"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 01, 2009

Sekitar Majlis Pengkebumian Mertua MB Ir Nizar - malaysiakini

Reactions: 
Awal tengahari hari tadi berlangsung upacara pengkebumian Bonda kepada Datin Seri Fatimah Taat dan Ibu Mertua kepada YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Nizar yang telah kembali ke rahmatullah malam semalam (28hb. Februari, 2009) di Tanah Perkuburan Orang Islam Kampung Datuk, Tapah, Perak Darul Ridzuan.

Jenazah dibawa ke Masjid Tapah untuk disembahyangkan lebih kurang jam 11:15 pagi dan YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Nizar telah mengimamkan solat jenazah.

Kelihatan ramai sahabat-sahabat, rakan-rakan, penyokong-penyokong dan teman-teman seperjuangan hadir untuk memberi penghormatan terakhir dan menyampaikan ucapan takziah kepada YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Nizar dan Datin Seri Fatimah atas pemergian Allahyarhamah.

Antara yang hadir ialah Mustafa Ali, Ustaz Ahmad Awang, Ustaz Zul, Saudara Idham Lim, Ustaz Norazli dan Saudara Misbahul Munir.

Pasangan yang tabah, YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Nizar dan Datin Seri Fatimah Taat.
YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Nizar mengimamkan solat jenazah.
Mengamimkan doa selepas solat jenazah.
Ketika jenazah sedang diturunkan kedalam liang lahad.
Menyempurnakan bacaan talkin.
Penghormatan terakhir.
Jenazah Allahyarhamah disemadikan disebelah pusara suaminya Taat bin Haji Abdul Rahman yang terlebih dahulu meninggalkan mereka pada 4hb. November, 1974.

Al-Fatihah...

29 comments:

Haji said...

ALFATIHAH.
Semoga Allah cucuri rahmat keatas rohnya,dan ditempatkan bersama orang2 yang soleh.Takziah dari saya sekeluarga kepada keluarga YAB Dato Seri Menteri Besar Perak Darulridzuan.

muridmetaphysics said...

Sila lihat kaitan ini-memang benar Nizar dah kena sumpah-siapa yang dekat dengan Nizar, kalau kurang semangat-boleh mati. Lihat apa jadi dengan ahli Parlimen Bukit Gantang? Bukankah bermesyuarat dengan Nizar sepanhang malam sebelum diserang sakit jantung?

Dan yang terkini, mak mentua pulak-bukankah rapat dengan Nizar?

Nizar harus sedar, yang dilawan tu, Sultan Perak tu ada anak yang alim dan memang ahli tarekat Nasyabandi. Umum mengetahui bahawa Sultan Perak dan keluarga masa ini sedang mendalami ilmu ugama dan mendapat sokngan para wali-malah waktu kejadian di KK dulu,Raja Asman memang bawa geng orang tarekat-geleng kepala para alim dan wali melihat orang yang mengaku Islam goling atas jalan nak pertahan kerajaan DAP pERAK-INGATLAH PESANAN MUFTI PERAK, INGATLAH DOA PARA WALI-KEPADA NIZAR, sesiapa yang dekat dengannya pada waktu kini boleh terjangkit negative energy Nizar-sila lihat laman web Nasyabandi untuk melihata bagaimana satu titik hitam merebak dan menyebabkan pusaran negative energy yang boleh effect orang sekeliling!

ada ler belajar metaphysics

Anonymous said...

bodoh gila org umno komen...


ajal maut di tangan Allah...


aku rasa org umno ni dah xdak tuhan la...


mls nk ckp byk...aku ada keja nk buat...korang yg dari umno tu sedar lah...

akhirat akan dtg juga nanti...sekian dr bdk parti PAS

realaduka said...

entah apa2 komen murid tu, ajal dan maut di tangan Allah, itu semua sudah ketentuan

antibewak said...

Kalau pemimpin umno sendiri bertuhan kan wang dan kuasa macam mana para pengikutnya boleh percaya tentang keEsaan ALLAH.Ini kalau bahasa lembut 'gugur kalimah shahadat' , (aku taknak guna perkataan 'kafir' takut nanti dipolitikkan) kalau mati dalam keadaan percaya ada kuasa selain Allah dalam menentukan nasib baik atau nasib buruk seseorang itu... dikhuatiri apabila bangkit di Padang Mahsyar nanti akan berada dalam kumpulan orang yang tidak beriman...

pemandu teksi said...

apa nak herankan..
adik beradik tarekat hadhari gak tuh..
sesat lagi menyesatkan..! UMNO memimpin menuju kesesatan.!

dude...what happen!! said...

komen muridmetaphysic tu menunjukkan kecetekan akal orang umno yang bodoh dan tidak mengikut segala ajaran agama Islam itu sendiri..yang tau...aku polo nasyabandi..sile la tgk bodohh....

