"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 25, 2009

Isteri Rosmah Gugur Di Tangan Mat ZzZzZzZz - malaysiakini

Selasa pagi aku balik Kolumpo lepas dua minggu lepak di Ipoh dok pusing pi, pusing mari follow berita terkini di Ipoh. dalam tempoh masa tu segala berita dari Kolumpo agak terbatas sebab jarang dapat contact member-member deat sana.

Sampai dekat Kolumpo aku lepak dekat rumah sampai malam. belah malam, macam biasa, bila kutu tau je aku balik Kolumpo, teruih depa ajak pi minum. banyak perubahan yang menarik aku tengok dekat Kolumpo.

Senario yang berbeza sama sekali daripada 2 minggu lepas masa aku blah datang Ipoh.

Pertama kali aku dapat tengok orang ramai dok sembang pasal politik cara terbuka (widely open) dekat mana-mana kedai yang kutu bawak aku malam tu. ada la dekat 10 gerai aku singgah malam tu termasuk kedai-kedai mamak. yang aku nampak sangat perubahan ialah hangpa pi la kedai mana-mana pun, nama Najib Atlantuya, hantu kopek, bik mama dah lekat dan jadik gurauan dekat mana-mana.

Perkara kedua ialah, aku baru tau macha-macha yang kerja dekat kedai mamak rupanya semua dah tukar nama. depa dah tukar nama kepada "Zambry"... asal nak order makan/minum je, depa panggil Zambry... bangla dah jadik Zambry, mamak dah jadik Zambry, yang kulit gelap semua dah jadik Zambry.

Satu lagi sejarah terlakar di Malaysia yang mana Menteri Besar Halam Perak amat "mesra rakyat". hangpa pi dekat mana-mana kedai mamak, Zambry akan sambut hangpa... hebat beb..!

Cerita sebenar yang aku nak kongsi dekat sini ialah hal Pak Lah dan Isteri Rosmah.

Masa aku keluar dengan kutu ni, keluar lah satu cerita pasai Pak Lah ngan Isteri Rosmah. kutu habaq, sikit hari lagi, Isteri Rosmah bakal berkubur hasil dari krisis di Perak.

Diceritakan oleh kutu bahawa semua rancangan dan apa yang berlaku dinegeri Perak adalah hasil dari kuncu-kuncu Pak Lah (geng tingkat 4) dan Isteri Rosmah yang tengah kemaruk gila untuk menonjolkan kehebatannya dengan mudah menjadi kuda tunggangan tingkat 4 tanpa dia sedar.

Rancangan bermula dengan menghantar seekor hantu ke kem Isteri Najib dengan plan pengambil-alihan kuasa di negeri Perak. ikut cakap kutu, rancangan sebenarnya bermula sebaik UMNO/BN kalah dalam Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu dibawah perancangan Isteri Rosmah.

Plan dibawa ke kem Isteri Rosmah dengan modal kununnya dengan plan ini, imej Isteri Rosmah yang tercalar akan dapat dibersihkan dengan pengambil-alihan kuasa di Perak dan Isteri Rosmah seperti yang dijangka oleh geng-geng tingkat 4 amat tertarik dengan plan ni.

Apa yang diceritakan dalam rancangan ini ialah semua plan-plan yang telah berlaku macam yang kita lihat di Perak. culik ADUN, sorok, ugut dan macam-macam yang pelik. semua tu datang dari master mind di tingkat 4. Isteri Rosmah ni pulak depa dah tau dah kelemahan dia. cuma pandai angguk-angguk je. kalau suruh makan anak anjing baru beranak untuk survival politik dia pun dia sanggup (depa cakap la, aku tak tau betuk ke tidak...).

Semua plan yang diatur berjalan dengan lancar dan Isteri Rosmah pun tak banyak karenah sebab dia ni memang tak cerdik.

Aku tak reti nak cerita detail macam yang kutu tu cerita dekat aku tapi cukup kalau aku habaq, apa yang berlaku sekarang di Perak adalah dalam pengetahuan dan kiraan Pak Lah dan geng tingkat 4.

