"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 01, 2009

Bakal PM Terbodoh Yang Semakin Bodoh - malaysiakini

Reactions: 
Betul kata orang-orang tua, bukan susah nak tau kebodohan orang bodoh. biar aje dia tunjuk kebodohannya sendiri dan kebodohan itu akan timbul dengan sendirinya. lebih-lebih lagi kalau orang tu memang betul-betul bodoh.

Macam jugak kebodohan bakal PM terbodoh yang kita ada. dah banyak kali sangat dah dia tonjolkan kebodohannya dengan cara yang paling bodoh.

Pertama sekali (tolak bodoh yang dulu-dulu, kita ambik yang bodoh melampau je...) masa kes Saiful dulu. mula-mula bodoh ni cakap tak kenal Saiful dan tak pernah jumpa Saiful, tapi bila dah kantoi orang bawak keluar gambar Saiful dekat pejabat dia, dan dan tu jugak bodoh ni tukar kenyataan cakap kenal.

Tu baru gertak dengan gambar si bodoh dekat ofis si bodoh... belum tunjuk gambar si bodoh salam dengan si bodoh lagi...

Pernah jumpa sekali awal tahun dulu masa Saiful mintak tolong bagi sokongan untuk mohon biasiswa. padahal 1 Malaysia dan ada jugak warganegara luar tau yang budak Saiful tu kelulusannya tahap bodoh. elok sangat... si bodoh yang nak mintak biasiswa jumpa si bodoh yang nak bagi sokongan untuk si bodoh yanng sebenarnya tak layak dapat biasiswa.

Si bodoh tu dah nampak dah kebodohannya dekat situ.

Lepas tu tambah lagi kenyataan dari si bodoh mengatakan bahawa si bodoh yang lagi satu pergi jumpa si bodoh sebab nak mengadu masalah bahagian belakang kena tala dekat bos si bodoh. padahal sebelum tu si bodoh dah cakap jumpa si bodoh sekali je masa si bodoh nak mintak sokongan untuk biasiswa.

Si bodoh tanpa dia sedar dah menampilkan kebodohannya nak memperbodohkan orang ramai yang tak bodoh. tapi ramai si bodoh dari parti bodoh yang percaya cakap si bodoh ni. molek sungguh si bodoh-si bodoh sekelian berkumpul dalam satu parti bodoh untuk si bodoh.

Kali ke-2 si bodoh ni menampilkan kebodohannya ialah bila dengan bangganya si bodoh ni buat kenyataan bahawa "OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM…" dan jugak "OUR FUNDAMENTALS IS STRONG…". tak lama lepas tu si bodoh ni keluarkan kenyataan supaya semua rakyat Malaysia bersedia untuk menghadapi krisis ekonomi...

Tak lama lepas tu jugak si bodoh ni keluarkan kenyataan bahawa negara Malaysia juga tak dapat lari dari menerima kesan kemelesetan ekonomi global. padahal sebelum tu si bodoh ni jugak yang keluarkan kenyataan bahawa "OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM…" dan jugak "OUR FUNDAMENTALS IS STRONG…".

Si bodoh ni tanpa sedar telah sekali lagi menampilkan kebodohannya pada mata rakyat Malaysia yang tak bodoh macam si bodoh ni.

Terbaru sekali si bodoh ni keluarkan lagi kenyataan bodoh yang seolah mengiakan bahawa memang wujud kes pembelian ADUN-ADUN Pakatan Rakyat sebagaimana yang didakwa oleh beberapa pihak. kenyataan bodohnya ialah bilamana si bodoh ni di soal oleh wartawan "benarkah tuduhan sesetengah pihak bahawa ADUN-ADUN Pakatan Rakyat di bayar sejumlah wang sebanyak RM50 juta untuk melompat?"

