"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 08, 2009

Batu Nisan Untuk MB Haram - malaysiakini

Reactions: 
Mat Gelap Datuk Zambry Abdul Kadir telah di hadiahkan batu nesan dan bunga kuning sembahyang kubur oleh warga Tionghua malam kelmarin di Ipoh.

MG Zambry sedang memberi ucapan di sebuah sekolah China yang tidak berapa jauh dari rumah MB Nizar.

Warga Tionghua Ipoh kemudian berdemo dan melaungkan bantahan mereka.

Suara para penunjuk perasaan telah menenggelamkan bunyi meriah sambutan Tahun Baru China dalam sekolah tersebut.

Batu nisan ini kemudian di letakkan di tepi jalan dimana orang ramai datang membakar lilin.

Apabila kereta MG Zambry lalu para demonstrator telah melaungkan kutukan.

-sya~reformis

13 comments:

Anonymous said...

bagi aku tak baik kutuk zamry...aku ulangi, tak baik kutuk dia, sekali lagi tak baik kutuk dia. Kita patot LUDAH KAHAK je dgn zamry perasan tu. Kunun MB sengih mcm kerang busuk. Anda yg berada di tpt lain di Perak, buleh start belajar cara-cara MELUDAH KAHAK mulai sekarang. Mana tau...kot-kot zamry tu pi pulak tpt korang...

Bulldog said...

ok...
aku cuba tgk...
srruttttttttt.....
khiaaaqqqqqqqqqq tuihhhhhhhh....
a a lahhhh....keluar gelema hijau...
cuma tak tempat nak meludah lagi...
abis tu sekrang aku terpaksa telan gelema aku,..
sebab tak ada tempat nak ludahh...

tapi,..ingat,..dia pun dilantik oleh pemimpin BN...bukannya dia melantik dirinya sendiri...
kutukan kita ni patut dikenakan dkt najib...baru ok....

noel said...

Bulldong.. Kiranya najib mengkambing hitamkan Zamry la?

Taaapiiii Zamry memang dah hitam dah punnnnn.. KAH KAH KAH...

Ada hati nak jadik MB.. Khak Pthuiiii..
Jadik MG ok la.. Kah kah kah..

Bulldog said...

aku setuju pendapat ko tu noel...
tapi kita sebagai rakyat ni nak buat camna hahh...
kita ni sebesar zarah...
kalau nak harap memangkah masa mengundi...semuanya kena manipulate...
abis tu apa yg kia nak buat..
bila buat rusuhan...depa dok bayang mcm thailand lah,..israel lah...
nasib bai korg malaysia ni jenis mudah lupa...
sok lusa tutup buku lah tu...

Anonymous said...

cakap kat blog bodoh kau ni boleh lah. kalau berani pergi lah ludah kat muka dia. kalau kau berani lah. jangan jadi macam anwar ibrahim pandai belit aje. entah-entah kau lah orang yang pertama cium tangan dan kaki dia bila jumpa dia. jangan cakap aje... pergi lah ludah muka dia, kalau kau berani... tak kisah lah di hitam ker putih tapi dia MB perak yang sah. bukan macam nizar si gila talak tu. konon dipilih oleh rakyat. memang lah nak jadi adun kena dipilih oleh rakyat, zambri pun adun yang dipilih oleh rakyat jugak. tapi nak jadi MB perak kena diperkenan atau dipilih oleh paduka seri sultan perak. dah sultan tak pilih dia, berambus aje lah. memang banggang betul nizar nie. tapi lagi banggang dan paling lebih banggang adalah orang yang ikut dan sokong nizar macam korang semua lah. thanks kerana benar kan aku cakap korang paling banggang.

Anonymous said...

Dalam hal ini, renunglah sendiri...parti yang mana layak menjadi pemimpin kepada rakyat bagi membawa kesejahteraan dan keamanan. Adakah PAS dengan Nizar yang hanya menjadi boneka untuk kepentingan orang lain, DAP dengan tindakan Karpal Singh untuk menyaman Sultan atau PKR melalui Anwar Ibrahim yang sering mengadakan demonstrasi mengikut rentak hatinya sendiri?

