"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, July 07, 2011

BERSIH 2.0: Perintah Mahkamah Halang Pemimpin Hadir

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
Polis Kuala Lumpur telah mendapat perintah larangan daripada majistret untuk menghalang 91 pemimpin daripada tiga kumpulan utama yang merancang untuk berhimpun pada 9 Julai.

Perintah berkenaan melarang semua individu tersebut -- daripada PERKASA, BERSIH 2.0 dan PATRIOT supaya tidak hadir atau mengambil bahagian dalam perhimpunan berkenaan.

Timbalan ketua polis Kuala Lumpur Senior Asisten Komisioner Datuk Amar Singh Ishar Singh (kanan) berkata, pelanggaran perintah berkenaan merupakan satu kesalahan di bawah Seksyen 188 Kanun Keseksaan.

Seramai 66 orang invididu yang dinamakan dalam perintah larangan bagi kumpulan BERSIH 2.0 termasuk pengerusinya Datuk Ambiga Sreenevasan, timbalan presiden PAS Mohamad Sabu dan aktivis Hishamuddin Rais.

Seramai 14 orang daripada kumpulan PERKASA pula termasuk presidennya Datuk Ibrahim Ali serta barisan pemimpin tertingginya - Datuk Ab Rahman Ab Bakar dan Syed Hassan Syed Ali.

Polis turut mendapat perintah larangan bagi menghalang pemimpin pemuda Umno yang mendukung Perhimpunan PATRIOT termasuk ketuanya Khairy Jamaluddin Abu Bakar serta Datuk Megat Firdouz Megat Junid dan Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican.

Turut disenaraikan adalah beberapa pemimpin Pakatan Rakyat seperti Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat dan pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang.
Gua rasa KERAjaan dan PDRM tersilap dalam memahami Agenda BERSIH 2.0. Ini punca utama berlaku beberapa ketegangan antara KERAjaan melalui PDRM dengan BERSIH 2.0.

Biar gua terangkan secara ringkas dan jelas dekat sini diruangan ini.

BERSIH 2.0 bukan Datuk Ambiga Sreenevasan.
BERSIH 2.0 bukan Wong Chin Huat.
BERSIH 2.0 bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
BERSIH 2.0 bukan Nik Aziz Nik Mat.
BERSIH 2.0 bukan Lim Kit Siang.

BERSIH 2.0 ialah SUARA RAKYAT dari RAKYAT pekada PEMIMPIN.

Tanpa Pimpinan, BERSIH 2.0 akan tetap diadakan sebab BERSIH 2.0 adalah SUARA RAKYAT.

Kalau PRMIMPIN TIDAK MAHU MENDENGAR SUARA RAKYAT, RAKYAT juga TIDAK AKAN MENDENGAR SUARA PEMIMPIN sebab PEMIMPIN menjadi PEMIMPIN kerana PEMIMPIN DIPILIH OLEH RAKYAT..!

Sekarang boleh faham atau tidak..?

Terpulang...

10 comments:

Anonymous said...

BERSIH 2.0 ialah SUARA RAKYAT..tapi berapa persen saja SUARA RAKYAT yg menyokong BERSIH 2.0? 100% rakyat Malaysia? 100% penduduk/rakyat disetiap negeri di Malaysia?

Jangan cuba nak perdayakan rakyat dengan dakyah2 mengatakan semua atau 100% rakyat Malaysia menyokong BERSIH 2.0....TIDAK SAMA SEKALI! dan JANGAN MIMPI yg BERSIH 2.0 akan mendapat 100% sokongan dari seluruh 26 juta rakyat di Malaysia...

Hanya segelintir dpd manusia spt kamu yg menyokong BERSIH 2.0. Masih ramai lagi rakyat yg berfikiran waras dan mereka semua MENOLAK BERSIH 2.0....

Anonymous said...

Anon 6:40pm ..... kau ni berhujah macam budak tadika. Cuba kau gantikan perkataan BERSIH 2.0 dengan perkataan KERAJAAN dalam komen kau tu.....

menentang arus!

rakyat bersih said...

MENOLAK BERSIH bermakna SUKA KOTOR laaa... wakakakaka..!! dan.. tidak menyertai perhimpunan bersih juga tidak bermakna yang rakyat tidak MENYOKONG BERSIH..!

Anonymous said...

Polis telah menderhaka pada titrah AGUNG.

Apabila Agung telah PERKENAN bahawa BERSIH boleh mengadakan perhimpunan di Studium, bermakna Agung telah merestuinya untuk diadakan.

Apa yang berlaku POLIS yang berlambangkan DIRAJA telah dengan JELAS melanggar dan MENDERHAKA pada pekenan Agung itu.

Kini TAHI2 BUSUK keangkuhan POLIS cuba di CALITkan pada ANGKATAN TENTERA pula. Selama ini ANGKATAN TENTERA tidak berpihak pada mana2 parti politik telah cuba di heret ke kancah itu oleh POLIS2 yang MENDERHAKA pada perkenan AGUNG itu.

