"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, January 12, 2010

Subsidi Minyak: Standby..!

Reactions: 
  • Cadangan pemberian subsidi petrol berdasarkan kapasiti enjin dan jenis kenderaan belum dimuktamadkan kerana kerajaan masih meneliti mekanisme pelaksanaan.
  • Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata kerajaan perlu melihat perkara itu dalam semua aspek bagi memastikan tidak ada pihak yang teraniaya.
  •  "Daripada segi perincian kita akan umumkan kemudian kerana sekarang sistem tersebut masih dalam proses pengemaskinian, jadi soal siapa yang dapat, bagaimana pengiraan, akan diumumkan kemudian," katanya kepada pemberita selepas taklimat bersama Pemuda, Wanita dan Puteri Umno berhubung pemberian subsidi gula di Kuala Lumpur semalam.
TPU - Standby..!

9 comments:

ustaz nor amin said...

salam boleh linkkan blog saya di sini, tujuan permohonan saya ialah untuk meluaskan lagi penyebaran artikel saya yang berkaitan dengan dakwah untuk memberikan pendedahan kepada umat, semoga kerjasama anda mendapat ganjaran yang setimpal dari ilahi

LanaBulu said...

depa tak da keja lain nak pikiaq dan tau pikiaq..
Dok kira nak kurangkan subsidi utk rakyat saja...bukannya nak pkiaq lagu mana nak majukan negara tanpa mengorbankan atau menambah bantuan utk rakyat...
mampoih lagu nih..
Depa tak belajaq ka lagu mana USA jual minyak kat rakyat depa..?
Bertapa welfare nya..

Harris said...

Haduhh..Nampaknye tahun ni mkin teruk le jwbnye!Gerenti brg2 kperluan abeh sume naik.Ngan cukai GSTnye nanti.Hamlau btol la x abeh2 nk tarik subsidi dari rakyat.Memang celaka tahap lahanat pnye kerajaan.PTUIHHH!!X abeh2 nak nyusahkan rakyat..

Mengkudu said...

Rakyat di tipu lagi...

Tunggulah rentetan kenaikkan harga barang2 keperluan harian lepas ni...

Satu per satu perkara2 yg boleh menyebabkan kenaikkan barang akan berlaku...kita tunggu minyak....kita tunggu tol...kita tunggu letrik lepas ni...

Semuanya ada bersangkut-paut..

Yang cantiknya pemimpin BN ini akan menyulam dgn kata2 "Rakyat di dahulukan....pencapaian di utamakan"

Lepas tu harga2 yg telah dinaikkan akan dibandingkan dgn negara2 yg jauh bezanya.

BN = Barang Naik

Anonymous said...

sekarang dah dekat setengah bulan januari,skim baru nak mula mei nanti.maknanya tak sampai 4 bulan lagi tapi mekanisma masih dalam kajian?? kalau melibatkan pemasangan apa-apa device pada kereta atau pam di stesyen minyak, sempat ke? jangan nanti jadi alasan nak direct nego pulak... harap kerajaan dapat buat penjelasan dgn segera...

Fisabilillah said...

Haha...rakyat semua dah kena kencing dengan kerajaan. Aritu cakap tarik subsidi gula sebab tak nak ramai org makan gula. Takut kencing manis. Ni aku igt nak tarik subsidi minyak pulak dengan alasan tak nak pencemaran asap dari kereta n motor kot. Peh bijak betul pemimpin2 Umno ni. Kita tgk jela nanti alasan aper pulak. Beberapa hari lepas cakap nak naik harga tol kononnya bagi pengguna lebih selesa. haha...auta jer lebih. Semua barang dah naik. Mari woi kita undi BN. Lepas ni tgk aper lak yg naik.

Anonymous said...

Nk buat mcmana ini semua kerana kita ada pemimpin HJ NAjiB dan HJH Rosmah la kita diperlakukan begini.perkataan "takebeer" yg dilaungkan oleh geng2 lahanat UMNO dialu-alukan sbb ada kepentingan kepada mereka.aku rasa klu bukan islam faham makna takbir dipermainkan seperti di atas confirm mereka ketawakan kita.

MALAM NI JAM 10 MALAM TV3 KITA TGK SOAL JAWAB HJ HISHAMMUDDIN BERKENAAN ISU NAMA ALLAH.TGK APA DIA NK KATA.MARI KITA TGK APA KATA PEMBELIT KETUANAN MELAYU.

10MALAM TV3 SOAL JAWAB ISU GEREJA

AKU XSABAQ NK TGK DIA NK BUAT LAWAK TIPU RAKYAT

Anonymous said...

So r all of u...

Anonymous said...

hahaha..pangkah la BN/UMNO lagi..kecoh-kecoh takde guna..