"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 07, 2010

Stok Gula "Stuck": Harga Maksima RM7.99/kg Lebih Sesuai..!

Reactions: 
Bukak berita hari ni, tak habis-habis dengan berita dan jugak laporan kekurangan atau tiada langsung stok bekalan gula di Malaysia. banyak dilaporkan dimana para pengguna berhampiran sempadan terpaksa mendapatkan bekalan gula di Negara jiran.

Dilaporkan juga oleh para pengguna yang ditemuramah (dipintu sempadan) bahawa bekalan gula dinegara jiran cukup-cukup mewah dan harganya pula tak jauh berbeza dari harga baru gula di Malaysia iaitu RM2.30.

Kalau nak cakap pembekal gula simpan stok bagi aku tak lojik sebab harga gula dah naik. kalau harga belum naik dan 'akan' dinaikan dalam masa terdekat baru kira lojik.

Tak pun mungkin ada perancangan terancang untuk menaikkan lagi harga gula di Malaysia lebih-lebih lagi lepas ada pihak yang buat kenyataan bahawa walaupun harga gula di Malaysia telah meningkat bermula dari 1hb. Januari, 2010, ianya masih murah dari harga gula di negara jiran (macam biasa la perbandingan ni... masa harga barangan lain naik pun dibandingkan dengan negara jiran jugak... fakap..!)

Jadi aku cadangkan pada KERAjaan, kalau nak naikkan lagi harga gula (bagi menyokong pihak Kapitalis) elok dinaikkan semaksima mungkin... RM7.99 sekilo pun ok jugak.

Ala... ni kan negara Malaysia yang majoriti penduduknya ialah orang MeLAYU... tak kan KERAjaan tak kenal hati budi orang MeLAYU... MeLAYU ni spesis paling BANGANG. hari ni marah, esok reda.

Tak de hal punya la...

Alang-alang seluk pekasam, biar sampai kepangkal lengan, alang-alang nak perbodoh MeLAYU, biar sampai tahap BANGANG BERDOUBLE-DOUBLE.

MeLAYU... pencacai UMNgOk/Beer eNd kan ada untuk backup kalau MeLAYU marah. lepas ni naikkan harga gula sampai RM7.99 sekilo, lepas tu mintak pencacai ramai-ramai keluarkan kenyataan - "Gula penyebab utama kematian di Malaysia"

Setel...

5 comments:

tulang ikan said...

ko ni lalok ke TP?Ko da buat research lum k mlysia ni berapa kangkang kera ladang tebu yang ada klo nk produce gula...baik ko balik kampung tanam tebu banyak2 then produce gula habis cite....

Anonymous said...

bro, sbb tak cukup ladang tebu la msia import gula.. takkan tak tau.. tapi masalahnya skrg ada berapa syarikat je jadi pengeluar gula? jadi diorg ni la yg boleh mainkan pasaran gula.. ada sahabat pernah nak cuba mohon permit untuk import gula, tapi tak dapat sebab diberitahu hanya syarikat yang ada sekarang je ada permit.. nak ckp apa? ko sokong la KERAjaan kesayangan ko tuh... - Neo

Anonymous said...

Apa nak jadi dengan negara ini, aku pun tak tahu. Ada PM pun macam tunggul saja. Bodoh piang! Yang dia tahu duit dan betina. Memerintah negara macam bapak dia punya negara. Betul-betul sial pemimpin umno ni. Dunggu tahap lembu.

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

takbirr!!

nlux said...

kalau gula putih bertapis yang membahayakan kesihatan ini dijual rm7.99, lebih
baik beli gula organic - organic molases sugar cane. harga baru dalam rm10.00 satu kilo. badan pun sihat. tak kena diabetis. banyak zat vitamin dalam gula organic itu.