"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 07, 2009

Himpunan raksasa kutuk Israel - malaysiakini

Satu perhimpunan raksasa disertai semua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) negara ini akan diadakan dalam tempoh terdekat bagi mendesak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) melabelkan kekejaman Israel di bumi Palestin sebagai jenayah kemanusiaan.

Menteri Luar, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, cadangan itu akan dibentangkan dalam mesyuarat Kabinet esok untuk merealisasikan perhimpunan kemanusiaan itu yang bebas daripada ideologi politik.

''Saya sedang menggerakkan kordinasi untuk membolehkan satu perhimpunan besar-besaran diadakan sebagai satu sentimen rakyat bagi melabelkan Israel sebagai pencetus teroris dunia.

''Perhimpunan ini dipertimbangkan diadakan dalam tempoh setengah hari atau sehari yang disertai semua NGO yang akan menyatakan kebencian yang teramat terhadap zionis. Namun, pandangan Kabinet termasuk Kementerian Dalam Negeri (KDN) perlu diambil kira terlebih dahulu," katanya ketika dihubungi hari ini.

No comments: