"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 05, 2009

Kasi Hilite..! - malaysiakini

Reactions: 
Komen dari broooo...

budaya umno tetap tk akan berubah walaupun tlh diberi masej keras pd PRU12 yg lepas...

rasuah & ugutan menjadi senjata utama, disamping mengekploitasi media perdana yg mudah dibeli dgn harga maruah yg begitu murah/rendah serta menyalah gunakan jentera kerajaan termasuk polis... matlamat mereka adalah kekal berkuuasa….

yg jelas adakah semua janji2 yg sudah, telah di langsaikan????????

umno pembela MELAYU,
persoalannya adakah ini benar??????

1) kerajaan manakah yang yg mendikriminasikan negeri mejoriti MELAYU Kelantan?

2) kerajaan manakah yang menengtang pelaksanaan hukum Hudud & Qisas di Kelantan?

3) kerajaan manakah yang merampas eset rakyat (TNB, TM & etch...) & menberikan pada individu2 kroni tertentu atas nama pengswastaan?

4) kerajaan manakah yg mengadaikan maruah & menjual Tanah Melayu Singapura kepada Singapore?

5) kerajaan manakah yg membiarkan tanah jajahan Melayu Pulau Batu Putih jatuh kepada Singapore?

6) kerajaan manakah yg menjatuh kan maruah negara dgn membatalkan pembinaan Jambatan Bengkok mengantikan tambak Johor?
7) kerajaan manakah yg mengerakan tentera & menyerang & membunuh penduduk Melayu Islam Memali?

8) kaum manakah yg paling ramai termiskin di Tanah Melayu - Malaysia?

9) kaum manakah yg paling ramai berpendapatan bawah 1000 ringgit?

10) kaum manakah yg mejoritinya mengisi jawatan bawahan (kuli) dlm sektor swasta & perindustrian?

11) Kaum manakah yg paling ramai tercicir & tk mampu melanjutkan pelajaran kerana kemiskinan setelah "biasiswa" dihapuskan & digantikan dgn pinjaman PTPTN.
12) siapakah yg membela & memperkayakan jutawan2 terkenal Negara (antaranya lim goh thong, aric chia, Vincent tan, petric lim, ananda krisna & banyak lagi)?
13) siapakah yg paling aktif mengganggu pentakbiran kerajaan negeri Pakatan Rakyat dgn mengunakan jentera kementerian pembangunan luar Bandar?

dan banyak lagi persoalan yg mungkin tk terhuraikan.

jawabannya kepada semua persoalan diatas adalah =

= """"""""""" M E L A Y U """"""""""

Diharapkan jentera kempen di PKKT - P036 dapat menjelaskan isu2 yg di utarakan diatas.

12 comments:

paneh said...

Negara Islam mana yang kuat dan mampu menentang Amerika? Iraq? Iran? Syria? Arab Saudi? Indonesia? Ataupun Malaysia sendiri? Kebanyakan negara dunia ketiga dan negara-negara Islam meramalkan Malaysia mampu menyaingi Amerika kerana Malaysia kini antara negara Islam termaju di dunia. Tapi aku kurang yakin bahawa ramalan mereka itu akan menjadi kenyataan. Bagaimana aku nak yakin? Jika negara lain sibuk memikirkan cara untuk mendarat di planet Pluto, tapi orang Islam Malaysia masih bertelagah berkenaan patut atau tidak Hudud dilaksanakan. Negara lain berusaha mencipta kapal selam yang tidak mampu dikesan oleh radar, tetapi kita masih marahkan kerajaan kerana melaburkan wang untuk pertahanan negara. Negara lain berusaha mencipta robot, tapi kita masih pertikaikan kos kereta perdana. Negara lain tiap-tiap tahun meneroka angkasa lepas, namun kita tetap sibuk mempersoalkan pendapatan yang diperolehi oleh angkasawan kita.

