"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 30, 2010

Kickdefella, Bila Nak Berenti Bagi Alasan-Alasan Merapu?

Reactions: 
Apabila dicabar Sheikh/Kickdefella membuat laporan kepada SPRM terhadap penyelewengan yang beliau dakwa berlaku di Kelantan, ternyata Sheikh/Kickdefella bachul dan takut.

Alasan yang diberi beliau adalah “ TOK GURU SEDANG DALAM PENYIASATAN SPRM”. Itu alasan paling tidak masuk akal yang saya pernah dengar. Satu sebab adalah SPRM sedang menyiasat Tok Guru dalam isu berkaitan hadiah pakej haji dan hadiah kek.

Sedangkan Sheikh cuba menuduh bahwa terdapat penyelewengan dalam pemberian balak di Kelantan. Apa kena mengenanya. Kalau dia yakin dia benar, sila buat laporan SPRM terhadap tuduhan-tuduhan rambang yang beliau buat. Jangan hanya berani berkokok di luar semata-mata.

Itu pun saya pernah jawab, apa masaalahnya Tok Guru terima hadiah kek dan pakej haji? Orang gila sahaja yang akan bertanya harga hadiah yang diberikan oleh pemberi hadiah. Lagipun, penerimaan kek tu apa yang rasuahnya?

Lagi satu, bukan ke Sheikh Kickdefella telah menyatakan taat setia beliau kepada kepimpinan Tok Guru Nik Aziz di hari beliau dipecat dari PMBK tempohari? Tiba-tiba sekarang ini beliau mahu menjatuhkan Tok Guru Nik Aziz pula. Ni bukan perangai penipu ke?

Baca selanjutnya...

21 comments:

mankeldai said...

dia tak akan jawab sebab dia sudah hilang teloq!

Anonymous said...

yahoo 4juta eerk..hang bopa juta? tah2 lebih lagi tak..duitsape tuu..duit rakyat lerr..

Anak Lenggong said...

Huhhh....tulang besi tengah melobi diri tu nak jugak habuan dia

Anonymous said...

ALJUBURI


Ko nie Anak Lenggong biarla Rahman tgh meroyan tu dengar Kick dpt 4 juta...heeee...


Rahman mesti bengang abes tu sebab PAS leh pilih Kick plak, patot kasik kat Rahman jer kijer tu...4 juta babe..
tu hah yg Rahman kutip derma untuk tabong guaman ke apa , lama2 org sume luper dia pon sapu gak la duit tu..da spicies dia orang nie camtu la.atas dasar perjuangan konon minta derma, rupa2 masyuuukkkkk!!!!!

Anonymous said...

adoi TB punye posting balas mengecewakan la..langsung tak bleh nak up to KICKfella punye standard penulisan la..

lagi byk persoalan ditimbulkan oleh TB ni - utk timbulkan persepsi..

kalu da ade Bukti balas la dgn bukti..jgn nak menambah seribu satu persoalan..dalam mahkamah takleh pakai kenyataan2 camni TB..tak tau la mahkamah PAS..FITNAH & TOHMAH jd FUKTA..

ape kata kau CABAR si KICK tu buktikan yg dia MMG DIBAYAR RM4 juta dan diBELA oleh PAS Kelantan utk buat PERANG SARAF tu..jgn la cabar menda lain plak utk ngelak cabaran si KICK tu..

anti-firaun

p/s: Agak2 RPK dapat bayaran brape yeks? taktik yg sama mcm NUAR, agak2 terkantoi, CILABUT LARI!

Liza said...

kick the"F**K"la...

Orang meroyan sebab makan disuap puak UMCO,,,dah jadi pelacur ni kena ikut cakap bapak ayam..

OCPA said...

Salam TB,
Kau BELASAH mangkuk hayun si KICK ni sampai 'bogel'..dia ni jenis manusia berperangai haiwan(anjing le tu)..
Teruskan usaha wahai TB..elok sgt kau alih 'serangan' pada beruk @ katak yg berperangai mcm si Kick ni daripada kau serang kwn sesama jemaah..
Di cadangkan kau serang mereka yg dah melompat dan jadi pengkhianat tu..
Terutamanye sekor katak@barua yg akan jadi 'Setantor'(Senator)tak lama lagi..faham2 je la sapa dia...

Anonymous said...

apa le sangat nak dibanggakan dengan kerajaan pas kelantan ni...apa yang dibelanya???? telang berat

Anonymous said...

Kelantan Negeri Maju Mejelang 2020.

Apa cadangan KERAJAAN PAS KELANTAN untuk membangukan negeri ini?

Anonymous said...

Apa ke jadahnya ko nak bising2 kat blog, tulang besi?

Mmg ko orang PAS ni bongok nak mampos...ko pon sama je ngan Kick... org pon kenal la ko sapa..

