"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 28, 2010

Fatwa Ikut Suka PAS: UMNO Keliru & Terus Keliru

Tergerak hati saya untuk memberikan ulasan berkenaan kenyataan Timbalan Presiden UMNO ketika berkempen di Galas, semalam. Seperti yang disiarkan di bawah ajuk TPM BIDAS 'FATWA' IKUT SUKA PAS di muka 3, akhbar Utusan Malaysia, 28 Oktober 2010, Tan Sri Muhyiddin Yasin dilaporkan menyebut :
  • ''Perangai mereka macam biasalah, apa yang mereka buat 'halal' yang kita 'haram', yang dia (buat) masuk syurga, yang kita masuk neraka. Dari segi konteks kerjasama dengan masyarakat apa bezanya antara DAP dan MCA,"
Nampaknya pilihanraya kecil N.45 Dun Galas sekali lagi menjadi medan UMNO untuk menghentam PAS khususnya berkenaan kerjasama PAS dengan DAP. Nampak sangat kemarahan UMNO apabila PAS menjalinkan hubungan kerjasama dengan DAP. Gerun benar UMNO apabila PAS yang dijadikan hantu untuk menakut-nakutkan masyarakat Cina rupa-rupanya sudah boleh didekati dan tidak lagi digeruni.

Perbezaan kerjasama antara UMNO dan MCA serta MIC dalam Barisan Nasional dengan kerjasama PAS dan DAP dalam Pakatan Rakyat amat jelas sekali. Bagaikan langit dengan bumi. Hairannya, penjelasan demi penjelasan telah diberikan. Namun, apabila telinga disumbat dan mata ditutup, tidak ada gunanya segala penjelasan yang diberikan. Pada hemat saya, pemimpin UMNO sudah tenggelam dalam keghairahan untuk memburu kemenangan di Galas, hingga lupa tinggi rendahnya lantai tempat berpijak.

Beberapa hari lepas, orang yang sama telah mencadangkan supaya Sejarah menjadi mata pelajaran yang wajib lulus dalam SPM mulai tahun 2013, saya ingin menambah bahawa al-Quran sendiri tidak pernah meninggalkan aspek sejarah dalam penceritaannya. Bermula dengan sejarah penciptaan manusia seterusnya sejarah dakwah para nabi dan juga sejarah kehancuran umat-umat terdahulu, al-Quran mahukan kita belajar dari sejarah. Justeru, PAS sendiri tidak pernah lupa untuk berguru dengan sejarah.

Bukankah sejarah mencatit bagaimana PAS telah diajak masuk bergabung ke dalam Barisan Nasional oleh Allahyarham Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia pada tahun 1973? Dengan hati yang ikhlas, PAS pada masa itu menyambut huluran tangan perpaduan tanpa menyedari musibah yang akan dihadapi. Rupanya Barisan Nasional hanyalah merupakan perangkap bagi PAS. PAS bergabung dengan UMNO membentuk Barisan Nasional demi perpaduan, namun hasilnya PAS di Kelantan khususnya telah berpecah kepada empat :- PAS, Bebas Bersatu, Hamim dan Berjasa. PAS hampir-hampir ranap akibat perpecahan tersebut. Seterusnya peristiwa PAS ditendang daripada Barisan Nasional dan akhirnya kehilangan kerajaan di Kelantan pada tahun 1978. Apa hasilnya kerjasama PAS dengan UMNO? Tangan UMNO yang terkapai-kapai kelemasan dipegang erat oleh PAS, lalu PAS pula ditendang supaya lemas keseorangan.

Dengan DAP yang dikatakan chauvinis Cina, PAS tidak dikhianati. Jika Timbalan Perdana Menteri bertanya, apa bezanya kerjama dalam Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat? Jawapannya, kerjasama PAS dengan DAP dalam Pakatan Rakyat tidak pernah menjejaskan prinsip PAS sebagai sebuah gerakan Islam. PAS masih dengan agenda Islamnya bahkan kami di Kelantan setiap tahun meraikan Hari Hudud. Islam tidak pernah diketepikan di dalam perjuangan PAS. Bahkan DAP sendiri pernah keluar daripada Barisan Alternatif apabila tidak dapat menerima agenda Islam yang dibawa oleh PAS. Secara umumnya, pemimpin DAP tidak anti Islam dan hari ini beransur-ansur mengenali Islam. Sekurang-kurangnya Islam sudah tidak digeruni oleh non muslim sebagaimana yang UMNO mahukan. Pemimpin DAP sekurang-kurangnya ada yang sudah boleh memetik ayat-ayat al-Quran untuk rujukan, pemimpin UMNO pula semakin menjauhi al-Quran. Ingin saya bertanya, apa ruginya Islam apabila DAP mula berjinak-jinak dengan Islam?

Sayang sekali, UMNO masih berfikir dengan kerangka perjuangan Melayu yang sempit. Melayu pun tidak terbela, Islam pun tidak terjaga. Umpama lebai malang, ke hilir pun berlapar, ke hulu pun tidak kenyang. Kononnya, bila Melayu dan Islam ialah perkara yang sama. Jika demikian, kenapa UMNO membenarkan isteri Perdana Menteri sendiri menjadi penaung Islamic Fashion Festival? Pada saat umat Islam yang prihatin di seluruh Malaysia bangun menentang program maksiat yang dibuat atas nama Islam ini, di mana pula 'keris' pemimpin UMNO? Tersimpan dalam sarungkah atau hanya menjadi hiasan di dinding? Manakala hari ini apabila pentadbiran kerajaan UMNO/Barisan Nasional bercadang untuk menjadikan Malaysia sebuah hub pusat hiburan malam kononnya bagi memacu industri pelancongan mengikut Program Transformasi Ekonomi (ETP), di pagar mana pula disangkut agenda Melayu Islam ala UMNO?

Hakikatnya, UMNO yang memperalatkan Islam. Bila tersepit, Islam juga yang dicari. Bukankah salah seorang Naib Presiden UMNO sendiri sewaktu Perhimpunan Agung UMNO yang lepas mencadangkan supaya UMNO menjadikan masjid sebagai tempat untuk mendaftar pengundi baru? Hairan saya, tidakkan bagi UMNO politik tidak boleh dibawa ke masjid? Hari ini, bila tersepit UMNO sendiri mula menggadaikan prinsip? Bukankah saya dihentam begitu teruk kerana kononnya ingin berpolitik di atas masjid? Nampaknya, selepas bangunan UMNO di Kota Bharu sudah terjual, UMNO sendiri sudah ingin menjual prinsipnya pula.

Nasihat saya, kembalilah kepada Islam. Tinggalkanlah pemikiran sekular yang tidak akan sampai ke akhirat. Sangatlah jauh berbeza pemikiran seorang mukmin dan seorang pendukung sekular.  Orang-orang Mukmin melihat jauh ke akhirat berbeza dengan orang-orang sekular melihat hanya setakat dunia sahaja. Umpama seorang anak yang berumur dua tiga tahun bila bersama ibunya ke pasar. Anak kecil itu hanya berfikir untuk membeli belon dan alat-alat permainan yang boleh menyeronokkan.  Berbeza dengan pemikiran si ibu yang berfikir lebih jauh, pemikiran ibu berkisar kepentingan sekeluarga, apakah lauk pauk atau makanan yang perlu dibawa pulang untuk kesiapan rumah nanti. Itulah perumpamaan pemikiran sekular yang hanya terhenti setakat di dunia, ia tidak lebih umpama seorang anak kecil yang hanya berfikir untuk alatan permainannya semata-mata!

NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT,
Pejabat Menteri Besar Kelantan

Bertarikh : 20 Dzulka'edah 1431 H | 28 Oktober 2010

116 comments:

Anonymous said...

1.Hebat betui!!kewarakkan!!keimanan puak-puak nik aziz nii!!
2.Sampai puak orang asli murtad dan masuk kristian dinegeri sendiri!!
3.Sokong buat gereja lagi!!!alahai!!!burung tiong jee!!ulamak politik nii!!

Anonymous said...

husam punya tulisan pakai nama nik aziz. puji babi sama ja husam babi hutan

joecharlie said...

