"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 19, 2009

Lapor Balik Dari Istana Iskandariah - malaysiakini

Reactions: 
Kemaskini dengan gambar Jam 1:10 dalam lalok-lalok, baru bangun tido, tido tak cukup, MSK ajak aku pi Istana. macam ada cerita best. rupanya tak de la best sangat pun. nak cakap hot... erm... biase je kot.

NGO Serah Memorandum Rakyat Kepada DYMM Sultan Perak

Tepat jam 3:00 petang tadi satu gagasan NGO yang dikepalai oleh Tuan Azmi Abdul Hamid (Presiden TERAS) telah mengetuai pakatan NGO telah mmengadakan satu majlis penyerahan Memorandum, Referandum Rakyat kepada DYMM Sultan Perak di pejabat DYMM Sultan Perak bersebelahan Istana Iskandariah.

Antara objektif utama penyerahan memorandum tersebut ialah untuk menyampaikan suara rakyat berkenaan dengan isu politik terkini yang sedang bergolak di Perak.

Didalam memorandun tersebut juga disertakan bersama sejumlah 20,000 tandatangan sokongan dari rakyat Perak dan kami difahamkan bahawa terdapat lebih dari 100,000 lagi tandatangan penanda sokongan dari rakyat Perak bakal menyusul selepas ini.

Majlis penyerahan berjaalan dengan cukup lancar dan memorandum berkenaan tekah selamat diterima oleh wakil dari Pejabat DYMM Sultan Perak.

Selepas selesai majlis penyerahan memorandum, satu sidang akhbar telah diadakan untuk menjelaskan kepada umum sebab-sebab memorandum diserahkan (transkrip dan rakaman sepanjang majlis berlangsung dan juga sidang akhbar akan disiarkan kemudian selepas selesai kerja-kerja editor).

Berkumpul Di Perkarangan Masjid Ubudiah Sebelum Ke Pejabat DYMM Sultan Perak.

Mengumpul Tandatangan Wakil-Wakil NGO

Majlis Penyerahan Memorandum Kepada Wakil DYMM Sultan Perak

Sidang Akhbar

Cop Rasmi Pejabat DYMM Tanda Menerima Memorandum Rakyat.

4 comments:

Rusty "Lok" said...

dalam dok kalut kat nogori kawan, sempat jugak dema buat promosi yo Yeop! nak glamer ke tu? atau cari publisiti murahan? api kalau dah nyala, bior le dio nyala sampai padam sendiri, jangan lah pulok dok tamboh minyak! idak mahu padamlah kalu gitu gamaknye! nak nyalo sampai bilo? KERAjaan HARAM dah di Haram-Jadah' kan...ingatkan dah selosai dah dapat Negeri, rupenyo idak lagi...peninglah kepala Najib kalu gini...nak harap "si badut" (Che Det bagi gelaran) dia tak berani...nanti rakyat pelangkung dengan buah nyor atah kepalo dema...Ahhh kalau apa jadi kat Perak ni, dio lah yang lari dulu tu...

Anonymous said...

Hehehe Najib kalau datang Perak , ade berani ke dia sorang-sorang? Mau selipar, trompah melayang ke muka. Kalau turun bawak geng FRU, polis barule turun. Tgokla time PRK nnti. 1st class bodyguard dia pakai.

Anonymous said...

eleh,.klu nizar turun sorang2 pun aku kencing kat dia,..

pooddaaahhh boneka

serai said...

Ni saudara istifar banyak2 kalau kita tuu orang islam... Walaupun awak kata dia boneka tapi sekurang - kurangnya baik sikit pada yang dok ada lanie.