"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 08, 2010

Pesanan Dari DS Nizar....

Reactions: 
Asalamualaikum dan salam sejahtera

Kepada semua rakyat dan warga Perak, diharap mari kita sama sama berdoa agar Allah SWT menjadikan 5 orang hakim di Mahkamah Persekutauan esok berani dan berlaku adil serta berlaku benar dalam memutuskan kedudukan MB sah bagi negeri Perak. Doakan agar kemenangan di pihak Pakatan Rakyat kerana inilah kerajaan sah yang dipilih rakyat mengikut lunas demokrasi pilihanraya. Tetapi telah dirampas dengan kejam dan tidak bertamaddun oleh UMNO BN yg di ketuai oleh Dato Najib Tun Razak pada 5 Februari 2009, setahun yang lalu

Oleh itu bagi semua rakyat Perak yang akan ke Mahkamah Persekutuan Putrajaya jam 9.30 pagi esok, 9 Feb 2010, sila pastikan memandu dengan cermat dan hati2 di Lebuh Raya masa pergi dan balik. Pastikan kenderaan cukup minyak, ada cukai jalan/roadtax dan lesen memandu yang sah dan ada air sembahyang. Berdoa dan berzikir munajat disepanjang perjalanan agar Allah membantu kita bagi menyelesaikan kemelut perlembagaan negeri Perak serta keamanan negeri yang kita cinta ini.

Jangan berperangai ganas dan tidak sopan. Sebaliknya tunjukkan sikap beradab dan sopan santun disepanjang perjalanan serta diperkarangan Mahkamah. Tiada mengeluarkan kata kata kesat dan nista serta berunsur provokasi. Jadikan ini suatu ibadat jihad peringkat tertinggi agar kita mendapat berkat dan sentiasa dalam naungan Allah SWT

Taqdir Allah memenangkan PR, maka kita sujud syukur dimana2 ruang yang ada di Mahkamah nanti. Sementara itu elok jika diteruskan solat hajat di luar perkarangan Mahkamah selagi tidak menghalangi laluan trafik dsbnya. Ingat! jangan ada yang provokasi sbb ini akan menimbulkan suasana tegang. InshaAllah kita akan cadang untuk berkumpul berceramah di Ipoh bagi mengumumkan keputusan kepada semua rakyat jelata di Perak bersama2 semua pimpinan dan ADUN PR. Ingat! Ikut peraturan dan arahan pasukan keselamatan Polis!

Akhir sekali terima kasih kepada semua rakyat khususnya warga Perak segenap lapisan, kaum dan agama yang telah mendoakan secara berterusan demi kemenangan keadilan dan kebenaran di Perak inshaAllah. Bagi kaum tionghua selamat tahun baru Cina, Kung Xi Faa Cai.

Nasruminallahi wa fathun qariib! (Pertolongan dari Allah dan kemenangan yang hampir
Hidup Rakyat ! Bubar DUN! Wasalam!
Dato Seri Nizar Jamaluddin

42 comments:

Anonymous said...

alahai..
1.nizar ingat dia sultan perak kot!!!!
2.tak putuih lagi ka hidung hang nizar!!!tak sakit ka kena taghik idung oleh puak kapiaq ni!!
3.25% je puak melayu dan islam perak yang sokong hang!!!

Anonymous said...

Lawan tetap Lawan. Lawan sampai menang. Kalau takut di timpa badai, jangan berumah di tepi pantai. Perjuanganmu belum selesai Nizar, lawan demi menyelamatkan maruah rakyat dari di cemar oleh zionis umno yang mencabul dan meliwat kedaulatan undang-undang negara. Suara rakyat suara keramat, kalau asyik mengampu sampai bila pun melayu terus di tipu oleh pemimpin yang terbodoh di dunia ini mat monggol. Negara sudah menjadi mundur gara-gara pemimpin yang rakus kuasa yang hanya mengikut telunjuk syaitan.

PAShamPAS said...