Rakyat Kelantan selalu tak mandi junub sebab N.Ajis chimply sign agreement tanpa baca dulu ... eee bodohnya
Masaalah besar orang Kelantan ada lah bekalan air tidak cukup dan kotor. Maka selalu berlaku orang Kelantan tak sembahyang subuh kerana tak dapat mandi junub.

Baca cerita blogger RBF berikut:
Pas perintah Kelantan bermula pada tahun 1990. Pada tahun 1995 mereka mengswastakan perkhidmatan air di Kelantan. Mereka menubuhkan Kelantan Water Sdn Bhd (KWSB) yang mana syarikat usahasama Thames Water dari Britain dan Yakin (anak syarikat PKINK). Thames Water memegang 70 % saham dalam KWSB, manakala Yakin 30 %. Lihat di sini

Setelah beberapa tahun diswastakan, keadaan tetap sama. Tiada perubahan, rakyat tetap menghadapi masalah mendapat bekalan air. Kenapa ? sudah diswastakan pun masih tak berubah. Ini kerana wujudnya masalah antara kerajaan negeri dan Thames Water.

Perjanjian itu lebih berat dan menguntungkan Thames Water termasuklah untuk menaikkan tarif air. Itulah yang menyebabkan Kerajaan Kelantan tidak bersetuju.

Inilah contoh kecerdikan Pas yang saya nak beritahu. Mereka sudah tandatangan perjanjian, selepas itu baru mereka sedar yang perjanjian itu berat sebelah. Kalau sudah tahu berat sebelah janganlah tandatangan dulu. Perinci dulu setiap patah perkataan dalam perjanjian tersebut sebelum tandatangan. Selepas tandatangan baru dia sedar yang dia kena tipu. Cerdik kan ?

Jika tidak silap saya pada masa itu Nik Aziz berkata dia menandatangan perjanjian tersebut dengan tidak membaca terlebih dahulu isi kandungan perjanjian itu. Katanya ketika itu dia baru selesai makan nasi, kemudian ada orang hulur dokumen untuk tandatangan, maka dia terus saja tenyeh dokumen itu tanpa meneliti isi kandungannya.

Selepas itu baru dia sedar yang dokumen itu berat berat sebelah. Nasi sudah menjadi bubur, jika dia nak batalkan perjanjian itu maka Kerajaan Kelantan perlu membeli saham Thames Water 70 % dengan nilai RM 50 juta.
Cerita sepenuhnya di RBF sini. Yang bawa Thames ke Kelantan ialah Husam. Cerdik betul 1Husam: Rakyat ditindas, Gondol Bukit Diutamakan ... itu risalah yang kami terjumpa di Galas. Hehehe ...
Posted by The Unspinners at 5:30 PM

Anonymous said...

"Apa rugi Islam kalau DAP berjinak-jinak dengan Islam?"

Silap tu, yang berjinak tu adalah PAS.. dulu kata haram sekarang halal pulak ye.. DAP dari dulu tak pernah tukar matlamat mereka, parti cauvinis Cina yang berjuangkan penghapusan hak istimewa orang Melayu dan agama Islam dengan bertopengkan perjuangan sama rata.

Malangnya pemimpin PAS dah buta hakikat ini, bila DAP kata "Ammar Maruf Nahi Mungkar, pemimpin PAS dengan cepat kata; dah ada bulan kat hati mereka, macamlah mereka ni akan masuk Islam dan berjuang sama PAS.Karpal dah kata "Langkah mayat dulu, itupun masih tak faham-faham lagi.Bodoh piang betul orang PAS ni.

Anonymous said...

" Kepada pencacai2 PAS, langkah mayat aku dulu nak tegakkan negara Islam " - Karpal Singh

Anonymous said...

*Sangatlah jauh berbeza pemikiran seorang mukmin dan seorang pendukung sekular. Orang-orang Mukmin melihat jauh ke akhirat berbeza dengan orang-orang sekular melihat hanya setakat dunia sahaja. Umpama seorang anak yang berumur dua tiga tahun bila bersama ibunya ke pasar. Anak kecil itu hanya berfikir untuk membeli belon dan alat-alat permainan yang boleh menyeronokkan. Berbeza dengan pemikiran si ibu yang berfikir lebih jauh, pemikiran ibu berkisar kepentingan sekeluarga, apakah lauk pauk atau makanan yang perlu dibawa pulang untuk kesiapan rumah nanti.*
ni cntoh mudah dari TGNA. Islam itu merangkumi semua aspek kehidupan sbb ianya agama Allah SWT. Allah SWT telah tnjuk kta cara hidup slamat dan berkat. xpyah penin2 kpala nak pikir mcana nak idup kaya dunia dan akhirat sbb ada satu ayat bunyi dia sikit lebh kurang macam ni..*Lakukan la ibadah sprt kamu akan mati esok hari dan cari la kekayaan didunia sprti kamu akan mati seribu tahun lg*...harap2 cai umno paham....Ya Allah..Kau ampuni la dosa ku jika tulisan ku ini mnyebabkan manusia memandang serong terhadap agama MU....amin.

Anonymous said...

poji...

sapa eh wat tubik fatwa

"haram berkongsi kuasa dgn kafir dlm urusan memerintah"

hahahahhahahahaha...

pdi molek tok guru kita pusing cerita..mmg terbaik la

Anak Lenggong said...

"Islam tidak pernah diketepikan di dalam perjuangan PAS."

Betul ke ni sebab:-
1. Dalam persidangan dewan undangan negeri Perak dulu, Si Nizar pernah mencabar Tajul Rosli supaya menunjukan dekat perenggan mana didalam perlembagaan PAS ada menyebut untuk mendirikan kerajaan islam.
2. Si Azizan pernah berkata penubuhan kerajaan islam bukan perjuangan PAS.
3. Hadi juga pernah berkata pemerintahan secara islam cuma 0.001% sahaja didalam perjuangan PAS.
4. Didalam muktabar kat kota baru tahun ini, hadi juga mengatakan bahawa PAS tidak berdaya untuk melaksanakan pemerintahan secara islam dinegeri2 yang dibawah perintah nya...

Sooo....apa hal nya nak tegakkan benag yang basah..perkataan pemerintahan secara islam dan hudud hanya diperkatakan didalam ceramah tepi longkang PAS dan hanya dilakukan dikawasan melayu sahaja untuk memperbodohkan penyokong bangang sahaja sebab itu lah penyokong PAS dilarang untuk mengikuti perkembangan semasa melalui media perdana..mereka ni disogok dengan penipuan oleh pemimpin PAS didalam ceramah dan media PAS sahaja..pabila dikawasan non malay mula laa cakap berkenaan dengan PAS4ALL.

Hakikat sebenarnya PAS cuma berjuang untuk kuasa dan tamakkan duit je..mereka sering bercakap mengikut selera dan mengikut situasi semasa..mereka mgutuk puak yang tak sehaluan pabila melakukan sesuatu perkara tetapi sekarang ni mereka menjilat ludah yang mereka luah sebab sekarang ini mereka sendiri mempraktikkan perkara yang mereka kutuk dahulu...ini lah dasar hipokrik PAS...

tuan komrad said...

eh..eh..banyak la hanjing liar berkeliaran ari ni....yang berkudis ada,yang sopak ada..yang jalan kengkang pon ada jugak...

tak bleh jadi nih..kena panggil majlis perbandaran tembak ngan senapang gajah.....bahaya kalo tak cegah awal2 sebab bawak banyak penyakit..terutama sakit hanjing giler,sakit telor bengkak sebelah dan juga sakit rektum tak kluar taik...

nak baling ngan handle basikal tak maunyer hanjing2 ni lari...nak je aku racun guna paraquat,tapi kesian sebab makhluk Allah...hanjing2 ni pon nak idup jugak...

ishh..tepon majlis perbandaran ari ni,mau minggu depan diorang datang.....biasa la,gomen la katakan..

wakakakakakakakakakakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

yang jalan meniarap sebab wat dogie dengan saifool..

yang jalan kengkang sebab wat 69 dgn bik mama...

Anak Lenggong said...