Yang tak bodoh nak tau apa si bodoh ni jawab? si bodoh ni jawab "mana ada sampai 50 juta..!"... apa maknanya tu? adakah maksud sebenar si bodoh ni "tak sampai 50 juta lahhh...!!! dalam 5-6 juta je...!!!" macam tu ka?

Entah... aku tak tau... ni kene tanya si bodoh-si bodoh dari parti bodoh sebab hanya si bodoh je yang paham bahasa si bodoh.

Ada lagi si bodoh ni buat... malam tadi si bodoh ni gatal mulut nak komen isu speaker DUN Perak yang panggil para ADUN Perak untuk satu Sidang Tergempar DUN. si bodoh ni cakap - "DUN Perak tidak boleh mengadakan sidang tergempar Selasa ini selagi mahkamah belum membuat keputusan berhubung dua kes berkaitan kerajaan negeri itu..."... si bodoh ni cakap lagi "dua kes yang masih belum diputuskan oleh mahkamah ialah kedudukan tiga wakil rakyat negeri itu dan status kerajaan negeri Perak daripada segi perlembagaan."

Apa maknanya tu? maknanya si bodoh tu sendiri dah nafikan kenyataannya bahawa KERAjaan UMNO/BN Perak adalah KERAjaan yang sah..!

Rupanya si bodoh ni pun tak yakin yang KERAjaan yang dia bangga-banggakan di Perak tu adalah KERAjaan yang sah dan dalam masa yang sama si bodoh ni dah mengakui bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Perak adalah Kerajaan Negeri Perak yang sah!

Bukan susah rupanya nak jadi PM Bakal PM Malaysia... korang cuma perlu jadi si bodoh je. kelebihan ialah pada mereka-mereka yang tak de otak.

23 comments:

Anonymous said...

Bakal PM Bodoh ni ingat dia boleh terus memperbodohkan orang .. para pecacai nya pun tahu bahawa depa bukan bodoh tapi terpaksa memperbodohkan diri kerana nak bodek bakal PM.. termasuklah TV3, U.Meloya, RTM , SPRM, PDRM, SPR geng2 BPN yang sudah terserlah kebodohan depa.. Nanti dah jadi PM Malaysia akan dikenali dunia sebagai negara terbodoh didunia.. eloklah kita tukar dari "MALAYSIA BOLEH" kepada "MALAYSIA BODOH"...

Penipu Rakyat said...

Kah kah kah

Syabas topengperak

Kah kah kah

Hang ngaku jugak najib bakal pm

Kah kah kah

Menangis la anwar lepas ni

Kah kah kah

Sebab penyokong dia dah tak yakin dia akan jadi pm

Kah kah kah

Yang lagi bodoh dan diperbodohkan

Kah kah kah

Lepas ni kita semua kena tunduk pada bakal pm bodoh

Kah kah kah

Jadi siapa yang lebih bodoh

Kah kah kah

Najib ka atau rakyat yang bodoh

Kah kah kah

Rakyat terpaksa akur sebab dapat bakal pm bodoh

Kah kah kah

Kesimpulannya rakyat macam hang dan PR 2x lebih bodoh

Kah kah kah

Sebab dapat pm bodoh

Kah kah kah huk huk huk ptuih..

A mum of Three Mohd said...

Salam,

Wow...si bodoh telah memperlihatkan tahap kebodohan nyer pada satu tahap yang.... uuuhhh mak oi!!

Rakyat tak bodoh tapi dalam keadaan tertentu kena buat-buat bodoh dulu... agar dapat atur strategi untuk menyahkan pemimpin yang bodoh

Orang yang menyangka rakyat bodoh sebenarnya.. dialah yang bodoh kerana memperbodohkan diri sendiri apabila berkata begitu..

Orang bodoh yang memperbodoh diri sendiri samalah macam pemimpin bodoh tadi.... bodoh yang teramat ler bodoh nyer.

