"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 05, 2009

Insiden Tahan Bas Pengundi Hantu Tidak Berulang

Reactions: 
PAS memberi jaminan bahawa insiden menahan beberapa bas yang didakwa membawa pengundi hantu ke Parlimen Kuala Terengganu pada pilihan raya umum Mac lepas, tidak akan berulang pada pilihan raya kecil kawasan berkenaan, 17 Jan ini.

Pesuruhjaya PAS Terengganu Datuk Mustafa Ali berkata beliau sudah mengarahkan semua petugas di kawasan pilihan raya itu supaya sentiasa mematuhi segala arahan dan peraturan yang ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan polis berhubung perjalanan pilihan raya berkenaan.

"Dan jika ada sebarang insiden yang tidak diingini berlaku semasa tarikh pengundian pilihan raya kecil berkenaan, maka saya di sini memberikan jaminan bahawa ia tidak akan datang daripada pihak kami dari PAS," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Pertemuan Anak-Anak Terengganu di Perantauan Bersama 'Abdul Wahid Endut' di Dewan Perpustakaan Awam Selangor di sini petang ini.

Turut hadir pada program itu ialah Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Mustafa berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan beberapa lelaki, dipercayai penyokong PAS, pada pilihan raya umum 8 Mac lepas, bertindak agresif menahan sembilan bas yang membawa sekumpulan pelajar universiti dari Lembah Klang dan Utara tanah air untuk mengundi di kawasan masing-masing sekitar Kuala Terengganu, kerana mendakwa bas terbabit membawa pengundi hantu.

14 comments:

asrol said...

Takleh tahan bas..sebab polis lebih 10 ribu orang dok berkampung dok jaga pengundi hantu import dari 1 malaysia demi utk memenangkan UMNO..tanak kasi najib malu muka.

ada orang sabah pelat pilipina gi ngundi kat tganu.hahahah

kulupSakah said...

tapi kalu ade rombongan yg mencurigakan takkan nak biar je cikgu pa?

Anonymous said...

Udahle, budaya Gampang Jahanan PAS LAHANATULLAH tu sapa yg tak tahu....dah masak sangat dari azali lagi...puiiihhh hamPAS.

Anak Perelih said...

saya cadangkan bawak camera video dan interview diaorg (penumpang bas yang disyaki pengundi hantu)... tanya dalam pelat terengganu..kalau tak leh jawab ke atau cakap pelat sabah ke Burma ke.. sure kantoi dan video tu boleh jadi bukti... sure BN akan dikutuk seluruh malaysia sebab menipu...

gotahlantun said...

KAU ORANG NIH MACAM TAK SEKOLAH LA PULAK!!!!!!!!!

MANA ADA PENGUNDI HANTU!!?

BANGANG KO.... KAN KAT BILIK MENGUNDI TU BERAPA ORANG WAKIL CALON YANG ADA???
DAN WAKIL TU BUKANNYA DARI LUAR YANG TAK KENAL PENGUNDI SETEMPAT TU.. KAU NI DAH BEBERAPA KALI MENGUNDI????

TU LAH KALAU TERIKUT KATA2 PEMIMPIM..APA YG DIORANG CAKAP KAU TOLAN SEMACAM JE...LANSUNG TAK PIKIR SECARA LOGIK..

KAU TENGOK ....KALAU DAH MENANG.. MANA ISU PENGUNDI HANTU?????

TU..LAH KAU ORANG NIH..

PAS...PKR...DAP... SAMA SAJA..
ABUK PUN TARAK...BUAT SEMAK JE...

Mat said...

Aii, marah sangat nampak ??? Orang Umno sendiri yang buat repot pasal Pengundi hantu, terutamanye masa pemilihan exco peringkat bahagian..
Kes rasuah @ politik wang takyah cerita la.. banyak bahagian dah buat laporan, tapi mcm biasa le, takde tindakan..Mengaku je la, dalam umno pun ada kes pengundi hantu ni..cuma tak naik bas je...

Anonymous said...

Tu la lain kali jangan lah tergopoh-gopoh menahan bas. Siasatlah dulu. Ini melulu bukan-bukan

Anonymous said...

Betul tu Gotahlantun, Teman sokong sesangat tu.

Sameon said...

Tindakan PAS menahan bas yang kononnya membawa pengundi hantu sepatutnya tidak berlaku kerana mereka tidak tahu adakah bas tersebut benar-benar membawa pengundi hantu. Jika mereka bukan pengundi hantu seperti yang didakwa, pasti ianya hanya menyusahkan mereka... Bertindak menggunakan akal yang waras. Jangan main hentam je...

Anonymous said...

Orang2 UMNO ni semuanya HANTU2 belaka.. ada yang naik bas ada yang naik kereta motor ada yang naik k/terbang.. kalau kata UMNO tu hantulah namanya.. "kami mahu UMNO - natang" Mcm pernah dengar tapi dimana ya?

Anonymous said...

Salam pada GOTAHLANTUN dan pro kerajaan sahaja.

Bagi pembangkang haaa ni untuk ..wahai anak haram, anak gampang, lahanatullah, binatang, hanjing...cukup.

SYABAS GOTAH LANTUN AKU PERCAYALAH...

Anonymous said...

Topeng perak,

Nampaknya perang siber sudah bermula. Kerja anda sudah bertambah, bongkarkan segala keburukan mereka buat tatapan rakyat di Kuala Terengganu.

Mereka tiada maklumat untuk menyerang kecuali menggunakan kata kesat dan lucah. Bahasa itu saja yang masih ada pada mereka. Jika mereka menggunakan bahasa itu setiap kali membuat komen bermakna kita menang.

Kelihatan mereka itu sudah mula mengelabah dengan apa yang akan berlaku di Kuala Terengganu.

Bongkar segala perangai buruk pemimpin mereka terhadap rakyat.

fecto said...

apalah PR ni.asal kalah je,pengundi hantu.asal menang,pengundi hantu takde.cuba kalau BN kalah dan BN kata ada pengundi hantu?memang naik angin la PR nanti.

mana ada pengundi hantu.pengundi berdaftar tetapi duduk dikawasan lain bukan pengundi hantu.sebelum mengundi kena ada semakan dulu.mana boleh suka-suka hati je masuk mengundi.

razali hakim said...

tak faham aku dengan penyokong PAS ni.seolah-olah macam mereka dalam dunia mereka sendiri tanpa menghiraukan orang lain.

aku tak kisah dengan sesiapa pun untuk menyokong parti apapun tapi biarlah beradab.kalau jadi penyokong PAS,tunjukkanlah adab yang baik dan jadi contoh pada orang lain.bukannya mengeji orang dan tahan bas!