Sekali tengok nik ajis dalam tv cam kambing gurun tua je...sudah-sudah laa tu tok ajis ooiii...kubur dah kata mali..rumah dah kata mali..dah lama ko memerintah kelantan tu takde pebenda pun ko lakukan..maruah rakyat kelantan makin bertambah teruk ada laa..kata negeri serambi mekah tapi..pe hal..rakyat banyak jadi tokan..lari kenegeri lain untuk cari ssuap nasi...dan kejatuhan moral pun teruk jugak kat kelantan tu..

Kesian aku tengokkan diri ko dah makin gayut...dan dah banyak cakap-cakap ko merapu dan lupa dengan apa yang telah ko ucapkan dulu...dulu ko marah dan mengutuk perkara yang dilakukan oleh puak yang tak sehaluan..tapi sekarang ko sendiri melakukan perkara sebegitu...kalau orang lain lakukan kesalahan dan bertentangan dengan kehendak ko..ko sumpah mereka..tapi bila ko yang lakukan ...ko bagi bernagai-bagai alasan pulak..

Mat Monggol said...

Puak2 UMNONgok ni dari dulu sampai sekarang ni masih keliru......

Dah la keliru.....beruk2 UmnoNgok ni lah yg jadi puncanya puak2 yg bukan Islam terus jadi keliru....

"Keliru dan Mengelirukan orang lain"

tuan komrad said...

yahudi+beruk+hanjing+babijadian+liwat+rektum+bikmama=UMNGOK

wakakakakakakakakakakakakakakakaka

aesalno said...

adeh... alow penyokong2 PAS... bukan respon begitu yang kami nak tgk... adeh... tak terjawab ek? alalalalalalala... :))

lord ried said...

SALAM MENTEKEDARAH TAIK BEWAK2 AMENO SAKALAIAN (SEROPA SALAM 1MESIA JUGA)

TOLONG MELAYU KA TOLONG PELINGKUP MELAYU???

DEPA KATA TOLONG MELAYU, DEPA PON KUTIP LA MELAYU BODO SPM REJECT TAK DAPAT MASUK UNIBERSITI, SPM GRED 3, TAK PAIH SPM PI BAWAK MASUK MAKETAB..

KALO HEMPA PIKIAQ LOGIK PON, LAGU MANA CIKGU BODO NAK AJAQ ANAK MURID BAGI PANDAI??? ARTI KATA LAIN CIKGU BODO NI MAI MENTEKADARAH GAJI BUTA JA LA...

PASAI TU CINA TAK ANTAQ ANAK DEPA P SEKOLAH KEBANGSAAN...

ZAMAN MURUJIB JADI MENTERI PENDIDIKAN LAGI BEH, DIA GALAKKAN GURU BODO SPM TAK SCORE AMBIL DEGREE, OOO LAGU TU BEH LA TAK YAH USAHA BELAJAQ PANDAI2, BODO PUN MULIH BUAT DEGREE, APA BEZA ORG BODO NGAN ORG PANDAI KALAU DUA2 MULIH BUAT DEGREE,,,

SEBENAQNYA DEGREE BUKAN BAGI NAIK KUALITI TAPI NAK BAGI NAIK GAJI NAK PERABIH DUIT RAKYAT, PRODUK 5A TAK MENINGKAT PON, PEMUHONG BANYAK!!!

he he he
saja gurau ngan bewak2 ameno..

tuan komrad said...

ala...ngan puak yahudi ni tak bleh jawap elok2..kasi hantam trus.kalo bagi jawapn karang,tak kesiornye nak terima..ati dah gelap...kentut busuk pon bleh bau wangi...

wei..jgn rembat sardin budak sekolah tu....duit judi pulau pinang dah pulang belum??...

wakakakakakakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Bro PAS;

berdebatlah cara ilmiah bukan menghentam orang tak tentu arah,

kalau tak reti berdebat diam ajelah.. saya ni kuat menyokong PAS dah mula ragu-ragu perjuangan PAS kalau macam ni..

saya dah mula rasa sebenarnya pengikut PAS fanatik telah lama dipergunakan atas nama Islam oleh pemimpin PAS.. yang kaya raya mereka

tuan komrad said...

hek eleh...mengaku penyokong pas konon...

eh..kat sini sape2 ada ngaku dia ahli pas ke??


wakakakakakakakkakakakkakak..pedulihape aku...nak kutuk,nak debat,nak bersyarah...aku tak jentik telor bapak ko pon....

sini ruangan untuk berdebat ke???nak bagi ucapan secara ilmiah???

wakakakakakakakakakakak...

cakap tak yakin ngan perjuangan pas,pemimpin pas kaya raya...tapi bukti taknak bagi...mana ilmiah nyer???mana saintifik nyer??

so,apa beza ko ngan aku??

wakakakakakakakakakakakakakak......

aku pesan sekali lagi,duit judi biler nak pulang???

p/s-sini bukan untuk berdebat..sini adalah ruangan untuk berdebah...

wakakakakakakakakakakakakaka

kalo tak suka,boleh berambus...

Anonymous said...

bia la dorang sokong amno...sbb pas nie amno nak buat bangunan seratus tingkat...dan yg paling menggembirakan puak amno islam, sebuah hub hiburan akan dibuka...boleh la dorang melingkup dengan arak ngan betina pehni...sbb tu duk kutuk ulama bukan main lagi...xlama lagi leh la duk minum beer ngan ulama amno...sbb dah jadik halal...

Anonymous said...

Yahooo...! balik kampung buang undi lepas tu terima RM200 - RM250 pas...! aikkk! bukan rasuah ke tu? halal ke haram!??????

hentam jer laaa ah!, tak kira parti apa hari nie semuenye sama jer tak ada beza pas ngan umnobn
hahahahahahahahahahahahahahahahah

jika camtu gue pangkah umnobn lah,amik jer duit pas ...umnobn tukan pemerintah betul lah keputusan engkau tu.. tepat dan padat! hentam jer lah!

tuan komrad said...

betul tu hantam sajalah..pas ngan umngok sama jee...

pas bagi duit..umngok bagi rumah rakyat miskin,wat sepital ngan bagi masjid...

tapi pesal spr marah2 kat pas ha??
rasuah guna duit je kee???

wat masjid jgn guna duit judi waooo..haram wooo

jgn plak masjid tak siap macam JAMBANtan kat manik urai dah la..

wakakakakakakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

tahniah le Kelantan menang bola kali ni..

Ni mesti berkat doa TGNA....




kah..kah...kah...kah...kah...kah..

Anak Lenggong said...

Kat Manik Urai dulu ketua pemuda pas kuala krai mahadi mat zain dan ketua pemuda pas kelantan abd latif abd rahman buat aduan di balai polis Kuala Krai berhubung taktik Umno membayar elaun tambang kepada pengundi luar yang pulang untuk mengundi pada 14 Julai lalu serta mendesak pihak polis membuat siasatan dengan menuduh Umno telah merasuah pengundi pada hari pengundian dalam sebuah premis Kesedar di Sungai Peria.

Tetapi sekarang DI Galas, PAS akan membayar sehingga RM250 kepada pengundi yang berada di luar DUN Galas supaya balik mengundi sepert apa yang dikatakan oleh Pengarah jentera PAS bagi pilihan raya kecil itu Datuk Abdul Halim Abdul Rahman berkata, bayaran itu bukanlah satu bentuk rasuah.

Katanya, bayaran tersebut hanyalah untuk memudahkan kumpulan pengundi berkenaan, sejumlah 1557 orang bagi keluar mengundi.

"Kalau pengundi luar ini tidak balik, kita risau juga.

KAH KAH KAH...ORANG LAIN BUAT HARAM TAPI BILA PERKARA YANG SAMA DILAKUKAN DIKATAKAN HALAL PULAK...

Anonymous said...

maknanya apa yang PAS ngan umngok wat memang haram la ye??

eh..eh..yahudi dah mengaku la...

Anonymous said...

