"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, May 03, 2010

Pertemuan Dalam Gelap: Nik Abduh & Pak Lah..?

Macam biasa, hari ni bukak tenet awal pagi... tapi hampeh... dah 2 bulan aku tak bayar bil, pagi ni kena potong, aku melopong. nak marah Maxis tak boleh, sebab salah aku. jadi, buat bodoh je la hari ni. geng-geng dok koling-koling dari semalam lagi tanya isu terkini. macam la dekat rumah masing-masing tak de Redio ngan Tibi. macam la tenet dorang pun kena potong gak...

Korang semua hampeh...

Bisul - Pope Gomo Masuk Wad

Aku dengar Pope Gomo dok dalam wad, baru lepas operate - bisul... ceh... orang tua cakap penyakit bisul ni hinggap dekat pengotor je. khakhakha... yang tu memang tak leh nak nafi la... tengok muka Pope Gomo pun korang dah tau... kalau tak pernah tengok muka Pope Gomo, cukup korang baca Blog dia je... memang kotor.

Memang patut tumbuh bisul... naik bisul dekat celah mana..? Al-Juburi ke..? khakhakha... amik kau... Tuhan bayar Cash tu... harap-harap kalau tak sedar banyak, sedar sikit pun cukup la... kalau tak, standard bisul ni dia tak kan naik sekali je... lepas ni akan menyusul lagi... keh keh keh keh keh... ambik la kau punya Al-Juburi Pope Gomo weh...

*Belah kiri Pope Gomo, belah kanan Paderi Kari... malu-malu kucing... gambar diambil beberapa bulan sebelum Pope Gomo terkena bisul...

Pertemuan Dalam Gelap - Nik Abduh Jumpa Pak Lah..?
Message details:

From:
**** ***** ****** ****
***** <+6019*******>

Subject:
Nik Abduh akan bertemu pak
lah

Date:
30/04/2010

Time:
06:22

Type:
Text message

From | **** ***** ****** **...
Nik abduh akan bertemu pak lah di
IKIM kuala lumpur hari ini. Kenapa?
Kerajaan perpaduan 2? bla bla bla...
Mesej tu aku dapat subuh-subuh pada tarikh tersebut. saja aku diamkan sebab aku tak tau benda tu betul atau tidak. tapi sepanjang hubungan aku dengan informer tu, 100% dari info yang dia ada adalah tepat. dengar cerita hari ni dah jadi bualan di Kuala Lumpur.

Persoalan yang timbul - Apa tujuan Nik Abduh jumpa Pak Lah..? apa yang dibincangkan..? atas kapasiti apa Nik Abduh jumpa Pak Lah..? adakah ini 1 lagi siri pertemuan dalam gelap..?

Mintak Nik Abduh nafikan perkara ni. kalau kau (Nik Abduh) diam tak respon, aku anggap perkara ni benar dan aku anggap Nik Abduh dah ambik alih peranan geng UG yang sebelum ni. dan yang lebih penting - Tuan Guru Mursyidul Am tahu atau tidak kau buat pertemuan dengan Pak Lah..?

Kalau Tuan Guru tak tahu, kau kena perjelas sebab apa Tuan Guru tak perlu tahu adanya pertemuan antara kau dengan Pak Lah. ingat... ini boleh menimbulkan "fitnah". kalau pertemuan tu tak berlaku, cuba buktikan yang ianya tak berlaku.

Kalau benda tu berlaku tapi kau nafi, aku harap lepas ni tak kan ada Blogger yang sertakan dengan bukti bergambar dan jugak rakaman berlakunya pertemuan tersebut.

Setakat ni aku tak nak sahkan atau nafi benda ni berlaku atau tak. tunggu Tuan punya badan sendiri. standard yang aku tau, Pak Lah tak kan menipu... Nik Abduh - Insya-Allah. dulu pun pernah jugak Nik Abduh tak hadir Majlis Sumpah Laknat.

Harap-harap kali ni tak payah sumpah-sumpah dah... kang ada yang termakan sumpah.

Karang aku taip lagi... kita cerita bab lain pulak...

9 comments:

Anonymous said...

ohohohohohhh...baru clear gambar.. ahahahhaa

malaysiabaru said...

malaysiabaru.com said,

tak silap saya nik abduh ni ker yg masyuuuk ISA dulu? sebab pergi afghanistan dulu ker?

pelik bila orang yg selalu masyuk ISA ni tiba tiba boleh berbaik pulak ( atau kena brainwash) dengan pihak pemerintah?

EZAM tak serik duk ISA...masyuk UMNO...

brahim ali kena ISA masyuk UMNO...

AKU TUNGGU RAJA PETRA KAMARUDIN yg kena ISA 2001 masyuk umno...emm bila agaknya?

NIK ABDUH KE YG SELALU SUKA CAKAP ORG TU BODOH?

sampai kami di blog malaysia baru pun skrg terikut ikut pulak...dengan cara ustaz mee celup ni...

MALAYSIABARU.COM tidak terkejut jika ada perjanjian dalam gelap anatara PAS dan PAK LAH ..

sebab ada geng dalam UMNO (kaki rasuah umno) yang mahu sabotaj paklah... juga dengan berkerjasama dengan org pas jugak tu...sampai pak lah tersungkur...dek duit rasuah yang bertaburan ...berjaya digunakan sepenuhnya untuk tujuan tersebut...

petikan

malaysiabaru.com

Anonymous said...

eh, ini pertemuan pribadi tak sentuhpun hal mengenai parti, takkan tak boleh?

anti firaun..

p/s: tak suka jumpa dalam gelap nanti teraba-raba

Anonymous said...

Sokong Nik Abduh berjumpa dgn Pak Lah.Kalau boleh biarlah org2 Islam boleh bersatu dlm hal2 yg mempunyai common interest.

POPEGOMO kono bisul...mano anak2 buah eh yang jilek jubo dio tu hari2..wakaka tak molawat dio ko??jangn liwat sudah la.. wakakakak said...

wakakaka bersatu dalam politik buek apo..besatulah dalam ekonomi dan sosial..buleh tak wahai melayu2 Islam woi!!!!!!!!!!! wakakakakakaka..jiran sebelah menyebelah pun begaduh..ini kan pulo politik...jadi korajaan kayokan kroni..nakbersatu ekonomi?? wkaakakka gi cium la bontot POPEGOMO tu woi.. wakakakakaka..apo2 pun..den dspek sumber yang nik abduh ni..memang mosro UMNO..dio ni antaro yang menyokong kalau PAS geng ngn UMNO..sumbernyo pun dari budak2 UMNO.. wakakakakakakkaa

tamingsari said...

Nik Abduh boleh jumpa apa salahnya. Kira kunjung hormat sesama saudara seagama. Tapi jangan sentuh pasal kes di SPRM sudahlah. Nak kamceng dengan Umno pasal tu ke?

Anonymous said...

apalah yang tak kena.biarlah dia nak jumpa sapa pun/itu hak dia.kan kita perlu berbaik sangka terhadap orang lain.asal kebaikan biarlah.aku ingat ini hal peribadi dia.

Anonymous said...

Ko x penah jumpa tok imam kampong ko ke ? salah ke jumpa ? atau salah ke imam kampong ko jumpa kaki judi kampong sebelah ? ko sempit lagi menyempitkan.

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) said...

msia baru..kalau tak tau jangan tulis..nampak bangang!!!!

Topeng..kalau hati busuk semua nampak busuk rupanya hidung sendiri yang berulat...patut la semua bau busuk..