"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 05, 2009

Renungan - Bloggers Boleh Buat Apa Jika Media Semua Bersatu Hentam Pakatan Rakyat..?

Sila baca pos ini:

http://ckcounterpunch.wordpress.com/

Terima kasih.

Aduhai, siapalah pemimpin yang mempunyai kuasa memberi arahan supaya Pakatan Rakyat dihentam sedemikian rupa?

Siapa pulak di media arus perdana yang mengikut sahaja kerana apa?

Sudah mulakah ketua organisasi lama dibuang berganti pemimpin baru?

Jika niat jahat begitu, nusrah Allah sama-sama kita pohon supaya parti nan murni seperti Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Islam Se-Malaysia (PAS), dan Democratic Action Party (DAP) dalam satu Pakatan Rakyat yang teguh, menemui saluran lebih berkesan.

Ramai wartawan ada social obligation sendiri. Saya ingat lagi ada pertemuan NUJ dengan Zaid Ibrahim perihal draf Press Freedom.

Jikalau bukan keterlaluan, usah Lah nanti TV1 contohnya, dulu RTM 1 ditonton 30 orang di kementerian sahaja, dan Kementerian Penerangan boleh ditukar menjadi Kementerian Radio 1 dan Telvision 1 Sahaja Malaysia.

Tak apa. Kuasa mereka ada begitu Lah. Musuhi Lah Rakyat semahunya.

Kelak Bloggers akan tahu Apa Boleh Dilakukan...jika demikian adanya.

-Satu Blog Total

No comments: