"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 19, 2009

Ada Cerita Best Ke Hari Ni? - malaysiakini

Reactions: 
Aku bangkit je, MSK teruih tanya aku, hang nak pi istana ka tak nak? Hah..? Istana? Ada cerita baguih ka hari ni? Aku on the way ke Istana Iskandariah dah... Jumpa dekat sana.

82 comments:

Anonymous said...

istana....
ada cite bagush ka ....
atau DUN akan dibubarkan....
kita tungguuuuuuuuu

zali said...

kesian saya tengok awak pro pr
nih...

masa-masa hayat cuma dihabiskan
untuk buat kerja tak
berfaedah...mencacai parti...

ke hulu kehilir nak cari bahan
fitnah kekalau boleh di
sebarkan...

sasaudengo said...

zali...zali,

aku pun sian nengok ko...
takpe, tetapkanlah pendirian ko dengan berkiblatkan UMNO tu...!
Kalo ade rese hati nak berpaling, nak berhijrah terus dalam blog ni, aku rase sure TopengPerak alu-alukan... takkan nak menempek je. Ye dak?

Dgn membaca komen2 dlm blog ni pasti dalam hati tertegak kebenaran, ternampak ketelusan, terpancar keikhlasan perjuangan. Pasti juga ko tergerak utk berhijrah dari kemungkaran... mari la... aku dah lama bawak kaum kerabat aku yg TOTOK UMNO berhijrah... ko bile lagi!

Anonymous said...

come on la Zali, pikiaq sket, bagi hadzam kat kapla otak tu......yang engko pun baca blog nie nape? engko pun nak berita kan!!!

SangPencinta said...

wakakaka.... aku pulak, dah lama dah hijrah... tapi rasanya banyak dosa juga aku masa dalam UMNO, dari seorang ahli biasa aku bantu aku kempen hingga dia jadi Ketua Bahagian, aku bantu aku kempen hingga dia jadi ADUN, aku bantu aku kempen lagi hingga dia jadi EXCO negeri, aku bantu aku kempen lagi hingga dia jadi MB UMNO hingga kini almaklumlah anak saudara lah katakan, ingatkan bersih sesangat sampai sultan pun sayang tapi.... UMNOlah katakan...

Teringat masa kat Hilton KL dengan Musa Hitam, Rais Yatim, Shahril Samad, Siti Zaharah dan ramai lagi kalau tak silap masa tu umur aku 20 tahun, hehehehe kenangan menyesalkan jiwa...

jonsen said...

to Zali,

saya pun kesian tengok anda yang tidak habis membutakan mata dan memekakkan telinga. anda adalah segolongan yang dikatakan dacing totok. tidak keterlaluan sekiranya saya mengganggapkan anda tidak mempunyai rakan dan sahabat. alangkah malangnya bersahabat dengan segolongan dengan anda sahaja.. apa-apa pun, diharap anda teruskan perjuangan bangsa yang tidak berkiblahkan akidah itu..

Anonymous said...

Salam Bro!

Jangan lupa tengok gambar terbaru dalam blog http://perfectwater75.blogspot.com/...kisah orang gila nak jadi calon dan exco takut jawatan hilang daaaaa....

boleh tahan muka hensem tu...hahahaha!

Anonymous said...

zali.. aku tanak kata apa.. aku kesian kat hang.. masa mungkin dah suntuk untuk hang ambik upah memblog.. saat2 akhir ni hang blogging puas2.. lepas ni tadak sapa nak bagi upah kat hang dah.. geng2 BPN pun tengah pulun last kopek tu.. dari hantu kopek.. hehe

zali said...

nik ajis kata : ustazah elizebeth
tak salah,penceroboh yang salah...

kalau begitu kenyataannya...

bagaimana kalau lalat
[penceroboh] hinggap di makanan
[ustazah elizebeth] yang tak
bertutup?

salah lalat atau salah makanan
yang tak di tutup?

sila terangkan pada saya nik ajis
dan pro pr sekelian...

depa kat siasah tak ada yang
berani nak jawab...mungkin pro pr
kat sini bulih...

ephol said...

manusia diberi akal fikiran untuk berfikir mana baik mana buruk...

lalat ada akal fikiran kee...??

hangJebat said...

Tok sah lah dok melayan si Zali tu atau yg sewaktu dgnnya...suara sombongnya spt menyalak bukit tapi hati kecilnya mengakui kejahatan UMNO tu...caya lah...

Anonymous said...

pada zali

apasal la bangang tahap cipan sangat ko ni??? sapa yang edarkan gambar tu? eliza?
komen TGNA,dia ckp sebab benda2 tu terjadi adalah kerana faktor2 persekitaran yang turut menyumbang.ni aku petik dari tv3 suku.apasal nak tulis penceroboh la,lalat la...pening la lu
manusia kalau nak wat jahat,mana nak kira tempat beb....dah sifat orang jahat..sama la gak cam lalat...takkkan berputus asa nak hinggap pada makanan walaupun dah kena tutup dengan tudung saji...
lain kali fikir guna akal,bukan kpala lutut...

cyrill said...

nape samakan manusia dgn lalat..adoi..perumpamaan pn x betol..tu pn nk bergaduh..adalah lebih baik saudara zali kumpul ilmu sebanyak mungkin pastu br kuarkan pendapat kt sini..

Anonymous said...

alo zali..bila masa pulak nik aziz panggil elizabeth ni ustazah. Tak abis2la puak umno sial ni nak buat fitnah.

cucu tok misai said...

bende semua ni hah... tolong bawa ngucap semua. asyik asyik nak ngentam sana ngentam ssini. semuanya caghi dosa keghing. aku tak sokong memane. yg aku sokong puak puak yg ada bawa kebaikan kpd bangsaku agama ku. ada prinsip, ada pegangan. ada tujuan. yg aku nampak skrg masing masing ada kepentingan. kepentingan perut, kuasa. yg pernah berkuasa dulu tak ingat ingat kesilapan. tak cukup cukup apa yg ada. tak cuba cuba nak bertaubat. tak pernah nak mengaku kesilapan. yg baru bekuasa pulak bengkeng semacam. dah le timbul tohmahan oghang kata giler kuasa. jadi barua, jadi boneka. apa ni hah.. aku fike kite semua perlu buat muhasabah diri. ceghomin dighi.dah lawa ke dighi masing masing tu. dah sempurna ke. ingat... bangsa melayu asyik begaduh. tepekik sana tepekit sini. oghang lain tepuk tangan. sampai bila. dah meluat aku. menyampah dgn bangsa ku sendiri. lama lama melayu tinggal ape. seluar dalam pun tak laghat nak beli. jgn sampai negara tergadai. melayu masuk utan.. merempat di negara sendiri. baghu terlompong.

mohd said...
This comment has been removed by the author.
noel said...