Anonymous said...

muridmetaphysics...
komenmu mmg tahap bleh gugur islam jd kafir...
percaya pd sumpahan raja???..ahh mengarut la tu...raja pun manusia biasa...tidak ada sebab kalau lwn cakap dia bleh mati...mengarut..syirik..

semua yg terjadi adalah drp ketentuan Allah S.W.T..qada dan qadar Allah S.W.T..

Anonymous said...

Muridmetaphysics...

Subhanallah Muridmetaphysics... Semoga Allah mengampunkan dosa kamu..

Semuanya dari ketentuan Allah S.W.T..

"Dari Allah kita datang kepada DIA juga kita kembali"

nawza said...

semoga mb nizar tabah menghadapi segala dugaan...

kami penduduk di baling mmg menyokong penuh kerajaan pimpinan mb nizar dan juga mb azizan serta pemimpin2 pakatan yang lain..

semoga perjuangan menegakkan kebenaran dapat diteruskan...insyaAllah..

pesfreak said...

aku dah agak dah....mesti ada punya org yg letak komen bangang kat topik camni....bagus TP...tunjukkan kebodohan depa

me said...

muridmetaphysics

Jangan belagak la..
Ajal maut di tangan tuhan..
X de kena mengena dengan 'tulah'..
Kau jgn dok belagak pandai...!

Anonymous said...

Salam sahabat, yg aku tahu nasabandi tu penyanyi amok atau pun kumpulan Febians. Ada betul ke?

Anonymous said...

cuba suruh najib baca talkin ....

Anonymous said...

Salam sahabat, mau tersasul dibuatnya, marobuka hantam mana suka, tak ke pecah perut dibuatnya.

saudarabaharu.blogspot.com said...

Usah kita komen muridmetaphysics... seakan pasti jalan yang dia pilih, takut dia semakin tak jumpa jalan yang benar. Kita doakan orang yang sebegini kembali kepada jalan yang benar di sisi Allah. Bukan ajaib di pandangan mata manusia yang penuh dosa.

Melayu yang tak layu said...

MURIDBETASIPLIS,glamour betul nama anda..sedap disebut,ini tentu anak buah atau cuak-cuak sikatak-katak longkang PEMAKAN NAJIS RASUAH.!
TAHI lembu lagi bernilai dari otak manusia MURIDBETASIPLIS!!

Anonymous said...

murid mentalphysics bukan metaphysics
ni. MORON!!!!

Anonymous said...

Kau ni bodoh ke kurang akal muridmetaphysics. mati hidupkan ditangan tuhan, ape plak kene mengene ngan sultan Perak ni. Abih tu kalu ikut cakap sultan perak tu bleh hidup selama-lama nye ke.Die pun manusia gak kita pun manusia gak sama aje di mata tuhan.

Pemuda Pelapis said...

Dalam kubur nanti...

Marobbuka! Siapa Tuhan kamu?
Orang PR jawab: N.Ajis Tuhanku, Haji Hadi Timbalan Tuhanku.

Marobbuka! Siapa penghulu kamu?
Orang PR jawab: Karpal Singh, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Ngeh Koo Ham penghulu aku.

Marobbuka! Mana kiblat kamu?
Orang PR jawab: Masjid Rusila kiblatku.

Marobbuka! Apa agama kamu?
Orang PR jawab: PAS-PKR agamaku.

Marobbuka! Apa pedoman kamu?
Orang PR jawab: Blog-blog politik pedomanku.

Marobbuka! Siapa saudara kamu?
Orang PR jawab: Semua kaum kafir saudaraku.

Lebih kurang begitulah orang-orang PR (pakatan haram) menjawab dalam kubur nanti. Bravo!

megat said...

oh tuhan PR lain2 ker? patut la kiblat dorang semacam jer..apa apa pun jangan tuduh orang kafir tak baik..

Takziah untuk Haji Nizar,moga roh ibu di cucuri rahmat,
amin

http://pi5au.blogspot.com/

kame said...