Dalam masa sebulan setengah ni, kemungkinan besar 1 berita paling hangat bakal berlaku di Perak dan berita ni pasti akan menggembirakan banyak pihak. possibality untuk berlaku pembubaran DUN Perak adalah amat tinggi.

Tengok pada apa yang berlaku... Isteri Rosmah berjaya mengambil-alih Kerajaan negeri Perak walaupun dengan cara yang tak betul (sebab ini adalah rancangan geng tingkat 4) dan semua ni berlaku tanpa dapat dibaca oleh kem Isteri Rosmah.

Kem Isteri Rosmah hanya menjalankan rancangan tersebut sebagaimana yang disyorkan oleh hantu tingkat 4 tanpa merujuk pada mana-mana pakar perundangan. depa terlepas pandang akan bidang kuasa Sultan yang hanya boleh melantik seorang Menteri Besar tapi depa lupa yang Sultan tak dak kuasa untuk melucutkan jawatan Menteri Besar selain hanya boleh "menasihati" MB supaya meletak jawatan. kalau MB tak mau letak jawatan, Sultan tak boleh buat apa... mungkin Sultan terpaksa bernazar sekali lagi...

Satu lagi perkara yang paaling penting yang depa lupa nak tilik ialah bidang kuasa Speaker DUN. masalah ni ialah masalah yang paling kritikal bagi kem Isteri Rosmah buat masa ni dan sampai la ni aku dikhabarkan kem Isteri Rosmah masih buntu tanpa ada jalan untuk menangani masalah ni.

Selepas plan A berjaya (plan diatas - pengambil-alihan kuasa), hantu-hantu tingkat 4 terus menghilangkan diri sebab motif depa dah berjaya iaitu memerangkap Isteri Rosmah kedalam jerangkap C4 buatan depa.

Sebab itu kalau kita perhatikan dari awal, kem Pak Lah tak banyak masuk campur dalam urusan yang berlaku di Perak, seolah Isteri Najib dan Pak Lah bukan dalam satu parti. dalam hal berkaitan juga, Isteri Rosmah sebenarnya telah menamakan Hamidah (ADUN Sungai Rapat) sebagai bakal Menteri Besar ketika dia mengadap Sultan Perak tetapi Pak Lah telah memotong stim Isteri Bijan dengan menamakan Zambry sebagai Menteri Besar Perak dalam pertemuan Pak Lah dengan Sultan Perak pada sebelah petangnya.

Tujuan diletakkan Zambry sebagai Menteri Besar oleh Pak Lah ialah kerana Zambry ialah salah seorang dari hantu tingkat 4 dan Zambry akan memainkan peranan seterusnya (walaupun tak banyak) dalam menjayakan rancangan tingkat 4.

Hangpa tengok dalam hal ni, awat Zambry macam buat tak kisah je walaupun dia sebagai Menteri Besar Perak (kununnya) digantung dari menghadiri sidang DUN selama 18 bulan.

Delegasi yang pergi ke London pun macam tak serius je (padahal depa pi makan angin). apa rasionalnya pergi dapatkan nasihat Peguam Diraja untuk selesaikan masalah dalam negeri Perak? ini bukan masalah global. masa kes Pulau batu Putih dulu tak dak pun KERAjaan Malaysia pi dapatkan nasihat Peguam Diraja...

Semua rancangan ni sebenarnya ialah untuk menjatuhkan karier politik Isteri Rosmah terus kedalam tanah merah sedalam beribu-ribu kaki dan dalam masa yang sama akan memulihkan imej Pak Lah dimata para perwakilan UMNO/BN.

Korang percaya tak kalau aku cakap sebelum 2 Pilihanraya Kecil di 2 bukit tu diadakan, DUN Perak akan dibubarkan dan Pilihanraya DUN Negeri Perak akan berlaku dalam masa terdekat? rancangan geng tingkat 4 ialah sebelum pemilihan UMNO 2009 mac ini.

