"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 16, 2010

Kapal TAK BOLEH Selam Mabuk Fitnah Siswa Koma,

Reactions: 
myMetro lapor pada 12hb. Februari, 2010:
Siswa langgar Adun stabil
2010/02/12

KLANG: Penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang koma selepas motosikal yang ditunggangnya berlanggar dengan kenderaan pacuan empat roda dipandu Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sekinchan, Ng Suee Lim, 7 Februari lalu, kini stabil.

Bagaimanapun, Mohamad Bakri Mohd Bazli, 23, yang juga penuntut tahun akhir Fakulti Seni Bina, Perancangan dan Ukur itu masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) dan masih tidak sedarkan diri. Sementara itu, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah, ketika ditemui selepas melawat Mohamad Bakri, berkata beliau dimaklumkan doktor, keadaan mangsa bertambah baik dan doktor masih menunggu mangsa pulih sebelum membuat pembedahan bagi membuang darah beku di kepalanya.

“Pihak UiTM kini berusaha membawa ibu mangsa dari Kelantan dan berjanji akan memberi bantuan kepada ahli keluarganya. “Saya difahamkan, UiTM turut menyediakan rumah tamu di UiTM Shah Alam dan kenderaan untuk mereka berulang-alik dan semua perbelanjaan itu ditanggung pihak universiti,” katanya ketika ditemui di sini, semalam. Beliau yang tiba kira-kira jam 11 pagi meluangkan masa hampir sejam melawat mangsa di ICU. Dalam kejadian kira-kira jam 11.50 malam Ahad lalu, Mohamad Bakri yang menunggang motosikal berseorangan untuk membuat salinan kad pengenalan terbabit kemalangan di persimpangan lampu isyarat Persiaran Kayangan/Persiaran Institut Seksyen 7 di sini, menyebabkan mangsa parah di kepala.
Sementara itu .: TVSelangor.com :. pula lapor begini:
ADUN Sekinchan Mahu Saman Laporan Palsu Portal Pro-Umno

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim memberi amaran kepada dua pengendali portal berita yang membuat berita bohong mengenai kejadian kemalangan Ahad lalu membabitkan seorang pelajar, supaya segera menghentikannya.

Bercakap kepada TV Selangor, beliau berkata, dua portal yang condong kepada Umno-Barisan Nasional (BN) membuat berita palsu apabila menuduhnya mabuk dalam kemalangan itu.

Suee Lim menganggap penyiaran berita itu bertujuan memburukkan reputasinya sebagai ADUN dan cuba mempolitikkan kejadian berkenaan.

Malah, Ketua Trafik Selangor, Superintendan Che Hussin Omar dalam satu kenyataan media, turut mengeluarkan amaran terhadap kedua-dua portal itu supaya tidak membuat cerita palsu.

Kesal dengan laporan berkenaan, ADUN Sekinchan itu menyifatkan laporan kedua-dua portal itu sebagai tidak bertanggungjawab dan berniat jahat melalui penyiaran laporan fitnah tanpa bukti.

"Saya beri amaran kepada portal terlibat supaya segera hentikan kerja-kerja ini. Kalau tidak, saya akan berbincang dengan peguam saya untuk mengambil tindakan saman kerana cuba memburuk-burukkan saya," katanya.

Polis sudah mengambil keterangan Suee Lim dan menunggu masa mengambil keterangan pelajar tahun akhir Universiti Teknologi Mara (UiTM) , Mohamad Bakri Mohamad, 23, yang kini dirawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang.

Kemalangan itu berlaku di satu persimpangan Seksyen 7, Shah Alam kira-kira jam 11.50 malam Ahad lalu.
Lapor pulak blogger UMNO:
ADUN SEKINCHAN CONFIRM MABUK KETIKA MELANGGAR BUDAK MELAYU! KENAPA SEMUA DIAM?

Wahai orang-orang kampung dan bandar, hari ini aku mahu menceritakan pasal seorang adun yang kuat mabuk dan baru-baru ini dia telah membuat satu kesalahan yang teramat besarlah adanaya! Ini pasal kes langgar lari oleh adun Sekinchan yang muka macam gangster bukit tu, sila baca di bawah ini:

ADUN Sekinchan, Ng Sue Lim, sedang disiasat polis berkaitan dengan satu kemalangan di persimpangan lampu isyarat berhampiran Universiti Industri Selangor (Unisel) Seksyen 7, Shah Alam pada 12.30 pagi, 8 Februari 2010.

Menurut sumber, kemalangan yang berlaku pada tengah malam itu membabitkan seorang pelajar universiti tempatan. Pelajar Melayu tersebut dalam keadaan koma sekarang. Sehingga petang tadi belum ada laporan dibuat oleh pihak keluarga mangsa terbabit. Manakala Ng Sue Lim dikatakan telah membuat laporan dan menyalahkan pelajar terbabit.

