"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 12, 2009

Majlis MB bersama Rakyat...

Reactions: 
Majlis Menteri Besar Perak Yang SAH Dato' Seri Ir Haji Nizar bin Jamaludin bersama RAKYAT Perak malam ini.

Lokasi pertama : Taman Soon Choon (Ibu Pejabat Parti KeADILan Rakyat Bahagian Gopeng)

Masa : 8:30 malam.

Lokasi kedua : Jelapang (Kampung Baru Jelapang)

Masa : 9:30 malam.

Semua Dijemput Hadir Memeriahkan Majlis.

17 comments:

waheeda@ieda said...

pelik la korang nie...
nape nak huru harakan negara kita...

SULTAN da titah, tapi korang menderhaka...
jgn sampai sultan buang korang luar negara.... SUDAH...

dulu time pemerintah mahathir, korang cakap beliau guna duit rakyat...
tapi korang tak pernah nak tahu yang sebenarnya dia selamatkan negara kita...
kalau ikut cakap anuar dulu negara kita da tergadai...
tahu tak cerita tue????
banyak kan membaca tentang sejarah...
jgn asyik nak salahkan dan nak memberontak....????

tanpa tun mahathir....
tiada ICT, pembangunan dan sebagainya...

so bersyukur la wahai umat manusia...


so sekarang da bersyukur pak lah keluarkan anuar dengan harapan kita sesama melayu dapat memartabatkan ketuanan melayu sejak dahulu lagi...

lupa kah kita sejarah 13 mei...
tahu tak????
nie mesti tak baca sejarah kan...
dulu ayah n mak aku cuma cakap perbalahan antara melayu n cina...

tapi sebenarnya...
hanya allah sahaja yang tahu 13 mei tue bagaimana pahitnya n kejamnya orang ----......
tue pun org melayu tak sedar2 n asyik nak ikut anuar ibrahim...
padahal bini dia org ----
so lu fikir la sendiri...

tapi apa da berlaku sekarang?
rusuhan??? reformasi jalanan??? huru hara?
perpecahan kaum???
sampaikan melayu da hilang maruah dan adat kita...
refomasi jalanan yang sangat memalukan..
org islam dengan songkong di kepala, melaungankan kalimah allah,
dihasuti kemarahan syaitan yang mghasut manusia...???
ini kah kita orang melayu.....
yang dulunya terkenal dengan sopan santun?????


lupakah korang kita malaysia terkena dengan bangsa berbilang kaum...

sekarang melayu mudah lupa????

buang yang keruh ambik yang jernih...

ingatkan cucu n cicit kta pada masa hadapan...

ingatkan positif...nafikan negatif

zali said...

betul la tu ieda...

ehh jom kita keluar makan sambil sembang pasal politik nih...

Anonymous said...

ooooo...
korg layan tv3 suku..
rtm..utusan..berita harian..
patut pun..hahahaha
peminat ajl lg tu..hahaha..

BIAWAK UMNO said...

Betullah ieda ,aku sokong kau..kau ni mesti pengkaji sejarah yg berjaya..Cuma mungkin masa Mahathir PM dulu kau tak beranak lagi ataupun mungkin juga kau tak ambik tau pasal isu negara ,ataupun mungkin juga kau mudah lupa ataupun mungkin masa tu kau tinggal kat dalam gua ke,ataupun aku pun tak tau lagi apa yang kau tak tau...yg pastinya kau memang seorang negarawan....

shamil said...

http://users3.smartgb.com/g/g.php?a=s&i=g35-01449-64&m=all&p=1

buku pelawat mufti perak !! hang hentam je la !! hahaha nak ag bez wat cm kat sultan !!
aku xgalakkan erk !! aku bkn menghasut !! hahahah

noel said...

Cik ieda, puan ieda atau nenek ieda..

Bukak minda sikit.. sian hampa dok kena tipu dengan UMNO..

UMNO parti rasuah.. bukan kita tuduh membabi buta.. tapi pemimpin hampa sendiri akui.
Jadi hang nak bersekongkol dengan yang HARAM?
Tapi kalau hang sendiri dok buat benda haram jugak.. kami tak heran la kalanu hang bersekongkol pun.