Wei Pemuda Pelapis.....
Jgnla kamu tunjukkan kebodohan kamu plak kat sini. Brape kali kamu nak sebut perkataan 'Marobbuka' tu? Ko tau ke apa maksudnya? Kalau tk tau bahasa arab jgn sebut. Kalau dah Marobbuka tu maknyanya 'Siapa Tuhan Kamu' Nape plak ada soalan lain. Pastu dok ulang Marobbuka byk kali. Tu laa... aku soh kamu dengar org baca talkin tak mau, pastu, pandai2 plak nk tunjuk bodoh kat sini. Pasni dalam kubur ko jwbla soalan Marobbuka ko tu ek

Pemuda Pelapis said...

kame,

Lebih daripada Arab pun boleh. Saja nak bagi anda semua reti bahasa dengan sindiran. Itu pun kalau ada akal nak berfikir. Tapi rasa-rasanya budak-budak pakatan haram mana ada yang berakal waras. Yang ekstrim dan fanatik bersepahlah.

Biar terasa sampai ke tulang hitam. Siapa Tuhan kamu diulang-ulang sebut Arab dan Melayu banyak kali apa salahnya. Nak suruh anda semua ingat sikit kat Tuhan daripada duduk mengutuk menghina orang tak habis-habis. Sesetengahnya solat sangat tonggang-tonggek tapi hari-hari buat dosa.

Tapi melalui kajian yang dah dibuat, budak-budak pakatan haram 70% tak solat tapi membohong cerita agama macam pandai sangat. Biasalah semuanya kaum munafik yang suka berselindung di sebalik Al-Quran dan Hadis.

P/S: Insya'Allah nanti satu artikel Bahasa Arab yang dirumikan akan ditulis di blog Pemuda Pelapis.

Anonymous said...

kejahilan pemuda pelapis terserlah disini...da malu xtau nak sorok muka kat mana da.mak bapak dia pun malu ade anak yang jahil.

“Apabila seseorang berkata (menuduh) kepada saudaranya: Wahai si kafir! Maka sesungguhnya perkataan itu akan kembali kepada salah seorang dari keduanya. Sekiranya orang itu tidak layak disebut kafir maka perkataan itu akan kembali kepada dirinya sendiri.” – Hadith Riwayat Bukhari, Muslim, Turmizi dan Ahmad.

“Sesiapa yang memanggil seseorang dengan perkataan (tuduhan) kafir atau berkata: Engkau musuh Allah sedangkan dia tidak berhak dengan tuduhan tersebut, maka perkataan tersebut akan kembali kepada si penuduh.” – Hadith Riwayat Bukhari, Muslim dan Ahmad.

“Janganlah seorang itu menuduh seorang yang lain dengan tuduhan kafir atau fasik, maka perkataan itu akan kembali kepadanya sekiranya orang yang dituduh itu bukan seperti itu (bukan golongan kafir atau fasik)." – Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim.

bertaubat lah sebelum terlambat.. :)

gle lawak nih said...

pemuda pelapis tutup je la blog ko..buat malu je.. :))

Anonymous said...

Aduuhai...PP, kau cari le cara lain nak bagi blog kau tu popular.. Jgn le nak berdalih..kalu dah memang tak reti bahasa arab tu , mengaku je la..
lepas tu nak ajak org surf blog dia,alahai..promosi murahan..
Jgn le nak mempermainkan soalan alam barzakh, nanti kamu yang kena nanti...

Anonymous said...

lawak shial pp tu...wakakkakakakkkak


dah rasa tera sangat bahasa arab tuuu....buat la blog bahasa arab,,,

ni aku baca blog dia dlm melayu jee...wakakakakak


xtau laa klu dia tulis dalam arab mcm mana...


MONKEY!!! 40 tahun hidup hanya Sia2 SAJA!!! =]

chot said...

pemuda pelapis...

apa bangang sangat ko ni??

soal agama jgn nak main2kan..

cam paria...sedey mak bapak ko tau
ko dapat soalan bocor di alam barzakh..

bangang..

geng melancap ke ko ni???

chot said...

pemuda pelapis ucu kiah ko

setakat blog nak kene ada approval for comment toksah le

toksah nak bikin panas line..

setakat duit mak ayah ko kasi..toksah nak tunjuk pandai...

penah kena jotos???

bangang!!!!

geng melancap ke ko ni???