RON97 naik 5sen....yahuuuu....yahuuuudiiiiii...korang ade perasan x...sejak apco jd kawan baik rakyat malaysia terutama melayu...agama islam lngsung x terbela...malah ada juga melayu yg sanggup kata pakaian yg membuka aurat tu adalah pakaian islam...dan ada juga yg ingin menjana ekonomi negara dgn pantas hanya dgn memberi xtra hiburan dan maksiat pada rakyat...ari tu dia plan dgn judi tp kantol sekarang dgn maksiat pulak....hebat spises melayu ni.....cuma aku xberapa ingat melayu ni datang dr mana yek...ada sape2 boleh bagitau...i help u, u help me la....ok

Anonymous said...

kerajaan islam...dan cara hidup islam...apa bezanya...???kalu ada satu kerajaan yg mengaku islam sebagai agama rasmi negara itu tp cara hidup pemimpin2 yg beragama islamnyer x menggambarkan islam dan satu lagi negara bukan negara islam sebagai agama rasmi tp cara hidup pemimpin2 islamnyer selari dgn islam...mana satu korang nak pilih??? INGAT!! AKU TANYA NEGARA MANA KORANG NAK PILH BUKAN PARTI MANA KORANG NAK IKUT.

Anonymous said...

Kg.Baru Hulu,Galas. TGLKS Tok Guru Lim Kit Siang Lah...! kate penyokong UMNO kafir! ketika berkempen/berucap dihadapan TGNA dan DSAI hahahaha lagi keliru! keliru! keliru! kafirun...! laknatullah mengkafirkan orang islam... ????? belum memerintah DAP dah memperlekeh melayu/islam

keliru! keliru! keliru! TGNA tersengeh sengeh jee.. ulamak! atau pulamak?

Anonymous said...

amboi yahudi..mentang2 la prk..

naik minyak senyap2 je yek??

pm baru baru bagi arahan kot??

hehehehehehehehehehe

Anonymous said...

ya..sungguh jahat yuden2 berkenaan...

Anonymous said...

Aik guna tektik naik arga minyak senyap2?bijok sebijik mcm yahudi..

Anonymous said...

Sejak Najibo jadi PM xde apa yg turun seme naik belaka...tu sbb pencacai Umngok sayang sgt tuh..teramat sayang..kahkahkah

Anonymous said...

juden tgh cari idea nak tangkis serangan..

wei..mintak nasihat kat netanyahu lar..takpon pegi cari ilham kat kuil sinogun..

wakakakakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

1.kickdeffela dah beralih arah!!sokong puak umno pulak!!
2.hangp bila lagi nak tukaq tuan!!
3.penuh makna video kickdefella terbaru!!
4.sampai bila hangpa nak jadi BARUA puak kapiaq harbi nii!!!

joehan said...

hahaha..dh dkt seminggu posting ni..xde isu ke wahai topeng babi..kesian kt poji ganja ni..satu posting tahan smpai sebulan..dah basi la oi..ko nk isu panas x poji ganja..hehehe.

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakakaka..
yuden dah mengamuk..

wat blog,artikel tapi takde sape nak layan..jadi macam mykemut la plak

tu sebab kena menempek kat sini...

wakakakakakakakakakakak..fuckdefella tuh???nasib baik tak mampos kena baling ngan kapak...

wakakakakakakakaka..kes rasuah 4 juta ape cite bai??simpan bawah ketiak ke???

wakakakakakakakakakakakaka

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakak..puak2 yuden mengamuk lagi..

duit zakat dikatanya duit rasuah..

tapi x bleh salahkan puak2 yuden gak sebab mereka memang tonggong,tak belajar cara berzakat..apatah lagi nak bayar zakat bulan posa...

wakakakakakakakakakak

mereka cuma tau berZAKAR saja...

kira macam adik beradik ngan berektum gak lar...

wakakakakakakakakakakakak..

duit judi biler nak pulang??dah sebulan lebih dah ni...

wakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

1.la!!dah mati berangan kot tuan blog ni!!siaann!!kalau mati betui tak pa!!mati berangan ni!nak kata mati!!hidup!!nak kata hidup!!mati!!!!
2.sebab tu!dok meroyan!!tak ketawan hala!!lok laq semacam jee!!
3.nak haghapp kat tuan!!tuan dok jadi BARUA kapiaq harbi!!nak haghapp kat ku li!!nak kaya dengan duit royalti minyak!!ku li makin kuat umno pulak!!!
4.nak lompat sakan!!kelantan menang piala malaysia!!pengurusan kafa!!puak umno yang pegang!!tak boleh tumpang tuei!!
5.sebab tula!!dok meroyan!!tak dapat beza antara zakat dan rasuah!!
6.ish!ish!ish!hang tak ingat entry hang tentang orang asli dulu!!yang puak orang asli tu! entah berapa kali masuk islam!!asai dapat duit "zakat"!!lepastu pakat-pakat buat modai buat gereja!!!

joehan said...

hahaha...bkn zakat hanya baitulmal ke bg..zakat tu duit pok nik ngok ngek ke...kalo duit die sendri xpe la..zakat tu gune duit sape ye..nape zakat bg ms prk..hahaha..pelik2..lps ni sape2 yg blk dapat plak duit saku..hahaha..bn selama ni cume taja pengangkutan je..tp org2 pas siap bg duit poket lg rm250 sorng kalo sape2 yg blk ngundi..kalo tmbng bas pegi blk gua musang rm100..ade belen lg rm150..masyukkkkkkkk...leh joli duit tu..hahaha..semenjak pas berkwn dgn syaitan skrng ni perngai pas pon dh mcm syaitan..hehehehe..pas for all..

semenjak pas berkwn dgn dap jgk makin rmai org2 kafir mengkafirkn org islam..hahaha..tu sume hasil usaha dakwah berterusan puak2 pengikut totok pas kpd kafir2 dap..bgs2..tingktkn lg usaha mu wahai pengikut ajaran pas..lps ni blh guan eng kuarkn mcm2 fatwa plak..hahaha..islam semakin dipermainkn oleh kafir2 harbi semata2 sbb undi org islam...ptuih!!

Anonymous said...

jangan la tuan2 semua gaduh2...ni prk je...kalau amno nak menang pon bagi la dia...tapi pastikan pru 13 bukan milik amno laknat ni lagi...cube risik2 duit risda g mane skang nie? hehehe...

tuan komrad said...

wakakakakakakak.tu la bodohnya puak2 yuden..ngaji tak habih...ilmu tak masuk dalam hati..tersekat kat anak tekak ...

kalo baitumal dah bagi zakat,lama dah orang Islam kat malaysia ni tak dok bawah jambatan..nak arap jambatan agama ,depa plak pegi gadai penghawa dingin...

nak arap umngok,mampus nak bagi..sardin budak sekolah pon hangpa rembat.....inikan pulak nak sedekah duit zakat.duit felda pon korang rembat gak??..iskh..iskh..iskh..pandai betul korang kencing orang2 melayu felda yek??

wakakakakakakakakakakaka

duit judi lim guang eng biler nak pulang..takkan pi wat belanja beli minyak kete mata belalang kot???..biasak la,rege minyakkan dah naik nih..sonyap2 je....

jgn lupa pegi join IFF...tolong bik mama maner yang patut...bini dia dah koma dah tu...tunggu nak mampos jee..MEMBELA ISLAM BERSAMA BIK MAMA sambil2 tayang lurah dan celah kangkang...korang jilat2 la skit bik mama tu sebab tak lama lagi dia jadi piyem wooo...

wakakakakakakakakakakakakaka.....

tuan komrad said...

fulamak..malam ni mat sembab sama musang amang buat sembahyang hajat untuk calon bn...

wakakakakakakakakakakakakakak..

tak buat bacaan yasin skali ke???air penerang mata?penerang hati?

minah guru musik yang tak reti bahasa melayu tu diaorang jemput skali tak??

wakakakakakakakakakakakakaka...

kata politik tak bleh masuk masjid ngan madrasah...

wakakakakakakakakakakak...

sepupu joehan said...

minta maaflah..

joehan tu sepupu aku..

dia takde GF...tu yg terlebih taksub politik..korang nak tau..hari tu exam 2 subjek dia fail..

dah la joehan..pak long hari2 marah kat ko..cukup2 la bro weih..

aesalno said...

memalukan.....

joehan said...

hahaha..ni anjing mn plak menyamar jd sepupu aku..ni la prangai org2 pr..suke menyamar2...aku rs 'sepupu joehan' tu anjing jiran aku la..die dh pndai main tenet plak..dh la anjing..tuan ko hari2 marah kt ko..die panggil blk msk kandang anjing..hahaha..aik..xphm bahasa btul anjing ni...amek ni..aaaa...kn dh kene baling..hahaha

anjing jiran joehan said...

owf owf owf owf owf!!!!