Apa rancangan geng tingkat 4 yang seterusnya aku tak boleh nak habaq sebab tak confirm lagi sebelum berlaku. kalau dah jadi nanti baru boleh cakap confirm..!

Hangpa cuma perlu perhatikan apa yang Zambry buat, macam mana Isteri Najib buat kenyataan seterusnya dan ingat kata-kata Pak Lah 4-5 hari lepas bahawa "tidak akan berlaku pembubaran DUN di Perak" (berapa kali dah Pak Lah "swing" dengan kenyataan macam ni?).

Kalau dari kacamata orang UMNO/BN yang sikit-sikit ada lagi kebaikan, apa yang bakal berlaku ini akan memulihkan imej Pak Lah dimata depa manakala imej Isteri Najib bakal tercalar.

Dalam erti kata lain, rancangannya ialah untuk mematikan terus karier politik Isteri Rosmah dari sejarah politik Malaysia. Pak Lah bakal kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia sehingga PRU-13.

Nanti aku huraikan sikit-sikit apa yang "sebenarnya sedang" berlaku di Perak mengikut apa "berlaku" di mata kita. kena pandang dari 2 arah. mata kiri tengok belak kanan, mata kanan tengok belah kiri, memang jadik juling, tapi cuba buat depan cermin, juling dak mata?

Ada lagi satu spekulasi dari pakar tajul muluk (hangpa refer dekat Dr.Wahab ngan Pak Nawi...)...

R - Tunku Abdul Rahman
A - Tun Abdul Razak
H - Tun Hussein
M - Mahathir
A - Abdullah
N - ????? - Nizar?

Apa kata korang tentang teori terbaru RAHMAN dekat atas?

20 comments:

Anonymous said...

Salam bang MSK..

sy nie pemerhati shj..tak pandai nak komen@ngomel panjang2...

apa2 pon nnti update lagi...

maun said...

Sepatutnya semua blogger pro PR memasukkan web perutusan direct yang telah diperkenalkan oleh Pak Lah supaya rakyat Malaysia dapat memberi sokongan kepada Pak Lah. Pak Lah nak cari sebab unutk berkuaa. Seperti web perutusan kepada Sultan Perak, Pak Lah pun ada web utk menghantar perutusan atau komen-komen. Sedikit sebanyak dapat memberi semangat kepada Pak lah untuk terus berkuasa. Pak Lah is better than Najib in term of humanity. Support to the Pak lah,s web at least give Pak Lah a resonable support to stay as PM until PRU13 before the PR take over the Putrajaya.

Anonymous said...

Saudara

Saya dah beritahu secara baik kenapa tak mahu dengar nasihat saya? Kenapa masih berminat dengan provokasi tak bermaruah macam ini? Saya rasa kecewa dengan kelakuan anak buah saya jika teguran baik tidak mahu diambil peduli. Harap beri kerjasama. Terima kasih.

ANWAR IBRAHIM

Mr Joker said...

ANWAR IBRAHIM - nah sekali lagi -

Khak Ptuih...!!!

Anwar Ibrahim tau nombor HP aku, kalau dia nak apa-apa dia call/sms aku terus. tak payah nak jadik lembu dalam blog ni dok menyamar-nyamar jadik Anwar.

lagi skali orang yang sama. tak yah nak belit, IP kau ngan ANWAR IBRAHIM DEKAT BAWAH NGAN ELI DEKAT BAWAH tu sama...

Khak Ptuih...!!!

aku bukan anak buah Anwar...!!!

Anonymous said...

Saudara

Kenapa mesti bersikap biadab dengan saya? Cuba memahami keadaan semasa dan jangan mengikut darah muda untuk menulis sesuka hati saudara. Mengenai nombor telefon, maaf saudara bila masa saya pernah menghubungi saudara? Saya tidak pasti siapa saudara sebenarnya. Harap berubah serta menerima teguran saya dengan baik. Terima kasih.

ANWAR IBRAHIM

Anonymous said...

AHAKKSSSS...

Darth Maul pulak yang kena...
Semalam Darth Vader...