Sekian terima kasih. Salah silap harap maaf!!

khairul daniel said...

bodoh la posting kau ni sesuai dgn tahap kebodohan kau. Lepas ni kau buat satu posting pasal pasal si BABI yg bodoh. Aku yakin lagi byk bahan! Kalau kau tak buat kau mmg bodoh, bodoh!

Angkatan Muda Keadilan Tangga Batu said...

kami tak mahu pemimpin bodoh dan pencacai bodoh cam khairul/penipu rakyat.dah bodoh bertambah bodoh dgn BPN ko yg bodoh walaupun di pertua \nyer seorang title DR.(tp DR yg bodoh lagi membodohkan rakyat!!!)

Asrol - kelatekito.com said...

jom sign petisyen TOLAK ibrahim ali

http://www.petitionspot.com/petitions/kelate

Dari Blogger Network Kelantan & Blogger Rakyat

http://www.bloggerrakyat.blogspot.com

zali said...

ayat 'mana ada sampai 50 juta' pun
nak pertikaikan...

tengok pada yang menterjemahkan
ayat tu sebenarnya...

kalau budak,lain terjemahannya
kalau si gila babi,lain pulak terjemahannya

terjemahan yang sebenarnya :
umno/bn tak ada duit sampai 50
juta nak suruh orang lompat parti.

Anonymous said...

buat khairul danial
apa susah sangat nak terima kebenaran? bukankah yg kata ekonomi kita mantap tu pemimpin negara juga? kemudian kata ada krisis pulak, tak boleh terima ker kebenaran tentang bgmana seorang pemimpin tidak memberi fakta yang betul.terima kebenaran dan menolak penipuan dan kemungkaran dapat pahala yeop! fikir fikirkan.Dalam UMNO bukan semua jahat, ada yang baik, aku pun ramai kawan dalam UMNO yang berilmu dan berperibadi mulia, tapi sayang tak boleh ke hadapan kerana sekatan tertentu.Oleh itu tolak yang tidak baik dan sokonglah yang baik supaya semua orang dapat manfaat dan kebaikan.sekian.

iam_khufu said...

Nama nya pun dah penipu rakyat memang bodoh pun

puteh said...

mengaku pun BN tak da duit tu pilihanraya dok juta2 keluar duit tang mana duit sapa tu?

mcm na tak dapat bakal PM bodoh dah yg menyokong pun bodoh.
Yg bising2 pasal posting kat sini buat apa.org punya blog suka ati la nak tulis apa.

tak suka jgn masuk la.Ini pun tak tau ke.Bodoh BETUL!

maun said...

Itulah akibatnya kerana dah kena penyakit QC(bukan Queen Council tapi Queen Control). Otak pun jadi bodoh.

Kelahiran semula Imelda Marcos di Malaysia.

tok iskandar said...

1 Mac 2009.Serangan bermula hari ini.Kesepakatan rakan-rakan bloggers ditagih untuk mencari segala kelemahan dan penyelewengan yang dilakukan pemimpin-pemimpin UMNO dan paparkan di dalam blog masing-masing agar MP-MP Pakatan Rakyat dapat bangkitkan perkara ini dalam parlimen,buat report polis dan SPRM.

Tok nak ulas kenyataan Najib semalam,sidang tergempar DUN Perak tidak boleh diadakan kerana perlu menunggu keputusan mahkamah.Tok tak tahu siapa penasihat Najib,Razak Baginda atau Zahid Hamidi,tapi janganlah memperbodohkan diri sendiri depan wartawan-wartawan.Kalau dah tak reti,eloklah diam sahaja.Sekarang satu dunia tahu bakal PM Malaysia IQnya rendah.Nampak sangat Najib tak yakin dengan status kerajaan BN di Perak.Lain kali kalau nak bertindak,berfikirlah dulu.

