"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 05, 2009

AMK penang bukan burung angguk

Reactions: 
UMNO dah teruk

Tabik patik kat AMK penang kerna berani serupa dulu, Masa reformasi dulu. Ialah bila dengar si bapak-bapak berucap diceramah-ceramah seketika dulu, wow bukan main lagi, ayat dia macam ni "kita rela ditegur kita duduk bersama rakyat dan macam-macam lagi.

Tapi hari ni dah lain jadinya bila nak ditegur, berbincang dah nak kapak orang, Tu pulak ada pulak yang menyokong, ialah kalau lawan nanti habis le peluang-peluang projek di bawah naungannya.

Berbalik kita pada pahlawan-pahlawan kita yang kita sebutkan tadi,ini lah satu contoh angkatan muda yang berani menegur pemimpin atasan. jangan lah kita jadi pak angguk,

Yang bos bos diatas fikirlah balik apa yang sedang terjadi.janganlah kerna kulit nya cantik saja jadi pilihan.nanti menyesal dikemudian hari.

-Tun Saban Balek

2 comments:

Anonymous said...

AMK pahlawan ke??? Weiiiieekkk..budak AMK jenis cirit dalam seluar jeeeeeeeeeeee........

DIN BINJAI said...

memang benar hanya 4 bah saja yg nyatakan pendirian "kami tak kisah dan akur siapa sj ketua baru yg akan dilantik...kalau anwar mahu yusmadi kami akur saja"...mereka semua muka baru amk bah iaitu tanjung, bkt bendera, bkt gelugor dan jelutong...saya kecewa kerana dato zahrain, pak mus, dr mansor dan shamsul iskandar menjual nama anwar ibrahim kononnya anwar yg mahukan yusmadi...bah lain semua tolak yusmadi di depan yusmadi dan mencadangkan azrizal...nazri ketua amk bah balik pulau pun tolak yusmadi..dgn di nyatakan sbb tolak dgn pnjg lebar...malangnya SAM BERTINDAK BUKAN SEBAGAI SEORANG POLITIK TETAPI BERTINDAK SEBAGAI SEORANG PEGUAM YG AKAN MEMBELA ANAK GUAMNYA BIARPUN DIA TAHU ANAK GUAMNYA TAK LAYAK, TAK DAPAT MOJORITI, EGO, SOMBONG DAN BERIA-IA SANGAT NAKKAN SANGAT JAWATAN KETUA AMKPPG...saya emel kpd anwar ibrahim...beliau berkata saya cuma cadang saja yusmadi tapi keputusan harus akur dengan perbincangan dan pandangan amk bah...demokrasi bermakna harus akur dengan kehendak majoriti...

suara rakyat suara keramat...

LAWAN TETAP LAWAN

PERJUANGAN BELUM SELESAI..

amizudin ( din Binjai )
ketua amk bah kepala batas