Seorang saksi yang memberi maklumat menyatakan YB Ng Sue Lim mungkin berada dalam keadaan mabuk berikutan kesan bau arak yang cukup kuat ketika bercakap di tempat kejadian dan ketika membuat laporan polis.

Bagaimanapun terdapat tanda tanya mengapa Polis Seksyen 11, Shah Alam yang menerima laporan tidak mengarahkan wakil rakyat DAP itu menjalani ujian alkohol serta-merta.

Baiklah itu yang telah dipetik dari Selangor Daily.com, lepas tu kat bawah ni pulak ada lagi tentang kes yang yang sama tetapi kali ini dari forum MyKMU pulak:

Komen dari Forum Mykmu.net oleh seseorang yang menggunakan nama samaran Teh Tarik:
  • Kesian pelajar UiTM itu. Namanya Mohd Bakri, 20 tahun, khabarnya di dalam ICU Hospital Sultanah ...Klang.

    Kemalangan berlaku pada/selepas jam 2350, 7 Feb 2010. Ng Sue Lim bagi tau pihak akhbar bahawa kereta yang dipandunya terbabas, melanggar pembahagi jalan dan hilang kawalan. Pada ketika itu, Mohd bakri lalu dgn motosikalnya dan pelanggaran berlaku....

    Ng mengadakan majlis jamuan untuk wartawan2 media berbahasa Cina pada malam itu, dan meninggalkan tempat jamuan mulai jam 2300....Sumber: The China Press.Com.My

    Kalu ada jamuan makan malam (untuk orang2 Cina), hehehehehe, ada TAK minuman yang memabukkan?

    Sama2lah kita tunggu siasatan selanjutnya.

    Semoga mangsa berjaya diselamatkan. Mudah2an.
Sehingga hari ini kita masih belum mendengar komen dari Ketua Polis Trafik Selangor mahu pun Ketua Polis Negeri.
Komen aku - Kapal TAK BOLEH Selam apa cerita..? dah boleh menyelam ke belum..? kalau tak boleh menyelam lagi, aku cadangkan supaya Kerajaan Malaysia hantar Kapal TAK BOLEH Selam tu masuk kursus menyelam dekat Pulau Perhentian. sila hubungi Ijam (bekas penyanyi kumpulan rock Medicine untuk maklumat lanjut.

Blogger UMNO tak nak komen ke pasal kes Kapal TAK BOLEH Selam tu..? asyik dok lapor berita fitnah je tak habis-habis...

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!

19 comments:

Penyokong Setia PAS said...

kalau dah masuk ICU tu tak koma ker bro? Woi pundek...pasal Melayu kena langgar dgn Cina korang boleh biarkan begitu saja yer..nasib baik aku x ada kat situlah..kalu aku ada mmg pecah muka ADUN sial tu!Apasal korang nak backing dia sangat ni? Nak berpolitik jgnlah isu budak2 kita pun korang nak belitkan fakta dan jd isu.Ini yg aku bengang sikit dengan PR ni (aku pengundi PAS=YB Saari Sungib bro)suka main isu.Kalau ADUN sial tu salah takyah nak backing la bro..sebab tu lah bangsa pendatang dah naik minyak dan nak pijak orang kita.korang tahu pasal apa..pasal koranglah sial pegi back-up dia org!!!!!!!!!sebab politik jgn burukkan agama dan org2 kita bro!!

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon Bodoh 11:22 AM... kau ni pagi-pagi dah tunjuk bodoh dekat sini...

dekat mana aku backing YB tu..?

dekat mana aku burukkan budak tu..?

dekat mana aku cakap budak tu x koma..?

Kalau kau langgar cina, boleh la cina pecahkan muka kau kalau macam tu ye..?

Bastard punya Anon Racist..!

Atas Pagar said...

AWAS..APA CERITA NI?

1- BEBAS BERSUARA
Tapi bila dah pegang kerajaan, kalau bercakap lebih kena SELCAT atau tindakan disiplin.

2-KEBEBASAN MEDIA
Akhbar Utusan, NST, Berita Harian dan yg sewaktu dgnnya diharamkan masuk buat liputan.Penyokong PR x dibenarkan baca!

