"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 30, 2010

Berapa Banyak Syarikat Yang Menyumbang Kepada Israel Bertapak Di Malaysia..?

Saya tak tahu dengan tepat berapa banyak Syarikat-Syarikat yang memberi sumbangan kepada rejim Israel sudah bertapak di Malaysia setakat ini, tetapi saya tahu, ianya memang wujud dan sudah berlarutan sekian lama tanpa kita tahu.

Pihak KERAjaan mungkin tahu akan hal ini tetapi oleh kerana ianya kemungkinan banyak memberi sumbangan kepada KERAjaan Malaysia yang juga pro Yahudi/Israel melalui pemberian kontrak bernilai hampir RM78 juta kepada APCO, ianya sudah tentu tidak menjadi masalah.

Terbaru sekali, kita telah dapat mengesan kewujudan sebuah Syarikat yang ada membuat urusniaga di Israel iaitu Entegris (M) Sdn Bhd. Syarikat ini mempunyai 2 buah cawangan di Malaysia iaitu 1 di Bayan Lepas - Pulau Pinang dan 1 lagi di Kulim - Kedah yang ke 2-2nya beralamat di:
Entegris Malaysia SDN BHD
Unit 14 & 15, Lower Level 5 (Executive Wing), Hotel Equatorial
No. 1 Jalan Bukit Jambul
11900 Bayan Lepas, Penang
Malaysia
Tel. +60-4-427-4200
Fax +60-4-641-3294

Entegris Malaysia SDN BHD
Lot 17, Phase 1, Kulim Hi-Tech Park
09000 Kulim, Kedah,
Malaysia
Tel. +60-4-427-4200
Fax +60-4-403-1262
Lain-lain maklumat berkenaan dengan Syarikat Entegris boleh didapati disini.

Cawangan Syarikat Entegris (M) Sdn Bhd menjalankan operasi Pengeluaran barangan komputer, Pusat Jualan dan juga Pusat Penyelidikan di Malaysia (Kulim - Kedah dan Bayan Lepas - Pulau Pinang).

Syarikat ini juga mempunyai cawangan di Israel:
Entegris Israel Limited
Izmargad Street 12
Kiryat-Gat
Israel
Tel. +972 (0) 73 221 00 00
Fax +972 (0) 73 221 00 22
Entegris (M) Sdn Bhd kali terakhir sekali telah membuat penghantaran barangan Komputer (Wafer Container) ke Negara Israel yang melibatkan 2 transaksi bernilai USD292,441.60. nampaknya bukan APCO sahaja yang telah diberi peluang bertapak di Malaysia malahan, kemungkinan besar, banyak lagi Syarikat-Syarikat luar yang menjadi penyumbang kepada pergerakan Zionis Yahudi di Israel berada di Malaysia sekarang.

Adakah Malaysia mula menjadi Pusat kepada penyumbang pergerakan rejim Zionis Yahudi dengan restu Kerajaan Pusat..? tidak salah untuk KERAjaan Pusat UMNO/BN menarik pelabur-pelabur dari luar Negara untuk membangunkan ekonomi Negara Malaysia tetapi elok juga dibuat tapisan dan sekatan keatas Syarikat-Syarikat tersebut.

KERAjaan Pusat saya kira WAJIB untuk mengeluarkan arahan dan syarat WAJIB - TIADA URUSNIAGA dengan Yahudi Zionis dibenarkan jika mahu membuka Cawangan di Malaysia setidak-tidaknya.

Saya yakin majoriti rakyat Malaysia (kecuali pentaksub UMNO/APCO) tidak suka hal ini berlaku di Malaysia.

11 comments:

Anonymous said...

Ana rasalah ana mushkil ini website lah.. cerita corporate yang anti israel... apa ada masaalah lah.. ni ta da bagus lahh...

Nabi pun ada berniaga sama orang Yahudi.. tidak ada dalam kitab menkhabarkan orang islam tidak boleh berniaga dengan orang yahudi. ini orang arab gedegus mana ada datang bantu orang islam.. mika semua tak ada telurlah untuk berniaga di malaysia.

Anak Lenggong said...

Yang ni boleh pulak eks:-

1. Daripada tarikh 26/4 sehingga semalam anuar menghadiri Oslo Freedom Forum di Norway anjuran Thor Leonardo Halvorssen Mendoza melalui Human Rights Foundation(HRF) dan FIRE (Foundation for Individual Rights in Education) yang kedua-dua beribu pejabat di New York, Amerika Syarikat.

Oslo Freedom Forum ini merupakan platform aktivis-aktivis FREEDOM di seluruh dunia dan matlamat utama kumpulan FREEDOM adalah memperjuangkan kebebasan beragama dan hak kumpulan lesbian, gay, bisexual, dan transgender (LGBT).