(joehan mengaku aku sepupu dia?)

joehan said...

bile ms aku mengaku anjing jd sepupu aku..aku kate anjing tu nyamar jd sepupu aku..adoi..ayt bm mudah cmtu pon ko xblh phm...cmni la otak bdk2 pr...bengap xabis2..org2 lain pakat2 tingglkn nuar juburi..korng terhegeh2 skong nuar juburi..hahaha..ko lg best..ngaku diri ko anjing..siap nyalak2 lg..hahaha...klaka btul anjing pr ni..

psl duit 'zakat' yg pok nik bg tu..mengikut seksyen 10A,akta kesalahan p/raya 1954..kalo duit tu bertukar tgn dr parti bertanding dgn pengundi tmpt tu..tu dikira sbg rasuah..terang2 duit cash pok nik bg kt tgn pengundi tu..duit dh bertukar tgn..mmg la konon2 pok nik kate duit zakat..tp sbnrnya blh jd gergaji dua mata..mknenye..dlm tafsiran pok nik tu konon2 duit zakat...tp dgn duit tu di beri ms prk..org yg diberi duit tu rs terhutang budi n duit tu akn jd dorongan utk die pngkh calon pas..tu dh dikira rasuah..hehehe..

Bapa Joehan said...

projek kandang babi kerajaan negeri kelantan juga adalah rasuah..

sama juga dengan projek perumahan untuk rakyat galas..semuanya rasuah..

bagi duit kat sakai rasuah..bagi kat cina pun rasuah..semuanya rasuah..

satu je tak rasuah..isap konek aku

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakakakakakaka....

gua masih ingat mat sembab cakap manik urai akan jadi anak emas..tak kira kalah@ menang

la ni apa jadi???

JAMBANtan ntah kemana,projek ntah kemaner....manik urai ditinggalkan umpama mat rempit yang membuang ANAK HARAM nya...

wakakakakakakakakakakakakakak...

berjanji dan bercakap guna kpala lutut,tu la jadinya..perangai yuden la katakan......membohong sampai masuk lubang kubor..

yuden tak biasak berzakat..mereka hanya mengamalkan aktiviti berzakar..dia macam hisap konek gak la..

wakakakakakakakakakakakakakakak

p/s-gua perasan macai2 yuden hanya muncul waktu siang saja...malam tarak...takkan guna tenet ofis kottttt???

wakakakakakakakakakakakakakakakakak..

ohhh..malam wat projek memanjat bini yek??

wakakakakakakakakakakakakakakak

joehan said...

hahaha..memalukan komen2 puak2 pr ni..suke nyamar2 gune nm org lain..nmpk sgt xde identiti..tp aku tau sape yg suke tulis ayat sebaris2 ni..msti tuan komrad ni..hahaah..die jgk yg ngaku jd anjing td..siap nyalak2 lg..hahahaha..

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakakakak...

tarak pasai gua nak menyamar...ingat sini macam kat fesbuk ke??mamat negro bleh la wat cam tu

macai yuden nampaknya gagal membina profil gua.ibarat seorang prebet polis gagal kenalpasti perilaku penjenayah...usahkan nak jadi forensik,nak pegang pistol pon ketua balai tak bagi...

wakakakakakakakakakakakakaka...

wei,jgn dok leka layan tenet ofis,kang tak pasal2 kena penampor jepun bos...

wakakakakakakakakakakaka...

Chua Soi Lek said...

ko ni tau la cuti deepavali..gi baca buku pih...

sibuk nk bepolitik..pmr pun tk lepas...pih..masuk universiti dulu pih..

malu tengok puak3 umno ni..suka melalak benda yg bukan2...yg kesian..aku plak yg melayan..poji tk layan pun.. kah kah kah kah..

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakakakakak...
ari ini ada burita gumbira...

berita hairan hari ni mengaku wat silap kerana menyiarkan berita lim kit siang kafirkan umgnok...terdapat ralat katanya...

wakakakakakakakakakakakakakak..

tu la,yang pegi dengor cakap ali ketam wat per,kan dah kantoi...takut kena saman la tu....

umpama ali ketam mengajar berita hairan wat berita tahyul..last2 dua masuk longkang...

wakakakakakakakakakakakakakak...

"kami terpaksa menipu kerana bapok penipu menyuruh kami menipu" kata editor bh sambil menggaru celah kangkangnyer

tuan komrad said...

Kg.Baru Hulu,Galas. TGLKS Tok Guru Lim Kit Siang Lah...! kate penyokong UMNO kafir! ketika berkempen/berucap dihadapan TGNA dan DSAI hahahaha lagi keliru! keliru! keliru! kafirun...! laknatullah mengkafirkan orang islam... ????? belum memerintah DAP dah memperlekeh melayu/islam

keliru! keliru! keliru! TGNA tersengeh sengeh jee.. ulamak! atau pulamak?

(komen diatas aku hambik dari pencacai yuden tanpa nama)

wakakakakakakakakakakakakakakak..ko ke joehan??takkan nak ngaku ye tak??

wakakakakakakakakakakakakakakakakaka

siapa jadi kafir sekarang ni wei??

wakakakakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Tolong Selamatkan kerajaan dari puak kuffar...Walaupun Umno terajui kerajaan buat masa ini. tapi kita kena ingat tranformasi dibawa Idris Jala akan musnahkan raja2 melayu serta pemimpin melayu beragama Islam.
Sedar tidak sedar kita akan rugi.Keingat pilihlah yang beragama Islam sahaja dlm transfomasi ETP.

kermitt said...

Ya Allah ya tuhanku. kau musnahkanlah UMNO.. wahai penyokong UMNO.. komen2 jijik kamu takkan membantu kamu utk mempengaruhi aku.. sokongan aku dan undi aku hanya utk PAS..

joehan punya kakak said...

wei tuan komrad..

jaga mulot awk tu..jangan kate adek saya cam tue..plzzz la jngn lyn dia..dia tu otisme politik..plzz..

dia kat rumah tk boleh jawb komen u all dia jadi bingung melompat2...

so plz k..

kalau tk sy nk bogel tepi jln..

tuan komrad said...

wuii..kakak dia sudah mai lar...siap sound lagi

wakakakakakakakakak..
nak tanya skit bleh tak..dulu masa adik awak lahir,dia kluar ikut maner??

lubang dot..dot?,lubang idung?lubang telinga atau lubang buntut??

ada tak dia tersentap masa bidan sambut?

wakakakakakakakakakakakakaka..

tersentap sampai jadi sangap..

wakakakakakakakakakakakakakak..

akak jgn mare yee...saye tanye jeee

wakkakakakakakakakakakaka

kakak joehan said...

oh..

dulu..masa joehan keluar dari perut mama..

mak bidan terlepas dia lepas terjatuh kepala terhentak kat besi katil..tapi tak de ape masalah pun masa joehan kecil..

tapi bila masa tadika la joehan start jadi dak nakal..meliar..dah tu asyik ckp politik..

dah hantar kat paedetrician..tp doktor kata joehan ni genius..

ntah la..sy pun x sure

joehan said...

hahaha..td anjing tu nyamar jd sepupu aku,lps tu jd bapak aku..skrng jd kakak aku plak..adoi...terer tol anjing ni menyamar2...dah la anjing oi..tuan ko kate die nk buang ko dlm lombong mlm ni..hahaha..

oi topeng berak..ntah ape2 bdk2 pr bg komen kt posting ko ni..merepek2..cmni la taraf bdk pr..merepek xabis2..hahaha..lps tu sokong mat bontot..nuar juburi babi..hahaha..

joehan said...

aku datang sini nk terberak..ke muka topeng berak

mmg anjing2 pr ni menyalak cam anjing..yg aku lak krokk krokk mcm babi

Anonymous said...