Apakah Najib akan menggunakan polis untuk menghalang sidang tergempar DUN Perak selasa ini.Jika ini berlaku,rakyat terpaksa turun ke padang untuk membantah kezaliman yang dilakukan oleh UMNO-BN.Inilah yang diharapkan berlaku kerana UMNO-BN memang berhasrat untuk memerintah ke semua negeri Pakatan Rakyat jika darurat diisytiharkan.

Bukan Najib je tengah pening,Tok tengok kabinetpun pening sama.hari ni kata naikkan tol,esok kata tak jadi.Hari ni kata penganut Kristian boleh pakai nama Islam,esok tak boleh pulak.Polisi kerajaan BN yang sentiasa berubah ini menunjukkan ketidakstabilan kerajaan UMNO-BN yang ada sekarang.Rakyat keliru,pelabur asingpun keliru.Siapa yang jadi PM ketika ini,Pak Lah atau Najib.Masa tol naik,mesyuarat kabinet dipengerusikan najib dan persepsi Pak Lah dah serah kuasa kepada Najib sudah menjadi perbualan hangat rakyat semua dan ramai yang tertanya-tanya kita ada dua PM ke?Nampaknya ramailah yang terpaksa telan panadol lepas ni.Kabinet tak naikkan harga panadol ke?

Tentang gerakan membantah PPSMI atau GMP,eloklah diperhebatkan kerana demo besar yang nak kita adakan tak sampai seminggu lagi,7 Mac 2009 dan penyertaan kesatuan guru,persatuan mahasiswa dan kesatuan sekerja CEUPACS atau MTUC sungguh penting.Tok cadangkan kepada semua guru berminat boleh sms kepada Setiausaha NUTP negeri masing-masing nak mintak penjelasan sama ada NUTP sokong atau tidak PPSMI.Tok tengok NUTP sekarang macam tunggul mati.Bila dah dapat beribu-ribu sms Tok percaya NUTP akan sokong GMP dan jika NUTP bacul,guru-guru boleh gertak keluar daripada kesatuan itu atau lantik calon mereka untuk menentang kepimpinan NUTP sekarang yang mungkin pro UMNO-BN.rakan-rakan bloggers boleh paparkan no telefon Setiausaha NUTP negeri dalam blog masing-masing.Sepatutnya dalam isu ini NUTP di depan dan bukannya mendiamkan diri.MP Pakatan Rakyat,ADUN-ADUN,barisan pemuda,puteri dan seluruh ahli juga perlu menyertai demo ini sebagai perjuangan kita untuk masa depan anak cucu kita.Sokongan terbuka tokoh seperti Tun Saleh Abas,bekas Ketua Hakim Negara,datuk Shahnon Ahmad,sasterawan negara dan lain-lain tokoh akademik juga diperlukan agar gerakan ini semakin berkembang dan mendapat sokongan padu daripada seluruh rakyat Malaysia.

Tok pelik bin hairan kenapa UMNO tak bantah.Kata pujangga bahasa jiwa bangsa.kalau dah bahasa dikuburkan,ke manakah identiti bangsa melayu.Cuba rakan-rakan bloggers siasat siapa yang mendapat tender membekalkan perisian,cd,buku-buku teks untuk sains dan matematik dalam bahasa Inggeris.Jika puak-puak UMNo yang dapat,memang patutlah mereka tak bantah dan pedulikan nasib bangsa Melayu kerana mulut mereka telah disuapkan dengan wang ringgit malaysia.Jelaslah selama ini UMNO hanya jual nama Melayu untuk hidup mewah.

Tok seperti rakyat Malaysia yang lain,nak tahu ketika negara dilanda kemelesetan ekonomi,berapa banyak bangunan pejabat pelajaran daerah di seluruh negara diperindahkan dan diperbesarkan ketika ada murid-murid miskin yang tidak mendapat bantuan biasiswa untuk melanjutkan pelajaran atau meneruskan pelajarannya.Cuba MP-MP Pakatan Rakyat ajukan soalan ini di parlimen dan tanyakan juga berapa banyak blok bangunan sekolah yang lewat disiapkan sehingga menyusahkan murid-murid.Satu soalan cepuemas,berapa ramai pula guru-guru dan GB yang aktif memegang jawatan dalam UMNO-BN.selama ini sikap double standard kerajaan UMNO-BN sudah diketahui umum.Sokong dan pegang jawatan UMNO-BN boleh bagi kakitangan awam tapi sokong pembangkan tak boleh.