Pecacai UMNO.. zali (bukan melayu sebenar) berkata..
"nik ajis kata : ustazah elizebeth
tak salah,penceroboh yang salah...

kalau begitu kenyataannya...

bagaimana kalau lalat
[penceroboh] hinggap di makanan
[ustazah elizebeth] yang tak
bertutup?"

Aku tak nak komen atau jawab soalan tu dan aku paham kalau katanya org kat siasah tak nak jawab.
Nak jawab buat apa pada orang yang bangang tanya soalan mcm tu.
Sekali lagie org/penyokong UMNO melihat sesuatu dari KONTEKS yang jauh berbeza.
kalau dijawab pun depa tak kan paham punya.. hampeh.

Sungguh cetek pemikiran penyokong UMNO. Jadi tak hairanlah kenapa hampa boleh ditipu dengan mudah oleh pemimpin UMNO.

Sian kat orang2 UMNO.. pemimpin semuanya pengecut.
Penyokong semua bodoh-bodoh belaka.
Elok la hampa bersama..

mohd said...

ekekekekeke kelakala ko ni zali oiii, ada bakat masuk rancangan tom tom bak...hehehe, aku rasa umo ko ni dalam lingkungan 12 tahun kan?

BNBBC said...

Z= zaman la ni duit dah kurang masuk
A= aku mesti cekup sebanyak mungkin, nanti BN dah nazak terputus bekalan duit haram pulak
L= ligat... mesti! kepala mesti ligat mana nak bodek ke, nak jilat ke...
I= itupun kalau sempat lah!

Anonymous said...

zali,
Aku pun sedih tengok ko. Susah2 ko naikkan ketua UMNO tu pastu diorg jugak yg menyusahkan ko, ahli keluarga ko, sedara mara ko, dan seluruh ahli UMNO dan semua rakyat malaysia dengan menaikkan harga minyak ke tahap tertinggi tahun lepas. Dan hari ni harga minyak dah turun tapi bos2 ko taknak turunkan ke tahap yg sepatutnya. Kenapa? Kita semua plak yang kena subsidi kat kerajaan.
Then, duit caruman KWSP kita semua simpan tiap2 bulan pun BOS ko rompak utk selamatkan kroni. Banyak sangat rompakan duit rakyat yang bos ko dan org2 ameno rompak.. tender, kontrek dan lain2.
Ko sayang sangat akan bos ko yg korup tu mesti ade sebab. Untuk jaga periuk nasi kan? Pastu harap2 nya melekat la seratus dua buat belanja..
Ambikla duit haram tu.. Bersenang-lenangla dengan duit haram..Nanti kat akhirat jawabla..
Lagi satu AMENO memang penakut dan bacul...kalau berani buat pilihanraya yang bersih. jgn nak rasuah2..takut2kan orag, ugut..itu jela ameno tau..
Mesti xberani buat pasal ameno memang penakut, bacul, xde telo...

Anonymous said...

pemikiran tahap lalat kot...

Anonymous said...

cucu tok misai,
sayang benor kome pada tongkat nampoknye..
sebenarnya bangsa melayu dah xboleh lagi bergantung pada tongkat dan susu. Semua kena usaha jangan asyik nak harapkan bantuan kerajaan je. Biarlah kerajaan itu adil dan saksama..semua dapat samarata..baru negara boleh maju. ini xhabis2 dengki nak sekat bangsa lain. bukan takat tu je.. bangsa sendiri nak maju pun dengki macam lahanat...melayu ni yang sepatutnya kena sedar dan jadik proaktif. bukan dok melayu je.
Sebab banyak bende free ni (bantuan dan etc) kurang dihargai org. Tapi cuba sesuatu itu diusahakan dengan daya dan usaha, baru la berkekalan dan berkualiti. Ini tak habis2 nak jadik parasit sampai mampus.
Bukalah minda jangan jadi bangang..

Anonymous said...

Kalu macang ni sikap kite semue...ramaix le kita dok dlm neraka nanti...

Anonymous said...

zali zali..
mmg sejibik mcm dlm citer P.Ramlee
kecik2 dah pandai menipu dah besar merompak sane sini ye..mmg sinonim la ko zali dlm citer tu
zali zali..

Anonymous said...

Kepada anda berlogo "zali"

Kehadiran anda dalam blog perisik rakyat ini adalah kerana anda sudah dibayar oleh seseorang untuk kerja mengganggu...(tilikan dari bomoh blogger)

Oleh kerana itu anda sentiasa muncul dalam setiap cerita yang dikeluarkan oleh topeng perak, dengan komen yang dangkal, bangang dan kadang kala menyentuh isu sensitif...membuatkan pembaca marah.

Tujuan kau melakukan kerja seperti itu adalah untuk mengganggu kebenaran maklumat.

Walau bagaimana pun tuan punya blog ini berfikiran terbuka dan membenarkan kau menjalankan agenda tersembunyi dan aku sebagai anonymous mengucapkan selamat berhujah !