Kepada anon:November 2, 2010 8:14 AM


Isu 'kafirkan' Umno: Berita Harian mengaku ralat:-
http://www.malaysiakini.com/news/147295

tungkaran hati.blogspot said...

Sakadar batakun aja! Bujurkah sambatan urang! urang PAS pintar-pintar babanar badusta? tambahan lagi bakawanan dengan Syaitan kaya Datuk Nik Aziz?

Anonymous said...

Huhu .. mentally retarded betul le pencacai umno ni .. kok kandang sendiri taik tersadung kaki, kandang orang nak dipalitkan sekali .. hoi orang utan, cucikan kandang ko sendiri sebelum ko n juak2 ko menjadi sebagian dari tahi ..

Anonymous said...

1.awattt hang dok menongkoii jee!!mana live macam manik urai dulu!!!
2.dah kalah!nak buat macam mana noo!!
3.Tula!!jangan dok jadi barua kapiaq harbi!!umat islam marah!!
4.Pi nasihat kat nik aziz tu!!pencenlah!!jangan dok gadai agama islam pada puak kapiaq harbi noo!!

Anonymous said...

horey !

parti beri rasuah kat Galas telah kalah

berkat doa TGNA dah tak menjadi kot!

tuan komrad said...

fulamak...macai2 yuden pastinya bergumbira sambil minum2...yampui

syabas la diucapkan.....

menang kat galas ngan sapi umpama menang satu malaysia...

wakakakakakakakakakakakakakak.....

bik mama makin tinggi dia nyer jambul.....

masjid,rumah pprt,sepital,jalan jgn lupa wat tau....jgn jadi janji yahudi plak..

wakakakakakakakakakakakakak

Anonymous said...

stupid never learn..

bravo bn.. kami mahu perubahan di kelantan.. pr13 pas akan tersungkur

sepupu belah ayah anak lenggong said...

uhuhuh

pas akan tersungkur koyak2 lutut..mcm tersungkurnya umno sejak pas memerintah kelantan..huhuh mcm pas terengganu tersungkur jugak..mcm bn pulau pinang perak kedah selangor tersungkur jugak.. uhuhu tak lupa pr tersungkur dengan zambry plak.. uhuhuhu.. tersungkur menyungkur berdengkur ni biasa la.....

bak kata najib..pas pinjamkan galas dekat calon graduan UUM tu je.. uhuhuhuhu

janji kita dah ada saudara baru..kan?? kan?? kan??

tahniah bn raya hindu la kita esok...happy deepavali..salam 1MALAYSIA!!!!!

HIDUP UMNO !!!MELAYU CEMERLANG!!!!!!..hancur PAS PKR DAP PAKATAN SYAITAN..!!!dan juga BONTOT NAJIB!!!!

tuan komrad said...

eh..menang kat galas cam dah menang satu kelantan ke???

yuden bleh tau pas akan tersungkur pru13 nanti...woo hebat tuh...

wooo..ye tak ye.. yuden kan bijak..diorang bleh wat kete back to future...boleh tgk masa depan

kita tunggu pru nanti...sape jadi sangap,sape jadi bengap dan sape yang tercungap-cungap...

dendam pru 2008 tak habih lagi ke??

wakakakakakakakakakakakakak

stupid never listen also

Sepupu joehan said...

woi tuan komrad...

pas akan tersungkur dan berlumpur terkena taik..

kami UMNO akan menggelakkan puak2 hampas kerana tak dapat beraya indu dengan kami esok..

HIDUP PUAK MELAYU!!!

HIDUP MARUKU!!!!!

Anonymous said...

ye ye umno menang....

pas kalah...

yati

Anonymous said...

Bodoh betul umnohaprak ni, Galas tu adalah cubaan membunuh karier YM Kuli oleh UMNO. Siapa yg berdiri bersama demi royalti ? kemenangan BN diGalas menambah luka Najib.. mesejnya don't play with Kuli. Outsiders will never understand this, kelantanese united not bcos of party, not PAS nor BN .. cth terbaek ialah bolasepak kelantan, lu pikir la sendiri

Anonymous said...

dah la kalah ketawa plak tu. cuba2 la bawak muhasabah diri dan analisa kekalahan.

Anonymous said...

elehhh dah kalah tu ckp mcm2 laaa plakk....

kalah buat la cara kalahh.... gentle la skett...

Yati punye bf said...

eleh..yg bercakap tu pun same..

dah2 pegi tido..esok ko nk gi mandi minyak kan...

stedy la..nk gi semayang raya korang kan..hua hua hua..politik2..\

dah2 yati..jom romen..9 bulan lagi bg abang baby..

hidup umno!!!!!!!!

takburrrrrrrrrrrrr

tuan komrad said...

kalah menang benda biasa.....tensen macam bini mati beragan pehal??

wakakakakakakakakakakaka

yang menang kena bersyukur,jgn takbur..

yang kalah kena muhasabah,jgn mengaku kalah...

galas ngan sapi bukan pentas pertarungan terakhir..banyak lagi ranjau yang tgh tunggu tuh..

sape2 dok asyik wat silap,kena la jawapnyer..

wei..yuden pon pandai makan maruku gak ke?? samsu cap kpala gajah ada tak??

wakakakakakakakakakakakakakakaka

tuan komrad said...

wei..gentle ke gentel??yang aku tau,puak yuden ni memang suka bergentel secara beramai-ramai...

wakakakakakakakakakakakak...

kalo yati mungkin akan bergentel bersama bfnyer..9 bulan,kedian anak hantar kat sekolah hamil..suruh ali ketam jaga....

wakakakakakakakakakakakak..

aku punya suka la nak ketawa...ko pehal??mabuk minum samsu ke??

wakakakakakakakakakakakakakak

meraikan kemenangan dengan membakar mercun bersama jiran yang bernama muniandy a/l kalupulek..sambut raya pon takde cam nih...

wakakakakakakakakakaakakak

tapi jgn bakar mercun lama2 sangat,sebab yati akan marah sebab wat bising...dia nak berselingkuh tuh...

hidup melayau..takbur..

wakakakakakakakakakaka..

tengah romen2 liwat2 ngn yati said...

woi tuan komrad..senyap la..

orng nak seks liwat2 pun tk senang..

yati gelisah tau ko sebut2 nama dia..

bg la kami romen2 malam dipabali aman2 sikit..

dah kalah dah la..pegi menangis dalam kelambu..yg menang tetap menang..

HIDUP UMNO DI KELANTAN

HIDUP CINA PBS DI SABAH

SABAH UNTUK CINA SABAH

TAKBURRRRRRRRRR

bumiputera kita terus tongongkan..inilah agenda 1Malaysian Malaysia..

tuan komrad said...

amboi..takkan romen2 sampai 2jam bai...agak2 lah...lunyai yati tu nanti

biasanya orang bumiputera tak tahan ghairah...

klimaks tak sampai 5 minit...

tu sebab org yuden bagi rm250 trus rembat masuk dalam poket...nafsu kuda la katakan...gelap mata...

wakakakakakakakakakakakakaka

aku ingat janda pbs tu pon dah ghairah semacam...tapi dia bumiputera ke??

wakakakakakakakakakakakakakakakak

pesal orang malayau sokong dia haa??kot nanti dia bleh ajar orang sapi nyanyi2 sambil diiringi petikan piano yek??

wakakakakakakakakakaka

gua tak bleh titon malam ni bukan sebab jiwa kacau kalah,tapi tgh melantak maruku sambil2 tgk cite tamil....dushum..dushum..

wakakakakakakakakakakakaka

hidup melayau...hidup janda...hidup rajinikanth...hidup umngok....

Nuarliwat said...