Senario politik yang berlaku dalam politik tanahair kebelakangan ini menjadi realiti kepada rakyat UMNO-BN takut kehilangan kuasanya.Bermula isu rampasan kuasa kerajaan negeri Perak daripada Pakatan Rakyat,ketakutan untuk membubarkan DUN Perak,isu ketuanan melayu dan derhaka kepada Raja-Raja Melayu dan paling mutakhir Sidang tergempar Dun Perak selasa ini.

Rakyat semakin bijak menilai dan mula mempersoalkan apakah pelan pemulihan ekonomi oleh kerajaan UMNO-BN.KDNK negara jatuh kepada 4.6% terburuk sejak 2001.Indeks Komposit BSKL merudum dan kadar pengangguran dikatakan mencecah 80 ribu orang.harga-harga barang keperluan makanan dijangkakan naik seperti gula akan naik 20 atau 30 sen sekilo.Tol juga diramalkan naik tetapi ditangguhkan kerajaan UMNO-BN kerana takut kalah dalam PRK di Bukit Gantang,Selambau dan Batang Ai.Jika kerajaan pusat berani mengambilalih pengurusan air negara,mengapa pula kerajaan pusat UMNO-BN tidak berani mengambilalih syarikat konsesi tol.Apakah kerana UMNO dan kroninya ada kepentingan di dalam syarikat konsesi tol ini.Eloklah SPRM siasat.

Tok dan rakyat dah nampak UMNO-BN takut hilang kuasa.Peluang terbaik mmerintah negara adalah untuk isytiharkan darurat dan UMNO telah mula menjaja isu ini di kampung-kampung dan kepada golongan peneroka.

Tok juga nak peringatkan kepada semua MB dan KM Pakatan Rakyat supaya tidak menyimpan musuh dalam selimut dalam jentera pentadbiran negeri masing-masing.nanti rahsia kerajaan negeri terbongkar dan paling tidakpun mereka akan buat surat layang menggunakan letter head Kerajaan Negeri.Di Kedah,tok heran kenapa pemuda UMNO negeri itu berkokok dalam TV3 suku tentang isu surat layang yang menghina sultan kedah.Kan surat tu ada setem dan bersampul,buat ajelah report polis.jangan sampai rakyat anggap polis sudah mesra UMNO dan bukan mesra rakyat sudah.
Ada yang beranggapan UMNo memperalatkan setiausaha Sultan membuat kerja-kerja keji ini dan eloklah polis siasat perkara ini.
Rakyat dah semakin muak dengan budaya samseng UMNO sekarang yang cuba menghuru-harakan negara ini dah sudah sampai masanya mereka pula ditahan ISA.rakyat dah ada persepsi UMNO semacam dah ada cawangannya di balai polis.UMNO pergi lanyak MP Pakatan Rakyat,seorang OKU dalam parlimen boleh tapi rakyat demo depan balai polis kena sembur dengan air pemedih mata dan lanyak dengan FRU. Tak pasal-pasal ada pulak rakyat hantar keldai,baghal atau lembu buat report polis.

Ingatlah UMNO....,Polis,SPR,SPRM,Mahkamah dan Sultan bukan hak cipta terpelihara mereka sahaja.Usah bongkak dan sesuka hati melanggar undang-undang negara semata-mata gilakan kuasa.

zali said...

ek eleh...ni yang tok selekeh ni kata serangan...

uweeekkk...

kuis pakai jari kaki je...

Anonymous said...

