"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 15, 2009

Petugas PKR dan Bloggers ditahan Polis - malaysiakini

Reactions: 
Kemaskini 11:30am - kami sedang dalam perjalanan ke IPD Kuala Kangsar. untuk kemaskini seterusnya sila layari bloh Ummi Anni

Empat orang petugas PKR Kuala Kangsar dan juga 2 orang BLOGGERS telah ditangkap dan dibawa ke Balai Polis Kuala Kangsar sebentar tadi kerana mengedar risalah-risalah penerangan tentang kemelut politik Perak.

Mereka ialah Puan Nor Bariah Mohd Ali, Puan Rosmina Hamdan, Abdul Hadi dan Meor Johari.

Mereka sekarang sedang ditahan di IPD kuala Kangsar.

Berita akan dikemaskini setiap masa...

-sya~reformis

7 comments:

paloi bin mulau said...

aperkejadahnya buat can gini pun kena tangkap

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

jgn pelik, itu adat bagi parti yang nak pupus, akan berbuat apa sahaja sebelum menemui hayat.

Umno kan parti nak pupus.. bakal menjadi debu..

www.pemudakemehe1.blogspot.com

Anonymous said...

Begini lah kecelaruanya puak BN Umno. Guna polis untuk memenohi agenada mereka.

Kita harus bijaksana menanganinya.
Tidak provokasi, berhemah untuk menyampaikan mesej kita.

Percayalah Rakyat Perak tetap bersama kita dan akan di terjemahkan dalam peti undi di Bukit Gantang, Inshaallah.

Kami warga Selangor akan turun membantu dalam PRK ini nanti.(MSY)

tok iskandar said...

Usahkan 60 hari,kalau SPR berikan tempoh 2 tahun kepada UMNO-BN belum tentu boleh menang.

SPR,makhluk perosak yang hidup dalam UMNO-BN kata Mac banyak aktiviti.

Setakat ni tok tengok orang UMNO-BN dah mula gantung bendera merekakat area Bukit Gantang,takkan SPR pejam mata je kot.

Eloklah MB kita,Nizar arahkan pihak berkuasa majlis perbandaran buang aje bendera UMNO-BN yang menyemakkan mata itu.Jika mereka tidak lagi menurut arahan MB Nizar dan SPR pula pejam mata,eloklah malam-malam kita buat operasi buang bendera UMNO-BN ini.

Pakatan Rakyat kena sediakan sepasukan peguam untuk membela mereka yang ditahan polis.Nasib 4 petugas PKR yang ditahan polis tidaklah dketahui.Tok berdoa mereka akan dibebaskan segera dan mulai hari ini tok nak cadangkan sepasukan peguam disediakan oleh Pakatan Rakyat untuk membela petugas dan penyokongnya yang ditahan polis.

Masa untuk kita berlembut dengan UMNO-BN sudah berakhir.UMNO-BN kini seolah-olah kebal dan undang-undang negara macamlah mereka yang buat.SPR,Polis,Mahkamah hinggalah kepada Raja Melayu berani mereka pergunakan untuk mencapai agenda politiknya bairpun dengan cara yang amat jijik dan tidak bermaruah.

selepas ini dalam setiap ceramah yang disampaikan oleh pemimpin dan penceramah politik daripada Pakatan rakyat,tok cadangkan mereka sebutkan sejarah penderhakaan UMNO terhadap Raja Melayu satu persatu.Jangan lupa sejarah Mat Taib bawak lari adik Sultan Selangor ke Siam.wakakak.Pinjam gelak Radenjowo.

Kalau 50 tahun dulu bolehlah UMNO gunakan isu derhaka ini,sekarang zaman internet beb.....betullah kata bijak pandai yang kat dalam UMNO sekarang semuanya bengap-bengap belaka.banyak sangat makan kepala ikan kot.

jangan lupa sebutkan sejarah pengkhianatan UMNO terhadap Melayu termasuklah bagi free Singapura dan Pulau Batu Putih kepada Lee Kuan Yew dan Lee Hsien Long(anak Lee Kuan Yew dan PM Singapura ketika ini).

UMNO ibarat tunggul mata yang hampir reput.kalau nak buat kayu apipun tak berapa nak boleh.

Kepada 3+1 DUN Pembelot.3 Bebas dan sorang UMNO,jika dibolehkan eloklah dipulaukan aje mereka biar jadi kera sumbang sehinggalah mereka setuju letak jawatan sebagai ADUN dan PRK dapat diadakan.

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah kah malayu sama malayu gaduh, tak lama lagi malaya ni aku punya kah kah kah....

Anonymous said...

Kah kah kah apa ada pada melayu?

Kah kah kah malaikat ada tanya kau melayu ka dalam kubur?

Kah kah kah mana pergi tanah melayu?

Kah kah kah kah pembela melayu yang terus layu

Anonymous said...

Dalam perjuangan Islam ada ka kuota melayu dengan bukan melayu? Mengapa kita yang membezakan seperti Kasta?
Siapa Brahma? siapa pula Paria?

Melayu adoyaiiii..