Ibnu Shaukani said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

PENCEROBOH = MANUSIA ADA AKAL ADA KEPENTINGAN

LALAT = BINATANG X DE AKAL X DE KEPENTINGAN

ZALI KLU TAK PAHAM MASUK BALIK SEKOLAH TADIKA .......KAH KAH KAH

adam said...

kepada rakan2 sekalian, jgn dilayan si zali ni, saya jugak pernah baca komen yg dihantar oleh si zali ni dlm blog GOMO (seorng pencacai UMNgOk), kat blog tu dia dok provoke UMNgOk pulak, sy rasa si zali ni ada masalah mental..

chot said...

aduh jali lg...
aku cuba jawab ikut standard ko jali..

salah siapa ek?

salah ko le jali..sbb ko bangang

jali ko ni makan semut banyak le
bg soalan pun cam haram

jali..aku nak tanya ko gaks

waktu ko kencing...tgn mana yg pegang anu ko...tgn kiri or tgn kanan?

tgn mana yang lebey memberi kenikmatan?

bangang!!!!!!!!

ko ni geng kuda longkang ke??

kafe kenyalang said...

cucu tok misai,
hang pi buat bumi sendiri..pastikan x ada politik.pastikan smua rakyat hang melayu.jgn buh apa2 agama.itu la yg sbenarnya ssuai utk hang..

Anonymous said...

wei.topeng....
mana cite terbaru???pecah tanah???

cpat la skit update tu bro....wa tgh kegelisahan ni....tak sabar nak balik ngundi..heheheheh

Anonymous said...

haha..aku pun dah brape kali dok buka blog2 bloggers.network..resah dah menunggu update hehe!!

Anonymous said...

Salam sahabat, pada para sahabat cukup Lah sian budak bingai tu, saya dah lama dok perati tulisannya memang tahap kurang ajor. Jgn cakap dgn muda dgn org tua pun dia blh kurang ajor. Ni nak tanya sahabat kalu jumpa dgn mat bingai zali ni apa patut kita buat?

Anonymous said...

aku nak tergelak baca komen kat blog ni.

Apa tidaknya penyokong PR kata penyokong UMNO cetek pemikiran pastu penyokong UMNO pula kata PR yang cetek.

Bagi isu ini, aku pun tak tahu siapa sebenarnya yang cetek.

Mungkin pemilik blog ini yg cetek mindanya.

Cuma aku confius..

1. Macamana eliza boleh tidur pakai spek?
2. Pastu kangkang dia semacam je.. ada ke orang tidur terkangkang je mcm tu.

Aku bukan nak tuduh le.. tapi korang semua tahu kot apa yang dia buat masa tu. tidur... tak kot.

PAS pula sokong.. pekejadahnya pula?

PAS bukan ke parti Islam yang memperjuangkan hudud?

Zina yg dibuat oleh eli, tak salah ke?

Dulu, aku bersama PAS.

Kalo tuk guru Nik ajis tengok muka aku sure dia kenal..

Aku tahu dia terinaya di dalam PAS.

Dia bawa PAS dah elok.. Tapi bila org Nuar masuk.. spt Salahhuddin Ayub,dan Khalid Jaafar maka PAS dah makin liberal.

Islamnya hanya pada nama. Kopiah dah mula dibuang.

Aku kaji perjuangan UMNO dn sejarahnya.

Aku menyesal..

Sepatutnya kini UMNO diambang kehancuran dek kesilapan pecaturan dan kerenah pemimpinnya, aku perlu bersama membantu membangunkannya.

Kerana jasa UMNO kepada Melayu begitu besar dan usaha UMNOlah telah membawa Malaysia sehebat ini selepas 51 tahun merdeka.

PAS apa yang diorang buat selain membangkang?

PAS tak buat apa-apa pun.

Wallahhualam

Anonymous said...

UMNO TOLONG ORANG MELAYU SELAMA 51 TAHUN???
ORANG MELAYU KA ATAU ORANG MELAYU UMNO????
PADA ANO 4:24,LAIN KALI NAK BAGI KOMEN,BAGI LA YANG BERNAS SKIT...AKU YANG BACA BUKAN SETAKAT NAK TERGELAK,TAPI RASA TERKENTUT BERDARAH PLAK...MEMANG TERBUKTI LA TAHAP PEMIKIRAN PENYOKONG UMNO NI CETEK..TAK BERINFORMASI MALAH DAH KETINGGALAN ZAMAN...BIASAK LA,SPESIS DAH NAK PUPUS...

PADA ANO TU,NANTI KALO ADA MASA,CUCI BALIK KPALA OTAK TU GUNA CLOROX RM2 YE..SURE CLEAN BALIK....

BN=BRIBE NATION
UMNO=UNITED MONOPAUS NON OBJECTIVE


SEMUA SETUJU????.......

kame said...

Mengikut syariat Islam selagi tk dpt mendatangkan 4 saksi n takda bukti kukuh yg menunjukkan berlakunya perzinaan ke atau kegiatan tk bermoral ke, jgnlah kita dok menuduh yg bukan2. Bukan ke kita ada mahkamah n hakim yg boleh menentukan seseorg itu bersalah atau tidak? Apa yg boleh kita tafsirkan pada gambar separuh bogel dalam keadaan separuh sedar? Kita boleh buat tafsiran mcm2, tp biarlah mahkamah yang menentukan. Tapi kalau korang nak tambah dosa, buatlah fitnah mcm2.

kame said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

udah-udah ler tue..
teruk kena hentam !!

zali..zali..
kesian ko zali..

kah..kah..kah
wakaka..


-faridshah

chot said...

anom 4:24
aku nak jawap soalan ko ni..


1. Macamana eliza boleh tidur pakai spek?
2. Pastu kangkang dia semacam je.. ada ke orang tidur terkangkang je mcm tu.

ni jawapan aku ...

1. suka dia le dia nak pakai spek ke?nak pakai cekak ke? nak pakai apa2 pons....dia bukan bini kau..

2.ni lagi statement bangang..ko suh org umah ko,kawan ko ke amik gambar masa ko tido...ko tgk style ko laks...hensem tak????


bangang!!!!!!


ko ni geng kuda longkang ke??


*ni jali ek..nyamar jd anom ek?

chot said...

anom 4:24
aku ketawa kat sini baca komen ko


kalau ko sokong umno pon
jangan le bangang sangat

kalau nak jadi watchdog pon..
biarlah cerdik skets
jgn le bagi soalan pelik2

ko tak suh editor ko cek dulu ke?

or ko ni misteri nusantara??

bangang!!!!

geng kuda longkang ke???

