"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 15, 2009

KERAjaan Halam Runtuh 2 Bulan Lagi..!

Reactions: 
“BN tak boleh bertahan lama diPerak…paling tinggi dua bulan, lepas tu lingkup!.” Bila aku dengar cakap macam tu, aku ambil recorder, masuk dalam kotak tisu…letak dekat meja depa. Sejak bercampur dengan geng bloggers yang macam-macam jenis ni…dah boleh buat A-Team.

Depa punya kutuk Osman Jailu…punya la teruk. Kalau aku la jadi Osman…ambil passport, cabut pi Papua New Guinea lagi baik.

Kenduri kendara kat Cangkat Jering pun muka dia tak nampak…tak berani nak balik kampong. Hari ni, semua ADUN makan bersama Sultan di istana. Osman Jailu tak dijemput. Nizar dan Ngeh yang dikatakan derhaka pun dijemput dan makan bersama Sultan dalam Istana, tapi katak tiga ekoq tu tak nampak muka. Nak jadi apa? Adik beradik dah tak mengaku sedara, orang kampong dah tak mengaku qariah, orang Umno tak peduli bila depa dah dapat apa yang depa mau, nak jadi apa? Kalau aku la….tak tau la mana nak taruk muka.

Bukan takat Osman…Jamaludin pun macam tu jugak. Hee lagi teruk! Bukan takat dia saja…habis adik beradik, sedara mara dia kena pulau! Datuk Nasa pun dah menung macam ayam berak kapor. Menyesal tak sudah. Kalau sampai tahap bini dia pun dok maki dia…kalau aku…buat border pass, pi duduk diam-diam kat Betong.

Belah sini tak suka, belah sana buat tak peduli…akhirnya Tuhan nak tunjuk jalan. Semalam, sebelum Anwar Ibrahim bertolak ke Qatar, ada utusan Jamal dan Osman berjumpa Anwar, minta berunding…kot-kot Anwar boleh terima depa balik. Tapi Anwar kata, “hangpa umumkan letak jawatan dulu, baru aku mau jumpa.” Terkedu utusan Jamal dan Osman. Tak tau la..apa keputusan Jamal dan Osman nanti, tapi tak mustahil…depa akan letak jawatan. Depa nak mati kat mana? Sapa nak sembahyang depa?

Hee Yit Foong pulak…tunggu masa saja. Mana boleh tahan maa! Dia punya bapak mau beli sayor pun olang tak mau juai! Lu pikir la sendiri. Dia punya culai dekat Beruas pun sudah banyak malah ooo! Dia punya kedai satu olang pun tak masuk ma!!! Ciak beh liao!

Baca selanjutnya di[sini]......

5 comments:

Anonymous said...

Apa-apa kita kena berhati-hati dengan 3 ADUN, YB Nasa dan Ezam. Mereka ini pernah bersama PR sebelum ini walaupun sekejap dan Juak2 UMNO pasti meletakkan mereka sebagai alat memancing undi di 2 bukit tu..

Mereka akan diberi pilihan untuk menunjukkan ketaatsetiaan mereka pada BN dengan memfitnah PR secara habis-habisan..Yang pengundi atas pagar apa tahu? Orang macam ni cakap je kita angguk..waspadalah kengkawan..

Anonymous said...

Kelajaan halam runtuh 2 bln lai....jgn cakap aje..buktikan...dsai dulu pun cakap mcm tu juga tapi haram tak da apapun..tiru mcm najib cakap je terus buat...baru org caya bro

Adi said...

hehe.. penipu siot... fitnah sahaja .. ini orang kampung osman jailu takde pun berlaku apa apa pun ... okey je kitorang ngan dia ..

Anonymous said...

die bkn org situ bro... yg kecoh kat kuala kangsar pun bkn byk org depa.. dgr citer byk indon.. pekerja 2 org indon pun terlibat.. tp x kantoi, tu pekerja kat tempat adik aku... kalo kantoi pun ok gak... hahahahah.. kena byr tu kot..

Anonymous said...

Jangan kasi muka sama itu YB, kasi penat orang keluar mengundi aja.... apa dia ingat kita ini tunggul ka. Hidup tak berkat dunia dan akhirat MENIPU rakyat .... sengsara akhirnya.