"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 10, 2009

KEMASKINI: Terkini Dari Ipoh, Perak - malaysiakini

Reactions: 
*berita akan dikemaskini setiap masa... jika anda dalam mood standby pastikan anda sentiasa refresh laman ini. terima kasih - Topengperak_Xinwugi®

11.25am Nizar sampai dikediaman Menteri Besar. Senyum walaupun tak boleh masuk kedalam SUK.

11.20am Konvoi MB dan EXCO bertolak balik kekediaman MB.

11.17am MB Nizar tidak dibenarkan masuk dan ketika ini sedang memberikan sidang media didepan pintu SUK.

11.10am
Konvoi EXCO sampai di SUK. lancar...

10.55am MB Nizar dan EXCO bergerak ke SUK. Semua EXCO masih menggunakan kereta Camry.

10:10am
Jamal dan Osman tak hadir dimahkamah. Hakim memerintahkan waran tangkap dikeluarkan (dari awal aku dah agak mangkuk ayun 2 ekor ni tak kan hadir... semalam pulak keluar berita BANGANG kunun Osman nak mampus & sekarang ada dalam ICU Hospital Selayang... padahal kalau mamat ni mampus lagi baik... lepas ni perbicaraan bakal ditangguhkan dari bulan ke bulan, tahun demi tahun... hangpa pecaya x?)

9.55am Depan Mahkamah Tinggi, Ipoh. Sekumpulan 30-40 geng Umno sedang berdemo, dibawah jagaan polis, sementara menanti ketibaan Jamal dan Osman dimahkamah. Orang lain masuk SUK, depa masuk mahkamah.

Dari Chor di Kuala Kangsar (Ipoh Bandaraya Di FRU).

Sepanjang jalan dipenuhi polis. Hampir disetiap tiang lampu ada polis. Trak FRU ada 15 biji untuk mengawal keselamatan 15 bas penyokong Najib yang nak berdemo di Kuala Kangsar.

Orang balik sembahyang, depa sembur gas pemedih mata, UMNO nak berdemo, polis jaga keselamatan mereka. Baguih punya polis!!.

Jam 8:50am
Bangunan SUK Ipoh siap dikepung oleh FRU.

Jalan Panglima Gantang Wahab ditutup kepada lalulintas dan orang awam dilarang daripada menghampiri bangunan SUK.

Terdapat 3 trak FRU beserta satu water-canon sedang bersiap sedia, Mungkin untuk menghalang Menteri Besar Yang Sah daripada memasuki pejabat dan untuk memberi laluan kepada Menteri Besar Kerajaan haram memasuki pejabat.

Jam 8:30am
1 Trak Water Canon siap sedia betul-betul dihadapan pintu masuk SUK.

Kekuatan anggota FRU dan juga para SB melebihi 100 anggota.

Awas dengan provokasi UMNO di hadapan SUK.

[berita lanjut menyusul]


laporan dari sya reformis

23 comments:

zali said...

la...1 water cannon dan seratus anggota je?

fru memang terlalu berlembut...

Anonymous said...

Wah zali ! awal dah masuk...
Tak pergi kerja ke ???
Orang lain tak layan kau biar aku layan kau.

Mata dan hati kau sehat ke hari ini..?

Topengperak_Xinwugi® said...

Zali kalau tak meroyan 1 hari memang tak sah...

kih kih kih kih kih...

Anonymous said...

Dah 3 hari cuti panjang.. DBI tak siram pokok.. tu pasal pangge water canon.. Tak pun dah sebulan ZALI tak berak.. asyik tunggu nak bagi komen bangang...terpaksa guna water canon cuci pungkoq dia..

TP celaka sial said...

Apa hal la juak2 PR nie bangang@bebal sgt,. biul xhabis2 melalak xtentu fasal,.

Klu juak bebal@biul nie xfaham math mudah, aku nk ajor sket,.

28 + 3 = 31 = majoriti=BN menang

Kat mana yg xbetul,..??

Kat mana yg haram,.. ??

Rakyat pilih ADUN, TETAPI Sultan yg pilih MB,..

Awat puak PR Bahlul sgt??

Baginda xperlu ambil tahu kes mahkamah 2 mgkuk ayun tu,..sbb "seseorg dianggap xbersalah selagi tidak disabitkan bersalah",..

Tak kan nie pun korang xfaham baghal???

Bila Sultan boleh "pekenan" MB, Baginda juga boleh "tak pekenan" MB,.

Awat puak bahlul nie jahil sgt,..??

Yg paling sedih sekali "ORG MELAYU" telah DERHAKA PD SULTAN krn pertahankan "kuasa DAP",..

Mmg celaka sial org melayu PKR,.

Ex-MB Nizar plak dek krn gila kuasa@arahan Ngeh,.sggup melanggr "TITAH" Sultan,..

Awat bebal@tolol sgt??

Jika ditakdir PR menang dlm PRU13,.bukankah perlu MENGADAP Sultan jgak utk bentuk kerajaan ng,.

Awat fikiran singkat@terencat akal??

Klu dah DERHAKA,..mahukah sultan terima mengadap??

