"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 06, 2010

DAP: Minum Racun, DAP: Bantah Bayar Parking

Reactions: 
Seorang ahli majlis perbandaran dari DAP yang tidak dilantik semula, telah dimasuk ke hospital selepas ditemui meminum racun paraquat, manakala seorang ADUN DAP pula mengancam keluar parti.

Teong Ai Ling, 33, yang merupakan ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai, dirawat di sebuah hospital di Kuala Lumpur selepas dia ditemui di rumah seorang saudara maranya.

Difahamkan bahawa keadaannnya adalah stabil, tetapi anggota keluargnya tidak membenarkan sebarang pemimpin DAP menziarahinya.

Awal hari ini, perkhidmatan Teong sebagai ahli majlis tersebut tidak diperbaharui oleh kerajaan negeri yang ditunjangi DAP kerana didakwa tidak cekap.

Difahamkan dia kecewa berhubung satu laporan akhbar yang memetik sumber-sumber yang mengkritik perkhidmatannya.

Teong - ketua bahagian Nibong Tebal - merupakan satu-satunya ketua bahagian wanita DAP di Pulau Pinang.

Sementara itu, ADUN Jawi, Tan Beng Huat, mengancam untuk keluar dari DAP dan menjadi wakil rakyat bebas sekiranya kerajaan negeri masih berkeras untuk mengenakan bayaran letak kereta di Nibong Tebal.

Tan berkata beliau kecewa dengan keputusan tersebut dan meminta Ketua Menteri, Lim Guan Eng supaya menimbangkannya semula.

"Jika mereka enggan (menarik balik sistem letak kereta berbayar), saya akan (letak jawatan dan jadi calon bebas)," katanya kepada pemberita di pusat perkhidmatannya hari ini.

Sebelum itu, kira-kira 50 wakil penduduk dan ahli NGO berhimpun secara aman untuk membantah keputusan mengenakan bayaran letak kereta, berkuatkuasa 1 Januari.

Sebelum ini, tiada bayaran letak kereta yang dikenakan.

TPU - Hujung minggu depan aku pi Penang... hahaha... geng Penang standby..!

9 comments:

Din Binjai said...

wasted years

Anonymous said...

Dap !!! bila itu TOL sg nyior mau free .. aiya ..cakap tak selupa bikin looo ....

Anonymous said...

Ini baru betul...tak tahu buat kerja bunuh diri... tak payah nak keluar parti.lepas ni pilihanraya kecil...

pengliporlari said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Adu BN sanggup ke letak jawatan kalau caj parking di kenakan pada rakyat jelata? Belum tentu.

Anonymous said...

Pengaruh gambaq Keling Tamil.......minum meminum racun baygon @ ridsect...

Jeffry said...

KEHKEHKEH BAGUS LE CMTU. SEPATUTNYA KETUA KOMUNIS M'SIA LIM ANAK BERANAK PUN MINOM LA MINYAK ENJIN KETA. MATI PUN TAK LA SEKSA SGT. LANCAR DAN BERKESAN! KEHKEHKEHKEH

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Anak Lenggong said...

1. Sepatutnya guan eng yang minum racun sebab sampai sekarang Tol sr nyior tu masih beroperasi lagi..dulu masa perlaksanaan nya dia yang dok menyalak seperti berok kat depan TOL tu buat bantahan..sekarang bila dah jadi KM hapuskan jee laa..
2. Tok Ajis sepatutnya dah buang ketayap sebab cuma tau menyalahkan orang lain dan mempersoalkan keislaman orang lain tapi keperibadian anak menantu sendiri tak terjaga..dia dok sibuk berceramah kepada orang tetapi diri sendiri pun bila nak kemekah minta tajaan serta anak menantu mengamalkan rasuah...tu laa dari dulu lagi orang dh nasihatkan jangan asyik dok tuding jari kepada orang lain sesekali tu tengok2 la kain yang dipakai entah2 dah terkoyak...ni udah nak terlanjang baru nak gelabah...

Anonymous said...

Silap patutnya MIC, PPP atau Makkal Sakti yang minum racun....apedah hangpa nie ....gambar Tamil dan Hindustan selalu ada tunjuk bukan.