"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 15, 2009

Plak Lagi: Awat Hangpa Pi Lupus Bahan Bukti? - malaysiakini

Reactions: 
Berita sebelum ni dari Sinar Harian -
  • IPOH – Menteri Besar Perak, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir menyifatkan tindakan pembangkang membina tugu berbentuk plak di bawah pokok hujan di Medan Istana di sini serta menanam lima batang pokok ‘sebagai tanda dan kemuncak penderhakaan kepada institusi Raja’.
  • Beliau berkata, tanda penderhakaan mereka jelas apabila menentang pelantikan beliau sebagai menteri besar oleh Sultan Perak Sultan Azlan Shah serta mengadakan persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) tanpa perkenan baginda.
  • “Tindakan yang dibuat itu adalah simbolik dan secara terang-terangan menunjukkan tindakan penderhakaan kepada Tuanku Sultan dan institusi Raja di Perak.
Kalau dah dikatakan dari awal bahawa Plak dekat bawah pokok tu adalah "KEMUNCAK PENDERHAKAAN PAKATAN RAKYAT KEPADA INSTITUSI BERAJA" buat apa nak dirobohkan Plak tu?

Biar je lah dekat situ supaya seluruh dunia tau bahawa Pakatan Rakyat pernah menderhaka kepada Institusi Beraja..! tak gitu? yang hang pi musnahkan tu pasai apa? biaq pi la... biaq semua orang tau bahawa Pakatan Rakyat pernah menderhaka kepada Raja dan biarkan bukti penderhakaan Pakatan Rakyat kepada Raja dok dekat situ untuk tatapan anak cucu kita.

Yang hangpa pi peroboh Plak tu pasai apa? ni dah tak dak bukti... macam mana rakyat, orang luar anak cucu cicit kita nak percaya cerita Pakatan Rakyat pernah derhaka pada Raja kalau tak dak bukti???

Bodo sungguh UMNO/BN ni..!

Peroboh tu pasai nak cover cerita sebenar ka? Bodo...!!!

Khak Ptuih...!!!

8 comments:

Anonymous said...

Mereka takut, bahawa plak itu akan menjadi saksi bahawa mereka adalah kumpulan durjana.

Mereka takut, plak itu membuktikan bahawa Zambri itu adalah Menteri Besar haram jadah.

Mereka takut rakyat akan datang beramai-ramai ketempat itu untuk melihat betapa jahatnya pemimpin UMNO terhadap kerajaan Pakatan Rakyat.

Perbuatan itu mewakili sifat ahli UMNO dan pemimpinnya yang pengecut dan bacul...

Anda ahli UMNO....? sorri lah pemimpin anda memang bacul !!

akira said...

salam.
aku sokong penuh bila hang kata UMNO/BN ni bodoh..... memang lepa suka tunjuk kebodohan yang taraf bahlul....
kalau repoter tanya soalan pun,... jawapan yang lepa dok bagi semuanya mempamerkan IQ taraf cipan.

Anonymous said...

hahaha...si zambry still menyorok bawah kain sultan azlan.

Anonymous said...

Klu tahap mangkuk ayun camni UMNO..kalu Bkt Gantang tak menang majoriti lagi besaq..aku tak tau nak kata la!!

mahadett said...

Jangan hanya cakap orang tak ikut undang-undang, kita juga perlu ikut undang-ungang. Jangan hanya berkata undang-undang itu adil apabila ia menyebelahi kita dan tidak adil apabila kita merasakan ia tidak menyebelahi kita.

Anonymous said...

aku kesian tgk sekumpulan anjing yg menyalak kt sini,..

Anonymous said...

biarkan angjing & tuannyer terjun.. kita balas balik kasi depa kalah teruk sampai malu.. time i orang bukit mintak la apa pun mesti dapat tapi tang pangkah nanti pakat2 kita pangkah PR

torayaki said...

mungkin mamak tu cabut plak pokok utk jadikan tempat tebar roti canai,nak beli stenlesstil takdak duit,dh hamboq kt bkt gantang