Anonymous said...

hilang dr topik lah...disebabkan oleh zali tu...hahaha...biarlah dia..itu pendirian dia...tah2 dia pun belum pandai mengundi lagi...dan terkena.kepada semua rakyat malaysia...sapa2 yg ada tersimpan gambar bogel masa kecik2 mandi sungai...bakarlah...atau buang nanti susah...khikhihkiki...korang mungkin bakal YB...hehehe.....bab2 ni umno suka cari bahan....

sepat_ronggeng said...

bior ler kat dia.. yang terkangkang nye dia.. bior le dia jer yang jawab.. kalau salah.. slah la dia.. kalau betoi... betoi la dia.. apa la korang ni..
yang lupa nak pakai bajunye.. dia.. bukan sesapa dari keluarga terdekat korang...

mcm yg aku tegas kan... sudah sampai masanye untuk malaysia ni di ubah.. bagi kepentingan kepada semua kaum sama rata.. tanaha semua sorang sikit.. apsal nak bg kat melayu je... apa lebihnye melayu.. apa kurangnye bansa lain.. rakyat juga.. masing2 ada contribution... bukan melayu je.. jd sesama la jadi adil.. semua rakyat yang ada ic malaysia... masing2 ada peluang yang sama...
baru betoit...

panglima_perang said...

ZAMBRY BAKAL PECAH REKOD NIZAR

cyberboron, Wednesday, February 18, 2009
Petang ini (18 Februari 2009) semua syarikat telekomunikasi mengaut keuntungan besar berikutan beratus ribu sms beredar di udara berhubung krisis kuasa di Perak. Antara perkembangan yang dimaklum, ditanya dan diulas ialah:

1. MB Barisan Nasional Perak, Dato' Dr. Zambry Abdul Kadir dan 6 Exco BN digantung daripada menghadiri sidang DUN oleh Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN yang dipengerusikan oleh Speaker DUN, YB Sivakumar (DAP - Tronoh). Ketika posting ini ditulis, berita TV9 turut melaporkan perkembangan ini.

2. ADUN Bota, YB Dato' Nasarudin Hashim akan meletak jawatan sebagai ADUN kerana tekanan daripada keluarga dan pengundi DUN Bota.

3. ADUN Jelapang yang juga Timbalan Speaker DUN, YB Hee Yit Foong kini berada di Hong Kong dan sedang menguruskan perletakan jawatannya sebagai ADUN. Langkah itu diambil kerana desakan yang 'dahsyat' oleh pelbagai pihak termasuk keluarga terdekatnya. Ibu YB Hee dikatakan tidak boleh pergi ke pasar untuk membeli barangan keperluan harian kerana akan dicerca oleh semua yang mengenalinya.

4. ADUN Kubu Gajah, Dato' Raja Ahmad Zainudin tidak akan menyokong BN jika berlaku sebarang pengundian dalam sidang DUN kerana tidak berpuas hati dengan kabinet negeri yang dibentuk oleh Dr. Zambry.

5. ADUN Behrang dan Changkat Jering, YB Jamaludin Mohd Radzi dan YB Kapten Osman Jailu tidak akan menghadiri sidang DUN kerana tidak sanggup berhadapan dengan bekas rakan-rakan daripada Pakatan Rakyat.

6. Kekuatan undi BN di sidang DUN Perak yang terkini hanya tinggal 20 undi sahaja setelah ditolak MB Zambry, 6 Exco pilihannya dan 4 ADUN lompat. Jumlah itu menjadikan kewujudan kerajaan BN pimpinan Zambry sebagai mustahil dapat diteruskan.

7. Rombongan BN Perak mengadap DYTM Raja Muda memohon perkenan untuk membubarkan DUN dan memberi laluan kepada pilihanraya negeri Perak.

8. Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato' Abdul Rahman Menjerit Hashim dan Penasihat Undang-Undang Negeri yang dikatakan terlibat langsung dengan penulisan skrip filem rampasan kuasa baru-baru ini kerap dilihat membeli Panadol Acti Fast dan Panadol Soluble.

Semua perkembangan yang rancak berlegar di mulut rakyat negeri Perak ini belum dapat disahkan kecuali penggantungan Zambry dan Exco BN oleh Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN petang tadi. Panel peguam UMNO diberitakan akan berbincang malam ini bagi mengenalpasti ruang yang ada untuk mencabar keputusan penggantungan itu di mahkamah.

Sementara itu sebahagian pemimpin UMNO negeri dan pusat mengesyorkan supaya Zambry memohon perkenan pembubaran DUN atau DYMM Tuanku Sultan memperkenankan permohonan asal oleh YAB Dato' Seri Nizar. Syor ini dikemukakan berikutan UMNO seakan tiada jalan keluar untuk menyelamatkan kerajaan 'misteri' yang ditubuhkan pada 6 Februari lalu.

Jika pembubaran DUN berlaku dalam masa terdekat maka Dato' Dr. Zambry bin Abdul Kadir akan mencatat sejarah sebagai Menteri Besar yang paling pendek tempoh perkhidmatannya di Perak. Tahniah!

Anonymous said...

aku dah agak dah..

haha.. aku dah agak dah...

Jawapan penyokong PR tidak lari dari menyokong eli yg jelas meragukan.

Syukurlah aku tidak lagi bersama dalam perjuangan korang yang sesat.

yes.. 51 tahun kita merdeka seluruh Malaysia menikmati pembangunan yang pesat.

Melayu dibantu melalui DEB.

MARA.. MRSM.. KUOTA semua tu membantu korang2 semua Melayu berjaya.

PR boleh adakah hak istimewa Melayu?

menjahanamkan Melayu je aku nampak.

Nizar jamaluddin, lagi gila.. bagi tanah kepada generasi komunis.

syukurlah Allah selamatkan Perak dari Pakatan Rakyat.

aku dah lobi org kampung aku di Perak dan ceritakan tindakan nizar.

mengeleng kepala mereka yg selama ni tak sedarpun Nizar seteruk itu.

kata mereka.. "idokle teman nak mengundi PAS lagi doh.."

Aku pun masih tak faham.. knpe benci sngt korang dengan UMNO?

bagi aku,

UMNO bangun dengan niat yg suci dan ia masih suci sehingga kini.

pemimpinnya sahaja terlibat di dalam masalah. tetapi tidak semua.
pemimpin silih berganti. Dulu elok, kini bermasalah dan insyaAllah lepas ni ok.