Kesimpulanya,..mmg juak2 TP@PR bahlul@bebal@celaka@sial,..

BODOH!! BEBAL!!! BANGANG!!! BIUL!!!(4B) xhabis2,.

Nyah korang dr BUMI PERAK nie,.Ngri Naungan DYMM Paduka Seri Sultan Perak,..

AMPUN TUANKU!!!(3X)

DAULAT TUANKU!!!(3X)

Patik RAKYAT TERBANYAK tetap MENJUNJUNG DULI TUANKU!!!

PAS BANGANG said...

Diaorang ni memang bebal, aku pergi rumah haram nizar 8 feb ari tu..

kesian aku tengok orang yang mendengar Nizar, anwar mengingau..
habis semua kena air liur basi.

yang pengikut liPAS jangan cakap la, menganga terlopong dengor Nizar bercakap..aaaaaa menganga..

lepas habis berbondong-bondong kuar pergi minum kat kedai pulak, udah diaorang pulak berceramah bersembur2 air liur..

tapi kan..orang cina tak sampai 1 % yang dengar ceramah, orang melayu 99.9% buang masa dengor orang mengigau tetangah malam..

kesian diaorang kena tipu..balik rumah apa pun takda, sehhhh..cokelat untuk anak pun takda..cek kat dapur, rupanya dari petang anak bini tak makan sebab bapaknya pergi dengar orang mengingau dan tak tinggal duit belanja..

itulah alam sebenar org PR..buang masa tak tentu hala..

Anonymous said...

Tp celaka sial 10:14 AM

Apa pasal marah sangat tu...?. Apa yang kau kira jumlahnya memang betul aku sokong kau.

Aku nak tanya kau, boleh percaya ke orang kata....

Najib tu guna rasuah untuk tarik ADUN PKR tu supaya keluar parti..?

Kau agak-agak berapa juga Najib bagi pada ADUN tu..?

Anonymous said...

Pas bangang 10:24 AM

Orang lain sibuk nak uruskan parti, biar aku layan kau....

Kau tulis dalam blog ini, kau pergi rumah haram nizar 8 feb ari tu..tengok Nizar degan Nuar mengingau..habis semua kena air liur basi...?

Semua orang kena air liur basi cuma kau seorang saja yang selamat ke...? Kau tepis macam mana sehingga kau tak kena air liur basi tu...?

Orang cina tak datang ke.. Kenapa dia orang tak nak datang... Aku rasa dia orang mungkin menyambut hari jadi ADUN Jelapang kot..?

Aku nak tanya kau Pas bangang 10:24AM...Kau rasa Najib Razak tu layak tak jadi Perdana Menteri kita..?

Cuba jawab, ramai yang nak tahu ni, pasti seronok.

zali said...

Barisan Exco baru Perak diumumkan :

Hamidah Osman (Sungai Rapat),
Datuk Ramly Zahari (Manong),
Dr. Mah Hang Soon (Chenderiang),
Datuk Saarani Mohamad (Kota Tampan),
Mohd Zahir Abdul Khalid (Kamunting)
Zainol Fadzi Paharudin (Sungai Manik)

Anonymous said...

Biarkan Konco-konco UMNO happy sekarang. Rakyat dah murka. Rakyat dah muat dengan politik perkauman UMNO. Mengaku Islam, akan tetapi buat apa yang dilarang oleh Islam(perkauman).Tapi bila minta jangan rasuah dan gila kuasa, bisu saja.Rakyat bukan bodoh. Tak apa, kita tengok apa rakyat akan buat buat pada PRU13. Dalam PRK bukit Gantang pun rasanya mereka sudah tahu apa yang akan berlaku dalan PRU13.Mereka ini adalah manusia yang ingat diri mereka lebih berkuasa dari Allah Yang Maha Kuasa. Kita tengok nanti.Dah buat salah, masih nak tunjuk pandai.

Anonymous said...

salam.. wahai saudara seislam dan semalayu ku.... apa yang berlaku hari ini di Malaysia secara amnya dan di Perak khususnya, amat memalukan org melayu dan penganut agama islam. Tidakkah anda sedar bahawa perpecahan dikalangan orang melayu kian jelas. Apa yang terjadi sekarang ini hanya menjadi bahan ketawa dan jenaka bangsa lain. Hanya kerana cita2 dan politik... maruah bangsa.. kesucian agama telah tergadai... sedih yg teramat sgt jika di renungkan kembali... Saya juga amat yakin lebih daripada 70% pembaca laman ini adalah terdiri daripada org Melayu yang beragama islam...
UMNO yang telah lama memerintah skarang ini sedang bergelut dengan krisis dalaman... selain terkenal dengan kebolehan utk memimpin dgn berkesan dan membawa pembangunan... UMNO juga terkenal kerana ahlinya yang bongkak,sombong dan sering mengamalkan budaya rasuah dan kronisme...
PAS pula yg cuba mengejar cita2 untuk memerintah sejak sekian lama... Dahulunya terkenal dengan semangat perjuangan fisabillilah atas nama memperjuangkan kerajaan islam...
Tetapi sekarang sanggup berkompromi dengan PR dan bersekongkol dengan parti yang dahulunya kuat menentang fahaman dan ideologi PAS sendiri... kerana apa... kerana nak mengejar cita2 untuk memerintah...