2. Siapakah anuar disebalik pertubuhan ini iaitu NED (National Endowment for Democracy), IRI (International Republican Institut), NDI (National Democracy Institute), OSI (Open Society Institute), KAF (Konrad Adenauer Foundation), FNF (Friedrich Naumann Foundation) dan SPF (Sasakawa Peace Foundation).

IRI dan NDI adalah cabang NED yang Anwar merupakan salah seorang panel pemikirnya, manakala KAF dan FNF merupakan yayasan Kristian Jerman yang ditubuhkan sebagai 'menebus dosa kepada kaum Yahudi' ekoran pembunuhan beramai-ramai kaum Yahudi(holocaust) semasa pemerintahan Nazi Hitler di Jerman satu ketika dahulu.

Begitu juga dengan SBF merupakan 'bayaran denda' kepada Jepun kerana menyertai 'Pakatan Axis'(pakatan Jepun, Jerman & Rusia) menentang 'Pihak Bersekutu' yang diketuai oleh Amerika Syarikat dalam Peperangan Dunia ke-II.

Suhaily said...

Alamak! ayh sy keja kat entegris, kulim..

Anonymous said...

tesco kat kelantan ape cite bro taknak masuk dalam list ke bro... wakahh kahhh.....

Anonymous said...

tesco kat kelantan kan jadi kebangaan Tok Guru. Tulang Berat

Anonymous said...

1.Inilah contoh orang tak dak akai!asyik berkokok!menyalahkan orang lain!Lambang kedangkalan ilmu orang seperti TP ni!Salah orang!nampak!salah diri!buat-buat tak tau!!
2.TERSCO kat kelantan!puak islam punya ka!Siaan peniaga kecik kat KB!!puak kelantan belanja sakan kat puak yahudi la ni!!
3.satu lagi punya tak dak akai puak kelantan ni!95% orang melayu!hutan habis ditebang oleh puak kapiaq harbi!!

Anonymous said...

Entahnya...
Bongok punya tulang babi...
Banyak sangat makan tulang babi..
bongok pun macam babi...
Apa punya tulang babi..
Babi punya babi..
Soalan cepu emas.....
Betul ker Tulang Babi ni babi..???
a) Betul
b) Betul
c) Betul
d) Semua di atas.

Bisa Berbisa.

Anonymous said...

banyak ajer syarikat yahudi di malaysia...Intel(Penang),Dell(cyberjaya),IDT(penang) dan banyak lagi...bukan satu isu baru pun...

Anonymous said...

ye ke?kenapa orang yahudi lebih bijak dari orang melayu??kenapa kita tidak menghasilkan product kita sendiri?menubuhkan syarikat sendiri?sbb apa??Melayu bodoh ke?xlah..sebelum thn 1511..melayu sgt gagah...lepas je 1511..semua hampeh..xnak berusaha..xnak berjuang..semua nak kije senang....hurm...isu yahudi bukak kat sini ke,orang cina buka kat sini ke,org jepun nak bukak ke...ni kena salah diri kita sendiri..xnak berusaha...pemikiran masih kelas-3...suka meniru negara-negara barat...sekali aku nak ckp,bodoh memamng bodoh semua..xkira pembangkang atau kerajaan ......pemikiran xnak kembang...masih nak ikot orang lain...

Janganlah kita menjadi seorang manusia yang mempunyai minda kelas ketiga.Minda kelas ketiga berlaku apabila seseorang sering menyalahkan orang lain apabila sesuatu keburukan berlaku.Sikap tidak mahu mengambil tanggungjawab menyebabkan dirinya seperti 'tukang tunjuk' ataupun blamer.Cakap tak serupa bikin,bila suruh buat kerja tak mahu,pandai menyalahkan orang,tetapi diri sendiri lagi teruk..Bak kata pepatah "Ibarat ayam jantan yang gah berkokok tetapi ekornya dipenuhi najis".

aku bukan nak hina tp nk bina, aku bukan nk kata tp nak cerita, aku bukan nk kritik tp didik, aku bukan nk ubah tp nk berubah, aku bukan nk kutuk tp nk bentuk, aku bukan nk nama tp nk sama, aku bukan nk pangkat tp nk angkat, aku bukan nk jawapan tp nk penjelasan, aku bukan nk lawan tp nk aman, dan aku bukan 'pembangkang' tp aku menentang...

Anonymous said...

makan budu banyak sangat .. tu yg bodoh tu .....

Kimi Alias said...

Apa apa pun kne b0ik0t jugak barang israel , mcm milo , tukar dgn OLIGO , mcm starbucks , tukar dgn warung pak munawir . H0h0h0