ABDULLAH BIN MAS’UD MELAPORKAN KATANYA,,,,RASULULLAH PERNAH BERKATA,,,,ORANG BERIMAN BUKANLAH PENGEJEK,PELAKNAT,ORANG BURUK KELAKUAN DAN PERCAKAPAN…(RIWAYAT TIRMIZI)


ABU HURAIRAH MELAPORKAN,,,RASULULLAH PERNAH BERKATA,,,SAUDARA SAUDARA TAHU APA ITU MENGUMPAT? SAHABAT BELIAU MENJAWAB,,,ALLAH DAN RASUL YG LEBIH TAHU,,,
JAWAB RASULULLAH,,MENGUMPAT ITU IALAH APABILA SAUDARA MENYEBUT HAL RAKAN SAUDARA YG DIA TIDAK SUKA,,,ADA SAHABAT BERTANYA,,,APA PANDANGAN TUAN APABILA SAUDARA SAYA ITU MEMANG SIFATNYA SEPERTI YANG SAYA SEBUTKAN,,,,?
JAWAB RASULULLAH,,, APABILA DIA MEMANG BEGITU,,,,MAKNA NYA SAUDARA MENGUMPAT KEPADANYA,,,APABILA DIA TIDAK BERSIFAT SEPERTI APA YG SAUDARA KATAKAN,,,BERERTI SAUDARA MEMFITNAHNYA…..(RIWAYAT MUSLIM)



ABDULLAH BIN MAS’UD MELAPORKAN,,,,RASULULLAH PERNAH BERKATA,,,,MAHUKAH SUADARA SAUDARA ,,,,SAYA INGATKAN APA ITU BERBOHONG? IA ADALAH MENGHASUT IAITU MENJAJA KATA-KATA ORANG LAIN KEPADA ORANG RAMAI,,, (RIWAYAT MUSLIM)



HUZAIFAH MELAPORKAN,,,KATANYA, “RASULULLAH PERNAH BERKATA,,,”PENGHASUT TIDAK BOLEH MASUK SURGA” (RIWAYAT BUKHARI DAN MUSLIM)


ABDULLAH BIN ABBAS MELAPORKAN,,,,RASULULLAH LALU DI HADAPAN DUA BUAH KUBUR ,BELIAU PUN BERKATA,”MEREKA BERDUA SEDANG DISIKSA,MEREKA SANGKA MEREKA DISEKSA BUKAN KERANA DOSA BESAR,TETAPI SEBENARNYA BESAR,,,ORANG YG PERTAMA DISIKSA KERANA BERJALAN DGN MEMBAWA MULUT MENGHASUT ORANG,,,,MANAKALA ORG KEDUA TIDAK MEMBASUH KENCINGNYA DNG BERSIH” (RIWAYAT BUKHARI DAN MUSLIM)

Anonymous said...

AKU RASA MENGATA ORANG BODOH MEMANG SEDAP,TAPI TAK PA HANG KANG ADA LAMBANG BULAN PANGKAH AJE NANTI DAPAT MASUK SYURGA(FATWA KAN),AKU RASA KALAU HANG JAGA EKONOMI AKU RASA HANG PUN LAGI TERUK LEBIH BANGAP DPD LEMBU MENULIS CERITA MEMANG LAH SEDAP DAN SERONOK(MACAM ELIZEBETH WONG AMAL SEKS BEBAS MEMANG SEDAP ,TAPI DI SOKONG MUSLIMAH PAS,APA DAH JADI YEA).KALAU NAK MENULIS BAGILAH FAKTA YANG MENARIK SIKIT,SURATKAHABAR HARAKAH HANGPA PUNYA PUN SAMA PUTAR ALAM JUGA SEBIJI MACAM PERANGAI HINDRAF(GANG KORANG PUN SOKONG JUGA)...DAH MELUAT DAHHHHNHHH AKU TENGOK GANGNG -GANG PR(PARKATAN ROSAK)NE................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................JANGAN MARAH

lovespiraldownwards said...