Sesungguhnya, merekalah petualang Negara yang bermaksud menimbulkan huru-hara dan kesejahteraan rakyat serta sengaja mahu memusnahkan institusi Diraja.

Anonymous said...

Kalau pemimpin dunia BUSH orang baling dengak kasut, apa hebatnya mamak hitam tu...?

Dasar "umno bacul" menyorok belakang sultan, nak gertak orang pulak...?

Sedeey said...

Kepada :
Penyokong Penyokong Setia Parti Yang Membela Melayu.

Tahniah kerana dpt MB (tak sah) & ahli exco semuanya melayu (mamak pun kira melayu jugak ke?)

Moga2 dgn semuanya itu 'melayu' dan mempertahankan hak2 org melayu, tiadalah lagi melayu yg miskin melarat kat negeri Perak sebab pejuang pejuang Melayu dah ramai.

Dah mampus dan kena kambus dlm tanah nanti tak yah lah baca talkin...jgn baca yassin, baca perlembagaan aja lah, yang wajib pastikan dlm bahasa melayu.

Dia org ingat malaikat akn tanya kamu bangsa apa ke?

Ingatlah semua manusia ni adalah hamba Allah....sebagai pemimpin mesti adil kepada semua rakyatnya tak kira bangsa...hatta binatang pun ada haknya, apatah lagi manusia.

Penang dari dulu lagi Cina yg perintah...puak puak ni takder bising pulak, bila dah kalah barulah sibuk pasal hak melayu...dasar MUNAFIK.

Pergi mampuslah dgn perjuangan MELAYU tuu..

Perjuangan tegakkan ISLAM sahaja yg sebenar2nya akn mendapat rahmat ALLAH

Orang Key El said...

Orang Key el,

Dulu kerajaan negeri Melaka jatuh sebab mamak bendahara bekas pedagang India Muslim jadi menteri buka pintu kota Melaka to org portugis. La nie Perak plak gune mamak bendahara untuk jadi memanda menteri. Alamat lepas nie kene jajah lah Perak plak sbb ade pembelot melayu. Sekarang nie dah ade kerajaan negeri haram di Malaysia ...ingat kan Israel je negara haram.

Anonymous said...

Kpda Anon 1:50

Klu dh nk sultan yg pilih, wtpe ngaku negara demokrasi? Bubar suma perlembagaan, biar SUltan perintah M'sia. Br th nasib ko jd hamba.. Hahahaha.. Nk tunduk pun agk2 la..

Bulldog said...

ada orang melenting lee bila kutuk mb haram ni...
aparahhhh...chittt porahh...dia kenal ko keee..
sebenarnya kita ni kena sokong parti yg kompom dapat menyara hidup...partiGERAKAN...kalau tak bergerak camna nak mkn...

tapi kalau ikutkan perlembagaan,..memang perlembagaan tu dicabuli oleh sultan (Mohon derhaka sikit jeee...)..
kata negara demokrasi...
kata sajalah...tapi perlaksanaan tarakkkkk...apa crita pak lah kita ni...ada dia bersuara pasal perak...senyap ajeee...dan dlm tv1 byk dok mengutuk pasal nizar..apa punya adillah kerajaan sekarang ni...mati nanti jenuh menjawab ngan tuhan....

Anonymous said...

DALAM ISLAM ADA POLITIK !

Seperti mana adanya ekonomi, pendidikan dan
sebagainya. Namun teras kepada semua itu adalah akidah dan usul-usul yang
menjadi prinsip Islam. Seseorang yang hendak menganut Islam, tidak boleh
masuk melalui pintu siasah (politik) atau ekonomi. Dia mesti masuk melalui pintu
tauhid dan mengenali prinsip-prinsip Islam.