Kah..kah..kah.. bile menang kata lain, bile kalah buat lain. Bagus la Nizar berok maknyeh ooii, nasihatkan sekali pencacai hamPAS jgn rosakkan apa2 harta benda kat Putrajaya tu @ guling2 atas jalan kalu keputusan memihak kepd Datok Zambry esok ye..

Aku pun tak pasti nk pi mane esok, nk tgk nizar berok maknyeh ke atau tgk si peliwat jubor tu, kalu pegi tgk peliwat esok bolh menyamar jadi penyokong ANUaww, dapat le RM50 atau RM100 ke.

Kalu ikut nizar maknyeh dapat tanah cina 999 tahun je. silap2 dia bg jirat Cina je.... tak best2. Kah..kah..kah..

PAShamPAS said...

kah.. kah.. kah.. mane klon aku ni? X timbul2 dah.... tengah main taik belakang jubor ANUaww ke?? Kah... kah.. kah...

1Peliwat...
Bohong diutamakan...
Kencing orang didahulukan...

Kah.. kah.. kah...

PAShamPAS said...

Kah.. kah.. kah... Kapal sink takde soalan nak tanya Saiful. esok kite tangguh perbicaraan lagi ye Kapal Sink.... kah.. kah.. kah...

1Peliwat...
Bohong diutamakan...
Kencing orang didahulukan...

Kah.. kah.. kah...

PAShamPAS said...

Camner kalau esok kite tangguhkan juga keputusan siapa MB Perak... Kapal Sink minta tolong tangguhkan boleh x? Kah.. kah.. kah... takut ade yang tergulung2 atas jln pule esok.. Kah.. kah.. kah...

1Peliwat...
Bohong diutamakan...
Kencing orang didahulukan...

Kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

Diatas....tak kiralah yg pro ke yang kontra ke bersopan lah dalam memberi komen.....kerana
1. ingat mati kot kena langgar lori
2.ingat tuhan yang satu.
3 jauhi dari minum arak
4 ingat kita ada keturunan perlu dijaga...elok kita elok lah keturunan kita,,,

Bahasa menunjukkan ibubapa kita jenis apa,,,,,,,

PUTRA MERDEKA said...

BODOH PUNYA NIZAR! MATI BERANGAN LA KO NI...PTTUUIIHH!

Mohd Idzaney Zakaria said...

Sabor yob...banyakkan berdoa...ketentuan hanya pada Allah

Anonymous said...

wahai hamba ALLAH yg bergelar PAShamPas..akunak tanye kau laa..adakah kau menyaksikan perbuatan LIWAT yang dilakukan olih DSAI..jangan lah menuduh SEBARANGAN kalu hanye mendengar cerita orang...kau menuduh DSAI melakukan LIWAT sedangkn kau tak PERNAH MELIHAT DENGAN MATA KAU SENDIRI dan sanggup melemparkan FITNAH ADALAH DOSA BESAR LEBIH BESAR DARI KAU MELAKUKAN ZINA..BUKAK LAH ALQURAN DAN FAHAMI ALQURAN KALU KAU MENGAKU KAU BERIMAN DENGAN ALLAH S.W.T..BERTAUBAT LAH SEBELUM TERLAMBAT..aku uma nak NASIHAT je..

PAShamPAS said...

Kah.. kah.. kah... anon 10:02pm, nape ko nak tanya aku plak, patut biar Saiful terangkan kes tu sampai abis, jangan tangguh2.. kata nak kebenaran, tapi nape bile Kapal sink tangguhkan perbicaraan ko x bising pun???

Kalu mak bapa ko kene liwat dgn perompak, xkan ko nk tgk je?? tak buat sesuatu ke?? mane ade org yg normal hanye diam melihat orang meliwat orang lain, kecuali kalu dia bersubahat juga.

Kalu takut FITNAH, suruh saje si ANUaww tu bersumpah atas nama Allah yg dia x melakukan perkara tersebut, kemudian kite biarkan Allah menentukan siapa yg benar dan siapa yg bersalah. Berani??? Setakat nk bagi nasihat bodoh je, x payah la, bg nasihat pd ANUaww tu dulu.... kah.. kah.. kah..