3-BLOG
Dulu kata bebas menulis di blog tapi bila dah ramai bloggers tulis kehaprakan pemimpin PR minta bloggers berhemah dan jgn buat fitnah.Gunakan bahasa yg baik tapi bloggers PR???-cth : tengok bahasa TP di atas

4-ISA
Dulu bukan main berarak nak haramkan ISA tapi sekarang suruk kerajaan BN kuatkuasakan ISA setelah ramai bekas pemimpin PR bersuara lantang membuka keaiban PR

5-PEMIMPIN PR
Masa dalam PR mereka paling bagus tapi bila keluar atau buat statement berlainan dgn pimpinan tertinggi maka mereka akan dihina dan dibuat fitnah macam2 sampai diugut bunuh

6-MACAM-MACAM LAGI
Lu pikirlah sendiri....

matkambing said...

sudah takdir budak tu nak kena langgar. pencacai umno tak percaya rukun iman ke?

Anonymous said...

1.kalau kes kugan!kes beng hock!!hang bela bukan main!!
2.Kes sesama melayu!sesama islam!!hang apa ni!!
3.Kena cucuk idung TP ni!!
4.mentang-mentang dapat jemputan raya cina!!dapat limau menderin sebijik!dah lupa sesama islam!!
5.hang tak tenguk tv semalam!tiong lai!guan eng!tsu kun!dok semeja!makan limau!!
6.tak sedaq lagi!!!
7.kereta baru lani ada gerenti 3 tahun!!hang tak tau ka!!!

Anonymous said...

pasal eksiden pun nak gaduh ke? relax la...jgn melatah.. yg penting pro-umno ke, pro-PR ke, jgn melatah.. biar polis buat keje.. aku rasa kalau yg berlanggar tu bukan adun, mesti tak kecoh kat blog pro-umno kan?

Anonymous said...

alahai sikit lagi..
8.kereta barupun kalau tak sampai setahun! dah ada masalah!!bimbang juga nak pakai!!!walau ada gerenti 3 tahun!!!
9.Kot ada perjanjian lain koT!
10.dulu bila beli jet pejuang russia!!dapat pi angkasa!!
11.Lani beli kapai selam!!kot ada dapat pi bawah laut kut!!
12.hangpa tang bangga ka!!
13.rosak boleh pebaik!!atau boleh juaii kat negara lain!
14.yang penting kita!!kita dah ada angkasawan!lepas ni ada pulak orang pertama kelaut dalam!!!nak gelaq apa!!entahhhhhhhh!!!!

Anak Lenggong said...

BIASA LA BLOGGERS UPAHAN KALAU TAK BUAT BERITA NANTI SURU MISS PULAK....

Anonymous said...

bloger umno memang kaki fitnah baengong mpat tingkat,cari duit pun duit haram,sama sepesis setpol 2juta tu

Cinta Ummah said...

Ayuh bergaduh penyokong ISLAM PAS,PKR dan UMNO..kalau bagus mari kita saling berbunuhan sesama bangsa dan agama.Lagi elok kita jual agama dan tanahair pd kaum pendatang Cina dan Keling.Kita bergaduh yg untung Cina dan Keling.BN menang depa untung, PR menang pun depa untung...

Sedarlah wahai sdra seagamaku,
Tak perlu lagi kita saling tunding menuding.Yg salah tetap salah.Bersatulah..berpadulah...

omaq said...

salam TP...besa la puak2 umno ni...kaki fitnah,cakap bohong,lidah bercabang semua ada kat depa.semua main dengaq crita ja..cakap tak pakai fakta main sedap mulut ja...pastu nak bagi gempak lagi menyamar jadi penyokong PR...hahaha...hampa punya tatik lama tu orang dah tau beb...kepala otak orang umno...hahaha...lepaih tu puak ni la yang kuat racist tapi tak mengaku...

yang lawak bodonya juak2 depa yang dok buat kecoh sampai masuk semua tv ngan surat habaq.puak PR ni tak bising pun...buat tak kesah je ngan provokasi depa tu...lagi la depa bengang...hahaha..bila PR tak ikut rentak depa mula la depa tuduh dok backing adun tu...Woi paria2 umno...jangan la dok buat kecoh...cuba hampa pikiaq tengok kalau hampa belah (langgar) anak cina ka india ka tau2 depa mai pukui hampa,bakar kreta hampa apa hampa rasa....jangan la dok jadi penghasut...biarla polis selesaikan...hampa tu bukannya cerdik...bodo piang...lepas tu tuduh pulak polis tak jalankan tugas dengan cekap pasai tak buat pemeriksaan alkohol kat adun tu....apala punya bangang mamat pencacai umno bodo piang ni...tu kerja polis kalau dia syaki sesuatu mesti dia ambil tindakan yang sewajarnya....tambah2 ni adun PR..awai lagi kena ngan PDRM...