Kita sama-sama calonkan yg terbaik dan sama-sama pulihkan UMNO sama2.

Kita bersatu dibawah panji UMNO untuk memperjuangkan nasib Melayu.

jangan terpedaya dakyah pembangkang..

chot said...

anom 5:06

aku tader masalah dgn umno ke pkr ke?

aku ada masalah dgn ko jek

malam karang ko suruh org umah amik gambar masa ko tido...

biaq p le kat eli...yang hang jelos sgt awat??
dia bukan nak kat kau pon...

bangang!!!

geng kuda longkang ke???

pemudakini said...

salam....kawan2...

zali tu memang dah takleh buat ape dah... dah totok umno dia... aku tumpang simpati dan kesian pada dia dan keluarganya....


cucu tok misai......

selagi kita tegakkan islam.... melayu tak akan hilang di dunia... yang hilang hanya cucu tok misai dan melayu umno je.....
buka lah minda sikit tok misai... jangan jadi bagal......

UMNO DI AMBANG KEHANCURAN...TAMBAHAN ADA LAK PUAK-PUAK MACAM MEREKA NI... LAGI MAMPOIS...................

Anonymous said...

udah le tu.teman ni anak jati perak.lahir kat teluk intan,duduk kat bagan datoh,mengundi dun hutan melintang,sekarang keje kat selangor.teman tau bebeno perange orang ameno dan bn ni terutama zahid midi tu.dah 50 tahun perintah,bagan datoh masih lagi cam tu...bandar koboi orang cakap....dulu berjanji nak wat pelabuhan la,jambatan kat sungai perak kat hujung rintis...nak wat short cut dari kg terus ke teluk intan,katenye nak mudahkan orang kampung urusniaga sawit ngan klapa...sepatah haram pon takde sampai sekarang....yang ade cume dewan orang umno kat simpang empat.....zahid nya plak wat papan tanda kat simpang2 jalan kalo ada perayaan,boleh la dia wat ucapan selamat....jalan pon teruk lagi...nasib pekebun kat Rungkup tak tau lagi cam ne.....tak caya cuba tanya orang bagan datoh sendiri....
berucap kat tv berdegar2....menteri la katakan.....woi zahid,pegi jahanam la ko....kaki pukul orang mane boleh jadi menteri agama...

Anonymous said...

to anon 4.24..
aku pna ttdo kai spek,xsalah pon..
ko tido terkepit la maknanye? tu hak dia nk tido cane pon..

ko org islam ke x hah? hudud tuk org islam jer,awat la xpaham sangat ko ni..wat malu jer..
aku rase,tok guru kenal ko sbb ko pengkhianat..kan?

Pak Mat said...

zali oh zali, kalau tak org macam kau sunyilah dunia ni,...yahudi pun kata dia benar. dalam menentukan kebenaran ni sbb tu Allah turunkan para Nabi kemudian di adakan Neraka dan Syurga. Engkau ukurlah sendiri zali pintu mana yang engkau nak masuk..semuga engkau dapat berfikir..

Anonymous said...

salam sahabat, chot aku rasa anon 5.06 tu blm dapat rasa nikmat rumahtangga tu pasai dia kecoh bila tengok gambar eli tgh seksi. Silap2 ari bulan dia cari miss bun(sabun). Heeeeeeeeeee................ TP cepat la mana berita dari istana, teman dah tak sabo nak tau.

Anonymous said...

doyan dh berbungo weiiiii.....

zulkj said...

ape la mamat anoy tu bengap sgt..tanah bg kt cina?bukan ke setiap keputusan tanah2 tu dimaklumkan ke sultan dulu dan ahli2 berwajib sewaktu dgnnya?bengap sgt kenapa?lgpun tanah2 tu melayu yg dpt bnyk sebab melayu majority dan tu bukan manifesto dap..tu manifesto pas masa pru dulu..ameno ni mmg ape pun tk tau..main hentam je..tp alu nak ulas yg umeno bg tanah2(habis dh) pulau2(singapore) gunung2(genting)sunwayn lain) dr dulu kt tokeh cina tu ape cite?jgn bnyk ckpla dah mmg tong taik tong taik jugak..aku duduk kt selangor..selangor majority tkde kg dh semua town..semua ingt suka ke umno..?smpi laa la umno tk bole menang kt selangor..perangai tk ubah..lg ko buat dsai lg teruk ko kalah..lagi ko aibkan elizabeth lg teruk ko kalah kt selangor dan msia..jgn mimpi lg la..60 peratus melayu+seluruh cina+seluruh india+separuh bumiputera sabah sarawak dh berada dgn pr..jgn mimpi lagila..hari tu sebab negeri2 lain bn menang tu tk dpt bace hint dr negeri2 yg pr menang..lepas ni tgk la..smpi bila nk tongkat langit wahai ameno lahanat bangsa negara..

kafe kenyalang said...

dulu aku x islam,skrg ni alhamdulillah,berkat hidayah ALLAH TAALA,aku masuk islam..apa yang ingin aku smpaikan d sini,..dulu aku sokong BN@UMNO,tp bila aku mula faham apa itu islam,hatiku mula mnolak...umno x memiliki ciri2 islam..mereka lebih kpd "racial party"..ingatlah UMNO dan penyokong2nya..perjuangan yang diiktiraf oleh ALLAH adalah yg mperjuangkan islam..DAN,..brgsiapa yg berjuang kerana bangsa@assobiyah@mbeza2kan umat,nabi x mngaku umat..na'udzubillah min zalik

Anonymous said...

wei topeng...mane brita panas ?????


jiwaku sudah terseksa menderita menunggu khabar yang tak kunjung tiba....aduhai....

Anonymous said...

kihkhii..tu lah lain kali kaji sejarah kemerdekaan....
BRITISH KATA KALAU NAK MERDEKA TANAH MELAYU KENA BAWAK KAUM CINA DAN INDIA!APA LAH LAIN KALI NAK MERDEKA JANGAN BAWAK MEREKA...SAPA RUGI...MELAYU...MAKA ITU SEDARLAH...WAHAI ORG UMNO...KORANG KENA TIPU...OLEH PEMIMPIN TERDAHULU.DISEBABKAN NAK MERDEKA.MEREKA KAUM2 LAIN ADA HAK.....IKUTKAN2 ORG ASLI PUN BOLIH KATA KITA NI MENUMPANG NEGARA MEREKA.

noel said...