1Peliwat...
Bohong diutamakan...
Kencing orang didahulukan...

Kah.. kah.. kah...

dino.yp@gmail.com said...

Semoga Nizar kalah, kalau menang kat mahkamah pun dia tetap kalah.... nizar= kudeta DAP

PAShamPAS said...

awang dogol selalu liwat aku... aku tau la...Auwwww.....

Anonymous said...

pashampas,
semoga seluruh keturunan aku tkan ada hubung kait keluarga dgn org2 seperti kamu yg tiada adap dalam bicara.

Anonymous said...

biarla, pashampas tu tekanan agaknye.. hehe..
g la amik wuduk n solat, semoga mendpt ketenangan. buat semua, azab allah swt sangat dasyat.

Anak Bugis said...

Semoga keputusan berpihak pada pihak yang benar, kembalikan demokarasi di Perak dan biarkanlah rakyat membuat penilaian mereka semula. Itu cara yang paling berhemah, mengikut research Merdeka Center undi org melayu yg paling kritikal kerana umno memainkan sentimen perkauman utk mendapat kembali sokongan org melayu.. tp percayalah ramai lagi org melayu yang tak termakan dengan rasuah umno yang telah kehabisan modal utk memenangi pengundi melayu

Awang Dogol said...

Woi bangang kat atas...

Sapa yang liwat hang....itu Awang dogol palsu tu yang suka liwat hang tu. Aku dah nak kawin la tak lama lagi....orang yang suka liwat ni ialah orang yang tak suka kawin.
Kau salah orang la mangkuk....
Aku mau kawin sebab aku mau jadi orang yang baik.

Orang yang tak baik ialah orang yang macam kau tu....bangga kena liwat.

Betoi2 BANGANG la kau ni.

PAShamPAS said...

Kah.. kah.. kah.. klon aku kat atas tu.. ko kene liwat ade saksi 4 orang ke?? kalau takde, diikutkan fatwa ANUaww kene hukuman qazaf. Kah.. kah.. kah..

Anonymous said...

Pashampas ni buat malu mak bapak ja...mak bapak hang ada lagi x?....x pasai2 dok tambah dosa kering...bodo puak UmnoNGOK ni...huhu

PAShamPAS said...

Kah.. kah.. kah.. anon 10:48 PM, aku pun arap keturunan aku x kenal keturunan bengap ko sampai bile2. Nk tulis nama samaran pun x reti, dulu skolah PASTI ke? Patut le bengap tahap cipan... kah.. kah.. kah..

PAShamPAS said...

PAS memang hamPAS. Kah.. kah.. kah..

Anonymous said...

wakakaka...betui la PAShamPAS,aku rasa bapak ang selalu suka liwat mak ang tu yg perangai mcm laknat celaka...WAKAKAKA....bapak mak tak ajaq jd perangai mcm binatang...elok la pak ang pun perangai mcm binatang...balun bkg mak ang....

PAShamPAS said...

Kah.. kah.. kah.. Anon 11:16pm setuju dengan pendapat aku.. PAS memang hamPAS kan... kah.. kah.. kah..

Anonymous said...

hua hua hua...PAShamPAS....mmg betui la bapak ang dok balun bkg mak ang...patut la ang pun perangai mcm babi kena sula dengan batang penyapu...laknat sampai mampuih...mak pak keturunan binatang..anak perangai mcm anak haram

Anonymous said...

hua hua hua...PAShamPAS....mmg betui la bapak ang dok balun bkg mak ang...patut la ang pun perangai mcm babi kena sula dengan batang penyapu...laknat sampai mampuih...mak pak keturunan binatang..anak perangai mcm anak haram

Hanif Nasir said...

byk betul pahala dapat kat DS Nizar... kutuk la lagi kitorang takde rasa apa2 pun... ni kira last komen dari aku sbb yg byk kat sini budak2 tak sekolah kot.. komen mcm org tak belajar je...

semoga berjaya... Allah Maha Membuat Perancangan....