DIHARAP ANGGOTA2 TENTERA TIDAK TERBABIT DGN TeKTIK KOTOR POLIS yg terang2 melanggar TITAH Perkenan Tuanku Mizan.

INGAT, TENTERA ADALAH DI BAWAH NAUNGAN DYMM AGUNG.

Tidak serupa POLIS yang hanya BERLAMBANGKAN DIRAJA tetapi hakikatnya telah di cucuk hidug oleh Umno BN.

Anonymous said...

dh klu ramai sgt x sokong bersih, apsal KERAjaan kalut sgt... hilang akai ka apa...

Anonymous said...

kihkihkih anon 7.20,
itu tafsiran hang..tafsiran polis dan kerajaan lain. boleh berhimpun tapi kena ada permit polis. itu peraturan biase dikenakan pd sesiapa yg ingin mengadakan perhimpunan atau berkumpul dlm kumpulan ditempat awam. ambiga tu seorang peguam sepatutnye dia paham tapi buat2 tak paham dan putar belit kenyataan KDYMM YDP Agong. itu sebenarnye masaalah hangpa yg enggan menerima kenyataan dan mematuhi undang2.
Apatah lagi BERSIH 2.0 telah diisytiharkn sbg satu pertubuhan haram. Bila dah haram hangpa takdak "locus standi" utk apa2 pun. W/pun kebenaran telah diberi utk berhimpun di stadium w/pun BERSIH adalh sebuah pertubuhan HARAM.. so, susah sangat ke nak mintak permit disebalik HARAM yg telah diberikan kelonggaran?

Anonymous said...

Bangsat punya BE END

UTUSAN MERAPU/BERITA MELOYA/BERITA 3 SUKU said...

laknat..sial..tak pasal2 ATM terpalit jaga situasi bodoh yang digembar gembur oleh puak2 politik haramjadah

sila betul

patut ATM digerak masa perintah berkurung atau DARURAT je

sial punyer sag penguasa

tapi apa nak diheran..panglima dalam atm pun dah dicucuk hidung gak

lagi lagi bertambah sial dizaman najib ni

ATM TAK ADA KENA MENGENA DENGAN PERHIMPUAN..BAIK NAK TOLONG POLIS ATAU JAGA KEAMANAN KUALA LUMPUR

DASAR HARAM JADAHHHHH

Anonymous said...

1.kih!kih1kih!mamat diatas!!yalah tu!!ATM dicucuk idung!!dicucuk idung oleh puak melayu!sesama melayu!!kira oklah tu!!
2.yang puak pas dicucuk idung oleh puak kapiaq dap!!apa kisah bhai!!nak sebut negara islam pun dah tak berani!!takut rabit hidung ditarik oleh puak dap!!
3.pada PRU 12!mungkin puak dap telah menang catur!!dibantu oleh puak pas dan puak takdak parti!!
4.pru 13 nanti!!puak melayu akan pastikan puak dap akan menganga sakan!!walaupun dibantu oleh puak pas!!
5.disiam!!puak kapiaq cina a.k.a puak taksin!! bolehla jadi PM!!dimalaysia!!puak-puak mata sepet ni boleh berangan saja la!!silap hari bulan!!puak pas pun akan terlepas kelantan dan kedah kerana dok jadi barua puak mata sepet ni!!
6.ada akai ke!!!!melalak la puas-dalam "kandang" bersih 2 nanti!!tak dak sapa kisah nanti!!jangan lupa ajak sama pakcik yang dok meniarap pertahan kerajaan dap perak tempohari!!tak lupa juga puak mamat pas yang berjubah dan beserban yang dok pegang lilin!!dok belaghakkk iringi puak dap yang bunuh diri terjun bangunan SPRM tu!!baru nampak meriah perhimpunan bersih 2 nanti noo!!

Anonymous said...

Bangsat nya Hishamuddin sepupu Najib tu dia boleh kata tak semestinya perkenan DYMM Agung pada perhimpunan itu bermakna BERSIH itu tidak haram.

Bermakna si Hishamuddin telah MENGHINA DYMM Agung kerana DYMM mengiktiraf BERSIH.

Nampaknya si BANGSAT Hishamuddin lebih berkuasa dpd DYMM Agung.
Nampaknya perkenan DYMM kepada BERSIH telah di BANGSATkan oleh Hishamuddin.

Apakah rakyat harus berdiam diri dgn sikap si BANGSAT Hishamuddin Onn ini kerana telah dgn sedar MENGHINA DYMM.???

Beliau bukan sahaja MSNGHINA malah MENGINKARI perintah DYMM.

HISHAMUDDIN ONN adalah PENDERHAKA.

Dimanakah pesilat2 melayu yg mengaku akan mempertahankan DYMM tak kala ada PENDERHAKA dgn terang2 MENDERHAKA akan perkenan DYMM???

Jangan jadi pendekar tahi kucing sudah laaaaaaa.....