Anon 5:06

Aku nak tanya kat hang sikit jer..

1. MRSM sudah dibukak kepada non bumi..Kerajaan BN punya angkara.. apa komen hang?

2. Tanah yg kerajaan BN perak bagi kat KLK apa citer? Bukan sikit brader..

Tolong bukak mata la brader...

Satu lagie..hang tak payah dok promote DEB la..
Berapa ekoq sgt org melayu yg dapat tempias DEB dan berjaya.
Kroni2 berjaya la.. sbb politik kotor.
Berapa ramai nelayan dok bawah paras kemiskinan.. Berapa ramai petani kais pagi makan pagi..
DEB untuk orang melayu konon..

Anonymous said...

Z = Zambie punya pecacai
A = Ada otak takleh pakai
L = Lembu punya akai
I = Ikut UMNO jadi bingai

Anonymous said...

orang ameno ni memang perkauman.....

masa ni la nak tunjuk jadi hero orang melayu...tapi masa pilihanraya masih harapkan undi cina dan india....

jahanam UMNO
JAHANAM BN

sepat_ronggeng said...

Selamatkan lah malaysia kita ni utk semua rakyat... bukan utk melayu.. tp utk rakyat...

buatlah apa yang patut...utk anak.. cucu... dan warisan kita zaman berzaman.. INDIA,CINA dan MELAYU... sama2 memerintah.. KEADILAN utk semua...

Anonymous said...

Z = Zambie punya pecacai
A = Ada otak takleh pakai
L = Lembu punya akai
I = Ikut UMNO jadi bingai

weh aku suke pantun ni! klu hangpa sume nak tau... aku da check da sapa sali ni... die le zaid hamidi... takan die nak pki name die ia dak... hahahha ade samekan org ngan lalat... http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/ada-lagi-kerja-jahat-dan-hina-ni.html
buleh masuk ni... leh tengok kerje2 zali/zaid/khir/org Babican Nateonal

zulkj said...

mamat ameno bengap tu sibuk cite umno bnyk jasala ape la..woi bongok..jasa ape umno?jasa menjahanamkan negara dan anak bangsa ke?50 thn ape melayu yg tgl?ekonomi melayu kt mana?melayu tertgl bape jauh?bnyk lg kalau aku nk cite..ameno buat negara mcm bapak dia punya..mahkamah bole control..polis tentera..tgn2 ghaib bnyk sgt..rasuah berleluasa..habis duit rakyat..membela perogol pembunuh penderhaka..menzalimi org tegakkan yg benar selama 50 thn..mengaibkan ,penjarakan org siksa bunuh dan mcm2 lagi..tu la umno..bacul guna polis..ko ingt ape ko buat 50 thnni tkde karma ke kisas ke?tgu je la..aku tk nafikan ade benda bagus dan baik umno buat tp benda baik ko buat tu hanya berlakon utk sorok benda jahat ko yg lg bnyk dr benda baik..lahanat

akira8047 said...

to zali & anom..

hang tolong tengok mak hang tidoq sat. dia pakai purdah ka tidoq.
dah umah dia, hak privasi dia, yang hang dok kalut sangat tu pasai apa. bila kata orang Be End tak dak otak, hang nak melenting. aku ingat hang pun tidoq pakai spenda saja..... saja nak buat kalut pasai orang lain...

Anonymous said...

zali bengap...

Orang rabun kalo tido memang pakai spek la ngok...sebab takut nanti bila mimpi tak clear, rupe ko tak pakai spek nampak macam keldai. Kalo pakai spek baru clear hensem... lebih hensem baghal dari ko...

HIJRAH je la bang....!

Anonymous said...

Orang PR ni macam gila talak, Nizar dah derhaka. Speker Keling Hindraf pun dah hina Raja, masih tak malu . Ketua dia pun tak tahu malu Kaki liwat, liwat dengan orang PKR tuduh orang UMNO, Sex bebas Eli dengan orang PKR tuduh orang UMNO. Kalau bapak kaki buntut , anak buah sex bebas. Muka tak malu masih nak pergi istana. Pak guard kat Istana hati - hati maklumlah orang PKR banyak berkeliaran, takut depan tak dapat belakang kasi tutuh.

kafe kenyalang said...

ZALI OH ZALI
hang cerdik,tapi tak boleh nak tumpang..hang bodoh,tapi tak leh nak diajar..amacam??betui x??hek eleh..ngaku je lah zali ooiii...

Langsi said...

Anon 9.45pm,

ko memang setaraf dengan Zali... ko join aje Zali makan kutukan dewata dalam komen ni...

Unta padang pasir tak bodoh macam korang... baghal...! keldai!

cucu tok misai said...

woi ni cucu tok misai nak respon sikit. nampaknya korang tak begitu faham ape yn cucu tok misai cakap. tak faham ape itu perjuangan. tak faham ape itu prinsip. ikut suka nak tulis aje. kalau gitu korang masih beringus lagi.pegangan tok misai tak pernah luntur sejak baligh dulu lagi. walaupun bagi sokongan kpd yang kalah, semangat sikit pun tak pudar. malah bertambah. bukan mcm sesetengah korang. bila tak dpt habuan, cabut, kecewaa. itu bukan perjuangan. itu kepentingan diri, perut. lompat bila kepentingan tak tercapai. samalah dgn yg dua tiga org tu. skrg ctm nasihatkan korang tolong muhasabah diri betul betul. kalau tak tahu nak muhasabah tolong dekatkan dgn masjid. timba ilmu. nak lebih baik lagi kalau ada masa lapang pegi beguru dgn tok nik aziz. fahami betul ape itu islam. apa itu prinsip apaitu perjuangan, bukan nak melalak tak tentu pasal. akhirnya dosa yg dapat. dunia kemana. akhirat melepas.

Anonymous said...

aku nak tergelak baca komen kat blog ni.