Kalaupun pemimpin dulu tu pandai..
Dia dah resign la.. jadi kalau pemimpin baru yang mai nie bodoh piang.. hang nak ikut jugak..??!!
PIKIAQ LA SIKIT MINAH OIIII!!!!
Takkan nak bodoh sampai mati???

Toksah lah hampa dok sebut pasai reformasi jalanan.. hampa pun turun kat jalan buat tunjuk perasaan jugak!!
Jangan bodoh sombong.. Jangan jadi bodoh takleh di ajaq..
jangan jadi pengecut.. sendiri buat tak nampak..
Nak cakap pasal maruah konon.. balik cermin muka tu dulu la..

Aku nak ckp kat hang la.. Melayu mcm hang la yang buat malaysia ketinggalan.. DOK KENANG JASA orang dulu2 konon.. hang tak tau kesilapan orang dulu..
KESILAPAN UMNO DULU IALAH BAGI JAWATAN MENTERI KEWANGAN PADA cha ya num alit...
UMNO yang buat kemusnahan sebenarnya..

Baca sejarah konon.. hang kalau takder fakta yang betoi jangan nak tunjuk hebat la minah (atau pun awang.. kalau hang lelaki la.. )

Sekadar nasihat pada hang dan penyokong UMNO..
Jangan jadi bodoh sampai mati.. rugi.
Alhamdulillah kami dah bangun..Sekurang-kurangnya kami bersama perjuangan ISLAM.. bukan ketuanan melayu yang TAKDAK APA YANG NAK DIBANGGAKAN.. Sultan pun tak fikir pasal rakyat..
Nak dok angkat ketuanan melayu konon..

BODOH PIANG..

Sorry la kalau hampa rasa aku ckp kasaq.. tapi aku nak bagi hampa pikiaq sikit..
Nak selamatkan hampa supaya tak bodoh sampai mati..

thatguy886 said...

ieda,

tanya skit abih kes memali tu camne lak? tau taknape org2 yg alim dulu2 semua masuk PAS bila jadi kes memali? pi tanya tok atau tokwan ieda,,,
kalau benda yg tak betul tp nak ditegakkan patut ke?

dah khatam abih ke sejarah tu?

buatapanaktaunamaaku said...

Halo Pengomen takde gaji semua!

Kita tengok ajelah nanti siapa yang betul dan siapa yang tak betul.

Kebenaran pasti akan datang juga akhirnya.

kalau dah terang2 nanti kebenarannya tu janganlah kita jadi mangang menafikan lagi.

buang ego..betobat..pilih jalan yang elok. tak kiralah parti mana pun. jangan jadi macam yahudi. tak mengaku salah sampai kiamat.

sasaudengo said...

Tengok siZALI... dan buat perangai UMNO dia. Pantang nampak betine, naik la miang anak bulu dia. Kalo Pemimpin Agung sokongan dia (Tok Jib Mengondol-ia Altantuya) dah macam tu...anak buah ape lagi.

Cukup-cukup perangai UMNO tu... toksah di bawak sampai dlm blog ni. Ko sedo tak si IEDA tu bukan anakdara- MakDara dah Menopouse... Bawa la bertaubat.... Jom tukar baju!

Anonymous said...

NOEL..

Ngkau tu pun sama... jgn main cakap je diri tu dah sedar...

Mmg betul pemimpin UMNO kaki rasuah.. kronisme.. bila dapat perintah... abih semua ank bini cucu cicit kaya raya.. Tp sedarkah kamu ttg kejahilan yang PAS telah lakukan...

Mana hudud & qisasnya... kalau dulu berapi2 nak buat.. start dah berkawan je dengan DAP & PR.. hilang pedoman.. yg haram pun dah halal.. ladang babi pun dah nampak mcm ladang kambing boer..

Semua sbb apa.. sbb NAK JADI PM ( PM tu apa maksud terpulang le pada kamu nak ingat apa )ini lah masalahnya kalau POLITIK dah lebih dari ISLAM.. yang betul tok guru.. yang betul iman nya pada ALLAH S.W.T.. xkan buat kerja jahil mcm ni punya..

Haa.. skarang pikiaq la balik..

Anonymous said...

Anonymous 1:28 PM

Anda bercerita tentang hudud...? Anda menganut agama apa? Kalau anda seorang manusia yang beragama islam maka anda juga diwajibkan bersama menegakkan hukum hudud dalam Malaysia bukan hanya terletak pada parti PAS saja.

