"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 05, 2009

Ahli majlis yang BODOH lagi SOMBONG..!!

Reactions: 
"Kalau takde lesen kena runtuh, kena ikut undang undang" itu ler yang dicakap salah sorang dari ahli majlis penang dari pkr, pompuan pulak tu. Maklum le baru setahun join pkr, itu pun dah dapat pegang jawatan dalam negeri. Dia ahli bahagian mana pun tak tahu. Dulu pun orang ni tak pernah susah pun. Meniaga tepi jalan pun tak pernah.

Bukan pernah rasa susah pun. Setahu patik dok dalam bahagian pun tarak. Cerita nya bukan apa. Sombong sangat, macam kita nak puki dia pulak bila jumpa dia. Ingat patik pada cerita bila dia maki hamun penguatkuasa MPPP sebab angkat kerusi meja yang berlemparan ditepi jalan direstoran kassim mustafa bayan baru, Hairan bin Ajaib nak marah marah sangat tu pasal apa...???

Sedangkan peniaga kecik disuruh ikut protokol. Patik rasa lah mamak restoran ngan melayu kedai tepi jalan ni...adalah dua darjat kalau tengok kedai nasik kandar mamak, tambah dekat tanjong, restoran hameed. Susun khemah macam kenduri dan 5 biji stall diluar, takpe pulak. peliknya...

guan eng kasi tukar laa orang macam nii....kasik lingkop kompeni sajaa...double standardkan arahan boleh kaa...????

-Tun Saban Balek

3 comments:

Anonymous said...

setahu sayalah....sbb PKR nk ditubuhkan utk perlurusan segala yg bengkok.kalau nk berniaga senang je ambik lesen....pastu bolihlah niaga secara halal(dh bayar cukai).kalau nk betul2 kejelah korang.kalau peniaga tu org bangsa asing korang bolih jahamankan.aper lah korang ni...nk teruskan perjuangan BN lagi ker....INGATAN AHLI PKR ADER 2 PUAK>>>LURUS DAN BENGKOK.

Anonymous said...

kebanyakan yang ahli PKR adalah bekas ahli umno yang kecewa.. bagi masa 4 tahun je. tengok apa malaun PKR nak buat.. lepas ni.. gi mampus le PKR

Anonymous said...

berapa kerat jer kerusi pkr di kawasan melayu. semua umno dapat. kekuatan pkr penang di kerusi bukan melayu jer.. termasuk tempat aku nibong tebai nii... dap dah 100% depa, so melayu pkr menang sorak ajer la.. pas tekonting2 sorang2. mms