Apa tidaknya penyokong PR kata penyokong UMNO cetek pemikiran pastu penyokong UMNO pula kata PR yang cetek.

Bagi isu ini, aku pun tak tahu siapa sebenarnya yang cetek.

Mungkin pemilik blog ini yg cetek mindanya.

Cuma aku confius..

1. Macamana eliza boleh tidur pakai spek?
2. Pastu kangkang dia semacam je.. ada ke orang tidur terkangkang je mcm tu.

Aku bukan nak tuduh le.. tapi korang semua tahu kot apa yang dia buat masa tu. tidur... tak kot.

PAS pula sokong.. pekejadahnya pula?

PAS bukan ke parti Islam yang memperjuangkan hudud?

Zina yg dibuat oleh eli, tak salah ke?

Dulu, aku bersama PAS.

Kalo tuk guru Nik ajis tengok muka aku sure dia kenal..

Aku tahu dia terinaya di dalam PAS.

Dia bawa PAS dah elok.. Tapi bila org Nuar masuk.. spt Salahhuddin Ayub,dan Khalid Jaafar maka PAS dah makin liberal.

Islamnya hanya pada nama. Kopiah dah mula dibuang.

Aku kaji perjuangan UMNO dn sejarahnya.

Aku menyesal..

Sepatutnya kini UMNO diambang kehancuran dek kesilapan pecaturan dan kerenah pemimpinnya, aku perlu bersama membantu membangunkannya.

Kerana jasa UMNO kepada Melayu begitu besar dan usaha UMNOlah telah membawa Malaysia sehebat ini selepas 51 tahun merdeka.

PAS apa yang diorang buat selain membangkang?

PAS tak buat apa-apa pun.

Wallahhualam

February 19, 2009 4:24 PM


BIARKAN DIRIKU MENJAWAB SOALAN NI

KENAPA SI ELI TIDO PAKAI SPEK?
TU AKU BAGITAU BALIK: CUBA HANG FIKIR KALAU ORANG DAH LETIH SANGAT, MACAMANA DIA TIDUR? MESTI DIA TAK KISAH PUN JANJI DIA TIDUR. tU SEBAB HANG TENGOK DIA SEMPOI JE TIDO KAT SOFA, BUKAN KAT BILIK. DIA PAKAI SPEK MATA TIME TIDO MESTI SEBAB DIA TERLELAP SAMPAI X SEMPAT BUKAK SPEK.

SOKLAN 2: KENAPA ELI TIDO TERKANGKANG. SOALAN BODOH BETUL LA HANG BAGI. EH. HANG TENGOK TAK GAMBAR DIA. BERAPA JARAK KEPALA DIA DENGAN ALAS TANGAN SOFA TU? JAUHKAN? JARAK BANTAL BIRU KEPALA SI ELI DENGAN ALAS TANGAN SOFA TU BERAPA JAUH. HAMPIR 1/4 DARIPADA PANJANG SOFA KAN? HANG BELAJAR KEMAHIRAN HIDUP TAK MASA SEKOLAH? BERAPA PANJANG SOFA? BUKANKAH 3 1/2 KALI LEBAR BADAN MANUSIA STANDARD? SO. HANG TAU KE SI ELI NI TINGGI BERAPA? 5 KAKI 1" JE. BOLEH KE BADAN DIA TU BERLUNJUR LURUS CUKUP SOFA TU? DENGAN GAYA MACAM TU DIA TIDUR, KEPALA DIA JE DAH AMBIL 1/4 PANJANG SOFA LEPASTU KAKI DIA MESTI MASA MULA2 TIDUR TERJULUR KELUAR. CUBA MATA DAH TERLELAP DIA MANA SEDAR PERGERAKAN DIA. KALAU DIA TERALIH KAKI DIA DAN TERSEKAT KAT ALAS TANGAN SOFA TEMPAT KAKI DIA BERPIJAK MASA TIDUK KAN MEMAKSA KAKI DIA TERBENGKOK DENGAN SENDIRI. TU SEBABNYA DIA TIDUR TERKANGKANG. AKU RASA KO PUN PENAH TIDUR ATAS SOFA CUMA MASA HANG TERKANGKANG XDE APE NAK TEGUR SEBAB PERKARA BIASA JER. CUBA KALAU PEREMPUAN TIDUR ATAS SOFA PAKAI KAIN PASTU TERKANGKANG TIDUR ATAS SOFA. AKU RASA HANG PUN KERAS JER BATANG KAT BAWAH..

ORANG BODO TANYA SOALAN BODO. MACAM TU LAH JADINYA

SUDAHLA..JANGAN NAK MENYAMAR JADI ORANG PAS LA WEII..

zali said...

alamak...
jadi punching bag la pulak...

tahan je la

Anonymous said...

Cuma aku confius..

1. Macamana eliza boleh tidur pakai spek?
2. Pastu kangkang dia semacam je.. ada ke orang tidur terkangkang je mcm tu.

Aku bukan nak tuduh le.. tapi korang semua tahu kot apa yang dia buat masa tu. tidur... tak kot.

memang soalan bodoh.. apeker bangang

alisa tetap adil dan saksama said...

bongok aku pon tidur terkangkang.. kecoh aper bangang!!!

Anonymous said...

Hangpa sema yang ada kat sini sama sama baghal....

Anonymous said...

Termasokler hang anon 12:29. Dah hang ade kat sini. Bahlul badigol soot.

Msb7647 said...

bini aku pun kadang2 tido pakai spek.

Anonymous said...

kah(3X)

yg len smpat bukak,.spek jr xsmpat,.

trus terang ckp la,..dia posing jer tu,.bukan tido

tok misai said...