Ni lagi satu pelik.. sapa pulak yang nak jadi Darth Sidius ni...
Psycho sensor betoi mamat tu...

Saudara TP.. aper lagi balun je... bagi satu `side kick' ke `spiining kick' ke atau paling cikai `ce kick' je...

Respons TP... Respons...

Anonymous said...

TABIK ANWAR IBRAHIM!

PUTRAKENCANA said...

Tahniah Bank Rakyat kerana berjaya menjana keuntungan bersih melebihi 1 Billion (RM 1,234.3 juta).

Melayu Boleh.

Mr Joker said...

ANWAR IBRAHIM - pi lap ayaq liyoq dekat ataih dahi tu sebelum aku tambah lagi satu tompok dengan kepekatan melebihi tahap kepekatan cecair pencuci sunlight...

kkkhhhaaaqqqqqq...

Petttuuuihhhqqq...!!!

Anonymous said...

Peehhh... kaw pekat...

ahaksss.. tu Darth Vader punya kahaksss... ermmmm... tertepek la kat ngkau Pak Nuwar...

krg2 pon 2 hari baru jatuh kat lantai.. ahaksss...

Padan muka.... apa lagi respons la kalau brani pak Nuwar woiii...

Anonymous said...

salam semua,
najib sangat gelojoh. keadaan di perak condong kepada pilihanraya semula. ini yang buat najib panik. zambry pun asyik di kuala lumpur aje, dah paneh nak masuk pejabat. jika piliharaya bn bungkus.

lan-b.

Anonymous said...

Korang ingat klu ada p/raya PR bleh menang ke?
pirahhh,..!!!!

Rakyat perak dah tahu menilai yg mana mana intan yg mana kaca,..

yg mana pelanduk yg mana naga,..

yg mana patung yg mana boneka,..

yg mana hulubalang yg mana penderhaka,...

PAS/PKR terutama si nizar jgn ghairah sgt dgn pembubaran DUN,..

Klu menang sekali pun(nau'zubillah),. jgn harap penderhaka nk jadi MB balik,.tentu Sultan Perak xsudi pandang muka pun,..

Lagi pun DAP dah sediakan calon melayu bertanding atas tiket DAP,..

Pak Kaduk dan Lebai Malang dlm PR asyik bersorak2,..horayy!!horayy!!

Anonymous said...

Teori R.A.H.M.A.N???

N = Nizar,..???

WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAK
KAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAK

Aduss,..tolong2,.

aku nk gi toilet jap,..nk terberak

Anonymous said...

ic....kalu ade p.raye lai kat perak wa rase umno still lai payah nk come back. Nih wa tgk kt kg wa tmsk keluarga n org2 kg...dulunye memang kuat umno, kalu colour 2 dr biru jadik hijau depa pon same jadik hijau. Tapi 2 dulu beb now sori wa tgk depa leni dah beralih arah. No 2 umno ni kenyataannye.. depa muak naik juak dgn umno nih

Anonymous said...

Anom 516

Ahakksssss... kampung kat mana ek...

baguihhh2...

Anonymous said...

umno ni bkn ap...ie mmg bodoh sombong nk mengaku kesalahan sendiri.....x gune betul...ambik ni...khak ptuiihhh!!!!!

Anonymous said...

byk btul air ludah kat sini... hahahahahah

Anonymous said...

bukan ludah,.. air longkang

air longkang kluar dri mulut depa

Anonymous said...

bro..demo igt najib bodo ko..ikut jah gp pok lah nk wat..se lg..cerite demo ni hebo jah lbh..isi xdak..bkn first time kawe bc teori ngarut gini...hampeh..kl bc blk post2 demo wat lps2 pas 2 banding dgn gp wat jd..mmemang jauh langit dgn bumi r..

kawe org umno...tapi kawe benci ko pok lah dgn org2 dia wat gle serupo dia..mapuh2 2 dok pok loh..hidup wat nyusoh ko negara jah

kafe kenyalang said...

BODOHNYA UMNO!!