Tiba hari ni Si Bodoh a.k.a Najibuntuya kata DUN Perak tak boleh bersidang pasal ada kes kt mahkamah. Dia ni ada dok bepikir selama ni pakai otak ke pakai siku? Sapala penasihat 25persen dia yg suruh dia kasi statement bangang macam tu. Masa hang jadi kepala lanun rampas kuasa haritu lagi dah fail kes kt court. Tapi tang dia boleh pulak buat kerja tu. Kalau aku jumpa dia ni mmg aku baling kasut je!

puteh said...

tak payah rasa2.mmg sedap pun.kalau tak sedap ko pun takkan kata org bangang.
Penulis blog ni tak bodoh mcm ko.dia mmg tau ekonomi bkn bidang dia tu pasal dia jadi penulis blog.bukan mcm ko sikit2 rasa.
Mcm na ko tau amal seks bebas sedap? mesti ko dah rasa kan? APA DAH JADI YEA....

nak fakta menarik tulis sendiri la.kalau dah meluat jgn baca jgn tgk tutup mata tak pun cucuk bijik mata tu dgn garpu bagi buta!!!!!

Sasha2020 said...

Kenapalah teruk sangat Orang yg menulis tu? Sedih melihat bangsaku yg kutuk mengutuk, caci-mencaci antara orang melayu islam dgn melayu islam jugak. Sesungguhnya bila ada orang kutuk mengutuk atau caci mencaci antara satu sama lain, maka mereka akan jauh dari rahmat allah dan tak akan dipandang oleh allah. Nak ke kita macam tu?
Sedarlah siapa musuh kita yg sebenarnya.
Ini adalah usaha halus agen yahudi dan cara yahudi dimana mereka kalau boleh tak mahu melihat orang islam bersatu. Bagi mereka penyatuan antara UMNO dan PAS mesti ditentang kerana mereka bakal menggoncang dunia.
Fikir-fikirkan..Allahu akbar.

Anonymous said...

nampak sangat betapa teruk dan buruknya moral dan mental pakatan pas dap pkr ini.....pilihlah pemimpin yang kotakan kata..bukannya pemimpin yang sini cakap lain sana cakap lain.JANJI PRU12 PADA RAKYAT TAK PENUHI LAGI..NI NAK TABUR JANJI BARU...MEMANG SAH PAS DAP PKR SATU KUMPULAN PR = PENIPU RAKYAT

Anonymous said...

Saudara
Saya nak komen sikit,tapi kenalah jadi bodoh juga seperti semua orang yang terlibat dalam isu blog ini...kah,kah,kah

yang sedih jadi semua bodoh

Anonymous said...

Assalamualaikum...bila teman baca kisah tentang isu bodoh ni agak menarik sekali..kerana..sememangnya Allah taala melarang kita memilih pemimpin yang bodoh dan perosak (sufahak)Di dalam surah Al Baqarah Allah taala telah berfirman:
وإذا قيل لهم أمنوا كما أمن الناس قالوا أنؤمن كما أمن السفهاء ألا إتهم هم السفهاء ولكن لا يعلمون