Korang ni semua aku tak tau nak teker. melayu ker siam ker. batak ker. aku tak tau. Kalau melayu dah tentu tak keluar perkataan baghal, bangang etc. Apatah lagi kalau islam. kekadang menyampah jugak nak bukak blog ni. kritikan tak professional langsung. kalau nak berhujah biar le secara hormat menghormati. buka minda. counter balik secara berhemah. kesian aku tengok si zali tu. jgn korang kata aku puak dia pulak sbb aku bersimpati dgn dia. jauh semanggang. walaupun aku bukan org amno tak pulak aku nak kutuk depa/ sebenarnya UMNO perjuangan asalnya baguih. cuma dia tak nak terima Islam. Itu saja. Banyak juga dia berjasa kpd org melayu. walau pun kebanyakan faedahnya Melayu Umno yg dapat. Sbb tu ramai yg nak rebut jawatan wp melalui politik wang atau secara kekerasan. Zaman arwah bpk aku dulu aku betul betul respect UMNO kerana mereka bjuang bersungguh sungguh untuk menegak kemerdekaan. Mereka berjaya. Tapi la ni puak puak tu berjuang jugak. tapi diaorang berjuang untuk kepentingan diri. dah le tu sombong pulak. Hingga ada peg kerajaan dihadiahkan penyapu disbbkan prestasinya. Ape bende ni. jgn msin main dgn penyapu. Mana nilai Melayu. Mana nilai Islam. Allah tu maha agung. Allah tak suka kpd kaum yg zalim. Sbb tu aku cuba nak ingatkan korang, Hati hati dlm megeluarkan statement dan tingkahlaku. prestasi buruk UMNO dlm praya lepas bukan PR kuat, bukan PR baguih. Tapi UMNO lemah disbbkan tingkahlaku pemimpin UMNO dan ahli ahlinya sendiri. Cuba lihat di sesetengah kawasan walaupun diletakkan calon tak popular dari kalangan PR sendiri calon calon tersebut boleh menang dgn majoriti yg tinggi.UMNO perlu sedar. Sudah ke dibuat bedah siasat. Kalau dah dibuat mengapa Praya Kecil KT baru baru ini PR dpt menawannya. Aku rasa selagi pemimpin UMNO tak sedar diri maka satu persatu kawasanUMNO akan terus jatuh kpd pembangkang. Akhirnya praya umum akan dtg kerajaan akan bertukar tangan. PR juga ada delimanya sendiri. Pakatan agak rapuh. Tiap parti ada haluan masing masing. mana boleh satu kapal banyah nakhoda. tak tau lah ada chief nakhoda pulak. Tapi chief nakhoda tentu bias. Dlm pada tu PR akan terus menghadapi delima berpanjangan. Tak tau le apa nak jadi dgn politik Malaysia ni. Hsrsp harapnya semua parti politik bersatu tanpa prejudis. Tapi mcmana. Harap korang dpt memberi respon yg membina atas perkara ini. jangan beremosi sangat.. dlm memberi pendapat ni.

Anonymous said...

haha..

bodoh...

jawapan yg bodoh..

korang tahu tak yg eli sedang bermanja dengan lelaki tu..

hmm...

Korang tu yg bodoh.

Korang belum tangok video lagi..

jangan nak bela si Eli tu..

kalo betul eli tak buat, dia akan pertahankan hak dia.

Dia letak jawatan sbb dia tahu.. kalo dia lawan dia akan kalah..

video tu akan menjawab segalanya.

PAS bodoh.. PKR bangang.

tu jelah aku boleh simpulkan..

hahaha..

Anonymous said...

weh geng UMNO..hang tunjukler video si eli tu. jgn nak selindung2. Aku nak tgk baju yang die pakai tu samer ker dgn yang ade dlm gambar foto tu. Aku tau mmg x de so jgn nak menipu geng PR. Strategi korang xkan berjaye. Ni lagi sorang bodoh. weii anon. Bini aku pon pakai spek jadi aku tauler bongok. spek tu ibarat mata. kalau hang cabut mata hang camner hang nak pakai baju? Bodoh..blagak pandai.

Anonymous said...

weh tok misai. hang kalu nak ceramah pasal AMENO hang pi lah blog pro AMENO. Tak payah nak psiko orang lain yang pro PR. Hang ingat aku x tau motif hang?

tok misai said...

Anon 4:45 weheysom. Mcmana hang tuduh Tok Misai pro Amno. Tolong baca betoi betoi dan faham. Apa nak saiko lak. Tok misai cuma kesian pd zali tu asyik kene hentam je. Tak lebih pada tu. Cubalah cakap dgn dia tu elok elok. Islamic sikit. Baru le pro. Entah entah lembut ati. Lompat juga dia. Setahu tok misai trend orang PKR dan AMNO zaman ni suka lompat melompat. Tok Misai org tua tak larat dah nak Lompat melompat. Orang tua ada prinsip.

Anonymous said...

Tok misai. Bukan nak ckap. Zali neh dah penyokong tegar AMENO sampai kiamat. Kepala dia pun ade cop AMENO. Kalau nak tunggu melompat bukan dia yang melompat. Kalau nak PR memerintah lakukan di PRU13. Cekup semua negeri. Pastu tengok apa PR boleh buat. Kalau buat masa sekarang nak peruntukan pun disekat. Depa AMENO ingat boleh lemahkan rakyat? Ptuih..silapler bila rungutan rakyat dipendam menjadi bom yang lebih kuat dari C4.

tok misai said...

mcm tu le anom. TAK IKUT PERASAAN SANGAT. Kita kalau selalu nak maaaaaaaaaaaarah aje, syaitan bersama kita. Tok Misai rasa Zali tak mcm tu. Dah berapa org Meno lompat. Org Melayu PKR boleh dikatakan semuanya dulu org meno termasuklah Anom kut. Kalau Anom org lama lah... Tapi kalau lompat ke bulan lagi baik. Sbb bulan ada prinsip. Sentiasa peredarannya tetap. Kecuali dah nak kiamat. Ada dlm AlQuran. Betul le kata Anom tu. Cuba tengok PRU13 nnt. Kalau PR perintah tapi duk mcm tu jugak, kita ubah. Kuasa di tangan kita.
Tangan rakyat. Ini demokrasi. Tapi Pemimpin PR perlu ingat kalau nak lama berkuasa. Amanah dan tanggungjwb perlu ada. Jgn pandai buat janji je. Jgn terlalu ekstrim sangat. Jgn sikit sikit demonstrassi, piket dll. Islam pentingkan kesederhanaan. Sebaik baik pekerjaan itu adalah pertengahan. Tok Misai amat selesa berkawan dengan org yg sederhana. Tak mengada ngada.