Nape Dr. Zul x muncul kat pentas masa pengumuman calon yg menang td?? Dia tgh sedap lunyaikan si Zainab b'jalar2 ke sampai Zul Gendut tu lupe dia kalah? Wakakakakakakakakakakakaka

tuan komrad said...

ewah...ada juden masih tak pueh hati walau dah menang cara mosssad...

gua nak tanya la..penah tgk calon bn muncul atas pentas tak time pr menang??

woooo...mungkin penjuden nak lepas geram la ni..

wakakakakakakakakakakakakakak...

dendam 2008 tak habih lagi kot?

jgn ingat keMALUAN bn je kena jaga...tapi orang lain nyer hak ko nak pertikai...lantak pi la dia nak mai ke tak...

jgn riak kuat sangat..nanti jadi cam khir tempe baru korang tau..nyesal tak sudah...

politik dendam jelas ketara dalam diri para juden..menteri tamilnadu kat selatan india pon tak macam nih..

wakakakakakakakakakakakakak..

inspektor sahab pon geleng kepala kalo tgk gelagat para penyuden...

wakakakakakakakakkakakakaka...

penyuden dinasihatkan bertenang dan melakukan doa gembira dalam kuil temple of solomon...

wakakakakakakakakakakakakak

para rabai pesan kat para penjuden agar sambutan kejayaan disambut 3 ari 3 malam jee....lepas tu kena menyetan balik secara serius

wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Kah kah kah woli sliper dh gazetkan rasuah wktu p/raya sebagai zakat, rasuah wktu sponsor haji sebagai pemberian, cuma woli sliper dh pening cmner nk gazetkan sedekah seks tu sbgai ape? Suke sama suke xpe gamaknye, kih kih kih.... semua pada puak deme boleh je.

wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

para rabai pesan kat para penjuden agar sambutan kejayaan disambut 3 ari 3 malam jee....lepas tu kena menyetan balik secara serius

1.betui tu!!rabai tu pesan lagi!!
2.dia nak pi tesco kb!!serambi mekah!!nak ambiq untung niaga!!!

PorkNikAjis@NikAjisPork said...

Waa... Bebal-bebal Pork Nik Ajis dah panas... Panas hati... panas telinga.... babi-babi nie plak kasi tok jangGOAT Pork Nik Ajis pening kepala. Kang dia bakar jubah "Yahudi Mabuk" yang dia beli kat wakaf che yeh, baru korang padan muka.
"Ambo nok letak jawate.... celako..celako..celako...celako PASberg...ambo sumpoh mu sumo jadi mace ambo....Pork Nik Ajiz (The jangGoat Man).... wakakaaaaaa.......

tuan komrad said...

eh...hari diwali ni telah membuatkan para penjuden mengganas...mungkin masih mabuk minum todi malam tadi kot...

juden juga amat2 gumbira sebab baru dapat 25o ragak tanpa perlu bekerja,main numbor ekor atau meragut tepi jalan..tak termasuk pakej baju t shirt,beg,bihun dalam polistrin dan macam2 lagi

juden dah sediakan kaunter sambil tunggu hamba2 dunia berbaris kuit,umpama beli no ekor di kedai magnum lagaknyer...

apabila ditanya pada ketua juden,ketua juden taknnak komen aper2,duit tu bukan duit dia...

wakakakakakakakakakakakakakakakakaka..

"eh mu toksah bagi lar,biar ambo jo yang rasuah,sebab ambo kan setan" ujar juden sambil tersengih-sengih..

suruhajaya penjuden rakyat pon bersutuju dengan juden...

wakakakakakakakakakakakakakakaka...

Anonymous said...

pas kalah....






serunuknye aku sambil berguling-guling

jangan mare

tuan komrad said...

suruhanjaya penjuden rakyat dah bagitau..

kalo Pas menang,maka pok Jis akan disumbatkan dlm penjara Sungai Buloh sebab bagi zakat.Berkawan la ngan lipas ngan pencopet dalam nun..

oleh kerana Barisan Beruk yang menang,maka report rasuah Pok Jis telah ditiadakan..

wakakakakakakakakakakakakaka

"eh zakat tu pedia?" tanya sorang juden pada seorang juden lagi..

"ntah,kawe pon tok gheti..kawe tau berzakar jo...ala,macam hisap lolipop tu" jawab juden seorang lagi sambil terkebil-kebil

"mu ni, tu pon tok gheti,berzakat tu cam meratib sambil hentak2 kaki sebelah kiri..tu la,ayoh suruh ngaji,maleh..ustaz ngajar dalam kelas,mu ponteng isap rokok gulung dalam tandas..kan dah bengong" kata juden dengan berlagaknya..

wakakakakakakakakakakakakakakakakak...

sepatutnya sekor juden tidak memerlukan skil berguling-guling untuk menunjukkan diri telah bersiap siaga untuk mengawan...cukup dengan hanya menyondol-yondol sambil menjilat aper yang patut...

wakakakakakakakakakakakak

Anonymous said...

Bukan alasan tp kenyataan. Bayangkan kalau PAS menang, Kuli akan hilang bisanya dalam UMNO, patah keris Kuli nak fight royalti nanti. Yg sedeynya melayu menjunjung cina di sabah .. semua pakai tudung plak tu.. ahzab ahzab ..aisey .. sesama melayu digalas ni teruk kena pijak .. dgn cina disabah nun siap dijulang2 lagi .. x paham .. pejuang melayu ke hapa ngko ni ?

Anonymous said...

apa pun.. pas telah kalah..
itulah HAKIKAT.noktah.

Anonymous said...

apa pun.. pas telah kalah..
itulah HAKIKAT.noktah.

Anonymous said...

ni nasihat ikhlas untuk Pas..

KEMBALILAH KE PANGKAL JALAN...
TU DAH NAMPAK TANDA-TANDA TU...

Anonymous said...

bn dah banyak kali kalah pilihanraya..

kah kah kah..tapi belagak mcm dah banyak kali menang..

kah kah kah...

Anonymous said...

kalau bn menang..kata cina dah kembali menyokong umno..

kah kah kah

kalau cina tk nk undi umno dia kata cina tk sedar kediri..

Anonymous said...

pas kalah padan muka..aku rasa heppi..malam tu terus aku onani..puas hati korang kan??? hohohohoho

pas kalah sbb main bontotnuar..azizah tolonglancapkan konek aku..

HIDUP MELAYU!!!!!!

Anonymous said...

woiiiiiiii topeng perak jangan la sedih2...meh sini aku isap konek ko sbb pas kalah..

hidup UMNO!!!!!!!!

TAJKBIIIIIIIIIIRRRR!!!!!!

MELAYU CEMERLANG!!!!!!!!!

Anonymous said...

PAS DAH JADI LOOOSER HARI2 ISAP KOTE KIT SIANG TU LAH DAPAT SUEY ASYIK KALAH BERSYUKUR AKU SBB UMNO MENANG BUKAN APA NANTI TAKUT DR ZUL GEMOK TU KASI TIPU DEKAT ORNG GALAS..TU PUN AGAK2 DOKTOR LIWAT..

UMNO..

DULU KINI DAN SELAMANYA..

KORANG SUMA BOLEH MAIN BUTO NIZAR..ZAMBRY ADALAH RAJA!!!!!!

tuan komrad said...

geng2 perkosa tak bising biler minah janda jadi calon...

wakakakakakkaakkakakakakakakak

menang besar kat sapi pasal melayu sokong...nanti penduduk sapi sorang satu bleh dapat asas belajar muzik dan seketul biola gesek

wakakakakakakakakak

tapi geng2 perkosa tak kisah sebab kat sapi tu melayu lanun,melayu indon ngan melayu pangako sayo jeee..

waakakakakakakakakakakakakakak

geng2 perkosa cuma pertahan melayu mamak je...

wakakakakakakakakakakakakak

satu lagi sebab bapak perkosa tgh koma kat sepital sebab sakit angin pasang burut...

wakakakakakakakakakakakakaka..

dia pesan kat anak buah jgn dok menggila..pegi rehat2 kat umah tgk cite blue sambil makan capati kuah dal

wakakakakakakakakakakakakaka

idup melayau,idup umngok,idup janda,idup biola..

takburrr...

wakakakakakakakakakakakakakak

jgn isap konek,nanti kena sakit chickenpork...

wakakakkakakakakakakakaka

opah said...

memang benar dalam lipatan sejarah PAS pernah bersama dalam BN kerana kegawatan politik melayu selepas 13 mei.Sayang usia PAS bersama BN tak lama kerana layanan UMNO terhadap PAS amat burok sekali.Sebab itu PAS memilih untok keluar dari BN.Perangai UMNO sesama UMNO pun dah terok inikan pula terhadap PAS.Oleh itu janganlah PAS sahaja.PAS juga perlu wujud dibumi Malaysia.UMNO pun makin lama telah dinodai dengan politik wang yang berleluasa.Ini menjadikan pemimpin UMNO terdiri dari golongan yang tak amanah.UMNO sebenarnya ingin lihat PAS ranap.Tapi dia rela lihat orang lain naik.Inilah sejarah pahit PAS bersama UMNO dalam BN dulu.