Kegemilangan negara Islam yang pernah memiliki ilmu, teknologi dan senjata yang digeruni musuh perlu dibangunkan semula. Malaysia tidak akan mampu mencapainya selagi wujud rakyat yang hanya tahu mempertikai, tetapi tidak mahu menyumbang bagi mengembalikan kehebatan sebenar tamadun Islam yang telah lama hilang. Kita akan ketinggalan jika masih mempertikaikan perkara-perkara dahan berbanding akar yang menjadi punca hebatnya pokok. Tak usahlah dikatakan mampu menyaingi Amerika, nak setanding dengan Korea pun belum tentu jika umat Islam lebih mengutamakan perkara penting berbanding perkara yang LEBIH PENTING.

zanpakutou said...

die dah dtg lg..
jom kite lancarkan lg skali kempen flag this blog

http://adibahahmed.blogspot.com/

Anonymous said...

Hahahaha tak pernah dalam sejarah berblogging aku jumpa senarai dan fakta TERBODOH dan ISOLATED seperti ini. Kahkahkah, kalau nak tergelak maka masuklah keBlog SIBAHALULU A/L TOLOL ni.

http://perisik-rakyat.com/

Kahkahkah...#@^%$#%..

Anonymous said...

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

Jadi jangan percaya dengan SAMDUL BADEGOL yg Blog nya

http://perisik-rakyat.com/

Kahkahkah....khakkk phuiituii..kincit dalam seluaklah lu..

Mamat said...

Agaknya Anonymous ni termasuk dalam golongan org2 GILA.yang kau dok nafi tu semua orang kampung tahu..

Leenoh said...

Situasinya begini.

Kita tujuh orang naik sebuah van menuju ke KT untuk melibatkan diri dengan kempen pilihanraya, Bila sam pai di Besut salah seorang daripada kita mencadangkan supaya berhenti solat sebelum waktu Zohor dan Asar luput, sama ada dengan cara jamak takdim atau takkhir, asalkan berhenti solat.

Salah seorang daripada kita meminta supaya kita buat undi sama ada hendak bersolat atau tidak.

Betulkah kaedah yang kita digunakan , kalau tidak betul , kenapa Hudud boleh pula diundi setuju atau tidak, nilai wajib dengan hukum wajib yang lain pada dasarnya adalah sama.....cuba renungkan...........Wassalam

Anonymous said...

berani kerana benar.....

biarkan Anonymous tu terjun sorang2 dgn labu2nya...
janji semua org kampung dah tahu!!!

ada lagi yg tertinggal brooo!!!

--- kerajaan manakah yg merompak royalti minyak dari Trengganu sebaik saja PAS berjaya mengambil alih pada 1999?????

jawapannya =

"""" KERAjaan Melayu umno - bn """"

Anonymous said...

Kepala bapak kau rompak, bukan ke kerajaan SELAMATKAN duit tu dari pelahap, kebullor parti PAS. Nasib baik kerajaan bagi terus kepada rakyat, kalau tidak masuk terus POKET LEBAI2 pekak haramjadah tu kahkahkah hihihi huhuhuhu kuangkuangkuang...sory aku tiru cara gelak PAS

Anonymous said...

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

kahkahkah kau org lah tu yg FASIK wahai GAMPANG, LAHANAT

Anonymous said...

AKU SUKA BETUL MASUK SINI, TENYEH BELASAH PUAK2 TAHJUD, AL JUMUD, AL SAMDUL NI, SENANG AKU NAK BELASAH BUKAN TAHU APA.

NI KALAU NAK SERONOK TENGOK BLOG ORG2 BODOH PERGI KAT SINI

http://perisik-rakyat.com/

Sameon said...

List yang ada dalam komen Brooo tu hanyalah list yang sengaja dikorek supaya orang akan nampak dosa-dosa kerajaan.. Bagi saya, kalau pembangkang yang baca, mereka pasti akan setuju dengan list tu tapi kalau kerajaan yang baca, mereka gelak sebab list dibuat oleh orang yang tak reti nak fikir dan mengkaji. Hidup baru setahun jagung , dah pandai nak buat list macam tu...

Topengperak_Xinwugi® said...

Dengan aku ada list orang2 yang kurang pandai gunakan akal dan jugak buta hati...

antara yang ada dalam list aku ialah anon & sameon...