Seorang muslim yang berdakwah hendaklah menyerukan kepada Islam sebagai
al-din. *Bukannya ISLAM sebagai PARTI atau jemaah atau daulah.* Seseorang
mungkin tidak memiliki jamaah atau kumpulan atau daulah yang diidamkan, tetapi
ia mesti memiliki akidah dan ibadah kepada Allah dalam wajah zahir dan batin
pengabdian diri tanpa sebarang pencemaran atau tokok tambah yang
bukan-bukan.

Islam melarang umatnya mengamalkan budaya caci mencaci sesama insan yang bergelar Islam Muslim Mukmin .

Apa yang dilihat dari kacamata Islam tentang senario politik Malaysia terkini adalah yang paling beruntung adalah musuh-musuh Islam yang diibaratkan seperti menangguk di air keruh terhadap perpecahan demi perpecahan orang-orang melayu yang beragama Islam di mana tahap keimanan dan kejituan diri dalam menghayati hukum hakam Islam dalam merealisasikan sunah Rasulullah SAW berlandaskan al Quran dan hadis serta fahaman ahli sunnah waljamaah sudah jauh tersasar dari landasan Islam yang sebenar kerana telah diserapi budaya barat bersifat fanatik atau ekstrim seperti berdemonstrasi ala samseng terhadap keluarga DiRaja DYMM Sultan Perak sebelum ini.

Kesimpulannya sudah jelas lagi nyata bahawa rakyat berbilang kaum dan agama dinegara ini terus dapat menilai menghakimi menuding jari seterusnya menuduh bahawa PAS kononnya parti yang memperjuangkan Islam telah menunjukkan sikap yang begitu negatif dan memalukan pucuk pimpinan parti siasahnya sendiri.

Dalam AL QURAN Surah AL IMRAN ayat 26 sudah jelas lagi nyata menerangkan....>KATAKANLAH (WAHAI MUHAMMAD):WAHAI TUHAN YANG MEMPUNYAI KUASA PEMERINTAHAN !ENGKAULAH YANG MEMBERI KUASA PEMERINTAHAN KEPADA SESIAPA YANG ENGKAU KEHENDAKI DAN ENGKAULAH YANG MENCABUT KUASA PEMERINTAHAN DARI SIAPA YANG ENGKAU KEHENDAKI DAN ENGKAULAH YANG MENGHINAKAN SESIAPA YANG ENGKAU KEHENDAKI.DI DALAM KEKUASAAN ENGKAU SAHAJALAH ADANYA SEGALA KEBAIKAN. SESUNGGUHNYA ENGKAU AMAT BERKUASA TERHADAP SESUATU !

Sehubungan itu TEPUKLAH DADA TANYA IMAN BUKAN SELERA dengan apa yang telah berlaku sekarang terimalah dengan hati yang terbuka dengan penuh keinsafan dan penuh keimanan serta muhasabah diri masing-masing kepada semua orang-orang Melayu tidak kira dari apa jua fahaman politik mereka supaya bersatu bersetia dan berkhidmat untuk agama bangsa dan negara.

Akhirkata...TAKUTLAH KEPADA ALLAH TAATLAH KEPADA RASUL DAN TAATLAH KEPADA ULIL AMRI/ PEMERINTAH yang sediada. INSYAALLAH kesejahteraan dan kebahagian hidup kita baik di dunia maupun Akhirat kelak akan dapat kita kecapi bersama.

Amin.Ya Rabbal alamin. Wallahualam.

Anonymous said...

ya Allah. sape yg mengajar anda utk mencaci ciptaan Allah. dah kehendak Dia nak ciptakan dato' zambry dgn berkulit mcm tue, anda ada kuasa nk menghina apa yg Maha Bijaksana dah cipta. byk2 bertaubat lah wahai penulis blog. anda hanya tahu mengkritik diri org dengan mengguna kan perkataan menghina ciptaan Dia, adakah anda sedar dalaman diri anda bagaimana? mungkin segelap apa yg dilihat orang buta. ingat, jika anda berani menghina fizikal sesuatu makhluk, sama lah dengan anda menghina ciptaan Allah. renung2 kan~