Inilah senario nye apabila POLITIK dan AGAMA ISLAM dicampur adukkan...

Sedih kerana sepatutnya dua perkara yang tidak sepatutnya disatukan ini di satukan untuk kepentingan peribadi... tidakkah anda sedar bahawa POLITIK itu KOTOR dan ISLAM itu SUCI... kenapa perlu di bawa ianya seiringan...

SEDRALAH wahai semua org MELAYU yang beragama ISLAM.... Bangkitlah dari tidur anda yg terlalu lena...

Melayu perlu sedar.... Islam juga mesti di perjuangkan....

Yang pastinya... sekiranya senario yang berlaku sekarang berterusan... tak mustahil satu hari nanti bumi MALAYSIA akan tergadai.. MELAYU akan jadi hamba... ISLAM juga akan roboh...

BANGKITLAH BANGSA KU... PERJUANGKAN AGAMA MU...

zali said...

ni baru ok...

kalau tak semua exco mata sepet termasuk mb nya...

Anonymous said...

ok la tu... janji x baring masa org duk lalu lalang tgh jalan... hehhehe

Anonymous said...

AKU CADANGKAN, ELOK LA JABATAN POLIS DAN ISTANA PERAK NI MASUK UMNO BN.

Anonymous said...

korg ni... yang berdemo sana sini sumer melayu, yg baring tgh jln pun melayu.. yg indon tu tolak tepi la, kena byr... duk gaduh2 sama2 kite gak... x nampak pun bangsa lain.. ape la...

Anonymous said...

Cik Anon 10:38,.

Bila YB Nasa lompat ke PR xguna rasuah ke? Anuar Al-juburi tu bersih sgt ke?

Apa prinsip yg kome pkai? Klau BN lompat ke PR - mulia,..demi perjuangan

klau PR lompat ke BN - hina,.terima rasuah,.

dey,..poodoodahhh,..

Sokong TP celaka sial,. penderhaka2 dri PR elok dinyahkan dari ng naungan Sultan Perak,..

pegi dok penang,.ng naungan Lee Kuan Yew

Anonymous said...

Kau bagi maklumat ke zali...?
Terima kasih, tanpa kau pasti kita orang ketandusan maklumat.

Sekarang ni tak boleh percaya dengan orang tak tahu hujung pangkalnya.

zali..kau rasa ADUN yang angkat sumpah tu diterima rakyat perak tak..? Sekarang ada dua baris exco.
Satu yang putih dan satu lagi yang hitam.

Kau pilih yang putih ke yang hitam..?

adam said...

Anon 11.30,
sah UMNO sekular punya orang, mana boleh pisahkan agama dgn politik!!!!bila dipisahkan jadilah seperti sekarang RASUAH...tak kira agama pun dicampak ketepi, mcm mana nk bersatu kalau satu kumpulan sekular (UMNO) dan satu lagi islam (PAS)?? PKR dan DAP sekurang2nya boleh dibawak berbincang, alhamdulillah sekarang sy lihat ramai pemimpin DAP sendiri mengunakan petikan al-quran, cth terbaru naib pengerusi DAP yg mengatakan org yg zalim akan berlutut di dalam neraka (check surah maryam)...UMNO sepatutnya malu..

bnbbc (Najis) said...

orang UMNO ni, kalau dapat taik pun sanggup jilat kalau yang berak tu Najib ke, samDOLlah ke, kai-iri ke...bukan setaklat taik dijilat habis disedutnya... kat atas tu apalah bangang!, politik dan Islam tak boleh dipisahkan...kalau tak reti ilmu kena belajar jangan dok merapu... kalau dipisahkan jadilah macam ko yang baral!

Anonymous said...

baru cina tu quote surah quran org melayu dah cair..dia tu nak cari sokongan org melayu(islam)tak masuk islam pun dia tu..men2 je tu..ini kan mainan org kapir sejak dulu lagi....melayu oiii tolong lah ubah persepsi banggang tu.senang2 je timpa perasan yg cina geng hampa selagi dia kapir dia bukan geng islam lah...walaupun dia sebut semua surah dlm quran tu..kalo kapir tetap kapir....paham

Anonymous said...

kah!!!kah!!!kah!!! adam,..

org melayu jgn mudah tergoda dgn permainan politik DAP,.

cina kapir tu dia petik ajer,..tapi dia sendiri xpecaya,.

klu dia percaya al-quran tentu dia masuk islam

bodoh betul adam sorg nie,.

Anonymous said...

Laaa..Patutlah hari ni jem teruk
semua polis pergi perak ker?

Biawak UMNO said...

Kepada mangkuk-mangkuk yg beria-ria sgt sokong UMNO tu , lebih baik korang pegi sekolah balik.Mungkin masa dulu korang banyak sgt main sebab tu bodoh berbakul-bakul.Korang ingat rakyat sekarang bodoh macam korang ke..adecitt