Ertinya : Dan apabila dikatakan kepada mereka(orang-orang Munafik)agar beriman lah kamu sebagaimana orang-orang yang (mengikut Muhammad)itu beriman kata mereka (orang Munafik)Apakah kami mahu beriman sebagaimana orang-orang bodoh yang mengikut Muhammad?Lalu Allah menjawab sebenarnya merekalah yang bodoh tetapi mereka tidak pernah menyedarinya...Menurut As Syeikh Dr Wahbah Az Zuhaili di dalam kitab tafsirnya (Tafsir Munir)menyatakan bahawa orang-orang Munafik dari kalangan bangsa Arab yang mengaku Islam telah memperlekehkan Nabi saw dan pengikutnya dengan mengatakan bahawa hanya orang-orang bodoh dan dungu sahaja yang mengikuti Nabi saw..dan yang mereka maksudkan itu ialah orang-orang miskin..orang-orang yang daif..fakir miskin hamba..golongan yang ditindas..hanya inilah sahaja golongan yang mahu mengikut Nabi saw dan golongan ini adalah golongan yang bodoh..Namun kata As Syeikh Dr Wahbah lagi.. Allah membalas kata-kata kejian mereka itu dengan mendedahkan bahawa kata-kata kejian itu menyebabkan manusia SEMAKIN SAYANG DENGAN NABI SAW DAN MEMBENCI PUAK-PUAK MUNAFIK YANG BERSEKOKNGKOL DENGAN PEMIMPIN KAFIR QURAISY YANG BENCIKAN NABI SAW.Begitulah yang Allah jadikan setiap ucapan bodoh yang lahir dari puak-puak Munafik itu akan memakan diri mereka sendiri..itulah yang saya perhatikan pada Umno sekarang ini..setiap kata-kata mereka dan perancangan mereka itu tidak menggambarkan kecerdikan mereka malah menambahkan kebodohan dan kejahilan mereka yang menyebabkan rakyat semakin benci kepada mereka...Wahai penyokong Umno janganlah kamu menjadi sebagaimana orang-orang Munafik yang dinyatakan kebodohan mereka di dalam Al Quran apabila kamu terus -terusan menghina gelombang kebangkitan rakyat dengan cerita dan perancangan palsu yang kamu buat selama ini..Kisah orang-orang bodoh ini dapat saya kongsi bersama dengan semua penulis di sini apabila di dalam suatu majalah lucu di mesir yang mencerikan tentang suatu watak jenaka yang bernama Jauhar..yang suatu hari telah diejek oleh seorang kaya dan terpelajar dengan perkataan Balhak(bodoh)Apabila Jauhar mendengarnya dia pun merasa geli hati dengan perkataan yang dilemparkan kepadanya..lalu beliau pun berkata..sekiranya engkau betul-betul pandai maka tolong jawab teka-teki yang akan aku berikan padamu...kata sahabatnya yang kaya dan terpelajar ini silakan...kata Jauhar :''Baiklah ada seekor keldai yang hendak menyeberangi sebuah sungai..yang dalamnya beratus-ratus kilometer..luasnya juga beratus-ratus kilometer..dan dalamnya juga beratus-ratus meter....tambahnya lagi ''Tidak terdapat di sungai itu walau sebuah sampan..atau jambatan..atau apa sahaja untuk ke seberang..dan arusnya sangat laju..jadi bagaimana keldai ini mahu menyeberang...?Kata sahabatnya yang sombong tadi setelah memikirkan beberapa lama:''Entah aku pun tak tahu jawapannya apatah lagi solan bodoh macam ni''!!Maka jawab Jauhar..''Ha Ha..begitu jugalah dengan keldai ni tadi..dia pun tak tahu macamana cara nak menyeberang kerana dia pun(keldai)bodoh dan bangang macam kamu juga yang tak tahu nak menjawab walaupun satu soalan yang paling bodoh dalam dunia.. kah kah
kepada pemimpin Umno...please berhati-hatilah jangan lagi ada tindakan dan kenyataan yang menampakkan kebodohan kalian diulangi lagi..please (Al-Azhar ex student..El-Zagazig 93-98) .

Anonymous said...

salam semua,
bukan kutuk mengutuk atau caci mencaci diutarakan. prinsip bebahas adalah untuk membetulkan mana yang salah. matanglah dalam berfikir, jangan mengikut perasaan sahaja.

antigap.

megat said...

kepada kharul dan zali.... jangan jadi bodoh... orang lain dah celik mata yang ko org 2 orang masih berada jauh kebelakang... sedarlah wahai insan...