"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 06, 2010

Gua Isytihar Bodoh Siapa Yang Sokong UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

Gua meluat gak kat PKR, DAP, PAS. Tapi gua paling tak dapat terima kalau sokong UMNO. Hak demokratik gualah untuk gua mempunyai sifat begitu. Dan hak demokratik orang lainlah untuk sokong UMNO.

Tapi sebagai pemerhati bebas, gua isytihar bodoh tahap piang kepada yang sokong UMNO. Apa punya bodoh 2 sarjan yang bertanggungjawab kes kehilangan enjin. Meh imbas lakonan2 untuk genetik sebodoh bangsa Melayu.

Sabtu Disember 17, 2005
Dua anggota PGA mengaku salah curi senjata api

KUALA TERENGGANU : Dua anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) hari ini mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan mencuri 21 pucuk pistol dan revolver serta 596 butir peluru di Kem Batalion Ke9, PGA Gong Badak dekat sini pada 3 Dis lepas.

Konstabel Akmal Aliff Mohamad, 21, yang berasal dari Pengkalan Hulu, Perak dan Konstabel S. Sathiya Silan, 23, dari Port Dickson, Negeri Sembilan mengaku melakukan kesalahan itu setelah pertuduhan dibacakan secara bersama kepada mereka di hadapan Hakim Zainal Azman Abdul Aziz.


Ntah apa motif ntah 2 ekor konstabel tu nak curik senjata. Sampai skang tak tahu apa kes. Macam sial.. mudah2 gua panjang umur ketika kerajaan baru Malaysia menyiasat semula kes2 macam gampang seperti ini. Walau gua percaya ketika itu UMNO bakal lari ke luar negara, tapi gua nak tengok kisah sebenar.

Apa punya bangang tahap Melayu Felda 2 sarjan curi enjin gedabak macam tuh. Kat genetik maju, sah2 Menteri Pertahanan kena hukum bunuh walau dia letak jawatan. Sebab itu keselamatan tanah air. Ini, Singapore selamba bagi kat Lee Kuan Yew, Pulau Batu Putih bagi kat Lee Kuan Yew, pasir jual kat Lee Kuan Yew, air bagi kat Lee Kuan Yew, tanah tadahan air Kota Tinggi dikawal askar Singapore, sampai Muhyiddin dan TDM tuduh-menuduh.

Gua isytihar bodoh kepada siapa yang sokong UMNO. Gua keluarkan fatwa kubur mereka yang mengundi UMNO sebelum ini boleh dikencing di masa hadapan, termasuk kubur ulama lompat UMNO dan ulama perpaduang.

6 comments:

Anonymous said...

hahaha.. bodoh tahap piang... mmg patut pun... bro, pcm (parti cinta malaysia) masih perlu sokongan...

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

Takbirr!!

pluck said...

perghhh...siap fatwa lagi...dah la sesat...lg nk menyesatkan org...pelik2...politik malaysia camni lah illuminati dah rancang sekian lama...syabas

Anonymous said...

Sapa sapa pun dia tak sokong bermakna dia ni Dajjal. Dajjal yang bangang lagi bongok. Mmg. Celako Celako Celako. Ambo qoyak lagi .. mmg celako celako celako.

AbeJoel said...

kepala keretapi xder ker yang nak curi? hehheheh kenapa tak masukkan kes curi enjin F-5E dalam Malaysian Guinness Book of Record???? Wakakkakakakaaaaaaaaa

Anonymous said...

"tanah tadahan air Kota Tinggi dikawal askar Singapore,...." petikan yg disampaikan di dlm ruangan ini...

satu KESILAPAN BESAR PEMIMPIN YANG TELAH MEMBENARKAN BUMI INI DIJAJAH SECARA TAK LANGSUNG....satu pengkhianatan kepada pejuang2 kemerdekaan dan pembebasan tanah melayu ini seperti pejuang mat kilau, pejuang datuk bahaman, pejuang tok kenali, pejuang rosli dobi dan ramai2 lagi pejuang2 yg telah mempertaruhkan nyawa mereka utk menghalaukan penjajah demi memastikan anak cucu selepas mereka tidak dijajah dan dibelenggu dengan kebodohan...
jadi....kenapa kita masih memilih mereka2 yg telah mengkhinat pejuang2 di atas....TIDAK KENANG BUDI KAH KITA KEPADA PEJUANG2 TERSEBUT.....