"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 30, 2010

Syukur Pada KERAjaan..? Lu Pikir La Sendiri...!!!

Reactions: 
Salam

Dulu, masa belajar sejarah kemerdekaan lagi, saya dah rasa macam ada yang tak kena dekat UMNO. tanya cikgu, cikgu marah balik. cikgu tanya, saipa yang pengaruhi saya..? saya jawab, tak de siapa - sendiri fikir. buku apa yang saya dah baca..?, saya jawab, tak de - sendiri fikir jugak.

masa tu, manalah ada sumber-sumber bacaan lain. mak ayah dan orang sekeliling pulak memang pilih UMNO, baca surat khabar UMNO, tengok tv UMNO. pembangkang..?... hampeh, satu benda pun tak tau tentang mereka (tapi, dari kecik lagi saya memang gemar baca encyclopedia sains, kemasyarakatan dan ketamadunan bangsa-bangsa dahulu. kalau ikut hati, mau habis saya baca semua encyclopedia kat library skolah).

Walaupun mereka bukan tak ada sumbangan langsung , ialah... itukan tanggung jawab sebagai pemerintah. itupun semua yang depa buatkan pakai duit kita. bukan duit deme pun. apa nak hairan..? dah memang hak kita untuk dapat semua tu. malah, sepatutnya kita dapat lebih daripada apa yang telah mereka kerjakan.

Saya selalu fikir bahawa pemerintah adalah umpama ketua kelas (macam dekat sekolah). kita yang pilih mereka untuk buat kerja untuk kita. boleh ke ketua kelas kutip duit kite RM10 buat fotostat, lepas tu amik RM5 untuk diri sendiri dan baki untuk fotostat. yang bodohnya, kita pun biar je sebab ingat harga fotostat tu memang RM10 tanpa selidik lebih dahulu. lagi malang, bila ada pulak yang redho sebagai tanda rasa syukur sebab dia sudi fotostat untuk kita. apa punya pemikiran daa...

abiat07 (abiat07@yahoo.com)

TPU - Lu pikir la sendiri...!!!

11 comments:

Anonymous said...

1.Awatt hang dendam sebab oghang tak pilih hang jadi ketua kelaska dulu!!Ish!ish!ish!siaaan kat hang!!Ketua kelas hang dulu kerja apa lani!!!
2.Ketua kelas hang dulu ariffahmi ka!ala menantu nik aziz tu!!!

Anonymous said...

..alahai lupala pulak..
1.Ketua kelas hang tu!ambik duit Rm5.00 belanja hang dan kawan-kawan juga kat kantin kan!!!!
2.Ketua kelas pilihan hang!walaupun ambik Rm3.00 je makan seoghang jee!sembunyi belakang kantin!!
3.Last sekali dia ada kegheta kontrol mclaren sports lagi!!hang meleleh ayaq lioq je tenguk!!!
4>hang pikiaq la sendiri noo!!bila hang dok dikelantan!!Last sekali pi minta pitih kat Tok Pa!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

anon 11.04pm & 10.56pm ni nak tiru style che det le ni.. buat komen ada numbered list plak.. org tu bg perumpamaan ja.. yang hang melalak melolong tak tentu pasai, pasai apa? guna akai..baca tu biaq hadam kat kepala otak.. kah kah kah.. ni la pencacai totok..

Kaki Merayap said...

anon 1st and second tu orang yang same la...

diowang ni mmg setaraf dgn pencacai angkat najis!

bodoh tahap dewa...byk kali da aku ckp puak diotrang ni mane tau kalau kita cakap perumpamaan...diorang ni lurus bendul cm pemimpin dirang!

tu la kecik2 xnak mampos..besar2 menyusahkan orang( ayat p ramlee)...

Anonymous said...

Anon 4,sikit correction Anon 1&2 bukan lah lurus bendul.Jorang mana pernah lurus,hanya bendul aje.Ok bro

Anonymous said...

Bodoh btol pencacai ameno ni.Dok bela pmimpin dia yg dh jelas korup.Astaga..

Anonymous said...

Menteri besar ajis hang songlap lagi banyak.... hang tak tanya dia ka...atau hang redha sbb dah beli tiket nak masuk syurga...

Artikel bengap oleh orang bengap...

Masa sekolah lawan cakap cikgu...tu pasal la jadi bengap.

Awang Dogol said...

TP dan blogers PR

Kau orang semua ni memang jenis manusia yang tak ada hati perut. Kerajaan dah bagi hampa macam2, hampa tak nak terima kasih lagi hah?

Bila itu tak ada ini tak ada komplain kat kerajaan. Bila kerajaan UMNoBN dah bagi dan sediakan untuk hampa ni hampa semua tak nak terima kasih.

Memang bangang punya blogers2 PR

BANGANG...BANGANG...BANGANG

Elias said...

habis tu takkan nak kata pembangunan kat Malaysia kerana sumbangan haji hadi,kerana jasa nik aziz,kerana usaha gigih lim guan eng,..sapa org2 nie?aku ajr sivik..saje aku tanya..siapa yg pernah ikut mak bapak dia pergi demo jalanan..ada le 5,6 org..aku tanya bagus ke macam tu..apa jawapan..kerja sia2,kerja org bodoh,kerja org jahat.ada yg jawab,Kerja org tak de semangat patriotisme..aku jadi bangga seketika.Masih ramai murid2 yg hatinya bersih walau cuba diracuni mak bapak yg kurang cerdik

dan aku tanya lagi,siapa yg banyak memberi sumbangan pada negara kita.tau apa mereka jawab.senarai nama yg mereka sebut tak satu pun tersangkut nama pemimpin PAS atau PKR. aku cuba sebut beberapa nama pemimpin pembangkang.ada yg n\mereka kenal tapi tak tahu apa sumbangannye..bila aku sebut nama anwar..ooooooooooo yg liwat tu ker..

pada hal kawasan aku ngajar ni 80% pembangkang...aku senyum gembira bila baca ko punye post

Anonymous said...

Kepada pencacai TAIK UMNOk ...
Korang nie lebih baik gi sekolah balik la korang geti baca ke tak memang dasar bodoh nak mampus la korang ni SPM bahasa melayu dapat berapa ????Letihla baca komen sampah korang nie....

Awang Dogol said...

Woiii bangang....
Kerana aku reti bahasa lah aku sokong UMNOBN
Kerana aku belajar habis la maka aku sokong UMNOBN

Bukan macam hampa (blogers2 PR). Dah bagi pitih utk belajar, dah bagi hampa senang, hampa lupa diri, tak kenang jasa orang yg tolong hampa.

Apa punya manusia la hampa ni.
Memang specis BANGANG blogers2 PR ni.

Sekali lagi aku nak kata

BANGANG...BANGANG....BANGANG