"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, May 10, 2010

PRK Sibu: Lawatan Ke Rumah Panjang Dibatalkan...

Patutnya hari ni jam 12:00 tengahari aku ikut rombongan DAP masuk ke rumah panjang dekat kawasan pedalaman sana, tapi terpaksa kensel last minute atas sebab-sebab yang jadi kepada penyebab... oleh sebab itu, terpaksa la aku melencong terus ke Markas PAS Kampung Hilir.

Kampung Hilir ni adalah salah 1 lokasi sasaran yang makin hari makin banyak sokongan Pakatan Rakyat dapat. isu paling besar dekat sini ialah isu pemilikan tanah. kebanyakan penduduk dekat sini dah tinggal dekat sini sebelum Sabah dengan Sarawak bersekutu dengan Tanah Melayu, tapi hak-milik tanah...

Kalau dah tiba-tiba ada "3 titik" dekat hujung ayat tu korang paham-paham je lah... kalau ikut sembang-sembang kosong dengan penduduk dekat sini, tiap kali Pilihanraya, BN janji nak bagi geran tanah "kalau menang", tapi daripada "peta Sarawak" luas, sampai la "peta Sarawak" makin kecik, bayang geran tanah tak nampak-nampak, yang janji nak bagi geran pun dah 3-4 orang jadik tanah.

"Janji Manis Mu"

Aku kalau bab janji-janji ni memang aku 44 juta kali respek dekat iblis dengan setan sebab yang aku belajar dalam kelas agama Islam dulu bab sejarah manusia dan penciptaan Adam dan Hawa ni... Setan dengan Iblis masa ingkar arahan Allah untuk tunduk pada Adam dan Hawa, dia janji pada Allah akan sesatkan seluruh manusia atas mukabumi ni dan janji tu Setan dengan Iblis pegang sampai hari ni.

Janji UMNgOk/Beer eNd pulak macam mana..?

Kesimpulannya - UMNgOk/Beer eNd ni lagi jahat dari Iblis dengan Setan sebab sejahat-jahat Iblis dengan Setan, dia pegang pada janji, UMNgOk/Beer End pegang pada janji tak tuan-tuan dan puan-puan..?
Tony, Khalid Samad, Mahfuz dan lain-lain tengah tunggu calon untuk kempen dari rumah ke rumah...
Petugas Pakatan Rakyat sibuk dok pasang bahan kempen...

1 comment:

Anonymous said...

tak usahlah buang boreh lah.. orang Islam kat Sibu kebanyakan keturunan Melanau ..kau cakap apa pun,, BN jugak pilihan mereka..

Orang Melanau ni macam orang Kelantan kat Malaysia, clannish dan rajin berusaha..