"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 07, 2010

Manek Urai: Projek Tipu Kerajaan..!

Reactions: 
Semalam aku sempat meronda ke Kuala Krai jumpa geng-geng lama yang sempat aku kenal masa PRK Manek Urai tahun lepas. saje nak tengok perkembangan terkini dekat sana. kebetulan pulak aku dah kesana, geng-geng di Manek Urai terus bawak aku jenguk 1 lokasi di La'loh. "Projek Tipu Kerajaan" kata geng-geng aku tadi.

Mungkin setengah orang setuju dan tak setuju dengan pendedahan ni. lokasinya ialah di Sungai Rek, jalan melalui kilang papan kayu getah menuju ke kebun getah milik penduduk sekitar La'loh dan Sungai Rek.

Jalan lebih 1 kilometer tersebut berada dibawah selian JPS Kuala Krai, khabar nya ratusan ribu juga kos yang terlibat dengan hanya menarah sedikit bukit dan menabur sedikit batu-batu kerikil, culvert yang sepatutnya menggunakan culvert konkrit hanya dibuat dengan menabur kayu-kayu buruk yang hampir reput sebagai culvert, gambar-gambar di bawah dari ehsan pengguna jalan ini.
Hoi ! ni culvert ke ape..?

Jalan itu kini lebuh teruk dari sebelumnya, pergh ! 1Malaysia kena tipu… siapa sokong cara kerja macam ni ?, hoi ! ratusan ribu ringgit tu duit penoreh-penoreh getah yang melalui jalan tu yang hasilnya dikutip oleh KERAjaan!, bukan duit KERAjaan pimpinan UMNgOk RASUAH la..! kalau macam ni UMNgOk kampung dekat situ pun marah juga...
Tengok tu ! batu pun tak lindung bumi..!
Naya, naya 1M’sia motorsikal tak bolih lalu, sebelum ni tak de la teruk sebegini
Ni ape ni ?, projek hujung tahun nak habiskan budget, pakai bantai je, projek macam tak siap je, tapi awal-awal dah claim…
Terpaksa didedahkan, sebab ini sudah melampau, kah kah kah..! projek OKU jeli kot..?

Tolong beri respon, pada JPS tolong tambah badget dan repair balik, tak baik wat keje cam ni.

4 comments:

tok ggawo said...

Salam !

Ambo tau tempat tu, nanti ambo gi tengok.

Liza said...

eighhh!!! ini jalan yang diprepare untuk "rally" bukannya untuk orang2 kampung tu! orang kampung kalau nak lalu, kena lalu ikut jalan sebelah tuh! (dalam semak tuh!) Tuk Stopa dok buleh duit Ehsan lagi... camno nok tabur granite tu tebal2... setakat budfget ratus ribu untuk buat jalan tu mana cukup! itu kurang2 pun milion2... baru cukup! Hoi Tuk Stopa... mung duk tido atas lembek ko?

Papa Chang said...

perghhh... menangeh Jarno Truli kalo kene pandu kete 1mp1t die kat jln neyh.. kompom takleh gerak... kehkehkeh

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

takbirr!!