"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 05, 2009

Ketua PKR Bagan Serai Khianat..? - malaysiakini

Reactions: 
Dekat sebelah ni ialah gambar Mohd.Nasib Rahim atau lebih dikenali sebagai Tan Kuda. Bekas calon bagi DUN Alor Pongsu PRU-12 merangkap Ketua KeADILan Bahagian Bagan Serai.

Pertama kali aku jumpa Tan Kuda masa program Dato' Seri MB dekat Bagan serai 25hb, Februari, 2009.

Masa dekat Bangunan SUK aku tak perasan sangat Tan Kuda ni ada ke x de, tapi bila aku dapat gambar dekat bawah ni dari blog ANAK SENGAT...

Erm... padahal aku tak perasan pun Tan Kuda ni... tapi sorang geng yang tengok gambar ni terperasan.

Aku pun pelik jugak bila member cakap... apasal Tan Kuda boleh berdiri mengadap sebelah kita sambil senyum je? padahal dekat belakang dia geng PEKIDA dok provoke orang kita.

Dua ni dok belah kita ke dok belah PEKIDA? Tunggu apa Tan nak jawab... kalau hang belot... masak hang..!

Tan Kuda yang berbaju putih membelakangkan Ayahanda Lajin...

22 comments:

Anonymous said...

tangan sapa yg buat isyarat F**K tu? si Lajin tu ke? rasa cam nk tendang je muka dia...agaknya tan kuda tu tak perasan yg dia tersalah laluan kut? Mangkukk!

Songkok Tinggi said...

Tan Kuda vs Lajin ...Apasal jari siLajin tu ha? cacat ke? atau kena kenan...bila tengok tu ingat kat MB Pahang! songkok dah sama tinggi...muka pun hampir sama...perangai pun 2X5!!!Lajin2X, Ayahnda apa ko nih? bunyi je mewakili Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah...tapi ini ke perangai Ayahnda untuk contoh kepada Anaknda? malulah jadi Anaknda2 sekalian bawah Ayahnda cam nih!

PUTRAKENCANA said...

Dia dah mula sedar di atas kesilapan yang lalu.

Baguslah sedar, sebelum nasi menjadi bubur.

"Mat Bangla" said...

Itu kalu aku manyak marah...apasal korang ambil gambar tadak guna itu felash" itu aku punya hensem punya muka tada nampak! aku sangat marah you!Hayaaa Lajin apasal ko punyo jari ada itu tegak jugak? ada sakit ka? kalu itu kau korek lubang hidung itu SB sebelah ko tu! atau kasi potong itu jari kasi anjing lah...aku malulah Lajin ko lebih2 jugak...aku hitam jugak dalam gamba tadak nampak tapi ko jugak ada nampak...itu suda lebih...

Anonymous said...

http://tankuda.blogspot.com/

Anonymous said...

Kekadang aku terfikir kenapa penyokong pakatan dari kalangan orang melayu menafikan buta-buta kebijaksanaan sultan mereka sendiri. Mereka merasakan dia jauh lebih pandai daripada tuanku. Mereka begitu taksub dengan Nizar dan menempelak sultan dengan menyatakan sultan ini seperti orang yang tidak bersekolah untuk menilai.

Tidakkah terfikir oleh mereka, kerana kebijaksanaan sultan mereka, tuanku melantik Nizar menjadi MB walaupun Pas merupakan parti terkecil. Sultan dibantah keras dengan DAP tapi tuanku tetap dengan pendiriannya. Kalau tidak bijak, MB Perak bukan melayu, apatah Nizar yang tak popular tuh. Tapi kerana sultan arif dengan undang-undang, dia menyatakan cina tak boleh jadi MB selagi ada sultan. Hahahahahha..... Mesti cina berbulu kan, menang camne sekalipun mereka tak boleh jadi MB.

Kalau sultan mengikut kata DAP atau Anwar, MB dari kerusi PKR mesti lagi kucar kacir. Kalau tak silap aku Adun lompat tuh yang dicanang sebagai MB... huh... mampuih ko Pakatan. MB sendiri lompat macam katak. Tapi tuanku dah selidik siapa dia sebenarnya. Tak layak langsung untuk jadi MB. Sebab tu dia suruh Nizar jadi MB.

Dulu masa kat PKR, hangpa sokong dia nak mampuih, sampai dicalonkan MB, tapi bila dah lompat, korang kutuk macam-macam. Inikah yang dikatakan kebijaksanan nkorang.??

Kalau tuanku sultan ikut hati atau korang kata sultan dah kena beli BN, bukan dari Adun Pakatan la yang menjadi YB, tapi sultan akan buat kerajaan minoriti. Tapi demi kepentingan rakyat dan menghormati pengundi, tuanku lantik dari orang Pakatan.

Sultan lebih bijak menilai dari nkorang la. Tak payah la korang tunjuk pandai. Dia dulu yang menaikan Nizar daripada nkorang. Tapi sebab kebodohan nkorang, nkorang baru tersedar. Orang dah ke depan nkorang terkial-kial di belakang..... kelemplesss.....

