"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 15, 2009

Hoi..! Jangan Perlekeh Kerajaan..! - malaysiakini

Reactions: 
Sms ni aku dapat petang kemarin dari sorang geng dekat Kolumpo... baca -
  • 4wded sms-*****, entah betul entah bangang benda alah ni, gua tak tahu.
  • Peliknya tak boleh kutuk mulai esok sampai 8 april.
  • Gamaknya lepas 8 april boleh kutuk diaorang sampai mampus kot!
  • *INI MSG DRI KWN SYA DI KeMenTeRIAN PeNeRANGAN:
  • Bang.. Kalau boleh mulai esok hingga 8/4/09,jangan ada sebarang unsur yang mencaci & memperlekehkan kerajaan dalam blog abg. Maklumkan juga kepada teman2 operator blog yang lain. Tapi .........
Jadi, sebagai menghormati "KeMenTeRIAN PeNeRANGAN" (kalau betul maklumat ni dari sana), aku tak kan mencaci kerajaan mulai hari ini. aku jugak mintak kawan-kawan blogger supaya jangan menghina, mengutuk atau mencaci kerajaan...

Mulai hari ni, aku HANYA akan kutuk KERAjaan SAHAJA..!

kah kah kah kah kah ... !!! oit..! UMNO tu parti woi, bukan kerajaan..! kutuk UMNO tak pe woi..!

kah kah kah kah kah...!!! tersepit ke woi..? kalau tak mau kena kutuk, jangan laa buat benda bodoh woi...!!! rakyat dah tak bodoh macam UMNO woi...!!!

9 comments:

akira said...

itu namanya demokrasi taik kucing....

tayarburok said...

Kutuk itu KERA!Kutuk!Kutuk!Kutuk lagi!!!

pendikar gunung kriang said...

Nasib baik aku tak pernah kutuk kerajaan. Yang aku selalu tegur dan kritik (bukan kutuk) ialah UMNO/BN.

Kpd blogger lain, jangan kutuk kerajaan, sebab kita adalah sebahagian dari rakyat yang membina pembentukan kerajaan menerusi peti undi. Jika nak tegur & kritik, tegur & kritik UMNO/BN.

tok iskandar said...

Menjelang PRK di Bukit Gantang,Selambau dan Batang Ai,petugas-petugas PR perlu bekerja keras dan mengembeling tenaga kerana bukan mudah nak menang kerana kita akan berdepan dengan seluruh jentera kerajaan UMNO-BN dan juga menteri pasola dan hulubalangnya dari negeri Pasir Dua Butir.

Kata-kata Tun Dr Mahathir tentang krisis di negeri Pasir Dua Butir yang disifatkannya tak ikut undang-undang bolehlah dijadikan bahan kempen kita di Bukit Gantang.Tok tak nak ulas panjang kata-kata mantan PM ni,rasa-rasanya kengkawan bloggers boleh paparkan dalam blog masing-masing.

tabung yang kengkawan bloggers sediakan itu boleh membantu dan melancarkan kempen-kempen mereka kelak.Eloklah kepada para penyokong PR yang prihatin dan berkemampuan menyalurkan sedikit sumbangan kepada tabung ini.

sedikit nasihat tok kepada rakan bloggers semua,berhati-hati memaparkan isu dalam blog masing-masing kerana kita sedang diperhatikan.Eloklah dapatkan nasihat peguam atau lebih elok jika PR sediakan barisan peguam untuk membantu mereka.Tok bimbang ada yang akan ditahan dan didakwa di mahkamah.

Rakyat marhain perlukan maklumat dan akhbar harakah dan siasah saja belum memadai.Kepentingan blog,you tube dan lain-lain perlu diambilkira.

Tok nak ulas tentang Bukit Gantang sikit.Setahu tok Bukit Gantang kubu kuatnya sejak dulu lagi.PAS baru je menang sekali dan tok nak pesan yang kita yakin sangat.Kena usaha lebih menangkis serangan daripada media-media totok umno.

Elakkan terlibat dalam segala provokasi yang cuba ditimbulkan oleh anasir yang tak bertanggungjawab dan kalau boleh jangan miss satu rumahpun bila berkempen.

Jika nampak sebarang aktiviti yang cuba mensabotaj kita,rakamkan segera dan jangan sekali-kali bersendirian ketika berkempen atau mengantung poster.

Selebihnya korang semua dah tahu dan yang penting jaga disiplin dan dengar kata pucuk pimpinan.InsyaAllah kita akan menang di Bukit Gantang,Selambau dan Batang Ai.

Anonymous said...

beli sut angkasawan rm180K utk dipamerkan???!!!kalo untuk diguna ke angkasa lepas,aku setuju..tapi kalo setakat pamer,baik dibuat satu replika baju saje,kalo replika harge rm18K pun,masih boleh jimatkan byk wang rakyat..harap noh omar pikir panjang hal ni..

Anonymous said...

sokong klu diorg buat replika..jimat banyak...

Anonymous said...

demokrasi terpimpin...hahaha

Anonymous said...

kah kah kah kah kah...!!! tersepit ke woi..? kalau tak mau kena kutuk, jangan laa buat benda bodoh woi...!!! rakyat dah tak bodoh macam UMNO woi...!!!

bro aku nak tumpang gelok kat sini..kuikuikui

harakah said...

apa langkah2 yg PR akan ambik dalam membantu org2 yg ditahan kerana mengutuk soltan perak tu? membiarkan saja kaaa? mereka semua adalah org2 PR..kita membiarkan mereka tanpa sokongan...