Ko nak kaitkan semua benda jahat ngan UMNO, tp semua benda bedebah yg PAS, PKR & DAP tidor sekatil tak nak sebut pulak ...

Anonymous said...

rasuah pekej haji 65,000 x 4 org

fuhhhh,..

merbok said...

kick that fucker.. kickdefeller bacul.. sebacul bacul manusia.

jerna said...

Isu ini senang sahaja pas nak hadapi, saya cadangkan pas buka satu tabung namanya lebih kurang' Tabung perang saraf lawan UMno'. panggil pengikut PAS kt stadium atau mana-mana ceramah lepas tu buat kutipan. saya rasa lebih 4 juta pun PAs boleh dapat. pemimpim UMno mesti terkedu tengok. Saya percaya peengikut PAs ramai yang sanggup menginfakkan harta mereka demi perjuangan PAS. bukan macam orang umno mengumpul harta dengan alasan perjuangan

Anonymous said...

anon atas Jerna,

kutipan DERMA ke atau "DERMA" kepada PASTI?

Anonymous said...

sebab tu POJI aka Topeng Babi balik ke Kelantan..dana tu disalurkan pd dia pulak..huhuhu banyaknya duit yer!!!

jerna said...

derma kt mana- mana pun bole,realitinya setakat ni dalam perang saraf umno lebih berjaya dari pas, pas perlukan dana untuk melawan balik. setakat ceramah makcik -pakcik kt kampung tu takdo nak dengarnya.contohnya prk Hulu Selangor

Mozas said...

PAS lawan Kicdefella: Pengaruh Anwar dan "pengakuan" Setiausaha Akhbar Nik Aziz! Baca sini:

http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/pas-lawan-kickdefella-pengaruh-anwar.html

joostspring said...

rahman@tule babi..

lu bkn lwn kick r derr..lu ni klas2 ikan bilis je...wakakakakakak..

tak hbs2 lu punya syok sendri rahman..

yg kick tanya tu mu xjwb pun..duk merapu je lbh..

lg stu,jwapan lu pasal duit balak tu macam sial derr....xhbs lu dgn dunia syok seendri lu..

Anonymous said...

Ala..so boroi rahman cabar org pandai bile kene caba kecut lari buat bodo jer..

Masih igtkah lg sblm PRK HS. Si rahman menyalak tak tentu hale katenye jentera PAS lemah. Ustaz Nasa tak buat keje. Kalo ade geng Perpaduan mmg xkan menangla PAS. Tp bile dicabar AliZaidan, FFZ untuk turun bersama jentera ape yg dijwab

"Sy mane bole turun nanti ape kata org PKR nanti"

Hakptui!! pengecut..perut je besa. Sape ko yg nak malu sgt dgn PKR tuh. Cakap jerla nak membesa perut kat PC jer

Lagi Satu si boroi ni suke buat cabaran yg mmg xmasuk akal. Yg kalo ikutkan mmg 'tak tercabarla' cabaran si rahman boroi nih. Cthnya:

"Sy cabar kerajaan BN utk mengadakan PRK HS semula menggunakan sistem dakwat jari.."

Tak ker giler si rahman boroi nih. Ade SPR nak hadap layan si rahman yg ntah sape2 nih? Ni..laa org kate cabaran gile. Pastu si boroi bolela bebangge sbb SPR/BN tak berani nak sahut cabaran dier.

Lagi satu tektik si boroi nih. Cabar org bukan men syok lg. Bila org yg da kene cabar tunjukkan bukti dan cabar balik si rahman. Mulela dier mengagau merapu. Kite yg bace ni pun da bole agak si raman ni takde point pun. Contoh tebaik mcm kes kickdafella nih. Si Kick da sahut pun cabaran ko, da bagi hujah dan patahkan hujah merapu si rahman "kalo sy MB kelantan mmg sy wajibkan toke2 balak nih dermakan kepd PASTI"

Pembace pun bole agaknye si boroi ni mmg mereng. Ko igt nak bg budak2 PASTI tu makan duit rasuah ker? Balak habis tegadai..rakyat tak dpt untung pun. Yg kenyang puak PAS yg urus PASTI tuh.

Cube bygkan bangang si TB ni nak belanje RM20juta buat kempen gerak saraf. Ko hengat kelantan tu byk duit sgt ker? byk lagi org miskin kelantan yg perlukan bantuan daripada kempen memfitnah tuh. Adeh hancusla kalola si boroi ni mmerintah..

Anonymous said...

ha..ha..ha..
Tulang Babi kena "KICK" kat Kickdefella. Dia dapat 4 juta..??? Ko mesti lebih kan..kan..kan..????

Anonymous said...

Tulang Babi Barua...