Awang Dogol said...

hoi! pashampas kau pun dok liwat aku juga..aku tak bising punnnn... kongsi2 jobo la sesame kita... auwwww... lalalala....

C2 said...

PERHATIN...kepada semua yang guna nick..Awang Dogol dan PAShamPAS ADALAH ORI... mereka ni memang keturunan gay dan pecinta yahudi laknatullah.... sekian tima kaseh...lalalala

C2 said...

kah...kah...kah...C2 (Anon11:41) pun mau nyamar? Betapa sengkeknya idea kau orang ni. cari la nama lain woiiii...nak meliwat nama nick orang lain aje ni apasal?
dah miskin idea ka?

Anonymous said...

Patutlah melayu ketinggalan ...ade melaun bodoh sombong macam Pashampas...dah lah bodoh..sombong pulak tu..

rosmah puaka eeee said...

lawan umno sama seperti berjuang di bumi palestin..

malah lebih besar pahala kerana membetulkan agama hadori anutan mereka..

mereka takan senang dengan islam..

hancur amenoo laknatullah!

Najib said...

Zionis = Sekular = Umno = Awang Dogol = PAShamPAS = sekutunya

dari segi bahasa pertuturan dan perbuatan pun sudah tahu mereka ini tergolong dalam kumpulan Munafik dan Gay totok.

sasaudengo said...

PAShamPAS beranak ikut bontot mak dia sebab pak dia asik tibai bontot mak dia. Makanye perangai macam taik yg keluar ikut bontot!

Kalo dah sapu KY Jelly kat bontot makanya lebih mudah la nak berak bukannya sembelit...!

SayFool..SayFool... so fool la you!

Awang Dogol said...

Hello brother,

itu yg suka liwat2...carut2 tu adalah Awang Dogol palsu la

itu bukan aku ada faham....

Awang Dogol said...

dah kena fitnah baru kita sedar..perbuatan fitnah tu sememangnya kejam dan tak patut diada-adakan...

oleh itu wahai sekutu-sekutu ku dah la dok buat fitnah ni...

Nak Maki Ke, Nak Puji Ke, Itu Korang Punya Pasal... Dosa, Pahala Sendiri Tanggung..! Paham..?

C2 said...

yes sir...paham

Anonymous said...

kutuklah sepuas2nya...bukan dapat apa-apa pun....orang yang kena kutuk dapat pahala free...sikitpun tak menjejaskan periuk nasi dia...xsakit badanpun...anggaplah segala kutukan ni sebagai lawak jenaka dan hiburan semata-mata...

Anonymous said...

cisss! bedebah!...hang nizar penderhaka! raja! alaf milinium engkau!..patut..bertaubat!

hahaha..engkau!.. hai! bedebah! mimpi lagi berkuasa petualang bangsa! tungaggangan cina india

jangan lah engkau bermimpi disiang hari..engkau takkan menang sebab engkau?@#$%*?@#$%*?@#$%*?@#$%*?@#$%*-%%%+%%%x%%%$$$$$$$$$$$

Anonymous said...

parti umno tapi ada boyan, ada jawa, ada mamak kutty naina, yahudi.. oi! ameno terjun kelaut je lah... nak menipu melayu je dari dulu...

Awang Dogol said...

Anon 2:23 & 2:25 adalah Awang Dogol & C2 palsu

Woi...bangang
Kalau mau tulis, guna la nama sendiri. Tak malu ka guna nama orang lain.

Lain kali telor tu letak kat dahi.

+Bangang.....+Bangang

PAShamPAS said...

kah.. kah.. kah.. klon tak bangun lagi rupenye. Semlm kene liwat ngan sape plak klon ooii, byk kunyit ko keluar ke?? kah.. kah.. kah..

Anonymous said...

Awang Dogol + PAShamPAS = GAY MELAYU TOTOK (penjilat tegar jobo)