"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 07, 2010

Nak Ikut Nabi Pun Salah...

Reactions: 
Kepada pencinta nama "Allah untuk orang Islam" masalah ini dah hampir selesai. Keputusan menangguhkannya adalah satu kemenangan kepada mereka yang mana mereka sendiri bikin isu dan nampak seperti merekalah jua penyelamat. Tahniah..

Aku ada satu lagi isu yang perlu kau orang perjuangkan iaitu menarik balik larangan memakai kopiah putih dan jubah di dalam sektor awam atau di jabatan kerajaan.

Kakitangan awam yang beragama Islam tidak dibenarkan memakai serban, kopiah putih dan berjubah. Apa masalahnya? Sikh boleh berturban dan Hindu boleh me"nandek" di dahi tapi kita nak berserban tak boleh.

Jangan bagi aku hujah bodoh mengatakan dalam Islam taklah wajib pakai jubah, kopiah atau serban. Aku tahu. Yahudi pun berjubah berserban. Aku tahu. Jangan cakap kat aku dalam Islam yang penting pakaian itu bersih, sopan dan menutup aurat. Aku bukan mangkuk.

Masalahnya Rasulullah saw suka memakai serban dan apa salahnya orang Islam nak ikut fesyen Nabi mereka? Tak bolehkah? Pakai kot dan tali leher di tengah iklim panas terik jadah hapa? Ikut fesyen tu boleh pulak? Hormatilah minat orang lain. Jatuh salah pula dari sudut kod etika berpakaian di jabatan kerajaan. Berdosa dari kacamata kod tu..

Serban yang dipakai Rasulullah saw itu sangat diminati oleh pencinta Muhammad kerana serban berbentuk huruf "miim" iaitu miim awal Muhammad. Dijunjung di kepala nama kekasih Allah itu tanda cinta yang sangat tinggi lagi suci. Yang salah pasai apa?

Pernah dalam satu kursus yang dihadiri kawan2 sejabatan aku ada seorang penceramah profesor kangkung memberi ceramah sebab tak boleh pakai kopiah putih adalah kerana putih cepat kotor. Mujurlah aku tak pergi dan memang sengaja aku ponteng sebab aku tahu kes camni akan ada punya.

Kalau aku ada mahu aku suruh dia cadangkan kalau dia mati jenazah dia dikebumikan dengan kain kafan biru, merah atau hitam sebab putih akan cepat kotor. Cakap jelah pakai kopiah putih nampak macam orang Pas.

Kangkung mangkuk kangkung bodoh!

nota : aku tak suka pakai serban. Aku suka pakai snow cap sebab kampung aku ada salji.

Sumber - labun KulupSakah

7 comments:

MC_Shaharul said...

tuela ape kebangangnye la...secretary yg pkai sexy2 bleh plak,suke benor diarg tgk org pkai2 sexy kt ofis,pkai baju kebaya baek pnye fit ikut bentuk badan,klu badan ramping xpela jgk,tp klu badan cam big mama camne?x ke huduh nmpknye..ape ke bangangnye la yer akhir zaman nie..bila org berpakaian n berfesyen ikut sunnah nabi dihina,tp klu berfesyen kebaratan mcm sial org x kata pape pn,sokong lg adala..

gayapeneroka said...

negara kita nak ikut turki dah.....
kalau boleh cari surat pekeliling tu...kita sebarkan...kekadang kalau tak ada bukti orang kita susah sikit

Harris said...

umNGOK mmg hipokrit dlm memperjuangkan islam.Hanya yg bleh mguntungkannye aje dia akan perjuangkan.BULSHIT UMNGOK!!!

Anonymous said...

Nabi s.a.w pernah bersabda dalam hadisnya yang berbunyi. "Mereka-mereka yang tidak mengikut sunnahku bukanlah dari umatku.."

Dua orang budak sekolah di Seremban suatu ketika dulu di pecat dari sekolah gara-gara pakai serban. Pakai serban di Malaysia suatu kesalahan di Malaysia, tapi orang kafir kat Malaysia boleh pakai turban. Mengapa orang Sikh di Malaysia pakai turban macam serban dibolehkan? Suatu diskriminasi kepada umat islam di negara ini oleh kerajaan Melayu oleh mafia umno.

Anonymous said...

kenyataan YB Khalid Samad yang menyatakan persetujuan kepada keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 31.12.2009 yang membenarkan permohonan puak Kristian melalui akhbar The Herald untuk menggunakan perkataan ALLAH bagi ganti nama "God" dalam penerbitan mereka. Hujjah YB Khalid menyokong puak Kristian menggunakan perkataan ALLAH boleh disimpulkan kepada 3 iaitu:

1. Nama "ALLAH" bukan milik ekslusif umat Islam;
2. Bahawa Al Quran sendiri membenarkan dan menggalakkan Kristian menggunakan perkataan ALLAH berdasarkan Surah Az Zukhruf: 86-87 dan Al Ankabut: 63;
3. Rasulullah sendiri tidak menghalang orang 'arab musyrikin Quraisy menggunakan perkataan ALLAH.

Jeffry said...

TU LERR...ANUWAR PUN SAMPAI TEGILE2 NAK TENGOK M'SIA NI JADI NEGARE SEKULAR. APE KEJADAH TAH!. DH LE PAK AJIS MATI2 NAK TENGOK NEGARE NI JD NEGARE ISLE, TP DAP KATE LANGKAH MAYAT SI KAPAL TU DLU. ERR APE KATE KORANG BOH RACUN TIKUS KAT MAKANAN MANGKUK2 TU DLU. SB TREND SKANG NI RAMAI YB2 DAP SUKE BUNUH DIRI MINOM RACUN. SURE POLIS X DPT KESAN PUNYE. NANTI PAK AJIS BLEY JD KETUA PAKATAN!. BTUL TAK KEHKEHKEHKEH

YAMMMMSENGGG!!!

YAMMMMSENGGG!!!

YAMMMSENGGGGG!!!

RatedAO2009 said...

haha tak bagi pakai kopiah..suruh setiap pekerja awam beli baju batik...ni badawi la ni..ikutkan sangat bini(arwah dah).. hahaha tu yng kono kenser tetek tu...