yang peliknya sampai UITMpun boleh sponsor mak bapak dia mai dok hotel mewah kt SA...nak cerita kat hampa dulu pernah anak jiran sekampung aku budak UITM gak kena belah dengan satu iswara pkl 2.00 pagi dalam perjalanan ke asrama dari rumah bapa saudara dia.pemandu kereta tu seorang berbangsa cina dan polis sahkan semasa kemalangan pemandu tu mabuk keretanya terbabas kerana memandu terlalu laju dan memasuki lorong bertentangan terus melanggar budak tu...budak tu parah...setelah seminggu dirawat kat icu akhirnya budak tu meninggal.aku selalu ziarah budak tu dan semasa upacara pengkebumian aku ada di kampung.aku tengok takdak sorangpun pemimpin umno yang mai hulur bantuan...adun PR gak yang mai bagi sekupang dua...masa kat icu pun UITM tak bagipun mak bapak dia dok hotel free.nasib baik la ada sykt insuran yang bagi pampasan kat keluarga budak tu.....

kalau harap pemimpin umno dan TNC UITM tu...hampeh...pasai pa...pasai kes ni takdak political value....tu saja....alahai.....amenu....amenu....

Dulu PAS kini sokong yg baik shj said...

AWAS..APA CERITA NI?

1- BEBAS BERSUARA
Tapi bila dah pegang kerajaan, kalau bercakap lebih kena SELCAT atau tindakan disiplin.

2-KEBEBASAN MEDIA
Akhbar Utusan, NST, Berita Harian dan yg sewaktu dgnnya diharamkan masuk buat liputan.Penyokong PR x dibenarkan baca!

3-BLOG
Dulu kata bebas menulis di blog tapi bila dah ramai bloggers tulis kehaprakan pemimpin PR minta bloggers berhemah dan jgn buat fitnah

4-ISA
Dulu bukan main berarak nak haramkan ISA tapi sekarang suruk kerajaan BN kuatkuasakan ISA setelah ramai bekas pemimpin PR bersuara lantang membuka keaiban PR

5-PEMIMPIN PR
Masa dalam PR mereka paling bagus tapi bila keluar atau buat statement berlainan dgn pimpinan tertinggi maka mereka akan dihina dan dibuat fitnah macam2 sampai diugut bunuh

6-MACAM-MACAM LAGI
Lu pikirlah sendiri....

ANUaww pengecut said...

kah... kah.. kah... mane budak yang kene tetak dengan pedang samurai kat Bagan Pinang tu Topeng Pundek?? Sampai arini x pernah tengok laporan polis tentang tu budak berdarah bagai nak rak tp luka pun... cerita pasal budak tu dah byk kat blog2 pembangkang masa PRK bagan pinang dulu. ITU BUKAN FITNAH JUGA KE TOPENG PUNDEK???
kah... kah.. kah...

Anonymous said...

ahli umno memang mcm tu sbb tu bila ada ulama yg tegur dosa yg pemimpin dia buat dia kata ulama tu buat fitnah. diaorang ni cuma suka ulama yg angguk jer dgn semua tindakan pemimpin diaorang. sbb tu ade yg mengaku najib dah serupa rasulullah saw. betapa cetek betul iman mamat tu. ade ke suami yg bacul dan dayus nak tegur aurat bini dia boleh disamakan dgn rasulullah saw. ahli umno ni dah sesat jauh sbb asyik makan duit haram. aku nasihat kat korang baik korang berubah x nak nanti org berduyun2 ikut imam mahdi tp korang berduyun2 ikut dajjal. ni dah masuk akhir zaman. petanda dh banyak keluar. xkan besok dah kena azab tuhan masih nak carik najib tolong padahal najib pun dah mampos.....

bolos49 said...

......blogger2 umno semuanya mcm pan**t!!...budjet mcm best konon..walhal mcm sampah!

mat yee said...

wahhhh...baik betul uitm...siap kasi mcm2 kat keluarga...iklas ke tolong tu?? ataupun sebab melibatkan adun PR??

wooiiii...aku pun dulu student uitm gak...pernah gak eksiden...dalam uitm lagi aku kena langgar keta...tak de plak pihak uitm sibuk nak tolong..??

member aku kena langgar lori tahun 1999 kat klang..koma 4 hari...woiii...takde plak uitm sibuk tolong keluarga dia..

sial punya ibrahim abu shah..bapak kambing...

Anonymous said...

Uitm memang macam tu. Universiti untuk penuntut yang lemah. Pasal canselor dia tu pun aku tengok macam mamak angkat taik je. Apelah nak di harapkan dari melayu yang mentadbir kat Uitm tu. Semua kaki bodek dan mintak nasi disuap kemulut. mentaliti subsidi mentali asuhan umno.Itu saja standard melayu yang ada dan keluar dari Uitm.

Anonymous said...

botow ampa ah..
asik gado bila nk maju
bila kita nk aman dan bergerak ke depan
pantat ah

Anonymous said...

woooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii