"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 10, 2009

KENYATAAN MEDIA AMK; Krisis demokrasi di Perak perlu ditangani secara demokratik

Reactions: 
9 Februari 2009

KENYATAAN AKHBAR

KRISIS DEMOKRASI DI PERAK PERLU DITANGANI SECARA DEMOKRATIK

Saya melihat krisis yang berlaku di negeri Perak merupakan 'Krisis Demokrasi' yang perlu ditangani secara Demokratik. Laporan polis yang dibuat oleh Pemuda UMNO dan parti komponen BN terhadap YB Datuk Seri Anwar Ibrahim, YAB Datuk Seri Nizar dan YB Karpal Singh hanya mampu memesongkan rakyat daripada isu sebenarnya iaitu " Samada Peralihan Kuasa di Perak yg dilakukan oleh BN adalah Demokratik".

Saya dengan penuh rendah diri mengambil sikap bertanggungjawab bahawa rakyat perlu diberi penjelasan terhadap isu sebenar. Kegagalan pimpinan politik memberi penjelasan yang sebenarnya merupakan satu penginayaan dan ketidakadilan terhadap rakyat yang menjadi mangsa apabila cita-cita demokrasi mereka telah 'dihijack' oleh pimpinan politik yang tak bertanggungjawab. Rakyat tidak berdosa dihukum dengan gas pemedih mata, penahanan di bawah ISA dan tuduhan menderhaka yang tidak sepatutnya dialami oleh mereka sekiranya ruang demokratik diberikan.

Pimpinan Negara, terutama yang muda perlu menunjukkan satu contoh yang lebih bertanggungjawab dengan mneyelesaikan krisis tersebut dengan wadah yang mengambarkan kedudukan Malaysia yang sudah merdeka lebih 50 tahun. Rakyat sudah bijak. Yang diperlukan ialah wadah dan ruang yang demokratik bagi rakyat membuat penilaian tanpa sogokkan maklumat yang berat sebelah dan tidak bertanggungjawab.

Oleh yang demikian itu, saya mencabar Pimpinan Pemuda UMNO dan BN untuk berdebat secara terbuka untuk rakyat menilai. Saya yakin Debat Terbuka merupakan wadah demokratik bagi meyelesaikan 'Krisis Demokrasi' yang sedang di alami di Perak. Saya yakin sekiranya Demokrasi yang kita dambakan, maka pendekatan yang Demokratik perlu digunakan.

Yang benar,

Yusmadi Yusoff


Ahli Parlimen Balik Pulau


Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pulau Pinang

2 comments:

TP celaka sial said...

Apa hal la juak2 PR nie bangang@bebal sgt,. biul xhabis2 melalak xtentu fasal,.

Klu juak bebal@biul nie xfaham math mudah, aku nk ajor sket,.

28 + 3 = 31 = majoriti=BN menang

Kat mana yg xbetul,..??

Kat mana yg haram,.. ??

Rakyat pilih ADUN, TETAPI Sultan yg pilih MB,..

Awat puak PR Bahlul sgt??

Baginda xperlu ambil tahu kes mahkamah 2 mgkuk ayun tu,..sbb "seseorg dianggap xbersalah selagi tidak disabitkan bersalah",..

Tak kan nie pun korang xfaham baghal???

Bila Sultan boleh "pekenan" MB, Baginda juga boleh "tak pekenan" MB,.

Awat puak bahlul nie jahil sgt,..??

Yg paling sedih sekali "ORG MELAYU" telah DERHAKA PD SULTAN krn pertahankan "kuasa DAP",..

Mmg celaka sial org melayu PKR,.

Ex-MB Nizar plak dek krn gila kuasa@arahan Ngeh,.sggup melanggr "TITAH" Sultan,..

Awat bebal@tolol sgt??

Jika ditakdir PR menang dlm PRU13,.bukankah perlu MENGADAP Sultan jgak utk bentuk kerajaan ng,.

Awat fikiran singkat@terencat akal??

Klu dah DERHAKA,..mahukah sultan terima mengadap??

Kesimpulanya,..mmg juak2 TP@PR bahlul@bebal@celaka@sial,..

BODOH!! BEBAL!!! BANGANG!!! BIUL!!!(4B) xhabis2,.

Nyah korang dr BUMI PERAK nie,.Ngri Naungan DYMM Paduka Seri Sultan Perak,..

AMPUN TUANKU!!!(3X)

DAULAT TUANKU!!!(3X)

Patik RAKYAT TERBANYAK tetap MENJUNJUNG DULI TUANKU!!!

kat atas yg BARAL said...

apahal kat atas ni BARAL sangat! dapat jilat Najis Najib ke? atau tak pun dah banyak makan TAIK Najib! bangang berganda betul SANDOL atas nih!