obesiti...............tetttttt TOLOL!!!

ISU AYAM : ..............tetttttt TOLOL!!!!

ISU TEPUNG GANDUM : ..............tetttttt TOLOL!!!!!

ISU BERAS : ..............tetttttt TOLOLLLLLLLLLLL!!!!!!

Percaya atau tidak gorengan RENTONG UMNGOK...Ada sesiapa ingin tambah? Silakan....

5 comments:

Anonymous said...

UMNONGOK NGAN BARISAN NAZAK SEMAKIN HARI SEMAKIN MELAMPAU....TAHUN LEPAS HILANG ENJIN JET KAPAL TERBANG KONONNYA NAK PASANG DEKAT KERETA F1...TAHUN NI PERMAINKAN NAMA ALLAH... APA PUNYA BANGGANG LAA UMNO NI,.. PASAL NAMA ALLAH NI TAK BOLEH PLAK BUAT RAYUA 24 JAM...KALAU ISU PERAK 24 JAM BOLEH SETTLE... UMNO INGAT RAKYAT MALAYSIA NI BODOH MCM PENYOKONG UMNO KOT.... KALAU PENYOKONG UMNO MEMANG AKU PERCAYA DIAORG PERCAYA HIDUP2....
BILA MASUK TAHUN BARU 1 MALAYSIA DAPAT HADIAH RAKYAT DI DAHULUKAN KITA KENA BAYAR UNTUK KENAIKAN HARGA GULA DAN ROTI.... LEPAS NI AKU PERCAYA PLAK HARGA MINYAK PASTI AKAN NAIK....SEBAB KITA DAPAT PEMIMPIN YANG BODOH MCM OTAK UDANG YANG MEMERINTAH NEGARA.....

Anonymous said...

KEHKEHKEH SBB TU LA SERAMBI KELANTAN TAK MAJU2 SAMPAI SKRG TP LEBIH MAJU DLM BAB MAKSIAT DAN PEROGOL. MMG PENCACAI FUCKATAN MCM TU KEHKEHKEH

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Anonymous said...

kalau turun la harga gula jd RM1 rakyat m'sia nie akan beli gula byk2 ke???same jgk beli nye tiap2 bulan....brg kprluan naik ke turun org tetap akan membeli pd kuantiti yg same tiap2 bulan...sbb kprluan...
jgn la wat alasan naikkn hrga gula sbb nak kurangkn penggunaan gula dikalangan rakyat m'sia...alasan xkukuh lngsung...

Anonymous said...

Turun naik harga gula tiada kena mengena dengan penyakit diabetes. Itulah bila pemimpin umno ni tiada ilmu. asyik cakap merapu je, macam orang sewel.

Menurut kajian saintifik,dalam rencana astro minggu lepas, orang asia memang susceptible pada penyakit kencing manis sebab genetiknya memang begitu. Tetapi orang Eropah tidak begitu. Ini adalah di sebabkan jenis genetik yang berbeza, walaupun orang putih makan makanan yang banyak gula jika hendak di bandingkan dengan orang asia.

oleh itu wahai pemimpin 1Malaysia janganlah nak tipu rakyat lagi sebab kami tak bodoh macam kamu.

Anonymous said...

diabetes bukan saja berpunca dari pengambilan gula tapi juga boleh berpunca dari makanan berkarbohidrat seperti beras. Karbohidrat tu kalu tidak digunakan ia akan bertukar menjadi glukosa dalam darah. So apa saranan PM lepas ni? nape tak naikkan skali harga garam yang penyebab kepada darah tinggi?