Anonymous said...

Orang yang menulis blog tu kumbang, so aku panggil la kumbang. Ala....bukan kumbang cheras sorang tuh.... Aku tertarik dengan satu kupasan. Sebenarnya bukanlah kupasan cuma apa yang dia kata ada kebenaranya.

Dulu macam sangsi je Dap ni nak bagi kerusi kat melayu. Macam percaya dengan tidak. Kena plak masa tuh lepas pilihanraya. Masakan Dap teruja dengan sokongan orang melayu sehingga sanggup bagi kerusi pada orang melayu.? Baik sungguh Dap ni sanggup menggadaikan perjuangan mereka. Setahu aku, hanya Pas je yang kena tunggang. Pening sekejap......~~~~

Apapun malam ni aku percaya apa yang Ngeh Koo Ham cakapkan. DAP ni memang licik. Rupa-rupanya dia nak bagi kerusi pada orang melayu sebab dia nak habuan yang lebih besar. Kalau sebelum ni Nizar jadi MB sebab ehsan, lepas ni sory la Pas, DAP yang akan ambik alih.

DAP DAH ADA ORANG MELAYU SENDIRI UNTUK JADI MB.

DAP tersedar hanya orang melayu menjadi MB, maka mulai saat itu dia merancang startegi. Dia buka cawangan DAP MELAYU untuk dijadikan boneka. Melayu ini akan menjadi boneka seperti Nizar.

DAP dari orang melayu ni apakah yang dicari..? Muka je melayu tapi hati pengkhianat melayu.

Agak-agak.. kenapa mereka nak sangat bubarkan DUN Perak..?
Kestabilan politik atau DAP ingin menjadi Menteri Besar Perak.?

Anonymous said...

pada ano 10:47 dan ano 10:44....apa ko merepek ni setan???
ni sure geng2 pukida ni...geng lajin aka geng songkok tinggi...
orang dah nasihat..jangan tonggang todi banyak sangat...degil...ni la jadinya..kena angin pasang otak...

ko nak komen ke @ nak tulis cerpen ni??

wat blog sendiri la wei....

Anonymous said...

betul2..ms sekolah dulu cikgu suruh tulis karangan xnak..sekarang sibuk2 nak tulis karangan kat blog org wat la blog ko sendiri..ni mst anakande pukida ni...anakande pukida ni semuanyer bongok2..x sekolah..stakat upsr jer..e2 pon kantoi...

Anonymous said...

"KALAU" sultan perak ikut cakap MB Nizar,kegawatan politik kat perak takkan berlarutan cam sekarang...BUBARKAN JE DUN,BAGI KUASA KAT RAKYAT...ni takyah la sampai naik turun mahkamah...sekarang keje paling untung adalah jadi peguam...berebut orang nak upah..kes saman la...injuksi la...fitnah la...kalo SPR @ BN cakap membazir duit wat election semula,itu alasan paling bebal dan biol...duit tu rakyat yang punya..bukan duit poket bijan atau spr....cuma jelas penakutnya bn dan umno nak menghadapi pilihanraya semula...

Anonymous said...

tolong tarik balik you punya statement.Kaulau you tak kenal tankuda aku boleh ceritakan.jangan buat andaian berdasarkan gambar.Disana dah kelam kabut mana nak sedar tankuda nak berdiri mana??

Topengperak_Xinwugi® said...

Anon 11:43 - tarik balik statement? no way..!

aku dah taip dekat atas tu - "Tunggu apa Tan nak jawab... kalau hang belot... masak hang..!"

jadi boleh faham?

kalau hang kenal sangat Tan Kuda, hang mintak penjelasan dia.

ok?

Hanif Nasir said...

betui3 aku setuju... pengarang bertanya... bukan buat tuduhan...

Anonymous said...

melayu PKR memang celaka,. kepala celaka paling besar,..tp celaka sial

Anonymous said...

sapa laa bagi komen bodo tadik tuh.. nizar jadi MB sbb dalam perlembagaan ader cakap melayu mesti jadi MB... abis kenapa nak suruh nizar letak jawatan tak pakai perlembagaan... boleh bagi pulak kat LEMBAGA ZAMBRY tuh pree2 jerk jadi MBHaram...

sukeri said...

Anony 12:34 ,

takat tu jer yg ko boleh buat ulasan ke??
ooo.. melayu UMNO bagus la maknanya nie..!! baguss.. baguss.. tu haa.. idol ko yg tunjuk jari tengah tu...

Dakwah islamiah konon... piiiiiraaaaahhhh mabukkk!!!..

dude..what happen!! said...

adehh...masih ada orang2 yang sengal2 membuat statement membuta tuli...adehhhh...sengal2...bkn stakat upsr...darjah 1..2..3...4...5... pun dok no last jaaa...depa nih tau tumbuk..terajang...ugut...dan mencarut..yg tu no 1 slalu...tukang pencacai..tukang penjilat...wakakakakaka....udah2 le tuu...nak kaber puak2 bn/umno/pukida korang watpe...korang dapat elaun brapa sbulan woi...wakakakakaakk

chot said...

anom 12:34

kenapa statement awak persis jantan gersang??

kalau mau...meh le jumpa melayu ni..

bukan jauh pons...

