"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 21, 2011

BERSIH 2.0: Lebih 1,000.000 Mahu Himpunan Diteruskan..!

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Dekat atas tu gua paparkan printscreen poll survey Himpunan BERSIH 2.0 yang dibuat oleh portal The Star Online jam 12:15 tengahari tadi di link http://polls.thestar.com.my/polls/result.asp?id=396&cid=2&cdesc=News. tak sampai 15 minit lepas gua printscreen keputusan survey, pihak admin portal The Star Online telah bertindak memadamkan rekod tersebut dari laman portalnya.

Kalu li klik link dekat atas tadi, akan keluar:


Gua tak kisah la pihak The Star nak delete ke, nak buat apa pun dengan survey tu sebab tu The Star punya portal, jadi dia boleh bikin apa yang dia suka. Tapi semua orang tak leh tolak kenyataan bahawa daripada 1,323.849 pengundi yang mengambil bahagian dalam survey tersebut, 1,309.631 atau 99% dari mereka mahu Himpunan BERSIH 2.0 diteruskan.

14.218 atau hanya 1% dari mereka yang mengambil bahagian dalam survey pula tak bersetuju Himpunan BERSIH 2.0 diteruskan.

Kata Pak Brehing "Majoriti Rakyat Malaysia" menolak Himpunan BERSIH 2.0.

Mungkin dalam dunia Katak, 1% ditakrif sebagai golongan Majoriti manakala 99% ditakrif sebagaoi golongan Minoriti. aku tak tau dunia katak ni macam mana. mungkin Zul Kulom tau serba sikit.

Pepehal pun, kita tunggu 9hb. Julai, 2011 ini. Derrr... The Star ni sape punya..? UMphorNO..?

5 comments:

Jeo Botak said...

Aku dah kata....
Ini bukan persepsi...
Ini bukan air sarsi...
Ini realiti....

Yg masuk tv tiga suku tu cuma yg meleleh air liur basi ja...
Teringin nak jengoi muka masuk tv katakan. Dah tak da issu nak kata...maka...dgn penuh keberatan dan hati busuk berkatalah juak2 lembu kata BERSIH tak patut di adakan.

ha...ha...ha....

JOM KITA RAMAI KE AMAN BERSIH.

Anonymous said...

barua punya umNo bila dah nak mampOS, banyak lah depa punya cerita pasai bangsa melayu!!!

Anonymous said...

1.memangla puak yang baca star tu!! 90% sokong BERSIH!!
2.tapi hangpa kena ingat!!depa sokong je TAPI depa tak hingin pun turun berdemo!!sebab majoriti dari depa!! puak kapiaq!!depa sukala tenguk puak macam hangpa ni berdemo!!depa dok tepuk tangan je dalam bilik berhawa dingin!!
3.paham tak!!puak tak dak akai!!lain kali ngajila tinggi-tinggi sikit!jangan dok ikut mat sabu dan mahfuz!!cakap bedegaq-degaq!!diploma malah sijil pun tadakk!!!

Anonymous said...

boon seiw buta huruf, cina pendatang..pemimpin UmnO jilat jubok dia sampai x payah basuh...BERSIH!!sampai dia mampos..

Raja judi genting, bodoh cakap melayu pun x tau, umNO jilat, cuci jubok dia...BERSIH, sampai dia mampos!!
Kalo nak kata bodoh, umno cerdik sikit sbb reti baca, tapi BUTA PERUT sbb jadi kuda tunggang org x reti baca..

Kesian pecacai umNO dah lah buta perut, jadi lak hamba pada TUAN yg mmg 2xBUTA PERUT.

Anonymous said...

apa yang ko sebok nei pencacai UMNO. ko ckp apa pun aku tetap trn utk menyatakan hasrat aku pada 9 july ini krn aku tahu apa hak aku. Aku bukannya BODOH,BINGAI,TOLOL,BAHLOL spt ko wahai sang pencacai. pergi mampus lah sama ko sang pencacai. X ingat ke thn 2007 semua media bodoh UMNO perkecilkan himpunan bersih ketika itu. serupa spt ko x der org ler, mengancam keamanan ler sekali trn hampir 100000 org, mata ko buta ker ketika itu x npk manusia sebegitu ramai. pencacai-pencacai berambus ler ko dari sini menyebuk jer. pergi ko bodek juak-juak songkok tinggi itu, mrkkan yg akan memberi rezeki kat ko. BODOH!!