Anonymous said...

tak hingin aku kembali ke pangkal jalan dengan menjulang cina diatas kepala dan memijak melayu dibawah kaki ..

tuan komrad punya anak sedara said...

tuan komrad ni tk paham2 ke..

kami perkasa akan terus berjuang demi mahathir

kalau pkr memperjuangkan anuar aljuburi..

kami perkasa akan terus memperjuangkan mahathir serta sanak saudaranya tanpa mengira agama bangsa dan keturunan serta warna kulit..

kami sokong 1malaysia..

1MALAYSIA!!!!!!!!

takburrrrrrrrrrrrrr

hidup umno..

pejuang melayu hingga akhir hayat..

hingga menyembah laut..

Anonymous said...

Kawan aku Geng Gerombalan ada kisah benar, kwn sy jadi ketua pemuda takde SPM (ada aku kisah), ambil PR part time di ITM jd pemidato UMNO (offer lg,sapa nak join) katanya "Ada kerja, ada duit"
Melayu mudah lupa, aku baca harakah,utusan,bharian,hmetro baca semua paper yg ada baru dapat semua jawapan

Anonymous said...

bezanya fikrah orang beriman dengan fikrah orang sekular... cukup jelas tgna terangkan.... kecuali bagi mereka yang bergeluman dengan dosa & sumber haram, masih bersifat abu lahab & abu jahal yang saban hari mencela dan mencelakakan para pejuang Islam .....

Berubahlah kepada 'siratalmustakim, siratallazi na 'an 'am ta alaihim,... ' ...

Anonymous said...

ape dah jd dengan PKR ...isu kuda trojan la pula mcm tgk filem troy kat astro aje.. kesian org melayu juga jadi bodoh dan bangang kaum lain tepuk tangan

Ketua Wira PERKASA said...

mcm kebodohan umno...cina mca dap keling mic tepuk je la tangan

Anonymous said...

UMNo menang digalas nasib baik di bantu SPR, kalau tidak jangan mimpilah... kalau ikut cara betul

Anonymous said...

masaalah air dan sebagainya berlaku di Kelantan kerana kelantan majoriti orang melayu jadi kerajaan Pusat UMNO abaikan supaya biar melayu susah senang mereka nak perbodohkan macam JKKP

perempuan simpanan tuan komrad said...

hahaha..topeng babi wt rekod..blog perosak rakyt ni dh bape bulan xde entry br..dh kering idea menipu ke wahai topeng babi..ke ko sedh sbb idola ko si rj petra tu dh xskong nuar juburi..hahahahaah..ke ko sdh sbb nuar juburi n kroni2 die npu ms pemilihn pkr..ke ko sdh sbb doa pok nik Allah xmakbulkn utk mng prk galas..ke ko sdh sbb rmai pengasas pkr kuar parti..ke ko sdh sbb ayt nuar juburi xckup power utk burukkn malaysia..ke ko sdh sbb ko dh lm xkne liwat dgn nuar juburi..hahahaha..bile blog perosak rkyt ni nk berkubur..hehe

Anonymous said...

Pemimpin dan penyokong PAS pun guna ramai mempergunnakan Islam untuk kepentingan peribadi.
tengok diri sendiri juga.

PAS=UMNO tetapi PKR=DAP

Anonymous said...

Betul TP! Umno ni Islam pun tidak melayu pun tidak. Yang paling hampir aku fikir inilah dia gerombolan puak-puak munafiq. Kalau tak menipu orang melayu tak sah. Kuli pun dia orang kencing. Masa pilihanraya 1980 puak-puak munafiq nilah dok cut and paste tengkolok kadazan lambang kristian kat kepala Kuli. Tapi Yang Mahadet apanama pakai tengkolok tu masa lawatannya ke Sabah sebelum tu lagi real. Tak da pun puak2 pencacai ni peduli, pasal depa semua kena kelentong dengan mamak apanama tu. Betul2 lah UMNO ni penipu melayu!!

Anonymous said...

Kebodohan penyokong ...PAS SEBENARNYA MENGALAHKAN BERUK....beruk kalau tuannya suruh petik buah kelapa yg tua hanya kelapa yg tualah yg dipetiknya tak ambik yg muda atau yg buah yg lain..penyokong PAS ...walaupun Nik Aziz, Haji Hadi, Azizan, Nizar dan lain2 pemimpin tertinggi dah kata penubuhan kerajaan islam bukan perjuangan PAS dan hudud bukan keutamaan sekarang..TAPI..dorang tetap kata.. kita ...." PARTI ISLAM..." hahahaha...nampak tak betapa bodohnya penyokong PAS...BERUK PUN LEBIH BIJAK..boleh dengar cakap...penyokong PAS ????...LEBIH BODOH DARI BERUK...

Diulangi....
1. Dalam persidangan dewan undangan negeri Perak dulu, Si Nizar pernah mencabar Tajul Rosli supaya menunjukan dekat perenggan mana didalam perlembagaan PAS ada menyebut untuk mendirikan kerajaan islam.
2. Si Azizan pernah berkata penubuhan kerajaan islam bukan perjuangan PAS.
3. Hadi juga pernah berkata pemerintahan secara islam cuma 0.001% sahaja didalam perjuangan PAS.
4. Didalam muktabar kat kota baru tahun ini, hadi juga mengatakan bahawa PAS tidak berdaya untuk melaksanakan pemerintahan secara islam dinegeri2 yang dibawah perintah nya...

ditambah lagi...

5. Kita bersyukur dengan DAP sekarang, kerana mereka sudah berybah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam...Nik Aziz (sumber BH 12MEI1999)

6. Bukan Sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, Dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu..Nik Aziz (sumber Utusan Mlaysia 4 Ogos 2001.

joehan said...

hahaha...topeng babi ni tgh sakit kene liwat dgn nuar juburi ke...dh lm xupdate blog...hahahaha...dh jd muzium dh blog ni..artikel bulan lps..dh xde isu ke wahai topeng babi n sume gerombolan2 pakatan haram jadah sume a.k.a pencacai taik nuar juburi..hehe

Anonymous said...

cis, patutla korang selalu kutuk2 dan tak nak perjuangan islam...rupa2 nya hati korang dh hitam legam...cth nya cam blogger si joehan nih:http://pookeymarkopposition.blogspot.com/

Apa punya blog/hobi pun aku tak tau la...

joehan gay said...

dari blog joehan..aku leh gambarkan yg dia ni bapok...

kah kah kah kah

Anonymous said...

salam reformasi diminta tuan support blog saya bgi meramaikan penentangan terhadap kezaliman BN.

http://harapan-terbaru.blogspot.com/

KL10 said...

Hahaha...
Ada org rindu kat TP...
Rasanya TP terlalu sibuk sekarang..
Sibuk dgn kerja promosi Ekspo Cheng HO kat Kelantan yg baru hbs Jumaat lepas..
Jgn risau, dia akan kembali..

Hahahaha...
Lawak lawak.. Ada juga org snt rindu kat kau TP

Anonymous said...

kah.. kah.. kah.. bila Anuaww sudah jadi PM, Lim Kit Siang akan jd TPM. Pemimpin hamPAS pula jd ape?? Jd ikut belakang jubor Anuaww je ke?? Kah.. kah.. kah...

OOiii mamat hamPAS sekalian, hangpa kene tipu je dengan 'anugerah Tuhan' yg suka meliwat tu, bukan aku cakap, MAT SABUN yg cakap.

Kah.. kah.. kah....