Kenapa keluar persoalan seperti ini.."Mana hudud & qisasnya... kalau dulu berapi2 nak buat.. start dah berkawan je dengan DAP & PR.. hilang pedoman.. yg haram pun dah halal.. ladang babi pun dah nampak mcm ladang kambing boer.."

Itu menunjukkan bahawa anda dari orang yang bangang nak tunjuk bijak !!!

Pergi belajar agama islam dengan mufti perak dulu....

Kemudian tanya pada dia menentang arahan raja yang bangang itu menderhaka atau pun tidak....?

Anonymous said...

Anon 3:12

maknanya sekarang ni yang tadbir Kelantan dengan Kedah tu bukan islam la... hahahaha... sbb tak laksana pun hudud... kalau islam nye tu sah betul.. laksanakan la..

Tu lagi bangang punya kenyataan..

sendiri yang kena... x yah tanya mufti pon x pe... budak sekolah PASTI pun boleh jawab...

Anonymous said...

Anon3:12

Persoalan yang di bawa oleh sahabat tu ialah kenapa x laksanakan.. bukan perjuangkan...kalau dulu janjinya nak laksanakan.. tp kenapa bila dah perintah.. x laksanakan... itu jer.. rasanyer la...

Adakah kerana takut kawan dalam pakatan nanti lari tinggal pakatan.. atau pun pendirian dah berubah mengikut zaman...

Itu ialah persoalannya...

Anonymous said...

ni satu lagi mangkuk umno yg berteraburan dlm internet. ko igt rakyat bodoh mcm ko?? ko igt rakyat tk tahu permainan kotor umno? dulu heboh dlm tv3 suku ttg isu hudud yg cuba dilaksanakan oleh PAS dan masih tk berjaya hingga kini di kelantan. ko pikir rakyat tak tahu permainan puak umno di kerajaan pusat? jgn jadi bodoh la nak sembang pasal hukum hudud ni di internet. ko terlambat berkempen la, ramai org dh tahu isu hudud ni. puak2 umno betui2 main kotor. sanggup peralatkan isu hukum ALLAH utk mendapat sokongan. walaupun PAS masih belum berjaya melaksanakan, agenda utk melaksanakannya tetap diteruskan sehingga kini. dan Alhamdulillah, keburukan yg umno tunjuk tentang hudud pada kaum kafir malaysia telah berjaya di berjaya dijernihkan oleh PAS. DAP dh boleh terima tentang hukum hudud. waktu mula2 nak tubuhkan PR, DAP mmg takut dgn PAS ttg hukum hudud, tetapi selepas di terangkan dgn jelas, sekarang ceramah pemimpin DAP pun diselit dgn tafsiran Al-Quran yg suci. umno pernah buat perkara camni? BN pernah wat wakil MCA dia camni? pernah ke wahai umno yg buta hati oit?

noel said...

Anon 1:28

Yang menyebabkan HUDUD tak dapat dijalankan ada kerana PARLIMEN yg mempunyai majority BN menolak HUDUD.
Bukannya PAS tak mau buat.

Mungkin anda hanya dengar berita kat TV1/2/3.. baca utusan melayau atau berita hairan, jadi tak hairanlah kalau anda tak tau kenapa hudud tak dapat dijalankan.

Tak kiralah apa berita yang anda dengar sepatutnya sebagai seorang ISLAM.. kena lah sokong hudud.
Jangan memperleceh orang yang nak laksanakan hukum Allah..

Aku malas la nak komen panjang.. tapi ISLAM kah anda jika anda bersekongkol menetang hukum ISLAM.. dan menyokong PEMIMPIN RASUAH yang anda sendiri akui?

BIAWAK UMNO said...

Yang pastinya... kenapa tanya PAS tak buat hudud di Kelantan?Kenapa tak tanya kerajaan UMNO yg memerintah negara?

Sameon said...

Sudahlah tu! Negara dah huru-hara semuanya disebabkan oleh Pakatan Rakyat yang semakin hari semakin mengarut tu. Cukuplah. Jangan ditambah huru-hara yang dah ada sekarang ni... Jangan cetuskan lagi kemarahan segelintir rakyat dan diwar-warkan kononnya seluruh rakyat marah...