Anonymous said...

kalau anak jantan buat lah pilihanraya baru,,,,,kalau berani.....kalau tak lain2 pilihanraya tak payah buat....dh kata raja berkuasa.....suke dia lah pilih2..tunjuk je...haaa...awak naik jd MB...tgok2 keturunan india..hehehe...ingat melayu perak.....kacukkan....khikhikih..kami mahu MELAYU..OIIII bukan kacukan.

Anonymous said...

Haramjadahlah aku kalau aku sokong haramjadah.
sila klik:http://tankuda.blogspot.com/

kuda @ daging said...

saya tau yg mana fakta yg mana auta TANKUDA..beliau nak menjatuhkn ahli parlimen bagan serai(YB muhsin),skarang pun TANKUDA & puaknya mmulaukan majlis @ agenda yg melibatkan YB parlimen!semuanya kerana DUIT..tak hairan suatu hari nanti TANKUDA duduk di kerusi ketua umno bhgian yg skarang diempuk oleh DIN protokol..abg TAN ni memang pernah tlibat dgn kes pukul sblum jd calon PRU 12..

Anonymous said...

Pro-UMNO MCA Is Anti Buddhist !
Contributed by Anak Mami

Ven. Phra Piya Thammo,
Rumah Pangsa
Blk A-7-9- Jln Padang Tembak,
11400 Pulau Pinang,
Malaysia

Dear Devotees,

Before I commence of my letter-writing toward. All of you, I would like to inform all of you that I am not satisfy with the lawyer, Dato YIP KUM FOOK (MCA chairman Gombak) due to his bad inspirit impressions because he sent an inspector to come to our SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia to arrest me without any good reason, moreover, the lawyer, YIP KUM FOOK is not satisfy with Chief monk.

When the Chief monk had me to go to his Temple already and he went away and left me alone to take care until Chief monk come back to the Temple first and he also told me not to leave the Temple if any committees or the chairman want to chase me out, you don’t leave the Temple at all understand? Then I said, alright? To the chief monk! On the second Day, YIP KUM FOOK(MCA Man) came to our Temple and talk to me. He tired to make some inquiry from me and he asked me, where I come from? I told him that I came from Penang.

Then, I told to the lawyer (YIP KUM FOOK, MCA Man) that the chief monk came to Penang and fetch me and invited me to accompany him to go to his temple in K.L. I am not aware that YIP KUM FOOK(MCA chairman Gombak) is not in a good terms with the chief monk, chief monk already in this way, YIP KUM FOOK try to create trouble with me unnecessary. That is why, the lawyer want to chase me out of the Temple. Then I asked the lawyer, why you want to chase me out of the temple? Moreover, the Temple is not belonging to you, UNDERSATAND? Then, I asked him, who are you? I don’t know you at all, you have no right to chase me or control me at all, UNDERSTAND? You are just like a layman only. Do you know the regulations that any the chairman or committee cannot control the monks and the Nuns at all, also UNDERSTAND?

I scolded him like that. Then the lawyer (YIP KUM FOOK, MCA Man) is not satisfy with me and he told me that he will called the police to come to the Temple and arrest me. I told him to go ahead and called the police to come and arrest me. I won’t run away, I said to him like that. I have done nothing wrong toward you, why you want to arrest me? He said, he doesn’t like me to stay here. I asked him, why? Again. After this he got very angry with me, then he phoned up to the police and the police came to the Temple and told me to leave the Temple.

I told to the inspector of the again, I am sorry, I won’t leave the Temple because the chief monk had instructed me not to leave the Temple without his consent, UNDERSTAND? Then the inspector told me to leave, again. I told him I cannot leave the Temple because the Chief Monk hasn’t come back yet. This time, the inspector got very angry with me and he took out his handcuff and try to threaten me, then I immediately show off my hands for him to lock me up but he scare, then again, the inspector told me leave the Temple again but I still don’t want to leave the Temple.

Then I phoned up to the chief monk again and I told him that the inspector insisted want to arrest me, you better come back to settle the case for me. After this incident, Chief Monk came back to the Temple and take me to go to another temple and stay their. That’s all about this incidents! Last of all, I would like to inform all of you, that no committees or the chairman can control all the monks and Nuns at all also UNDERSTAND? “They are higher than the King,” also! So how can the laymen, the committees and the chairman to control them: – EVEN THE KING ALSO RESPECTED THE MONKS AND NUNS. Why the chairman doesn’t respect the monks and nuns? They will carry the sins later on, UNDERSTAND?

Yours in Dhamma

Ven. Phra Piya Thammo
Penang, Malaysia